Engem az érdekelne, hogy hány főtől minősül valami gyülekezésnek (van-e erre megkötés vhol, mert a törvényben nincs)? Egy ember végezhet gyülekezést (és akkor bejelentési kötelezettsége van)? Ha én egy gazdaságpolitikai szórólapot akarok terjeszteni egy cimborámmal közterületen, az már gyülekezésnek minősül? Nincs kedvem bejelentgetni, tehát csináljuk inkább külön-külön, ötven méterrel arrébb egymástól?
Szóval lenne nekem is pár hozzászólásom az eredeti témához (mint sztrítrécing fan):
1. A legtöbb rendőr nem bunkó meg ilyesmi, úgy viszonyul az igazoltatthoz ahogy az hozzá (személyes tapasztalat).
2a. Igazából senkinek sincs fogalma arról (vagy csak keveseknek), hogy is kellene értelmezni a szabályzatokban leírtakat. (Sportkormány van a kocsimban, hosszas utánjárás után kapott információ szerint műbizonylattal lett vizsgáztatva, az igazoltató rendőr viszont KPM és forgalmi bejegyzést szeretett volna).
2b. Egyes típusok sportváltozatainál nem tudják mi a gyári és mi nem (belekötöttek egy HGT küszöbspoilerébe, hogy az nem gyári)
3. Mi már többször is próbáltunk szervezni összejövetelt (külterületen, magántelken, gyorsulásra alkalmatlan csak beszélgetős helyen), harmadik alkalommal nagy erőkkel kivonult a rendőrség, és "aki jót akart az eltakarodott".
Szia, itt a fórumban, kutyatartás címszó alatt találtam Neked DERILL-től egy júliusi hozzászólást, azt beidézem:
Veszélyeztetés kutyával 3. § (1) Aki a felügyelete alatt álló kutyát
a település belterületén felügyelet nélkül bocsátja közterületre, illetőleg kóborolni hagyja,
természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
szájkosár és póráz nélkül közforgalmú közlekedési eszközön szállítja,
élelmiszer-elárusító üzletbe, közfürdő területére vagy a játszótérre beenged, illetőleg bevisz,
aki harapós kutyáját nem zárt helyen tartja, vagy nem helyez el a ház (lakás) bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő figyelmeztető táblát,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. (2) Aki az (1) bekezdésben meghatározott magatartással másnak nyolc napon belül gyógyuló sérülését okozza, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. (3) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a helyi önkormányzat képviselő-testülete hivatalának erre felhatalmazott ügyintézője, a közterület-felügyelő, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (a továbbiakban: ÁNTSZ) erre felhatalmazott ügyintézője, valamint a természeti és védett természeti területen természetvédelmi őr, helyi jelentőségű védett természeti területen az önkormányzati természetvédelmi őr helyszíni bírságot szabhat ki.
Ez tehát azt jelenti, hogy irj az önkormányzatnak, és az ANTSZ-nek egy-egy levelet, amiben kéred, hogy haladéktalanul intézkedjenek, fokozzák az ellenőrzést, és alkalmazzák a szankciót, mivel a kutyák veszélyeztetik a lakókat, járókelőket.
Nem tudom alátámasztani, de mintha azt hallottam volna, hogy kutyát nem lehet újabban póráz nélkül sétáltatni, van erre vmi jogszabály, de hogy micsoda, azt nem tudom.
Sziasztok! Nekem a "kutyás" dolgokban kellene egy kis segítség.kb 1 hónappal ezelőtt, amikor sétáltattam a kiskutyámat, akkor ok nélkül ránk támadt egy dobberman, aki póráz nélkül volt lent az udvaron. A gazdája jót nevetett rajtunk, miközben az én kiskutyám jajveszékelt, mert az említett kutya belemart többször is a nyakába.Ijetségemben nem is tudtam, hogy ilyenkor mi a teendő, így gyorsan haza siettünk.A párommal lementünk, és nyomatékosan felszólítottuk, hogy többet nem akarjuk meglátni a kutyát póráz nélkül. Ma viszont már megint megláttam szabadon rohangálni azt a "békés" fenevadat. A kérdésem az lenne, hogy én mit tudok tenni, hogy ez többet elő ne fordulhasson. Hova kell bejelentésel fordulnom?És egyáltalán fognak ilyesmivel foglalkozni?
ferrke: kérdésedre válasz: NINCS! csak hatóságoknak van joga hozzá. Katonai rendészet, Rendőrség, Határőrség, esetleg Bíróság (bár az utóbbinál már felesleges kötöszködni, szerintem) Egyébb szerveknek nem vagy köteles személyes okirataidat átadni. Megmutathatod, de nem vagy köteles odaadni nekik. Ha megteszed akkor te saját magad mondtál le a jogaidról, ha elveszik tőled, akkor feljelentést tehetsz személyiségi-, és alapvető szabadság jogaid megsértése miatt, plusz az adatvédelmi törvényre hivatkozva nem vagy köteles elmondani sem nekik. Sok sikert!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Igaz nem rendőrrel kapcsolatos hanem a közterület felügyelőkkel. Joga van neki engem igazoltatni? Köteles vagyok a személyit neki átadni?? Elöre is kösz a segítséget ferrke Esetleg egy link is jo lenne ahol utánna tudnák nézni
Az autó csak a tipus engedélyben szereplő engedély szerint vehet részt a forgalomban. Attól eltérni csak hatósági engedéllyel lehet, melyet sokszor meg is kell terveztetni. A módositási engedélyt a közlekedési felügyelet adja ki. Javaslom itt érdeklődj. Nekem pld. SUZUKI VAGON gépkocsira nem lehetett vonóhorgot felszereltetni, mert a rendszámba bele lógot.
Ritschie: Ha lenne elég zsé a kezemben megcsináltatnék minden papírt. de annyi sosem lesz senkinek. Vliágesze2: ezzel meg nem tudok sajnos mit kezdeni. viszont így meg szerintem megint a szabályzás rossz. de ha most leírnám, hogy konkrétan mit gondolok, megint figyelmeztetést kapnék. Remélem érthető voltam...
Ha neked az összes engedély és egyéb megvan, akkor szabályos, persze.
De mivel életemben olyan módosított autót nem láttam, amihez egyetlen műbizonmlyat, kpm engedély lenne, és TE SEM EMLEGETTÉL ILYET, ezért abból a feltevésből indultam ki, hogy neked sincs papírod.
Noise: Mindegy, hogy mi ketten mit értünk csókos vizsgán. Mivel elméletileg nem kaphatsz vizsgát engedély nélkül módosított autóra, ezért az utcán kötözködő rendőrök "vélelmezni fogják, hogy a módosítás a műszaki vizsga után történt".
Nemtudom mit kell ezen ennyit rágódni.Nekem egy 2101-es Ladám van, de olyan szinten átalakítva, hogy csak egy-két vonalvezetésből lehet felismerni, hogy ez egy lada.Semmi mást nem tettem, csak jeleztem a KPM-en hogy szeretném a futóművet lejjebb ültetni, ehhez keményebb gátló kell, szeretnék nagyobb kerekeket, a jobb stabilitásért, de ehhez szakmühelyben megerősített futómüvem van, és a karosszériát X cm-vel meg kellett szélesíteni hogy elférjen a kerék, a fékek senkit nem érdekeltek, csak az hogy a fékpad szerint megfelelően müködik.Ehhez szükséges volt egy kb 1.5 oldalas indoklás, amiben leírtam hogy korszerűsítés céljából szeretném ezeket megoldani, illetve azért mert ennyivel és ennyivel biztonságosabb lessz a kocsi.Fóliát meg olyan helyen csináltattam ahol a kpm álltal elfogadott ORFK mübizonylatot kaptam, a motorban első ránézésre minden gyári, aztán hogy mi van benne az már más kérdés, a két recaro kagylóüllésröl is kellett egy papírt vinnem, hogy nem egy otthon összekotványolt dolog hanem egy karosszérialakatos által megfelelő helyre megfelelő módon rögzített üllés.Erröl kaptam egy tanúsítványt, és a forgalmiba, belejegyezték a megjegyzések közé: "KPM engedélyével korszerüsített gépjármü, engedélyszám, és az átalakítások a mellékelt tanúsítványban található" A tanúsítványon szerepel, a kocsi 4 oldalról készített fényképe is. Kb ennyi volt, azt nem mondom hogy mindenről papírt, műbizonylatot, és engedélyt szerezni, nem kevés pénz és idő volt.De így Jogilag a kocsim "be van védve" és innentől kezdve nem azon múlik a forgalmim hogy zsarukámnak mien a kedve, hanem max azon hogy a fényjelzőberendezéseimre, a gumikopottságra, és ehhez hasonlókra odafigyelek e mint minden más autónál. Köszönöm!
Világesze2 "De az, hogy csókos vizsgát csinál vki a szabálytalan, átalakított autójának, nem akadályozza a rendőrt" szerintem a csókos vizsga az, amikor csak a rendszámot viszed műszakira... amúgy én itt csak az ismeretségre és annak előnyére támaszkodnék, költségkímélő megoldás gyanánt, mert nem kell többször fizetnem a műszaki vizsgát, viszont ha valami nagyon gányos és nem menne át miatta, akkor még mindig elvihetem, megcsinálhatom plusz költség nélkül. Ennyit erről. Fóliázni nem akarok. nem is akartam soha. szerintem én nem is írtam ilyet. A rendőröket meg nem kell bemutatni. de ha apám kocsijába nem kötöttek bele, akkor velem miért tennék? vagy miért ne...na mind1 ebbe most nem megyek bele, mert megint megfednek... A karosszériába beletartozik a méretre készült leszedhető spoiler is?a fék, a motor alap. a kipufogó meg szép csendes lesz. nem helikoptert szeretnék hanem tuningautót. max annyit mondanak majd az itteni yard-ok, hogy deszép hangja van...a lámpán nem akartam módosítani. a kereken meg csak annyit, hogy a kerület maradjon ugyan akkora, csak max felni és gumi méret arány változik. hirtelen ennyi szerintem elég is lenne nekem is, meg az autónak is.
De az, hogy csókos vizsgát csinál vki a szabálytalan, átalakított autójának, nem akadályozza a rendőrt.
Ugyanis (hivatalos esetben) vélelmezni fogják, hogy te vizsga után építetted át az autódat.
Általános tanács: tuningolj féket, motort, esetleg kipufogót, és lapíts vele, meg hordjad csókos műszakira.
Én karosszérián, kerékméreteken, fellnin, főleg lámpán nem módosítanék.
Fóliázni is csak akkor, ha nagyon szükséges, vagy nagyon szeretnél.
Mert az is igaz, hogy ha rossz kedvük van, akkor a két napja vett új kocsidba is beleköthetnek, ha meg jó hangulatuk, akkor járhatsz bármivel, nem foglalkoznak vele.
ja, és nem fogok kiosztani egy rendőrt sem. ez balgaság volt tőlem,hogy ezt mondtam, mert rájöttem közben, hogy úgyis én húzom a rövidebbet. ezért megintcsak elnézést kérek!
világesze2: ezzel csak az a baj, hogy az autóm elérte a huszadik életévét. tehát elég gyakran kell majd vizsgáztatni vinnem. ígyhát nem hiszem, hogy meg fogom tudni tenni azt, hogy minden vizsga előtt leszereljek mindent, mert az több hétbe tellne. ez meg szerintem nem járható út. tehát, ha a vizsgára úgy megyek, ahogy az autóm van, akkor szerintem több esélyem van,hogy meghagyják szépnek-jónak. a másik meg, hogy annyi eszem van, hogy nem közvetlenül a kpm-hez fogom vinni, mert ismerem az itteni kirendeltség morálját. nem egészen tisztességes. abba is belekötnek, amibe elviekben nem lehetne, és szegény tudatlan polgár meg elég rendesen meg tud szeppenni. a hogy felni vagy fellni...nemtom... de szerintem mind1. maradjon felni. úgyis tudjuk mit akarsz írni/mondani. tehát megcsinálom az autómat, aztán amikor menni kell, hát menni kell. de előtte utánajárok, hogy hol kötöszködnek, és hol vélemányeznek. szerintem ez nem mind1. mert ha véleményezik, akkor mondhatják, hogy ezt ne hagyd így, meg előműszaki vizsgán megmondják, hogy ezt ne-azt ne hagyjam fent, vagy így csináljam meg vagy úgy... szóval ott már megmondja ismerősöm mi lehet a probléma. viszont az nekem még mindig nem kerül egy fillérembe sem, hapedig az előműszakin minden stimmel, akkor nem fogják átnézni újra, hanem akkor jön a csekk, fizetem, megvan a papír és mehetek. én tudok ilyenről és szerintem ez lenne a járható út a módosított autók ellenörzéséhez. és ha a műszaki már az átalakítások után történik akkor a rendőr sem igazán kötöszködhet. vagy tévedek? ja, és a futóművel kezdem! vagyis az a 2. az első az új spoiler szett. aztán a futómű és majd csak utána a motor, kipufogó stb.
Ja, a kipufogóm nem hangos, csak mély hangú. Azonban utángyártott lengyelt nem akartam venni, mert egy év alatt lerohad az autóról, a gyári ára a csillagos ég, így egy jó nevű kipufogóműhelyben készíttettem halk sportdobot.
Viszont függetlenül attól, hogy halk vagy hangos, szabályellenes, így egy (unatkozó) rendőr beleköthet.
"pont úgy jön ki, hogy műszakira kell majd vinnem mire készen lesz. tehát ha valami nem stimmel, ott ki fog derülni"
Ezt én nem tenném. Képzeld el, hogy megépíted az autód jóra-szépre-gyorsra, majd a vizsgán azt mondják, hogy módosított fékek, módosított karosszéria, módosított motor, eltérő gumi és fellniméret (fellni vagy felni?!?), nem szabályos E jelű kipufogódob, házilagos ablaksötétítés, módosított fényjelző eszközök, nem szabályos ülések és biztonsági övek okán nem kaphat vizsgát.
Akkor mit fogsz kezdeni a sokezer forintból és több nap munkából összehozott autóddal?
Javaslatom: csináld vizsga után (esetleg hozd előre a vizsgát), ne legyen feltűnő, úgy elég sokáig el lehet vele járni rendőri izélgetés nélkül. Szerintem.
/Bevallom, a kipufogó az én autómon is módosítva van, meg is van enyhén ültetve. Húzom is a nyakam befelé, ha rendőrt látok. ;) Lakott területen pedig nem nyomom a gázt túlzottan/
Szerintem ezt nema jogtáron találod meg, ez inkább szabványokban, illetve az adott autó típusbizonyítványában lehet benne.
Egy csomó kiegészítő, azonban rendelkezik valamiféle műbizonylattal, engedéyllel, stb, ami bizonyítja, hogy felhasználható az átalakításhoz. De akkro is lehet, hogy a kocsit újra kell vele vizsgáztani, vagy a minta kipufogónál esetleg új zöldkártya kell.
világesze2: köszi a választ.majd megveszem a cd-t. egy régi verzió van meg, de azon nem találtam ilyen dolgokat. a kipufogóról annyit, hogy az egy sportdob lesz, de nem hangos cuccot akarok, hanem pont azt, hogy halkan "doromboljon az autó". tehát nem kell hangosnak lennie, inkább legyen kellemes duruzsolás a gyári "visítás helyett", mert nem érdekem nekem sem, hogy a rendőrök bántsanak meg az sem hogy a város felriadjon ha éjszakás műszakba megyek mondjuk melózni. a motor viszont módosítva lesz. de pont úgy jön ki, hogy műszakira kell majd vinnem mire készen lesz. tehát ha valami nem stimmel, ott ki fog derülni. ha pedig minden jó, akkor arról papirom lesz. ez úgy vélem elég tiszta ahhoz, hogy egyik hatóság szabályozását se rúgja fel. az autó egy bazi-nagy fémes legó! de ha nem rakod össze rendesen, akkor hamar szétesik. annak pedig már nem csak "újraépítés" lehet a következménye.
Megkaptam a leveled, válaszolni csak annyit tudok, hogy meg kell keresni a jogszabályt, pl. CD jogtárban.
Amit én tudok, az annyi, hogy egy olyan autót, amelyen a típusbizonyítványban szereplő tulajdonságokon változtattál, a Közl. Fel. utólagos vizsgálata és engedélye nélkül nem használhatsz közúti forgalomban. Azt már nem tudom, hogy pontosan mi szerepel, de gyanítom, hogy a zajszabályozás miatt a kipufogó szerepel. Meg egy rakat más dolog.
Royal: "Amugy az autóépítés misztikus dolognak tűnik kivülállóknak, pedig olyan mint a legó. Egy ülés beszereléséhez sem kell 3 diploma." Nem bántani akarlak, de nem lehet, hogy kéne a három diploma ahhoz, hogy átlásd, hogy valójában nem csak legó...?
"Szilágyi Károly 2005.04.05. 12:03:07 e-mail Kedves Noise!
Kérem próbáljon a helynek megfelelően fogalmazni és viselkedni.
Köszönöm. " Eelnézést kérek mindenkitől ezzel kapcsolatban!!!!
"Meghajlok előtted, hogy 67.000 km-t levezettél tavaly január óta. Ettől biztosan meg kell, hogy nőjön az önbizalmad. Többmillió kilométeres buszsofőrök sem szoktak soha, soha de soha balesetet okozni." Erre csak annyit, hogy az előző autónk egy helyi járatos busz miatt ment gajjra...mert apám megállt a pirosnál, a buszsofőr meg azt hitte, még átfér...apámon keresztül...apám 2 hétig intenzíven volt. a rendőri jelentésben az áll, hogy apám megállt szabályosan a pirosnál a busz pedig belerohant. a busztársaság jelentésében pedig az, hogy apám a zöldnél állt meg, a busz pedig már fékezett mikor belerohant. Ja, és nem kell fényezni engem, nincs rá szükségem, de a tény az, hogy imádok vezetni, mert élvezem. És próbálok figyelmesen vezetni, nem vadállat módjára akármennyi gyakorlatom is van. Ja, és néha a balesetek amikbe majdnem belefutottam csak annyin múltak, hogy tudtam mit kell csinálni és nem paráztam be. Jelzem, miattam még nem volt sem baleset sem balesetveszélyes szituáció, mert úgy tanítottak vezetni (szerencsére),hogy "ne csak betartsd a szabályokat, hanem arra is figyelj, hogy a másik betartja e". és szerintem ez az alapja a balesetek elkerülésének, és ha nincs baleset, nincs rendőr sem. szerintem. Világesze2: valóban, ezen elgondolkoztam amit mondtál. csak azt nem tudom, hogy a nagy gyártók tesztelik e a termékeiket.de hidd el, ez nem kötöszködés akar lenni. és azért nem veszem meg azokat a termékeket, mert sajnos nincs rá pénzem. viszont akik egyedi spoilereket csinálnak, ők sem tesztelik a termékeiket, viszont volt szerencsém az eljárásról részletes leírást szerezni és élőben látni, hogyan is készül. Erről ennyit. mert többet nem tudok hozzátenni, nyugodt és kultúrált módban. pedig ügyelnem kell rá, mert tényleg elég "rondán" fogalmaztam ezt megelőzőleg. A "sufni-tuning" tényleg nem jó ötlet, főleg, ha az illető semmit nem tud róla. látom a szomszédomat. volt egy viszonylag rendben lévő autója. mióta nekiállt "tuningolni" azóta egyre apróbb darabokban van az autója, ha azt még annak lehet nevezni. szóval ez szerintem nem járható út. És tényleg elnézést kérek mindenkitől, ha túl agresszíven és nem ide illően fogalmaztam néha!!!
Egy kis technikai helyesbités katalizátor&auspuff témában. Auspuff esetében megoszlanak a vélemények, ki erre ki arra esküszik, mivel sok autót kipróbóltam már, nekem az a tapasztalatom hogy nincs egetverő teljesítménybeli különbség egy hangos sport rendszer, ill gyári fojtott között. A sport inkább olyan mentális tuning "mintha jobban menne a kocsi tőle" feelinget ad. Viszont hangra kétségtelenül szebb ;)
Katalizátorral viszont más a helyzet, itt teljességgel érezhető a különbség. Kattal még egy kocsi se ment jobban, mivel egy igen erős plusz fojtást ad a motornak, ami jópár ló veszteséget jelent. Nem a motor része, nem azzal van tervezve, csak szabályzott katalizátoros autók esetében, a központi egység figyelembe veszi a katból távozó végterméket, és annak megfelelően keveri a robbanóelegyet. Természetesen ez kissebb-nagyobb beavatkozásokkal kiiktatható, és mehet a kukába a cucc, amivel nyer az ember jópár pacit. Passziv katalizátor esetében, ahol a lambdaszonda a katalizátor előtt van, gyakorlatilag következmények nélkül eltávolítható a kat, és rögtön felszabadultabban pöfög a motor. Még egy megjegyzés katalizátor témában, egy kicsit anyagi oldalról. A katalizátorok csak új, ill kifogástalan állapotú motorokkal üzemelnek rendesen, régebbi 10-15 éves autóknál ahol intenzívebb az olajfogyás, és nem tökéletes az égés, gyakorlatilag fél év, max egy év után kukába dobható a vadiuj katalizátor is, mert tönkremegy. Évente cserélgetni, 30-40E+munkadij nem kevés.
Környezetszennyezés és hangerő témában annyit füznék hozzá, hogy amig 30 éves kamazok, ifák, trabantok, leharcolt BKV buszok ontják a sürü szürke füstöt, addig az én autómat ne huzzák el a zöldkártyán, mert nincs rajta kat, és 0,4% CO érték helyett 0,9%. Teréz köruton mindenkit zavar a hangos kipufogó? A ház előtt elrobogó villamos miért nem zavar senkit? Attól pedig még omladozik a vakolat is, meg remeg az összes ház. Mellesleg a villamos is környezetszenyező, igaz közvetve. A villamos áramot meg kell termelni valahogy. Az emberek többsége elfeljti, hogy egy élettérben élünk, tehát a tolerancia fontos dolog. Van akinek az autó tuning, és a hangos kipufogóval való száguldozás a hobbija, van aki meg nekiáll, oszt az éjszaka kellős közepén kezdi pengeti a basszusgitárt a panelba, úgy hogy közben majd' kiesik az ablaktábla. Van aki fúrkál barkácsol, van aki folyamatosan hangosan bömbölteti a hifi rendszerét, van aki ebet tart, és sétáltatás közben "a hátrahagyott csomagokat" elfelejti eltüntetni, és van aki nem tudja megállni, hogy a pofámba ne fújja a dohányfüstöt. Szal, kevés olyan szenvedély van a világon ami ne zavarná valamilyen szinten a másikat, de könyörgöm miért mindig az autós társadalmat érint minden szankció?
A bizonylatokhoz még annyit, hogy nem tök mindegy, hogy egy kipufogó bizonylattal, vagy anélkül hangos?
"Beismerem, hogy soha nem is jártam ralliverseny közelében, de gyanítom, hogy komoly versenyzők nem a tuningboltban veszik meg a versenyeken használt eszközöket. Meg ott nem hülyék építik be az ülést."
Ez igy van. A tuningboltban lehet kapni azokat a cuccokat amit a rallyban fejlesztenek. Leszámítva a különböző látvány-csecsebecséket. Egy felkészített rallyautó lényegesen biztonságosabb mint egy közúti autó, nemcsak a benneülőt védi jobban, hanem jobb úttartása irányithatósága, hatásosabban fékezhető mint polgári kocsik. Én például most készülök egy átfogó fék-tuningra, nagyobb hűtött tárcsák, nagyobb nyergek kerülnek a vasra. Amugy az autóépítés misztikus dolognak tűnik kivülállóknak, pedig olyan mint a legó. Egy ülés beszereléséhez sem kell 3 diploma.
Tökmindedj!Közösnevezőre nem jutunk, vitázni pedig nem fogok!Ez egy vélemény ami mellett kitartok, és sajnos ha már véleményt írtál a szövegemről, miért nem jellemezted, a drogosok, BKV traktorok és egyéb problémák helyességét?Na mindedj.Persze abban is van v.mi amit te mondasz csak az a baj hogy ez nem egy kultúrált ország, hanem magyarország, ami annyit tesz: Ha nem kapok Nem is adok.Nem fogok palimadár trendi kocsikkal mászkálni amig mindenki más sem tesz le a zajkeltésről, fúrás, üvöltés, zene, stb stb
"abszolúlt NEM érdekel hogy másnak hangos e a kipufogóm"
Szerencsére ezért van a hatóság, ezért vannak a betartatandó törvények. Mivel téged nem érdekel, de a közösség túlnyomó többségének ártasz vele, ezért tiltják. Nem bízzák a te értékítéletedre. Szerencsére. Kevésbé szerencsés, hogy mindez cask az elmélet, gyakorlatban elég furcsán valósul meg.
"A törött autókról annyit hogy közveszélyes és csúnya, de a tulajdonosa sem azért használja úgy mert "gizda" hanem mert nincs pénze és valamivel be kell járni dolgozni (BKV és társaival szerintem ha egy mód van rá kerüli minden normális ember)" Ha nincs pénze a biztonságos fenntartásra, NE JÁRJON VELE, tökmindegy, hogy mire kéne az autó. Ha majd tükörgumikkal és lekopott fékekkel megöl téged valaki, és az lesz az indoklás, hogy nem volt pénze rá, de mivel járjon dologzni, akkor mit mondasz majd?!
"A közveszélyességről csak annyit hogy sok zsaru veszélyesebb dolgokat csinál megkülömböztető jelzés nélkül (ekkor a kressz rá is vonatkozik) mint egynémelyik StreetRacing-es!" Azokkal a rendőrökkel szemben is kőkeményen el kéne járni.
"Spoilerekről pedig annyit hogy a "sufnituning gagyikat" én is betiltanám, de a boltban kaphatóakat nem mert ha a spoiler, szárny, sportkormány, kagylóülés, stb olyan szar és nem biztonságos akkor nem értem hogy a rallye-ban gyorsaságiban, és egyéb autósportban miért használnak ilyen "közveszélyes" autókat miértnem szép gyári kocsikkal mennek, katalizátorral gyereküléssel, és azzal a jó tapadású hurkagyuri 155/60-as gumikkal." Ha megengeded, ez az érvelés sem állja meg a helyét. Beismerem, hogy soha nem is jártam ralliverseny közelében, de gyanítom, hogy komoly versenyzők nem a tuningboltban veszik meg a versenyeken használt eszközöket. Meg ott nem hülyék építik be az ülést.
"Nagyon örülnék ha nem csak abból álna a rendtartás, a fokozott ellenőrzés, és minden egyéb rendőri tevékenység, hogy minden autóst jól megszivatunk ha van rajta sapka ha nincs!" Ebben egyetértünk. Például a kereszteződésekből a koldusokat eltüntethetnék, mert sokkal balesetveszélyesebb azokat kerülgetni, mint ötven helyett hetvennel menni....
NOISE! Nézd, ha tuningolt-módosított autóból elkezded kiosztani a rendőrt, akkor szerintem semmi fogalmad sincs jogról...
Jól hangzik amit mondasz könnyen törő meg nem tudom milyen műanyagokról, de félek, hogy valójában te sem tudod, hogy viselkedik balesetkor az általd készített spoiler/lökhárító, mert nem tesztelted le többezerszer. Pl. gázolásokor eltörik, keletkezik a törés mentén egy él, és szépen öt centi mélyen megkaszálja az áldozatot.
A törvény azért tiltja az ilyen módosításokat, mert akkor mindenki csinálná, még az is, aki nem ért hozzá ilyen jól, mint te.
"új jogsisok, akik két évig nem ülnek volánhoz miután megkapták a jogsit, nem veszélyesebbek mint a streetracing club együttvéve?" Nem, mert az új jogsis "mazsolák" legalább figyelnek vezetéskor... Laza önbizalombajnokok viszont a fejüket játszák vezetéskor.
Meghajlok előtted, hogy 67.000 km-t levezettél tavaly január óta. Ettől biztosan meg kell, hogy nőjön az önbizalmad. Többmillió kilométeres buszsofőrök sem szoktak soha, soha de soha balesetet okozni.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.