módosított kismotor


Laszti # 2015.05.26. 06:23

Érdeklődöm hogy egy olyan Simsonnál aminek levan adva a rendszáma és most eladásra kerülne milyen módon lehet kismotorra minősíteni és mi lenne ennek a költsége?

Atis77 # 2012.08.16. 17:01

de ez a téma nem erről szól. 125-ös hondával is igazoltattak már ott se volt gond. Itt egy ugyan olyan 50ccm-es motort raktak a gépbe. Kár ezen rágódni tovább.

Véleményem # 2012.08.15. 11:26

Persze hogy ezt nézik meg. De egy 125-ös motornak más a hangja, és gyorsabban is megy, kívülről meg egy robogónak tűnik csak adott esetben. Azért ezt kiszúrják ha arról van szó egy igazoltatásnál. Hiába vannak látszólag rendben a papírok.

Atis77 # 2012.08.15. 03:58

Látom sokat igazoltattak már téged . Engem már egy párszor igen. Max a biztosítást nézik meg semmi mást, illetve jogsit.

Véleményem # 2012.08.14. 06:33

Atis77

Az illegálisan behozott motorok nem is lesznek nyilván tartva. Ha külföldön hiányzik valakinek és körözteti akkor bukta van. Egy közúti ellenőrzésnél úgy szintén.
Amit meg mondasz, hogy hány motor át van alakítva meg más a papír azok a motorok is csak addig mennek a közúton amíg egy rendőr nem intézkedik vele, aztán búcsút mondhatod a motortól abban a formában.

A motorok nyilván vannak tartva, hisz ha lekérik az alvázszámot, akkor a rendszer kidobja hogy ki annak a tulajdonosa és hogy milyen típusra van az bizonyos motor levizsgáztatva.

Ha jól tudom a 125-ös rendszám köteles, az 50-es meg nem. Tehát ha egy 125-ös motoron nincs rendszám és 50-es papírjai vannak ez egy igazoltatáskor bukta. Az 50-esre csak biztosítást kell kötni ez kötelező, a 125-ösre meg ami ennél nagyobb azt meg már műszakira kell vinni.

Atis77 # 2012.08.14. 05:19

Ugyan mond már meg légyszíves hol van nyilvántartva mikor olaszból 1000számra hordják be a robogókat? Ha nyilván lenne tartva rendesen nem mászkálna annyi 125-ös 50es papírral. A kőrözéseket megy hagyjuk is.Mikor ellopták öcsém robogóját azt mondák helyből 30 nap múlva megy határozat. De mindegy kár ezen vitázni.

Szabolcs78 # 2012.08.11. 17:01

Jó messze kanyarodtunk dox01 kérdésétől, de a lényeg:

dox01
Igen, részt vehetsz a közúti forgalomban,
  • köthetsz rá kötelezőt, és tedd is meg, mielőtt közlekedsz vele!

Keress egy alkuszt a közeledben, vagy nézz körül a neten egy online biztosítási oldalon!

Véleményem # 2012.08.10. 21:17

Szerepel egy olyan nyilvántartásban ahol az összes jármű ( tárgyak stb. ) minden fent van, még biciklik is. Így tudják megnézni körözésben is. Ha nem lenne nyilvántartva, akkor nem tudnák körözni ha esetleg ellopják. Független ez a rendszer a biztosítós rendszertől mert az más.
Az alvázszám nyilvántartva van, de nem csak a biztosítónál, ezzel csak ezt akartam mondani, mert az tévhit amit te írsz.
Az adásvételi meg független ettől megint, hogy azon mi szerepel.

Atis77 # 2012.08.10. 06:14

Nyilvántartva akkor is csak az alvázszám van, az is csak a biztosítóknál. Adásvételire is csak alvázszámot szokás írni. Volt már jó pár robogóm.

efi99 # 2012.08.08. 19:05

Atis77
Na ugye!
(Lásd Véleményem 2012.08.08. 08:20)

Szabolcs78 # 2012.08.08. 14:26

Atis77: Vannak olyan motorok, amiknél a motorblokknak is van száma. Erre kiváló példáim vannak:

  • A Simsonom,
  • és a 4 éves Tauris Sambám.

Alvázszámuk is, motorszámuk is van .

Szabolcs78 # 2012.08.08. 14:23

efi99: Nem, ugyanis a többi környékbeli motoros összedobná a pénzt az ilyen mocira, beolvasztás céljából ;-)

Komolyra fordítva: amerre én járok, a leírásodnak megfelelő "gépet" nem láttam, pedig erőteljesen vidéki vagyok.

Véleményem # 2012.08.08. 06:20

7. § A segédmotoros kerékpár típusvizsgálatára az 5. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.

5. § (1)

  1. a járműtípus azonosításához szükséges adatok megállapítására;
  2. annak ellenőrzésére, hogy a járműtípus megfelel-e a jogszabályban meghatározott műszaki, közlekedésbiztonsági, környezetvédelmi és munkavédelmi követelményeknek,

19. §215 (1)216 A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a közlekedési hatóságnál be kell mutatni. Ha a közlekedési hatóság a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
(3)217 A két- és háromkerekű segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó, illetőleg a közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.

Atis77 # 2012.08.07. 17:35

Segédmotorkerékpárnak CSAK ALVÁZSZÁMA VAN. vettem egy robogót kukás volt a blokk vettem bele másikat megy írassam át vagy mi? Ne okoskodjon aki nem ért hozzá. SMKP-nál alvázszám van nyilvántartva de az is csak a biztosítónál. Kár is tovább ragozni. A szutykok között meg rengeteg autó is jár, főleg kisebbségi üzembentartóknál, aminek már rég a bontóban lenne a helyük. Használd nyugodtan szard le a sok okoskodót. Ennyi erővel lovaskocsit is csak lóval lehetne venni.

efi99 # 2012.08.07. 16:30

"Egy segédmotornak nincs forgalmija, nem kell rá műszaki vizsga, nincs forgalomba helyezve, hogy tudják így kivonni??? Sehogy!"
Hát nem tudom. Most akkor bármilyen kacattal részt lehet venni a közúti forgalomban, akkor is, ha 90 dB mellett akkora füstöt okád, hogy rá lehetne könyökölni, csak azért, mert kismotorvázra szerelték a hajtómotor?

Szabolcs78 # 2012.08.07. 15:18

Előfordul, hogy a régi moci tankjába tiszta benzin kerül keverék helyett.
A következménye, gondolom, mindenki számára tiszta.

Ilyenkor nem az van, hogy leadjuk bontóba a gépet, hanem az, hogy szerzünk bele egy működő motorblokkot. Ha nincs típusazonos, bármi jó, ami befér az eredeti helyére.

Na, így képződnek az ilyen gépek.

Kenderice # 2012.08.07. 11:19

Van, akinek ez a hobbija...

Véleményem # 2012.08.07. 11:01

Igazad van. De minek a szutyok motorokat babrálni sosem értettem. Vagy vesz az ember egy normálisat vagy akkor nem.

Kenderice # 2012.08.07. 05:10

Hát ne haragudj, de te írsz zagyvaságokat.
Mi az, hogy kivonják a forgalomból? Egy segédmotornak nincs forgalmija, nem kell rá műszaki vizsga, nincs forgalomba helyezve, hogy tudják így kivonni??? Sehogy!
Biztosítás kell rá, ez igaz.
Egyáltalán nem foglalkoznak vele, hogy milyen motorblokk van benne, ugyanis ilyen nyilvántartás nincs.
Adásvételnél természetesen be kell írni az alvázszám-motorszám párost. Ezzel igazolni lehet, hogy nem lopott a motor. Ellenőrzésnél max. ezeket nézhetik meg, hogy nincsenek-e körözés alatt.

Véleményem # 2012.08.06. 21:04

Mivel nem rendszámos a géped, senki se foglalkozik ezzel.

Ez nem így van, ez így hülyeség. Igenis foglalkoznak vele, ez ne motiváljon és nyugtasson senkit, hogy nem foglalkoznak vele, mert nem így van.

Ugyan úgy azonosítható jármű és biztosítás köteles. A biztosítás miatt és egyéb dolgok miatt is ugyan úgy ellenőrzik az ilyen motorokat is.

Szabolcs78 # 2012.08.04. 10:01

Mivel nem rendszámos a géped, senki se foglalkozik ezzel.

Ráadásul annyira ritka, régi, hogy ha meg is állítanak a rendőrök, csak azért, hogy lefényképezkedhessenek a motoroddal.

Használd nyugodtan, semmi bajod nem lehet vele!

Atis77 # 2012.07.21. 04:45

A kismotornak alvázszáma van a simson motor is 49ccm es használd nyugodtan.

Véleményem # 2012.07.20. 10:14

Úgy gondolom, hogy ez engedély nélküli átalakítás. A motorra elméletileg nem lehet így biztosítást kötni, de meglehet csinál. Egy közúti ellenőrzésnél bukik le a dolog, akkor viszont ki is vonják a forgalomból majd várhatóan, ami feljelentést is vonhat maga után meg némi büntetést is.

dox01 # 2012.07.20. 07:28

Érdeklődnék hogy lenne egy Riga 16-osba épített simson blokkos motorom,ezzel kapcsolatosan lene a kérdés hogy ez így részt vehet-e közüti forgalomba és hogy biztosítás köthető-e rá????