Használtautó, Garancia???


guba" # 2013.01.02. 18:35

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Ha azt akartad kérdezni, hogy csak a fődarabokra vonatkozik-e szavatosság, akkor a válasz: nem. De a természetes kopásból eredő elhasználódásra általában nem lehet alappal hivatkozni.

Naki585 # 2013.01.02. 10:35

Előző kérdésemet annyival még kiegészíteném, hogy megtudja e valaki mondani hogy Hajdu Bihar megyében (Debrecen) van e valaki Igazságügyi szakértő a témában akit közjegyző kirendelhet? köszönöm.

ASXxX # 2013.01.01. 19:15

Köszönöm a válaszokat.

Azt elfelejtettem leírni, hogy ha fék+Start gombbal indítom az autót, akkor nincs visító hang, viszont ha csúsztatott kuplunggal szépen állok ki a garázsból, a visítás elkezdődik, 10-30 másodpercig tart, majd elhallgat az autó.

Hasonló zaj jön az autómból, ha kinyomott kuplungot szépen lassan visszaengedem.

Bár ha azt mondják, hogy kopóalkatrész és nem fődarab, ezekszerint ezzel nem sok mindent lehet kezdeni?

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Naki585 # 2012.12.30. 16:49

Tisztelt Szakértők!

A következő problémával fordulnék önökhöz:
2012.November 30-án vásároltam egy 2007-es évjáratú autót 101500km-rel egy kereskedésből Debrecenben(3.2M).
Minden rendben is volt az autóval a probauton illetve egészen 2012.December 27-éig amikor ugyanis az autón elszakadt a vezérműlánc.A Lánc szakadását valószinüleg a nagynyomású benzinpumpa sérülése okozhatta (ugyanabban a térben van és a darabja bekerülhetett a lánc közzé)ez egyenlőre feltételezés, semmilyen előjele nem volt a dolognak azóta 1050 km-ert tettem meg az autóval.Több dolog tönkrement és cserélni kell rajta (nagynyomású benzinpumpa,lánc,feszitő, az ezeket "takaró ház", fogaskerék+lendkerék, illetve ami egyenlőre még nem derült ki, hogy a szelepek sérültek e)
Előzetes felmérés szerint az autó javitása szelepek, hengerfej nélkül is több százezer Forintra rúg. Kérdésem ,hogy esetleg szakvéleménnyel számlával van e valamilyen lehetőségem a javitás árának megtérittetésére a kereskedővel?A hiba oka valószinüleg fent állhatott már a vásárláskor de jelei nem voltak (esetleg anyaghibára/kopásra tudok gondolni)Segitségüket előre is köszönöm!

guba" # 2012.12.30. 08:06

+1

Ez nem kinyomó csapágy lesz. Az indítás után megszólaló és hamarosan megszűnő nyikorgó, vagy visító hang tipikusan a nem elég feszes ékszíj, vagy bordás szíj megcsúszásától ered, tehát valószínűleg a korábbi diagnózis helyes.

Atis77 # 2012.12.30. 07:24

A kinyomó csapágy nem szokott visitani, főleg nem elhallgatni. Annak akkor van hangja ha ki van nyomva a kuplung. Amúgy meg a kinyomó csapágy nem egyenlő a tengelykapcsolóval, és kopó alkatrész, nem fődarab.

ASXxX # 2012.12.22. 08:16

Tisztelt Szakik!

Vettem egy autót 1 hete, viszont valószínű már most problémám akadt az autóval. Mikor megnéztük, indításnál fütyülő hangot adott ki egy 2-3 másodpercig az autó, majd elmúlt. Azt mondták akkor, h a nyirkos időnek köszönhetően a bordásszíj megcsúszik. Viszont most úgy néz ki, nem a bordásszíj lesz a hiba oka, hanem kuplungkinyomó csapágy. Az autó márkaszervizből lett véve, igaz az ott dolgozó személlyel kötöttem szerződést, a klasszikus magánszemélyek közötti 6 hónapos adásvételi. Az adásvételi a szokásos, nincs kikötve benne az, hogy a vevő lemond a szavatosságáról. Gondolom így a PTK használt termékeiről szóló passzusai a mérvadóak.

Hab a tortán, hogy ugyanott csináltattam vásárlás előtt az állapotfelmérést, a tengelykapcsolóra azt írták, megfelelt.

Elviszem hozzájuk, kivizsgáltatom és ha azt mondják valóban kinyomócsapágy probléma, az orruk alá dörgölném, hogy ott volt bevizsgálva, a problémát az eladó is ismerhette, mivel egy ilyen probléma nem 1 hét alatt szokott jelentkezni.

A mikéntjét még nem tudom, ebben szeretnék segítséget kérni. Hogyan tudnám megfogni az eladót ezzel kapcsolatban? 100.000 HUF-os lesz a javítás anyagi vonzata.

Köszönöm a segítséget!

guba" # 2012.12.13. 14:30

Hogy, mit érdemes csinálni, az akkor derül ki, ha leírod, hogy mi a problémád a kocsival. A szavatossági igények megítélése első sorban a ténykérdéseken múlik.

Atis77 # 2012.12.13. 11:49

antesz

nem kell írni semmit bemész a tulajjal egy márkaszervízbe és átnézeted, leinformálod a km ora állásokat és a szervizeket ennyi.

mobiltel75 # 2012.12.12. 09:19

Kedves szakemberek!

Szavatossági igény érvényesítése ügyében megkíséreltem felvenni személyesen a kapcsolatot 1. körben az autót Értékesítő céggel.

A tulajdonjog átruházási szerződésben szerepel az eladó által vállalt szavatosság, ennek ellenére nem reagálnak. Marad a jogi út.

A családban van jogász. Elegendő ha ő fogalmaz meg egy levelet a cégnek, vagy jobb, ha kifejezetten szakosodott ügyvédhez fordulok?

Utóbbi esetben milyen a témában különösen ajánlott ügyvédeket tudtok javasolni?
Milyen összeg elfogadható egy ilyen felszólító levél elkészítéséért?
Jól-e gondolom-e, hogy ettől a ponttól kezdve a témában minden felmerülő költség a szavatosság igény érvényesítését vállaló felet fogja terhelni?

Köszönöm előre is a segítő válaszaitokat.

antesz # 2012.12.04. 18:00

Tisztelt hozzáértők,

Autó vétel előtt állok. A kiszemelt autó a kilométer számláló szerint korához képest nagyon keveset futott és törésmentes.
Ez a körülmények alapján (1. gazdás autó idősebb házaspártól, jó környezetből, jó benyomást keltő eladótól) hihető lehet, az eladó szóban garantálja a futott kilométereket és hogy az autó sosem volt sérült, karambolos.
Mivel kis hazánkban népsport az autók kilométer számlálójának állítgatása és a javítás eltitkolása mégis szeretném bebiztosítani magam.
Megírná valaki mi az az adásvételi szerződésbe beleírandó jogi formula amivel - ha kiderülne - később is számon kérhetem akár peres úton is az eltérő futásteljesítményt/korábbi sérülést és annak hatásait az eladótól?
Köszönöm.

Kabar # 2012.11.20. 18:29

Jó napot kívánok!

Olyan problémával szembesültem hogy eladtam egy 15 éves autót és egy héttel később a vevő felhívott azzal hogy az autó hengerfejes lett. Azt tudni kell hogy nálam karba volt tartva 2 évig használtam ráköltöttem nemrég 120 000 ft-ot és 300 000 ft ért adtam el.
Ő most megcsináltatta és azt akarja hogy én fizessem ki, nem volt igazságügyi szakértő semmi ami alapján meg állapításra kerülhetett volna hogy mi okozta a meghibásodást. Jóhiszeműen minden hibát elmondtam neki amiről tudtam, de ő jogi útra akarja terelni, ilyenkor mennyi esélye van per nyerésre ez esetben.
Vételkor nem zárkóztam el bármilyen átvizsgálástól, sőt a vevő szakmabeli.

Köszönettel Kabor Kálmán

ius latratus # 2012.09.16. 06:46

Két éve vettem egy 3000ccm-es Renault-t. Láncos.
Ennek ellenére a szakim (nem sufni-service, hanem gépészmérnök, s szervizvezető)nekiállt, s valamit babrált vele, mondván: használt az autó, előélet ismeretlen.
Fékek stb.
Én (ő meg pláne) magasról teszek a gyári értékekre, az ugyanis, kedves egyenes-ági, kizárólag a gyári alkatrészekre vonatkozik, s ki az az istenáldotta zseni, aki egy szíjról megállapítja, hogy az a gyár által ajánlott márka-e, vagy csak egy utángyártott befőttes gumi? Mind az olajnál, mind a kopó alkatrészeknél, de legfőképpen a vezérlésnél igenis első dolog kell(ene) legyen a csere.
Konszernek ide, konszernek oda.

guba" # 2012.09.16. 05:55

Nem az a lényeg, hogy 100 ezer , vagy 200 ezer a szíj csereciklusa egy adott típusnál, hanem az, hogy idejében kicseréld. Ha pedig veszel egy használt autót, akkor nem tudod, hogy előtte mikor cserélték, jó eséllyel azt sem, hogy pontosan mennyi lehet a kocsiban. Ezért első dolgod: cserélni a vezérműszíjat. Ez nem bekövesedettség, hanem józan belátás, mivel a csere költsége kb. 10%-a annak a kárnak, amit egy szakadás okozhat. Tévedsz egyébként a szemrevételezéssel is. A szíjak fáradására sokszor semmilyen külső jel nem utal, éppen ezért kell bizonyos km, vagy eltelt idő után kritika nélkül cserélni.

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 20:13

http://rs1.sze.hu/…OBD_EOBD.pdf

igen, tudom, Te ettől még többet is tudsz...

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 19:57
patrol # 2012.09.14. 06:53

Ezektől a válaszoktól Éva nem lesz okosabb,legfeljebb betekintést nyer a motorvezérlés rejtelmeibe és buktatóiba.

Mufurc_nagyon # 2012.09.14. 06:41

Kedves Hozzáértők!
Kérem segítségüket egy röntgent szemű gk. szerelő felkutatásában, aki meg tudja mondani, hogy az vezérmű meghajtás automata feszítője már lassan felütközik és evvel lehetőséget ad a lánc árugrásra vagy a fogazott szíj bedarálására;-)
Ha már szétszedtem mindent, hogy hozzáférjek én már kicserélném azt a pár alkatrészt (úgy nyolcvan ekm körül);-)


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

guba" # 2012.09.14. 04:24

Ezért NEM ÍRJÁK ELŐ SZÁM SZERINT kőbe vésve a szíjcserét, hanem azt a szerelőre bízzák, miután az megnézte.

Olyanról is hallottál, hogy az olajakat sem kell lecserélni, szűrőket sem, sőt a gumikat, meg a fékbetéteket sem? Igaz, hogy ez egy jogi fórum, de finoman már legalább négyen jeleztük, hogy hülyeségeket beszélsz.

guba" # 2012.09.13. 06:48

Dízel motornál ez szinte kizárt. Akkora káros teret feltételez ugyanis, hogy a kompresszióviszony már nem lenne elég az öngyulladáshoz, tehát nem működbe a motor.

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:23

bocsi
A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.

természetesen nyitott szelepek esetén.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:21

Kedves Hozzáértők!

Összfoglalva
A vezérmű tengely hajtása lehet fogaskerekes, láncos és fogazott szíjas.
A fogaskerék kopik, a lánc és fogazott szíj nyúlik.
A feszítés ma már automata, de a feszítési út korlátozott.

A gyári ajánlásnak megfelelően kell párban (lánc-fogaskerék, szíj fogazott tárcsa) cserélni.

Diesel motor nyomatéka és főtengely szög-gyorsulása lényegesen magasabb a benzinesnél.
Ezért itt inkább a lánc a divat.

A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.
De ez kevés tip. nél valósul meg a magas kompresszió viszony igény miatt.

Tehát a vezérmű hajtás rendszer meghibásodása futásteljesítmény és igénybevétel függő.
(kivéve a gyevi bíró és az anyaghibás eseteket)

Az eladó csak akkor "felelős" a bekövetkezett meghibásodásért, ha a gk. futásteljesítményét meghamisította és nem cserélte a vezérmű hajtás elemeit a gyári javaslatnak megfelelően.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

patrol # 2012.09.12. 17:14

Nah kitárgyaltuk a szíjas és láncos vezérlés előnyeit és hátrányait...maradjunk annyiban elszakadhat mindkettő annyi különbséggel ha a lánc szakad el akkor még az olajteknőt is kilyukasztja.
Az "után feszegetés" pedig már nem szükséges pár évtizede mert automata a szíj és lánc feszítés,szépen néznénk ki ha "ledobná a láncot mint az orosz kemping bicikli"
Azonban a bordás szíj és a vezérműszíj az két külön fogalom!
A bordás szíj az ékszíj és ékszíjtárcsán fut.
A vezérműszíj pedig a fogazott vezérmű fogaskereken fut.Ez remélem egyszerű mint a faék :-)

patrol # 2012.09.12. 16:48

Atis77 nekem is Nissanom van és nem láncos még csak nem is szíjas...fogaskerék vezérlésű,de volt rés vezérlésű "autóm" is már ha a Trabantot autónak lehet tekinteni,nem jogi értelemben.

Atis77 # 2012.09.12. 16:22

Kuplung cserének mi köze a szíjakhoz? Általában pont a motor másik oldalán vannak.Hidd el a szerelő lesz@rja azt amivel nem bízták meg, tapasztalat. És akárhány kocsit vettem mindig az volt az első hogy olaj és szíjak cseréje egészen addig míg a nissan-okat megvettem, mert azok láncosak, 400e km-ert kibírnak.