Kárrendezés - Mennyi idő?


bsg68 # 2017.03.30. 06:23

Tisztelt Cím!
Három éves Opel Insigniánk (90 ezer km) olajszintjelzője kijelzett, olajfeltöltés után két nappal újra. Márkaszervízbe vittük, ahol az olajteknő levétele után abban megtalálták az egyik hengerből való gyűrű széttört darabjait. A szervíz, illetve a központ megállapítása: motorcsere szükséges, aminek a teljes költségét nekünk kellene állnunk. Az autón a szükséges szervizek el lettek végezve, azonban arra hivatkoznak, hogy az egyik olajcserére egy hónappal később került sor. Elképzelhetetlennek tartom, hogy egy többmilliós autó, amely már minden apró hibát a fedélzeti számítógépen jelez, folyamatosan szervizelt, szinte alig használt, a tulajdonos hibájából szorulna motorcserére. Főleg nem olyan indokkal, hogy egy olajcserét 1 hónap késéssel hajtottunk végre. Mert akkor megkérdezem, ugyan miből van ez a kocsi? Egyébként sem tartom túl elegánsnak a "nagyszerű" Opel hozzáállását majd 25 éves, problémamentes márkahűség után. Szeretném a véleményét kérni, hogy Ön szerint jogos-e követelésünk, mely szerint a motorcsere teljes költségét a gyártónak kellene állnia?
Köszönettel: bsg

Szomorú örökös # 2017.03.19. 20:16

Dr.Attika

Mondani mondhatta a barátodnak, de büntetni nem büntethette meg érte, hogy gyorsan ment. Hiszen semmilyen bizonyíték nincs rá. A bogarak szétlapulási szokásának tudományos megmagyarázása sajnos nagyon gyenge magyarázat, arra ment ki a játék, hogy esetleg az ismerősöd szóban beismeri.

Engem egyszer Szeghalom határában állított meg egyetlen magányos járőr. Abban egészen biztos voltam, hogy büntetni nem fog - akkor még nem volt a fedélzeti kamera rendszer a kocsikban - mert tök egyedül van. Ráadásul figyelmeztetett, hogy átmentem a városon 80 km/h-val (rátapadtam egy kamionra, ami előtte ment és hát siettem kicsit), de büntetni nem tudott, mert ő is hivatkozott arra, hogy nincs traffipax a kocsiban. Szóval a hivatalos mérési eredmény-fénykép kell a bírsághoz.

drbjozsef # 2017.03.19. 20:01

Kati,

még a kamera felvételek sem feltétlenül kellenek, ha a rendőrök rendesen rögzítették a nyomokat. Egy közlekedési szakértő a vonalakból, féknyomokból, és az autók ütközés utáni helyzetéből és sérüléseiből elég pontosan rekonstruálni tudja mi történt, beleértve a sebességet is.

Sajnos ez legfeljebb per esetén vehető igénybe. Ha a biztosító számodra nem elégséges kártérítést fizet, akkor neked kell eldönteni, hogy belemész-e egy kétes kimenetelű, és költséges eljárásba. Ott jöhetnek elő majd esetleg ilyenek.

Gyorsítani nem tudod a dolgot nagyon, egy perrel inkább évekre kitolod.

Kati0929 # 2017.03.19. 10:29

Kedves szomorú örökös!

Mindkét állításom igaz!
Én szóban említettem a rendőröknek,hogy véleményem szerint baromi gyorsan ment a vétkes autós,de nem méricskéltek féktávot,meg mit tudom én mit szoktak ilyenkor... Egyébként jó 20 m-el arrébb ált meg az autó,úgy hogy közben forgott,csikorgott satufékkel...

ajsaMK # 2017.03.19. 08:12

Ez oké, de meg is büntette gyorshajtásért? Vicces lenne ezt olvasni egy rendőrségi iratban, mint bizonyíték vagy indok... :)

Dr.Attika # 2017.03.19. 07:37

"A rendőr is csakis hivatalos traffipax mérési eredmény alapján tud gyorshajtásért megbírságolni."

Egyik barátomat megállította egy rendőr. Iratellenőrzés. Közben nézi a szélvédőt. Mondja a barátomnak, hogy "Maga meg nemrégen legalább 160-al ment." A barátom: Ugyan, miből gondolja? rendőr: A bogarak a szélvédőn csak 160 fölött lapulnak szét a szélvédőn ilyen oválisan.

Tanulság: nem kell ahhoz drága traffipax, hogy lebukjanak a gyorshajtók. Avagy: gyorshajtás után mindig le kell mosni a szélvédőt.

Szomorú örökös # 2017.03.19. 07:26

Kati0929

a rendőrségtől kaptam egy igazolást,amiben leírják hogy a vétkes sofőr piroson ment át, összetörte a kocsimat így 50.000 Ft-os bírságot kapott.

vs.

a rendőrök egy szóval nem említették,hogy valami következménye lenne a vétkes sofőr gyorshajtásának.

No most akkor melyik az igaz?

Ha a fenti, akkor az 50 ezer forintos bírságon felül még milyen következményre gondoltál? Kiszabtak rá egy bírságot piroson való áthajtás miatt. Hogyan állapítanád meg egy videofelvételről a valós sebességét? A saconométer egy ilyen szituban nem hiteles megállapítás. A rendőr is csakis hivatalos traffipax mérési eredmény alapján tud gyorshajtásért megbírságolni. Az, hogy mögötted halad és a saját kilométeróráján látja, hogy mennyivel mégy, az nem elfogadható érv. Sőt, ha megkülönböztető jelzés nélkül teszi ezt, akkor ő ugyanúgy szabályt sért és simán fel lehet őket jelenteni érte.

Ergo a rendőr is bírságolható, kivéve ha ő a főkapitány, de ez már egy másik téma. :-O

Kati0929 # 2017.03.19. 06:53

Tisztelt Szakértők!
2 nappal ezelőtt gazdasági totálkárossá törtèk a kocsim. A másik soför elismerte a hibáját,ezt a kék-sárga papírkán le is írta,illetve a rendőrségtől kaptam egy igazolást,amiben leírják hogy a vétkes sofőr piroson ment át, összetörte a kocsimat így 50.000 Ft-os bírságot kapott.
Kérdésem a következő: hogyan lehetne a biztosítót meggyorsítani és nagyobb összeget kicsikarni? Az intézkedő rendőr említette,hogy ha gubanc van a biztosítóval kikérhetem tőlük a határozatot illetve a kereszteződésben lévő térfigyelő kamera felvételét. Érdemes e ezeket már elölre kikérni? Nehogy esetleg törlésre kerüljön?? Ha igen,hogyan tehetem meg???

Másik kérdésem: a rendőrök egy szóval nem említették,hogy valami következménye lenne a vétkes sofőr gyorshajtásának. Nem tudom pontosan mennyivel mehetett,de simán 100 körül(50 km/h a megengedett ott). A felvételről ez is megállapítható lenne...

Köszönettel: egy három gyermekes anyuka

pozsipapa2 # 2017.02.06. 22:13

Jól látod. a balesetet észlelve lassítottam amikor hátulról toltak meg. szemtanuk szerint tovább hajtott a roncsok közé.
a helyszínen nem tudtam azonosítani hogy ki volt. A helyszínelési jegyzőkönyvre tudok támaszkodni ahol megjelölték az autót. Találtam róla képeket is a neten. teljesen körbe van törve.
Ha mögöttem marad volna vagy előttem talán egyszerűbb lenne.

Vadsuhanc # 2017.02.06. 21:58

Ha jól értem Te megálltál és hátulról mentek beléd. Erőltetném a helyedben a dolgot, ha Te nem vagy részese az előtted történt balesetnek.

Ha így van ez két baleset. Sok a ha,de amit írtál erre lehet következtetni.

pozsipapa2 # 2017.02.06. 21:52

Igen!

Vadsuhanc # 2017.02.06. 21:33

Ez a buszos baleset ?

pozsipapa2 # 2017.02.06. 21:28

kösz a választ vadsuhanc.
sajnos nem lesz egy egyszerű történet.

Vadsuhanc # 2017.02.06. 20:53

pozsipapa2

Tudomásom szerint ez nem anyagi káros és még nem is könnyű sérüléssel járó baleset volt. HA igen ne vedd figyelembe amit írok.

Az okozó felelősségét ilyen esetben a bíróság fogja kimondani, nem a rendőrség.

Az, hogy a büntetőjogi felelősségét kimondja és ez jogerős lesz, onnan ezzel az ítélettel fordulhatsz polgári peres eljárásban a bírósághoz, hogy állapítsa meg neked a kártérítést.

Ha mégis csak anyagi kár keletkezett, akkor a rendőrség majd megállapítja a balesetért felelős személyt, de ahogy látom ez sem megy egyszerűen az általad leírtak alapján.

pozsipapa2 # 2017.02.06. 20:42

igazad van alfateam. Nagyon besűrítettem a mondandómat.
Szóval most a biztosító várja a tömegbaleset okozójának az elismerő nyilatkozatát vagy a jogerős rendőrségi határozatot. megjegyzem hogy a káromat a mögöttem közlekedő jármű okozta, mégsem őt jelölték meg károkozónak.
Kösz a választ vadsuhanc.
nem szeretnék belemenni ilyen peres dolgokba inkább a biztosító noszogatása érdekel.

ilyenkor már bármit csinálhatok az autómmal?
eladhatom, megcsináltathatom, kivonatom a forgalomból,
elvileg gazdasági totálkárra veszik fel.Ezt is csak a kárfelmérő mondta és erről sincs papírom.

Vadsuhanc # 2017.02.06. 18:22

pozsipapa2

A baleset vizsgálatát végző Rendőrséget ( az ügy előadóját ) kell megkeresned.

A rendőrség csak vizsgálja a baleset körülményeit, hogy ki volt a hibás az majd a lefolytatott büntetőeljárás során ( tárgyalás ) lesz megállapítva. A jogerős itélettel, majd a Bírósághoz fordulsz és bepereled az itéletben elmarasztalt személyt. A per befejezése után- ha megnyered - majd kérheted a pénzed esetleges végrehajtás után.

Rövidebb utja csak a biztositó társaságon múlik, de azt neked kell kijárnod.

alfateam # 2017.02.06. 14:38

pozsipapa2!

Ennek menj neki még-egyszer mert így érthetettlen

. Felhívtam őket hogy mi a helyzet? Válasz: A megjelölt károkozó beismerő nyilatkozata - Ő volt a tömegbaleset okozója. nem is találkoztam a gépjárművel -. vagy a rendőrségi határozat

pozsipapa2 # 2017.02.06. 14:20

Sziasztok!

Előzmények: Részese voltam az 2016-12-17-én történt m3-as buszbalesetnek. A helyszínen biztosítottak a károm rendezéséről természetesen SZÓBAN. majd mindent a rendőrség rendez. Telt múlt az idő, bejelentettem a saját biztosítómhoz a káreseményt. válasz: jelentsem be a MABISZ-hoz. Jött is a válasz károkozó megjelöléssel kötvény számmal. Így beadhattam a káromat a megjelölt biztosítóhoz.
Ki jöttek felmérték a kárt. El telt 2 hét. Felhívtam őket hogy mi a helyzet? Válasz: A megjelölt károkozó beismerő nyilatkozata - Ő volt a tömegbaleset okozója. nem is találkoztam a gépjárművel -. vagy a rendőrségi határozat.

Nem tudom mit tegyek. Itt egy hátulról lezúzott autó. nem sokára lejár a műszaki. És a mindennapi élethez kell egy kocsi.
Válaszokat köszönöm!!!!!

longear # 2016.10.06. 07:05

Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulok a szakavatottabb kollégákhoz, hogy milyen módon lehet kicsikarni tisztességes összeget egy kárrendező cégtől?

Vázolom a helyzetet:

Még januárban volt egy károm, amit a biztosító rendezett a kárrendező cég felé (értéke: 562.276HUF) ők még a kárösszeg kifizetése előtt megcsinálták a kocsit (amit nagyra értékelek, de nyilván egyértelmű volt hogy a biztosító fizetni fog).
Az alkatrészeket én vettem hozzá csomagtérajtót és rolót az egész kb 130.000-be került (90.000 az ajtó, 30.000 a roló + benzin).

A kocsival a következő teendők voltak:
Beszerelni az ajtót (tökéletes állapotban volt színben egyezett), kihúzatni a kasznit (de lehet hogy nem is kellett, mert olyan hatalmas sérülés azért nem volt..., de tegyük fel), hátsó lökös fényezés (egy kis hiba lett rajta de fényezték az egészet).

Aranyosak kedvesek voltak, amíg a procedúra zajlott, de nem igazán jelentkeztek, hogy utalt a biztosító, csak mikor papírt kaptam róla és szóltam nekik, hogy majd megyek elszámolni, akkor beszéltünk.
(sok dolguk van biztos, oké, mindegy is)

Nem is lenne semmi gond (nem nyerészkedni a akarok a biztosítón), ha kifizetnék szépen a 130-at és kész.

DE, azt a választ kaptam, hogy mivel a kárfelmérő lapon nem lett jelezve a csomagtér roló (amire külön felhívtam a figyelmét a "szakértőnek", aki azt tudomásul is vette, a macskakaparásával mégsem jelölte, a mellesleg olvashatatlan indigózott nyomtatványon), így 90-et akarnak adni.

Nem vagyok egy reklamálós fajta, de igencsak átverve érzem magam. Senki nem fogja nekem megmagyarázni, hogy a fent leírt javítási költség 472.276HUF. Tehát, ha már ilyen jól kaszáltak az eseten, elvárnék némi rugalmasságot kifizetni való összeget illetően.

Szerintetek milyen tárgyalási pozícióban vagyok jelenleg? Milyen eszközökkel élhetek, amik jobb belátásra téríthetik kárrendezőt? Elkérhetem a számlákat? Esetleg a biztosítótól?

Előre is köszönöm a válaszokat!

csaklátogató # 2013.03.19. 14:42

Nem, ez kötelező biztosítás. Kárt okoztak nekünk, megcsináltattuk számlára az autót és most ott tartunk, hogy nem fizették ki a benyújtott számla összegét.

pazs # 2013.03.19. 08:02

Az nem az önrész?

csaklátogató # 2013.03.18. 19:19

Meg kaptuk a pénzt, viszont nem a teljes összeget.
Mi egyezményes kifizetést szerettünk volna, de viszont nem fizettek volna annyit, amennyi a tényleges kár, így azt mondták, hogy akkor csak számlára tudják rendezni. Megcsináltattuk számlára az autót, viszont a benyújtott számla összegét nem fizették ki.
Felhívtuk telefonon a biztosítót, azzal leráztak, hogy majd küldik az elszámolást. Azóta is küldik.
Érdemes utána menni? Vagy nem kell nekik a teljes összeget kifizetni? Több mint 20.ooo Ft-al kevesebbet fizettek, mint amit mi kifizettünk a szerviznek.

guba" # 2013.03.09. 18:46

Előfordul, hogy megalapozatlanul is vitatja a biztosító a helytállási kötelezettségét. Ilyenkor az én tapasztalatom szerint a fizetési meghagyás hozza meg a fizetési hajlandóságukat. Telefonon könyörögni nekik teljesen haszontalan.

csaklátogató # 2013.03.09. 10:26

Milyen határidők kötik a biztosítót egy kár rendezése során?
A biztosító köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak:

kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás és a kárt összegszerűen megállapította, vagy
indoklással ellátott választ adni a kárigényben foglalt egyes követelésekre, azokban az esetekben, amikor a felelősséget nem ismeri el, vagy az nem egyértelmű, vagy a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg.
A biztosító, a Kártalanítási Számla kezelője egyösszegű pénzbeli kártérítés esetén köteles a megállapított összeget a kártérítési javaslat elfogadását, vagy a kártérítés jogerős megítélését követő 15 napon belül a károsultnak megfizetni.

Ezt a mabisz oldalán olvastam. Nekünk már lejárt a 3 hónap is. Állandóan hívjuk őket, de ügyintézővel nem lehet beszélni. Csak az ügyfélszolgálaton adnak információt, miszerint nyugi, folyamatban van. Hiába mondjuk hogy, már le is járt az idő, azt mondják, hogy folyamatban van, elnézésünket kérik. Aztán semmi nem történik.

csaklátogató # 2013.03.09. 10:21

Kedves Guba!

Köszönöm a válaszod. 60 nap az előírás, vagy 90 nap?

Köszönöm