"Az adásvételire ráírtuk, hogy kipróbálta, és adott naptól garanciát nem vállalok. "
Na, azt viszont hiába írtátok rá, az a kikötés semmis. Szavatosságról kellene beszélni, de különösebb dolgod ebben az esetben sincs. Egyelőre. Nem fogyasztói szerződésről van ugyanis szó, így elég macerás dolga lenne a vevőnek.
Szeretnék segítséget kérni. Eladtam autómat 1 hónapja, közöltem milyen hibái vannak az autónak, a hölgy hozzáértő szakemberrel jött, átnézték majd az általam tudott hibákról tájékoztattam, illetve ki is próbálta az autót. 97-es évjáratú autóról beszélünk, amiről tudni kell, hogy ilyen idős gépjárműnél már előfordulhatnak felmerülő problémák. A múlthéten felhívott engem, hogy elvitte szerelőhöz és, hogy nagyon sok minden probléma kiderült, amiről én NEM tudtam. Hozzáteszem nem úgy adtam el, hogy megszeretnék tőle szabadulni, csak hitelkiegyenlítés miatt szükségessé vált eladnom. Ilyenkor mi a teendőm, van valamilyen kötelezettségem? Az adásvételire ráírtuk, hogy kipróbálta, és adott naptól garanciát nem vállalok. Köszönettel; Zsani
minap eladtam 20 éves autómat, az új tulajdonosnál hazafelé menet megadta magát a turbó. Adás-vétel elött cirka 50km-t autóztunk együtt amikor is semmi baja nem volt az alkatrésznek. Az új tulaj viszont azt akarja hogy én csináltassam meg. Terhel engem egy ilyen korú autónál bármi féle kötelezettség? A választ előre is köszönöm.
Szeretném megkérdezni,hogy miva olyankor ha eledok egy 1987-es évjáratu autó, mehtekintet állapotba 2014.05.18.án. .Mindent elmondva a vevőnek ,mit kell fel újitani ,és hívatalos adás -vételi szerződéssel. A tisztelt vásásárló így közel egy hónap mulva felhívja a férjemet ,hogy folyik a hütő mert valami ragasztva volt és szétmen. A hütő kb. két éve volt cserélve és nekem nem folyt ,mikor megtekinteték akkor is be volt inditva és átnézték. A tisztelt vevő fenyegetve kéri ,hogy téritsük meg a kárát mert ez rejtett hiba, vagy adjuk vissza a vétel árat. A gépkocsi állitolag még nincs átíratva . Kérném szíves tanácsukat. köszönettel
Nem valószínű. Ha a hengerfejtömítés rossz akkor ugyan előfordulhat, hogy a hengerbe bejut a hűtőfolyadék, de ugyanekkor sűrítési ütemben meg nyomás alá kerül a víztér, megszűnik a keringés, és azonnal felforr a hűtőközeg. Vagyis ebben az esetben három hónapot aligha tudna működni egy autó.
A hűtőfolyadék elvileg persze kifele is szivároghat, de akkor annak általában látható nyoma van. Csöpögés.
Ha a vezérműszíj átugrik, akkor tönkremehetnek a szelepek és a vezérműtengely, de ettől még a motor szükségszerűen nem kezdi el enni sem a vizet sem az olajat. A hengerfejet ezért nem kell "síkolni" és ebből az okból szimeringet és vízpumpát sem kell cserélni. Valószínűleg egy jóval többet futott kocsiról lehet itt szó.
Hogy mit lehet még tenni, az az ügy sokkal részletesebb és főleg alaposabb ismeretében lenne eldönthető.
Az én gondom, lehet, hogy sablonos, de ki tudja... 3 hónapja vettem egy autót amely 2000-es évjáratú, ténylegesen 178000 kilométert futott. Az eladó cég annyit mondott az autó előéletéről, hogy ugrott a vezérlés szíj és így a motor jócskán károsodott. Tehát a hengerfejet sikoltatja, új szelepeket, szimeringeket kap, új olajjal és hűtővízzel, vízpumpával és vezérműszíjjal. Ezeket a sikoltatás kivételével láttam is, tehát nem gondoltam, hogy ez lesz a vége. Ugyan is a 3 hónapos használat során kiderült, hogy az autó a gyári értéket jócskán meghaladó mértékben eszi az olajat és a hűtővizet. Ennek következménye lett az is, hogy BONTOTT!! vezérlésmódosító is tönkre ment ami egymaga 40 ezer forintos tétel. Egy teljesen kívülálló szerelőt kérdeztem meg, hogy az adott fogyasztási értékek ész szerűek lehetnek e, mire a válasza egyértelműen nem volt. A dolgot többször jeleztem az eladó cég felé, aki nyitottságot mutatva, mintha halogatni akarná a dolgot. Konkrétan elmondtam neki, mi a hiba, de a cég szerelője képtelen időpontot adni a jelenség kivizsgálására. Mivel az adásvételin nem szerepel erre vonatkozóan semmit és az eladó elmondása szerint egy részben felújított motorral rendelkező, frissen szervizelt autót adott át nekem, természetesen állítja, hogy én hajtottam szét az autót és erről ő nem tehet. Mit tudok tenni ez ügyben, ha a felelősség egyértelműen nem az enyém?
Az én gondom, lehet, hogy sablonos, de ki tudja... 3 hónapja vettem egy autót amely 2000-es évjáratú, ténylegesen 178000 kilométert futott. Az eladó cég annyit mondott az autó előéletéről, hogy ugrott a vezérlés szíj és így a motor jócskán károsodott. Tehát a hengerfejet sikoltatja, új szelepeket, szimeringeket kap, új olajjal és hűtővízzel, vízpumpával és vezérműszíjjal. Ezeket a sikoltatás kivételével láttam is, tehát nem gondoltam, hogy ez lesz a vége. Ugyan is a 3 hónapos használat során kiderült, hogy az autó a gyári értéket jócskán meghaladó mértékben eszi az olajat és a hűtővizet. Ennek következménye lett az is, hogy BONTOTT!! vezérlésmódosító is tönkre ment ami egymaga 40 ezer forintos tétel. Egy teljesen kívülálló szerelőt kérdeztem meg, hogy az adott fogyasztási értékek ész szerűek lehetnek e, mire a válasza egyértelműen nem volt. A dolgot többször jeleztem az eladó cég felé, aki nyitottságot mutatva, mintha halogatni akarná a dolgot. Konkrétan elmondtam neki, mi a hiba, de a cég szerelője képtelen időpontot adni a jelenség kivizsgálására. Mivel az adásvételin nem szerepel erre vonatkozóan semmit és az eladó elmondása szerint egy részben felújított motorral rendelkező, frissen szervizelt autót adott át nekem, természetesen állítja, hogy én hajtottam szét az autót és erről ő nem tehet. Mit tudok tenni ez ügyben, ha a felelősség egyértelműen nem az enyém?
Igen, ezért is javasoltam, hogy egy márkaszervizbe vigye el az autót. Két rövid megjegyzésem lenne:
Javíthatatlan autó gyakorlatilag nincsen, csak legfeljebb olyan sokba kerülne, hogy nem érné meg.
Egészen ritka kivételektől eltekintve a mai autók már nem rendelkeznek a klasszikus értelemben vett "alvázzal", mert ezek önhordó karosszériák. Ebből fakadóan "komplett alvázcseréről" beszélni szakmaiatlan és értelmetlen.
Köszönöm a gyors választ Ügyvéd Úr. Egyébbként az autó tényleg javíthatatlan. Csak komplett alváz csere segítene. De annyiért meg már új autót lehet kapni.
Nagy valószínűséggel igen. Azt javaslom, hogy egy márkaszervizbe vigye el állapotfelmérésre. A kocsi jelenlegi állapotát rögzítsék képfelvételen is. Jegyzőkönyvben rögzítsék a hibákat és a várható javítási költségeket is. Ennek ismeretében lehet az eladóval szemben megfogalmazni a szavatossági igényt. Ehhez viszont már jobb, ha egy ügyvédet bíz meg. A javítást egyelőre nem célszerű elkezdeni akkor sem, ha egyébként lehetséges.
Tisztelt Ügyvéd Úr! Egy hete vásároltam egy személygépkocsit autókereskedésben. Az első váznyúlványai baleset veszélyesek amit én nem vettem észre mert szabad szemmel nem látható egy kis rozsdán kívül semmi. A karosszériás akihez elvittem hogy javítsa ki a rozsdás részt azt mondta hogy mozog az egész eleje és javíthatatlan. Mit lehet tenni ilyen esetben? Tudok e élni a szavatossági jogommal? Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Ügyvéd Úr! Segítséget szeretnék kerni.3 hete vásároltam egy autót ami mint később kiderült nem teljesen olyan mint a hirdetésben leírtak.A hirdetésben szerepelt rozsdamentes klíma megkímélt.Ehhez képest elvittem állapotfelmérésre ott mondták a hibákat. Egr szelep megpiszkálva,klíma nem is fog működni mert nincs benne ventilátor,intercooler és turbó ezekből csöpög az olaj,kormányösszekötő szétvan.Es ami a lényeg,hogy szétvan rohadva az alja a kocsinak.A futott kilométer sem reális 155555 km.Az autó amiről beszelek egy 2001 évjáratú Fiat Brava 1.9 JTD 105 Elx. Lehetséges visszakövetelni az autó vételárát és a felmerült költségeket. Ill. milyen lehetőségeim vannak.Nem magánszemélytől vettem.
Bármilyen műszaki probléma nem alapoz meg szavatossági igényt. Ha tehát csak annyit adott elő a vevő, hogy műszaki problémái vannak, akkor erre az adekvát válasz az, hogy 12 éves kocsinál már ilyesmi előfordulhat. Ha olyan hibát tud bizonyítani, amely az adásvétel idején már fennállt és nem nyilvánvaló, vagy nem következik az autó korából és elhasználtságának mértékéből, akkor elképzelhető. Az a tény, hogy egy szerelő is átnézte, csak akkor lényeges, ha olyan jellegű hiba okán akar igényt érvényesíteni a vevő, ami elvárható körültekintés mellett fel kellett volna, hogy tűnjön neki, vagy ha műszeres diagnosztikai vizsgálatot is végzett.
Tiszteletem! A következő kérdéssel fordulnék Önökhöz. Magánszemélyként eladtam egy 12 éves gépjárművet melyet a vevő szerelővel is átnézetett(erről papír nem készült de tanúk vannak rá) majd vásárlást követő 5 nappal jelezte a vevő, hogy műszaki problémái vannak a gépjárművel és én vegyem vissza amitől elzárkóztam. A mostanában érvényben levő adás-vételi szerződés készült. Amiről csak tudtam tájékoztattam a vevőt. Terhel engem valami felelősség pláne hogy a saját szerelőjével átnézette vétel előtt? Köszönettel.
2013. júniusában magánszemélytől megvásároltam az akkor még 15 éves első személygépkocsimat 500.000 Ft-ért. Számos körülményről tájékoztatott az eladó, de arról nem, hogy a jármű alváza igen jelentősen korrodált (négy alváznyúlvány, egy kerékív, és mindkettő küszöb).
Szerencsétlenségemre a családi ismerős szerelő, akit segítségül magammal vittem, ezt nem vette észre, és később a vezérlés, olaj és a szűrők cseréjét követően is csak "kisebb javítani valóként" utalt rá, bagatellizálta. Mivel máshol lakok, más szerelőhöz vittem ezután. Amikor októberben karosszériáshoz vittem a járművet, az első mester 170.000, a második 200.000 Ft-os javítási árajánlatot adott.
Azt mondták, hogy ez biztosan régi kezdetű rozsdásodás, és vízben állt, vagy Angliában volt évekig. A jármű a papírok szerint az első forgalomba helyezéstől kezdve végig Magyarországon volt.
Több bejegyzésben is olvastam, hogy féléves a szavatosság magánszemélyek közötti adásvétel esetében, ami azóta már eltelt, bár bevallom, nem is gondoltam ilyen lehetőségre.
A kérdésem az, hogy ennyi idővel később érvényesíthető még bármilyen követelés az eladóval szemben?
A szerződésünkben szerepel az a mondat, hogy az eladó a vevőt a gépjármű műszaki állapotáról, (esetleges) sérüléseiről tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette.
tiglinc, ha a hibák nincsenek kijavítva, ne is vegye át az autót, csak rögzítsék egy jegyzőkönyvbe a hibákat. Kijavítást, kicserélést, árleszállítást lehet kérni, végső soron elállhat a szerződéstől. Ha a kereskedő vitatja a hibákat, akkor a peren kívüli eljárások nem szoktak eredményt hozni.
Sipir! A dolognak két megoldása lehet, vagy megvárja, amíg a kereskedő átadja a szerződés egy példányát, vagy, ha ez ésszerű időn belül nem történik meg, akkor eláll az adásvételtől.
Kereskedésben vásároltam egy használt autót. Átnéztük, lefoglalóztam. A foglaló papíron a rendes vételár szerepel. Ez után egy hét múlva mentem, kifizettem a teljes összeget. Amik felmerültek problémaként:
A km óra állása 50.000km-mel eltért felfelé a meghirdetettől (és emlékeim szerint az átnézéskor kijelzettől). A kereskedő szerint meghirdetéskor is annyi volt, de ennek tudom bizonyítani az ellenkezőjét.
2km után EGR szelep hibája lett (kereskedő vállalta a kijavítását. ~40.000Ft a költsége), valamint a kettős tömegű lendkerék haldoklása elég érezhető lett, pedig egy héttel leőtte nem éreztünk komolyabb bajt (ennek a kijavításáról hallani sem akarnak ~elvileg 300.000 Ft, de redukálható kb 60.000 Ft-ra a költség). Illetve apróbb hibák, amik csak akkor kerülnek bele az ügybe, ha per lesz.
Forgalmi engedélyben az autó színe eltér az eredetitől (mondjuk ilyet már láttam)
Az autó 1 év garanciával volt hirdetve, ami a kereskedő szerint azzal, hogy engedett az árból, eltűnt. Tudom, hogy a PTK szerint szavatosság ilyenkor is van, de az 50.000Ft-os árengedmény alkualapja egészen más volt.
Nem kaptam állapotlapot az autóról
Nem kaptam számlát az adásvételről
Az adásvételi szerződésre alacsonyabb ár került, mint a ténylegesen kifizetett (mivel nem jelentős az eltérés, ezért nem foglalkoztam vele eddig)
Hirtelen ennyi jut eszembe. Hétfőn megyek az autóért, megvizsgálom, mi lett kijavítva a hibák közül. Amennyiben a két nagy értékű dolog nem lesz megcsinálva, jogi lépéseket teszek. Ennek a pontos menetéről szeretnék érdeklődni. Kérem, írják le részletesen, mit kell ilyenkor pl. a vásárlók könyvébe írni, milyen sorrendben kell a hatóságokat megkeresni, és melyik hatóságtól mit várhatok, illetve milyen követelésem lehet a kereskedővel szemben. Segítségüket előre is köszönöm!
Tisztelt dr guba, Látom a fórumos hozzászólásokat a segítségét szertném kérni a következőkben:
Vásároltam egy wolsvagen autot egy kereskedéstől viszont mivel ő 2héten belűl adta el nem volt átírva az ő nevükre így a forgalmiban egy magán személy tulajdonos szerepel. Amikor én megvásároltam már volt egy személlyel adásvételije a kereskedőnek viszont egy köztes adásvételi szerződés az okmányiroda szerint hiányzik ami ugye az én átíratásomnál derűlt ki! Napok óta hiteget a kereskedő, hogy intézkedik és már 1 hét telt el viszont ugye nekem 2 héten belűl kellene átíratnom amit nem engedélyeznek a hiányzó adásvételi miatt. Mit tudok tenni ebben az esetben? Hol tudnék lépni az ügyben esetleg van e valami megoldás? Köszönöm előre is a segítséget
Ha a hiba a működést nem befolyásolja és megszüntetni nem sikerül akkor egy árleszállításban érdemes megegyezni. Jelentéktelen hiba esetén nincsen lehetőség kicserélésre, vagy elállásra.
az új autóra 3 éves koráig fennálló szavatosság szerint az olyan hibát amit igazoltan jeleztem 10 hónapos korában és a mai napig fennáll, kötelességük-e orvosolni? Motorból érkező furcsa zavaró hangról van szó, mely először a szervíz szerint turbó probléma volt, majd üzemanyagcső csere lett, végül a nagynyomású szivattyúra fogják. Megoldani nem sikerült. Kizáró ok-e, hogy 2 éves garancia utáni szervízt, igazoltan egy független Bosch szervízben végeztem?
az új autóra 3 éves koráig fennálló szavatosság szerint az olyan hibát amit igazoltan jeleztem 10 hónapos korában és a mai napig fennáll, kötelességük-e orvosolni? Motorból érkező furcsa zavaró hangról van szó, mely először a szervíz szerint turbó probléma volt, majd üzemanyagcső csere lett, végül a nagynyomású szivattyúra fogják. Megoldani nem sikerült. Kizáró ok-e, hogy 2 éves garancia utáni szervízt, igazoltan egy független Bosch szervízben végeztem?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.