Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


guba" # 2013.01.28. 18:38

Kereskedelmi forgalomban a vevő akkor is tulajdont szerez, ha az eladó nem volt tulajdonos. A vételárat polgári perben követelheted a kereskedőtől.

colordream # 2013.01.27. 08:14

Tisztelt Jogászok.

"Kicsit" furcsaságra kérek segítséget.
2011 juliusában egy kereskedőnek átadtam eladás céljából egy gépjárművet, de csak a forgalmit az autót és egy kocsikulcsot, meg egy céges bélyegzővel ellátott adás vételi szerződést.
4 hónap után megkérdeztem hogy eladták-e a járművet, erre az volt a válasz hogy igen és vigyem be a törzskönyvet hogy a vevő át tudja íratni.
Azt mondtam ha megkapom az egyezségben foglaltak szerinti vételárat minden további nélkül.
Sajnos nem kaptam meg a vételárat csak egy fénymásolt adásvételi iratot.
A helyi okmányirodában bementem hogy a gépkocsit kivonassam a forgalomból és bejegyeztessem hogy a törzskönyv az eredeti tulajdonosnál van mivel a vételárat még nem fizették ki, de az okmányiroda nem volt hajlandó a bejegyzésre.
6 hónap elteltével feljelentést tettem a megyei rendőrkapitányságon sikkasztás ügyben, és a feljelentésben belefoglaltam hogy a jármű törzskönyve nálam van ( törzskönyv számával igazolva).
De eközben a vevő a megyei okmányirodában bejelentette hogy a törzskönyvet elvesztette és azért nem tudja a járművet átíratni. Az okmányiroda hivatalból a törzskönyvet köröztette és a törvény szerint a magyar közlönyben közzétette.
Mivel én nem tudtam hogy mit kell nézni hogy a törzskönyvet újra kiadják ezért sajnos a vevő részére kiállították az új törzskönyvet és át tudta íratni a járművet.
Kérdés.
Ha az adásvételi szerződésen nem szerepel a törzskönyv száma, akkor mire adták ki a körözést az okmányiroda?
Miért nem küldik meg a rendőrségnek a körözött törzskönyvek listáját?
Egy utolsó gondolat. " Ha ilyen könnyű szerezni tulajdonjogot gépjárműre Magyarországon akkor igen gyenge a jogyrencere Magyarországnak."

Tisztelettel : Bala

guba" # 2013.01.25. 19:47

Ez nem garancia, hanem átverés.

Mi tűnt neked ezen kedvezőnek? Garanciát eleve nem vállaltak, mert az, hogy átvizsgálják neked az autódat ingyen, az nem garancia semmire. Az alkatrészek árába bekalkulálják a munkadíjat és a cserekocsi költségeit is. Eladtak neked egy rossz autót, plusz a javítással is lehúznak.

Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen ügyekkel,
akkor abban tudna segíteni, hogy hova tudok fordulni
segítségért?

Ebben az ügyben, apához.

mangalicza # 2013.01.25. 13:03

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Az alábbiakban szeretném a segítségét kérni:

Vásároltam egy 2003-as évjáratú Vw Touran
személygépkocsit 2011.11.04-én, egy pécsi
autókereskedéstől.

A kereskedés garanciát vállal használt autóikra ami
rendkívül kedvezőnek tűnt.

3 havonta el kell vinni hozzájuk az autót revizióra, hogy
átnézzék, és diagnosztizálják az esetleges hibákat,
majd árat kalkuláljanak az esetleges javításra, amiben
vállalják azt, hogy a munkadíjra nem számolnak fel
költséget, csak anyagárat kell fizetni javítás esetén, és
erre az időre biztosítanak csereautót is.

Eddig 1 alkalommal volt szervizelve az autó, mégpedig
egy csomagtér zár miatt, illetve átnézték a vezérmű
láncot… ez tartott kb 4 hétig.

2012 májusában, elvittem az autót, egy független márkaszervizbe, hogy átnézzék, és diagnosztizálják az esetleges hibákat, hogy legyen egy független szakvélemény az autóról.

Ebben a vizsgálatban, tételesen felsorolták nekem, a javítandó hibákat, amiket e-mailben meg is írtam a kereskedésnek, és mutattak hajlandóságot arra, hogy megjavítsák az aktuális hibákat. Persze a javítandó hibák nagy részét nem ismerték el, mondván, hogy a szakszerviz szeretne nagyot kaszálni rajtam... viszont 1-2 hónappal ezután, elkezdtek szép sorba kijönni rajta azok a hibák, amiket a szakszerviz feltárt.

2012.10.28-án elvittem az autót Pécsre mivel
fékcsöveket, és egyéb javításokat kellett végrehajtani
az autón, illetve rettenetesen csörgött a váltóban
valami, ezért megkértem, javítsák meg azt is és azt
mondták a váltó javítása miatt ez kb 1,5-2 hétig is
eltarthat.
(itt megjegyezném, hogy mint utólag kiderült, váltócsere történt az autón, amiről a kereskedésnek volt tudomása, viszont engem sem szóban, sem az állapotfelmérő lapon nem tájékoztattak)

Otthagytam az autót, és kaptam egy csereautót, amivel
hazajöttem Bp-re.

Eltelt kb 3 hét, amikor felhívtam őket, hogy készen van-
e az autóm. Azt mondták, hogy valamilyen csapágyat
várnak Csehországból, mivel ott gyártják, és jelenleg
ez hiánytermék.

Eltelt újabb két hét, amikor újra felhívtam őket, hogy
hogyan áll az autóm. Nem kaptam érdemi választ, csak
hogy majd visszahívnak.

A kereskedés egyik főnökasszonya aznap este írt
nekem egy e-mailt amiben közölte, hogy 200.000ft lesz
a váltó javítási költsége… nos itt már elszállt az agyam,
és közöltem vele, hogy most azonnal csomagolják
össze az autómat, és hozzák vissza Bp-re, mert nem
vagyok hajlandó 200.000ft-ot fizetni egy autó
javításáért, amit nem egész 1 évig használtam, és
kevesebb mint 10.000km-t tettem meg vele, ráadásul
ők GARANCIÁT vállalnak rá…

Ez nem garancia, hanem átverés.

Karácsony előtt, felhívott a kereskedés tulajdonosa, és
rendkívül tiszteletlen hangnemben közölte velem, hogy
vagy kifizetem a javíttatást, vagy kiszámlázza a
csereautó használatát, és az én autóm tárolási
költségét is… végül normális hangnemre váltott. és
megegyeztünk abban, hogy 2013.01.15-ig megjavítják
az autómat, és az össz költségem 160.000 ft lesz,
amiben az egyéb (fékcső futómű stb.) költségek is
benne vannak.

2013 Január 02-án felhívott a kereskedés, hogy
másnap elvinnék a csereautót, mert lejár a biztosítása, és kivonják a forgalomból, viszont jelenleg nincs szabad csereautójuk, de amint lesz, hoznak egyet.
(szerencsétlenség a szerencsétlenségben, hogy pont
a telefonbeszélgetésünk előtt tankoltam meg kb 20 perccel)

Ma 2013.01.25 van, és sem csereautót nem kaptam,
sem az én autómat nem kaptam vissza.

Az autómat hitelre vásároltam, havi 29.600ft-ért amit
lassan 3 hónapja nem is láttam, tehát kifizettem 3x 29.600ft-ot + a biztosítást, és a mai napig nincs autóm.

Lehet ilyen esetben valamit tenni jogi úton?

Ha Ön tud nekem ebben segíteni, akkor tájékoztatnám
részletesebben is, illetve megvan az összes e-mail
váltásunk.

Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen ügyekkel,
akkor abban tudna segíteni, hogy hova tudok fordulni
segítségért?

Én egy 32 éves két gyermekes apuka vagyok, elég
szerény anyagi körülményekkel, mivel a feleségem
munkahelye idő közben megszűnt.

Előre is köszönöm a válaszukat!

zsu0421 # 2012.12.20. 18:59

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Abban szeretném a segítségét kérni, hogy tegnap sikerült megvennünk egy autót lízingre. A hazafelé úton még semmi probléma nem volt. A mai napon este felé el akartunk menni és az autó egyszer csak leállt és utána már el sem indult. Kihívtuk egyik ismerősünket és ő azt mondta letilt a számítógép. Az autó még csak le se zár már. Meg azt mondta hívjunk ki egy computeres szakembert aki megállapítja hogy mi pontosan a baja. De sajnos az átírással meg mindennel úgy kiköltekeztünk hogy még arra se maradt pénzünk, meg az az igazság hogy egy nap után már mi költsünk tízezreket olyan hibákra ami már akkor fent állt nagy valószínűséggel amikor elhoztuk. Az autót nem nagy összegért vettük, de havonta a lízing részletek nekünk elég magasak ahhoz, hogy ez igenis számítson. Szeretném megkérdezni hogy mi ilyenkor a teendő? És nekünk ilyenkor milyen jogunk van. Kérem mielőbbi válaszát. Előre is köszönettel.

benkozsolt93@gmail.com # 2012.12.11. 21:54

Köszönöm a gyors választ!

guba" # 2012.12.11. 17:45

A hibának ettől nyilván konkrétabb oka van, amit ezek szerint a szerelőnek nem sikerült diagnosztizálni.
A szerződés alapján neked ki kell fizetned a vételárat, az eladó meg a motor korának és árának megfelelően "hibátlan" járművet köteles szolgáltatni. Ha a motor olyan hiba miatt állt meg, amelynek az oka már az adásvételkor megvolt, akkor kérheted a kijavítást, vagy másod sorban esetleg el is állhatsz a szerződéstől, ha pedig a hiba oka később keletkezett, akkor neked kell megjavítanod, és a vételárral is tartozol az eladónak.

benkozsolt93@gmail.com # 2012.12.11. 09:28

Tiszteletem!
Olyan problémám lenne, hogy 3 hete vásároltam egy motort ismerősömtől, részletre (nem fizettem még belőle semmit)mert eléggé meg voltam szorulva (és ez a munkaeszközöm) Történt hogy használtam egy jó 2 hétig a motort mentem vele 2000 km-t és egyszer csak megadta magát nem indul azóta se. Voltam vele szerelőnél aki azt mondta hogy 100 ezer forintért megtudja csinálni, mert szimeringes lett és elengedte az összes olajat, meg vannak még neki egyéb hibái is, amit észre kellett volna vennie már az előző tulajnak az olajcserénél. Mikor ezzel előálltam ismerősömnek azt mondta hogy ők nem láttak semmit teljesen tökéletes volt az egész motor és hogy fizessek. Én ezért szeretnék segítséget kérni önöktől mert úgy érzem hogy eléggé átlettem verve és nem szeretnék 200 ezer forintot bukni. Szeretnék érdeklődni hogy ilyenkor mit tudok tenni? ( A motor nem lett a nevemre írva, mondván majd ha kifizettem a megbeszélt összeget)
Köszönettel: Benkó Zsolt

Mia00 # 2012.12.03. 09:17

Tisztelt!

Most adtuk el a kocsinkat és vettünk egy másikat!
Mindkettő nem új autó.
Kell-e fizetnem vagyonszerzésit ilyenkor??
Most hívott az eladó egyben vevő, hogy Ő kivonja a forgalomból a kocsit az én nevemben. Van-e nekem plusz költségem így és így kell-e vagyonszerzési adót fizetni?

Halom # 2012.11.22. 21:18

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Kérem véleményét az alábbi probléma vonatkozásában:
Vásároltam egy gépkocsit teljesen friss műszaki vizsgával. Hazamentem vele, majd pár nap, talán egy hét múltán elvittem egy javítóműhelybe, hogy a karosszérián az általam is látott minimális hibákat kijavítsák, de ott miután átnézték a gépkocsit szóltak, hogy az alján erős korrózió van, gyakorlatilag több helyen lukas. Javítása eléggé magas költséggel járna.
Megkerestem az eladót, de ő azt mondta, hogy az autó műszaki vizsgája alkalmával neki erről nem tett említést senki, neki erről tudomása nem volt.
Mit lehet ilyenkor tenni? minősülhet ez rejtett hibának?
Válaszát előre is köszönöm.

top secret # 2012.11.21. 21:13

Tisztelt Hölgyem/Uram!

A mai napon vettem egy autót egy kereskedésből, amelyet az elhozatal után ki is próbáltam. A kereskedést elhagyva még nem volt semmi hibajelzés a műszerfalon,viszont meg álltam 20 perc után és amint újraindítottam egy olyan hibajelzés jelent meg amivel a leírás alapján szervízbe kell mennem. A kereskedés honlapján olvasható, hogy garancia nincs. Élhetek-e vmilyen jogommal, így hogy a hibát jelezném akár 24 órán belül feléjük?

Előre is köszönöm szépen a választ és a segítséget!

NorbertMezei # 2012.11.09. 22:51

Tisztelt segítők!!
Olyan kérdéssel fordulnék önökhöz hogy mit tehetek olyan esetben hogy ha eladtam a barátnőm motorkerékpárját (yamaha yzf-r6 99-es évjárat) és a vevő olyan hibákkal szeretné visszakérni a pénzét 3 nap után hogy ő valami kis hangot hall a kormánytól és h hangosan csattan a váltó amikor egyesbe rakja valamint h nehéz a kuplung. Ezekből a hibákról mi a nehéz kuplungot éreztük amiről tájékoztattuk is. És ő azt mondja hogy a elvitte szakszervízbe és azt mondták neki hogy a kormánycsapágyat ha meghúzzák az vagy jó lesz vagy nem és hogy a kuplung csere (lamellák) 200 ezer forint. Én 12 éves korom óta motorozom szerszámom és a szaktudásom is megvan az ilyen dolgok javításához így felajánlottam neki hogy kicserélem anyag költségen a kuplungot és beállítom a kormány csapágyat (kuplung nem csak kopó lamella hanem full szett a http://www.bikeparts.hu oldalon tőlem 1 kilométerre 28 500 forint :D nem tudom hogy számol a szakszervíz ahová ő vitte ) ennek ellenére ő huzza nagyon a száját h ő nem ezt várta stb. Elmondtam h az olajcsere is esedékes és ezt is fél áron be tudom neki szerezni stb szerintem teljesen segítőkész voltam mellesleg a motoron uj láncszett van ( 70 000 forint) gyertya,légszűrő,motor olajon kívüli folyadékok le lettek cserélve+ fékbetét és még kapott egy szett fékbetétet plusz egy mosható K&N levegőszűrőt 60 000 forint. Teszem hozzá tapasztalatból az olaj csere már megoldaná a kuplung problémát. Mit lehet ilyenkor tenni?? Mit vár még az ember egy 13 éves motortól?? 580 ezerért ami bőven ár alatt van szervizelt állapotban el lett neki mondva minden meghallgatta a motorozó barátjával a motort kipróbálták erre most olyanokkal jön h vissza hozza meg hogy fizessem ki a javítást.

Köszönöm előre is a segítséget!!

guba" # 2012.11.06. 20:26

Igen, sok kérdés merülhet fel. Miközben írtam én is arra gondoltam, hogy a nívószint jeladó már az alsó holtpontnál jelzett, tehát ki kellett, hogy írja a számítógép, hogy töltse fel a motort olajjal.
A turbó meghibásodása olajnyomás gondra utalhat. A turbinakerék tengelye kis átmérőjű és nagyon precízen illesztett, ezért érzékeny az olajhiányra, vagy a koszos olajra. Ez az egyik első alkatrész, ami megadja magát ilyenkor.

VW80 # 2012.11.06. 20:02

guba" nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Ha jól értelmezem, ez a figyelmetlenségéből adódan következhetett így be, ezért a felelőség az övé? Nekem ez járt a fejemben, hogy ez hatalmas feleőtlenség volt a részéről. Valamint az autó az olajhiányt, még akkor kijelzi mikor még a szint biztonságos, csak már alacsonyabb a kelleténél. És ahogy "mesélte" a lámpa felvillanásakor le is állt az autópályán és hívta a sárgaangyalt. Azok pedig beszélították az autót, és ott derült ki, hogy mennyi minden tönkre ment...itt felvetődik bennem a kérdés, hogy ha csak a lámpa villant fel, miért nem olajat próbáltak bele tölteni...miért szállította ezzel a jelenséggel a tréler a márkaszervízbe...valamint ha mást nem érzett (ahogy nem mondta, hogy lett egyszerre turbó hiba, oljanyomás szabályozó és még lehet más hiba is. Számomra igen érdekesen adta elő a történéseket. Honnan tudhatnám, hogy nem e éppen a szemét is kitaposta az autónak mióta nálla volt például. Holnap fogok egyeztetni vele.

guba" # 2012.11.06. 19:31

Olaj nem sok volt az autóban állítólag.

Vita esetén a hiba okának eldöntése szakértői kérdés lehet, de ha azért esett le az olajnyomás, mert elfogyott a motorból az olaj, akkor a hiba oka nem a szerződéskötés előtt keletkezett. Ha még egy lépéssel visszább lépünk az okfolyamatban, akkor azt is vizsgálni kell, hogy miért fogyhatott el az olaj, de ezek a megnevezett károk már valószínűleg a jelenlegi tulajdonosnak felróhatóan következtek be.

VW80 # 2012.11.06. 11:54

Sziasztok!

Kötben lett újabb infóm. Az autó túrbója ment tönkre, de úgy, hogy az olajnyomás szabályozó és más alkatrészek is tönkrementek. Olaj nem sok volt az autóban állítólag. A márkaszervíz 800 ezres költségről beszél, és az új tulaj nállam kopoktat érte...

VW80 # 2012.11.05. 13:14

Úgy érzem szükségem lenne egy jó ügyvédre...Budapesti vagyok. Tud esetleg valaki segíteni ebben?

VW80 # 2012.11.05. 10:32

Sziasztok!

A következőben kérném a segítségeteket. Eladtam 2005.12 évjáratú VW Passat 2.0 PDTDI gépkocsimat kb. 130.000 Km-vel körülbelül 1 hónapja. Az autót frissen leszervizeltettem, és állapotáról is készítettek egy felmérőt, amit át is adtam a vevőnek. Minden általam ismert hibát és előéletét ismertettem a vevővel, át is adtam neki minden korábbi számlát. Az autó PDTDI révén a PF elem sajnos gyárilag nem lettek túl jók de ez ismert hiba, legalább is aki egy kicsit is utána olvas az autónak. Nálam 2 db PD elem meg is adta magát azokat ki is cseréltettem. A vevő kipróbálta az autót, és mikor el is vitte semmi baja nem volt. Most írja nekem, hogy az autó motor hibás lett (gyanítom PD elem, de ezt még nem tudom). Követelhet e tőlem bármit, értem én ez alatt, hogy fizessem a javítási költséget. Ez nem rejtett hiba, és a hiba nem is állt fent a vásárláskor.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Renegat # 2012.10.31. 16:33

guba" - nagyon szépen köszönöm a választ!

További jó munkát!
Üdv

guba" # 2012.10.31. 07:32

Renegat, a rozsda az az öreg kocsik természetes velejárója. 10 év feletti, 150 ezer forint értékű járgányoknál 50 ezer forintot szinte bármelyik kocsi kasztnijára rá lehetne költeni. (200-at is)Ezért a pénzért ilyen színvonalú autókat lehet venni.
Ilyen alapon véleményem szerint nem fog tudni szavatossági igényt érvényesíteni.

Atis77 # 2012.10.30. 06:19

nononorbert

Tájékoztattad hogy működésképtelen nem? Nem vagy szerelő nem tudhattad mi baja volt neki. Megtekintett állapotban, tudván hogy nem üzemképes megvette, innentől szerintem nincs mit aggódnod.

Renegat # 2012.10.29. 17:59

Tiszteletem!
Végig olvastam elég sok hozzászólást itt a fórumban ( a rozsdával foglalkozókat mind). Ebből az derült ki számomra, hogy egy autó árától és korától is függ a rozsdára hivatkozó szavatossági igény.
Az én történetem a következő:
Szeptember 27-én adtam el - Opel Vectra A 2.0i benzin/gázüzem, 1989-es évjárat.
A vevő a vásárláskor 225ezerFt-ról 150ezer Ft-ra alkudta az autót - arra hivatkozva, hogy ennyit tud érte adni, ha nem adom akkor megy tovább mert van egy Suzuki is ami fiatalabb. Hivatkozott az átírási költségre meg, hogy van mit javítani az autón - mellesleg nem volt rossz állapotban, napi használatból adtam el.
Október közepén keresett fel a vevő, hogy az autó szerelőnél van és
olyan rozsda/rohadás található (szerinte kasztni főtartó elemén - valamilyen nyúlvány) ami
az autó használatát életveszélyessé teszi és 50ezer Ft javítási költséget követel tőlem és perrel fenyegetőzik. Ez csak a lakatos munkadíja lenne a gyári alkatrészekkel, az autó javításához szét kell bontani a fél autót, hogy hegeszteni lehessen - ezt ő állná = 43ezer (állítja Ő).
Az autóra még közel egy év műszaki volt és az előző műszakin én karosszériással javíttattam a rozsdát - amiről a számlám nincs meg, de tanúk vannak rá.
A vevő szerint a javítást nem végezték el rendesen, csak felületesen - de akkor is engem perelne, mert ugye neki a lakatoshoz semmi köze nincs, tőle hajtsam be én. Hivatkoztam a műszakibázisra is,
hogy ott sem vették észre az "életveszélyes" hibát, erre Ő azt mondta, hogy Őket is feljelentené, mert ilyen állapotú autót nem lehetett volna átengedni a vizsgán - hivatalosan vizsgázott az autó semmiféle lefizetés nélkül.Az ügyvédje szerint biztosan megnyerné a pert és nekem utólag kellene mindent fizetnem (vagy visszavennem az autót (visszafizetve neki az átírási költségeket + szakértői vélemény, perköltség stb =3-400e Ft),
mivel fél évig bármilyen rejtett hibára hivatkozva kártérítést lehet kérni az eladótól.

A kérdésem az lenne, hogy tényleg van-e jogi alapja
a követeléseinek a részletek tudatában (az autó vételárának az 1/3-ról van szó), vagy csak lehúzás akar lenni kihasználva a jóhiszeműségemet?

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

Mik01 # 2012.10.29. 13:17

Rendben, átnézetem az autót előtte. De...van-e joga megtagadni ezt a kereskedőnek? Illetve ha bármi gond van a kocsival, követelhetem-e a foglaló összegét vissza? Ugyanis hallottam olyan verziót, hogy csak akkor, ha írásba volt foglalva, hogy ő milyen állapottal árulja az autót.

nononorbert # 2012.10.28. 12:17

Tisztelt Uram/Hölgyem!

Pár hónapja eladtam egy segédmotorként nyilvántartott motort. A vevő Úgy vitte el tőlem hogy nem indult be motor. az árból alkudott hogy nem indult be! mind erre fel is hívtam a figyelmét hogy valami miatt nem indul be a motor. Így is megvette a motorkerékpárt. Pár hét elteltével felhívott hogy átvágtam hogy minden alkatrésze hibás volt neki, és 30.000ft-ot követelt vissza, arra hivatkozva hogy én garanciát vállaltam a motorra , közben nem is voltam ott az eladásnál hanem a szüleim voltak ott mikor elvitte a motort, velem csak telefonon beszélt az illető.
Pár hónap elteltével ismét megkeresett hogy nem fizettem neki , így jogi útra terelte a dolgokat és beadta a feljelentést.
Ezúton kérném én tanácsot hogy ilyen esetben mit tudok én tenni mire számíthatok !
Üdvözletem !

Atis77 # 2012.10.28. 05:50

Először átnézetni után a aláírni, mert utána hosszú huzavonára számíthatsz, ha mégis gáz van a kocsival.