Elkésett gépjárműátírás


anyamaci # 2008.06.25. 20:08

Érdekes a helyzet, mindeképp érdemes tovább kutatni, mert úgy tudom azzal, hogy hatóságilag ki van vonva a forgalomból(rendszám le van adva?) még tovább öröklödik a gépjármű. Ez csak a végleges forgalomból való kivonással szünik, hatóságilag nem. Tehát még a 3 most kiskorú is tovább örökíthati anno. Én nem hagynám annyiban a dolgot, sőt ki tudja később még milyen dolgok derülhetnek ki, nem lenne jó ha a gyerekek innák a levét.
A bontós pedig csak bontási igazolással vehette volna át az autót, mindképpen követelném rajta.

j o c # 2008.06.25. 18:55

Milyen jogcímen vonták ki az autót a forgalomból? A bontó kifizette Neked a motor árát, szerződés, számla született a motoreladásról?

elmax # 2008.06.25. 18:04

Hirtelen nem találtam más témát ami a mi esetünkre szólni.

Tavaly ősszel autóbalesetben elhunyt közeli hozzátartózom. Az autó tulajdonosa Ő volt, ami totálkárosra tört. A család engem kért meg, hogy segítsek az ügyintézésben.

Az autót a hatóság a forgalomból ideiglenesen kivonatta. A végleges forgalomból való kivonást nem tudtuk elindítani (ehhez a tulajdonos kell aki ekkor már hallott volt) így a rendőrség által javasolt (sic!) autóbontósnak szóltunk. Ő egy kisebb összeget ki is fizetett, megírtunk egy papirt; hogy vagy a forgalomból való végleges kivonást elintézi vagy a nevére veszi a kocsit az örökösödés után. Ez utóbbit ő szerette volna nagyon, mivel azt mondta, hogy ő mindenképp ki fogja javitani a kocsit és újra forgalomba helyezi.

Most zajlott le az örökösödés. Telefonon beszéltem a bontóssal és gyakorlatilag mindkét dologtól elzárkozótt.(Talán rájött, hogy nem érdemes kijavítani a kocsit, kiszedte a motort meg pár alkatrészt és eladogatta?) Ne aggódjak jól vanez így, mondta ő.

Most ugye sem a súlyadó, sem a biztosítás stb. nem ketyeg, hiszen hatóságilag ki van vonva a jármű forgalomból. Történhet-e bármi gond, probléma ebből a dologból ha ennyibe hagyjuk? Például ha valaki ebből az autóból kivett motorú autóval karambolozik, az örökösöket bünteik majd? Most amugy 3 kiskorú gyermek örökölte a roncs személygépkocsit, amit érték nélkül vett fel a közjegyző.

Beszélek majd az okmányirodával, de az ősszel is össze vissza beszéltek; erre fel hívtam egy másikat aki meg megint más mondott.

Bármi tanácsot, ötleetet nagyon köszönök előre is!

guba # 2008.05.20. 19:16

Kérdezem én, minek adta a kereskedő ezt az üres bianco szerződést nekem, ha nem sáros? Ezzel tulajdonképpen ő azt bizonyítja, hogy tényleg rossz az autó, javításra szorul, s arra bíztat, hogy én is hasonlóan, mint ő, áruljam szemét módon azt a fődarabhibás autót, melyet volt szíves a nyakamba varrni.

Nem az szorul bizonyításra, hogy rossz az autó, hanem az, hogy a hiba mikor keletkezett.
A bianco szerződéssel önmagában nem ismerte el a hibás teljesítést, tehát sem ráutaló magatartásként, főképp nem magánokirathamísításként, nem tudod semmire felhasználni. Ha valaki hibás dolgot vett, akkor ezt jelezze az eladónak és valamelyik szavatossági joga alapján próbáljon igényt érvényesíteni. Az, hogy saját maga próbálja meg a hibás dolgot harmadik személyre rosszhiszeműen rávarrni, nem tartozik ezen jogok közé, és azt sem hiszem, hogy ez a magatartás alkalmas lenne a hibás teljesítés bizonyítására. Sőt, ellenkezőleg: éppen azt valószínűsíti, hogy a hiba később keletkezett, és ezért nem gyakorolja a szavatossági jogokat az eladóval szemben.

Meg mondjuk az a tény, hogy okirathamisítást is elkövetett, mert kétszer adott el egy autót. Tehát többször is sáros.

Nem követett el. És nem adott el kétszer autót. Hogy miért, azt most nem magyarázom meg.

doris lune # 2008.05.19. 12:05

Kedves Guba!

Köszönöm válaszodat.

Hát, lehet, hogy igazad van, azonnal kellett volna, bennem is van egy ilyen félsz, hisz akkor biztos több esélyem lett volna. De persze utólag mindig okos az ember, s most arra kell megoldást találni, ami a mostani helyzet.

Mint írtam, a kereskedő nem volt hajlandó visszaadni a pénzt, s így kénytelen voltam belemenni abba, amit ajánlott, hogy ad egy üres bianco szerződést, szintén az ő nevével, bélyegzőjével, hogy adjam el az autót én. Ez viszont nem sikerült. S ezzel bizony értékes hónapok vesztek el.

Arre, hogy az autót már árulni kezdtem rá pár héttel, szintén vannak bizonyítékok, emailok, telefonszámok, s mögötte emberek természetesen, akiket meg lehetne keresni. (persze más kérdés, hogy mennyire örülnének annak, ha utólag megtudnák, hogy fődarabhibás autót árultam nekik.Annak valószínüleg örülni fognak, hogy nem vették meg.)S minek árultam volna az autót, rá két héttel azután, hogy megvettem, ha nem valami baja van az autónak?

Most jelenleg birtokomban van az autóról két adás-vételi szerződés, az egyik az én nevemmel, címemmel, adataimmal, 2007.03.05-i dátummal, és egy másik, 2007.szeptember 9-i dátummal, egy másik vevő nevére kiállítva, annak adataival. (Ezek voltak az első vevők, akik kifizették az autót, és nemsokára hozták is vissza, mert ugrott a váltó. Természetesen visszakapták a pénzüket.)

Mindkettő szerződésen ugyanannak a kereskedőnek a neve és bélyegzője szerepel, mint eladó, sőt, a gépkocsi neve, rendszáma, alvázszáma, motorszáma ugyanazzal a kézzel kitöltve (az üres biancot előre töltötte ki, s bélyegezte le a kereskedő).

Kérdezem én, minek adta a kereskedő ezt az üres bianco szerződést nekem, ha nem sáros? Ezzel tulajdonképpen ő azt bizonyítja, hogy tényleg rossz az autó, javításra szorul, s arra bíztat, hogy én is hasonlóan, mint ő, áruljam szemét módon azt a fődarabhibás autót, melyet volt szíves a nyakamba varrni.

Ez, mint egyik ismerősöm mondta, aki kicsit járatos a jogban, ráutaló magatartásnak minősül, ami bizonyítékként is megállhatja a helyét egy perben. S ez szerintem nem elhanyagolható bizonyíték.

Meg mondjuk az a tény, hogy okirathamisítást is elkövetett, mert kétszer adott el egy autót. Tehát többször is sáros.

Vajon ebben az esetben, hogy ezek a fent említett dokumentumok a birtokomban vannak, mégha el is telt bizonyos idő, amit te szunyókálásnak neveztél, miközben az aktív, sikertelen autóeladási kísérletek időszaka volt, - hát nem elég bizonyíték-e ez arra nézve, hogy átvágtak, sárosak, s megérdemlik a pénzbüntit, én meg a kértérítést?

Igen, lett küldve egy ügyvéd általi felszólító levél kb. 1 hónapja nekik, de nem válaszoltak rá, fülük botját sem mozgatják rá. Tervezem még, hogy felhívom e héten őket, s megkérdezem, megkapták-e a levelet, valamnt nem akarnak-e esetleg megegyezni, s akkor én elállnék a további "fenyegetőzéstől".

Mindenesetre még pár kérdésem, a fent leírtak elolvasása s a részletek kicsit teljesebb megismerése után, esetleg így más fényben feltüntetve az ügyet, látsz-e több esélyt arra, hogy megnyerhetném a pert ellenük?

Tudnál-e olyan ügyvédet ajánlani, aki elvállalná-e ezt az ügyet?

Tudsz-e olyan ügyvédet, aki sikerdíjért dolgozik?

S még egy utolsó kérdésem is volna afelől, hogy az autó nem lett részemről átiratva, tulajdonképpen az adásvételi szerződés dátumától számítva több, mint egy éve, bár lejelentve a nevemre a kereskedő által csak idén január vége felé lett, mikor már megunta, hogy nem tudom eladni az autót, s lejelentett. Azzal, ha átiratom az autót a nevemre, késve ugyan, s kifizetve a büntetéseket, (s reménykedve abban, hogy mindezt visszatérítik nekem) mennyire teszek jót az ügynek, vagy inkább hagyjam átiratlanul?

Ebben is eléggé bizonytalan vagyok, hogy melyik út a leghelyesebb ebben az esetben?

Mégegyszer köszönöm válaszodat:

Üdv:
Doris Lune

guba # 2008.05.17. 19:58

Nem csak peres úton, de végső soron úgy. Esetleg tanúkkal megpróbálhatsz bizonyítani, de az eltelt egy év mindenképp a te hátrányodra vált. Azonnal sokkal több esélyed lett volna. Attól tartok csúnyán lehúztak téged, és utána kicsit sokat szunyókáltál. Szólíttasd fel egy ügyvéddel, és próbálj vele peren kívül megegyezni.

doris lune # 2008.05.16. 14:48

Ha a hibát nem javítja ki, vagy nem sikerült, nektek sem sikerült kijavíttatni, nem ad árleszállítást, akkor elállhattok a szerződéstől és az eredeti állapot kerül visszaállításra. Vételár vissza, plusz az ebből eredő károtok megtérítése és a kamatok.

Mindezt csak bírósági megnyert per után érhetem el?
Merthogy a kereskedő nem hajlandó sem elállni a szerződéstől, sem a vételárat visszaadni.
Annyit megtett, hogy állítólag 80e forintot költött a kocsi váltójára, ami azóta is ugyanolyan rossz.

S ha egy év után nyújtok be keresetet, be tudom-e bizonyítani, hogy az autót eltitkolt hibával vettem?

Milyen bizonyítási módok, eljárások vannak?

Előre is köszi!

doris lune # 2008.05.16. 09:35

Guba, köszönöm a választ!
Fürge szarvasok: Nem reklamáltam, csak tettem egy szerény megállapítást, bocs, ha bántó volt!
Mégegyszer köszi!

guba # 2008.05.16. 04:37

Mivel a váltó hibája már a vásárláskor fennállt, és ezt szinte azonnal jeleztétek is az eladónak, neki kijavítási, vagy árleszállítási kötelezettsége volt veletek szemben. Természetesen feltételezve, hogy a kocsi hibájára nem hívta fel a figyelmeteket. Ez a hiba álláspontom szerint olyan jellegű, és a használhatóságot olyan mértékben befolyásolja, amely már nem tudható be az autó életkorának és az ennek megfelelő természetes elhasználtság tárgykörébe. Ha a hibát nem javítja ki, vagy nem sikerült, nektek sem sikerült kijavíttatni, nem ad árleszállítást, akkor elállhattok a szerződéstől és az eredeti állapot kerül visszaállításra. Vételár vissza, plusz az ebből eredő károtok megtérítése és a kamatok.
A tulajdonjog változás bejelentésének elmulasztásáért bírság jár, fél éven túl a be nem fizetett illeték szokott még egyszer bírságként kiszabásra kerülni.
Polgári perben nincsen feljelentés, keresetet adhatsz be a kötelezett ellen.

Hát, nem a fürge szarvasok gyülekezete ez, az egyszer biztos!

Ezzel kinek a jóindulatára építettél? Ott reklamálj, ahol jár neked valami!

doris lune # 2008.05.15. 15:10

Hát, nem a fürge szarvasok gyülekezete ez, az egyszer biztos!

doris lune # 2008.05.14. 21:40

Üdvözlet!
A "problémám" a következő, nevezhetjük ezt is gubancnak, amit azt se tudok, hol kezdjek kibogozni.
Tavaly tavasszal vásárolva lett a nevemre egy használt
autó, a párommal vettük, használtan egy kereskedésben. Nem volt túl drága, de nem is mai gyerek, 1992-es gyártású. Gyakorolni vettük, mert régen vezettem, s fel akartam eleveníteni a vezetési tudományomat. A kocsi automata váltós, s nem mindennapi típus, amerikai gyármány. Adásvételi szerződést írtunk róla, annak rendje és módja szerint. A kereskedő azt mondta, semmi eltitkolt, rejtett hibája, műszaki baja nincs az autónak, az itt ott elvétve kiütköző korrózión kívül, ami látható is volt. Tehát lehet vele menni. Mi kifizettük, s el is hoztuk az autót. A próbaúton,
amit tettünk vele, aztán kiderült, hogy a váltóval valami baj van. Ugrott a kocsi, néha nem kapcsolt fel, csak ment 1-esben, vagy kettesben, felpörgő motorral, pl. előzés közben, és majdhogynem baleset is lett a vége.
Felhívtuk a kereskedést, elmondva a problémát, s mondtuk, hogy vissza szeretnénk adni az autót, s vissza szeretnénk kapni a pénzt, mert ez az autó műszaki hibás. Azt mondták, ez nem lehetséges. A párom visszavitte az autót, próbált rájuk hatni szép szóval, de a pénzt semmiképpen nem akarták visszaadni.
Helyette felajánlottak egy lehetőséget, miszerint adnak egy biankó szerződést a kereskedő nevével, bélyegzőjével ellátva, s nem kell átírni az autót, áruljuk mi. A törzskönyv, és az autó minden papírja nálunk van, plusz ez a biankó szerződés. Attól kezdve elkezdtük árulni az autót, és senki nem akarta megvenni, mert hosszabb kipróbálás után mindig kiderült, hogy ugrat az autó. Mondanom se kell, hogy
mikor mi kipróbáltuk egy körre, természetesen akkor nem ugratott.
Volt egy házaspár, aki megvette az autót, megírtuk az adás -vételit, kifizette a vételárat, elvitte az autót, majd fél óra múlva hozta is vissza, hogy ugrik az autó. Mi pedig visszavettük az autót, s visszaadtuk nekik a pénzt. Az adásvételi szerződés nálunk van, ami ekkor készült.
Aztán visszavittük az autót a kereskedésbe, hogy árulják ők tovább, mi nem tudjuk eladni. Az autó papírjai továbbra is nálunk maradtak.
Aztán, mivel nem sikerült az eladás, kértük a kereskedés vezetőjét, hogy csináljon valamit a váltóval. Elvitték szerelőhöz, gondolom, valami ismerőshöz, s próbáltak szerezni hozzá váltót. De bármit próbáltak bele, semmi sem volt jó hozzá. Magyarán, alkatrészt nem lehet már ehhez a típushoz kapni seholse egyáltalán.
Azt mondták, 82e Ft-ot költöttek az autó váltójának
megjavítására, de a váltó nem javult meg.
Közben eltelt az egy év, s mikor kimentünk a kereskedésbe szokásunkhoz híven érdeklődni, ők bejelentették, hogy most már eltelt az egy év, át kell iratnunk az autót.
Nem elég, hogy kifizettük a vételárát egy rossz autónak, most még újabb 100 ezret fizessünk az átiratásra, mikor mi nem akartuk megtartani az autót, hanem folyamatosan árultuk, mióta megvan. (bizonyítékaink vannak erre, egy csomó elmentett email, érdeklődőkkel való levelezések, telefonszámok, stb.)
Kérdésem volna, hogy a kényszerátiratás az átiratás
költségén felül mennyibe fáj majd nekünk, tehát mennyi
büntetést szabnak ránk, akik nem követtek el semmi búnt, csak egy szimpla átvágás áldozatai lettek?
A kényszerátiratás büntetésének öszege függ-e attól, hogy mennyi ideje nem irattuk át az autót, vagy egyszeri büntetés lesz? (2008. februártól kellett volna átiratni az autót).
Még nem irattuk át, mert azon gondolkodunk, ne jelentsük-e fel őket?
Írtunk nekik egy egy ügyvéd által megfogalmazott levelet, melyben felszólítottuk őket, hogy adják vissza az autó vételárát, s vegyék vissza az autót, mert különben fel lesznek jelentve.
Ebből adódna a másik kérdésem, van-e esélyünk egy ilyen polgárjogi per megnyerésére, érdemes-e belekezdeni?
Előre is köszönöm a segítséget.

htzsolt # 2008.03.10. 09:30

Lökedelem!
Annyit pontositanék, hogy a forgalmi szerint a tulaj az eladóm, ő nem lizingelte az autót, hanem magánszemélyként hitelt vett fel rá...

Köszönöm az igen informativ és hasznos hozzászólásokat a többieknek is!
Üdv.
htzsolt

Főlökött # 2008.03.03. 16:21

Tisztelettel

Korlátozott info és az olvasottak alapján patakokban folyik a könnyem....a szomorúságtól.

1., ÍRÁSBAN megkeresni a bankot, hogy a hitel rendezve, szükséges okmányok a bírtokukban, így 15 napon belül prezentálják a törzskönyvet, a tulajnak, majd így számunkra, az átíratáshoz. 15 nap leteltével kártérítési per kezdeményezésének beigérése, az alábbiak alapján. ( levelet ajánlottan feladni! )

2., átírás meghiúsulása miatti bírság, melyet a pénzintézettel kívánunk megfizettetni, mivel nem a mi hanyagságunk miatt nem lehetséges a jármű átíratása. Természetesen kamataival együtt.

3., Lízingszerződés módosításnak díja van, nincs elmaradt haszon. Ez van az előtörlesztésnél is, így nem értem, mi gondja van a lízingcégnek. Fel kell serkenteni a folyamatot, egy kis felszólítással. Szerződésmódosítás díját rendezni.

4., Nem javaslom ebben az állapotban külföldre távozást, mert érdekes felállás lehetséges. Jelenleg nem tulajdonunk a szgk. Lízingcégé, az eladó az üzemeltető. Képzeljük el, amikor ellenőrzéskor a történteket eldaloljuk, az ellenörző személy nincs meggyőzödve állításunk valóság tartalmáról. Vélelmezheti, hogy frissen lopott, felveszi a kapcsolatot a lízingcéggel, mely úgy nyilatkozik, hogy nem engedélyezték a külföldre kerülését a járműnek. Az az Ő tulajdonuk. Még őrizetbe is vehetnek bennünket, lopásért, vagy jármű önkényes elvételéért.

4., Végezetül, tájékoztatni a felszólító levélben a pénzintézetet, hogy a megvásárolt, kifizetett, pénzügyileg rendezett járművel, 15 nap után, el szeretnénk távozni az országból, s az Ő hibájukból nem lehetséges, így távozás után felmerülő költségek, béreltautó igénybevétel költsége, kényszerszállás költsége, kellemetlenségek okozta kártérítés ügyében szintén Ők a felelősek, mely költségeket, jogi képviselőnk útján perelni leszünk kénytelenek.

Szóval nagy vonalakban ennyi.

----------------
  • Lökedelem
kea4 # 2008.02.27. 17:56

"menj be az okmányirodába" helyett ajánlott levél esetleg iratmásolatokkal, tájékoztatás céljából. Ennek nyoma marad, és gyorsabban megúszod.

Üdvrivalgással:
KEA.

monalisa1 # 2008.02.27. 11:19

Az autónak feltétlen legyen érvényes kötelező felelősségbiztosítása, az átíratás késedelme miatt meg menj be az okmányirodába: tudjanak a dologról, nehogy "késedelem" okán esetleg külön bírságoljanak majd.

monalisa1 # 2008.02.27. 11:15

Amig a bank azt mondja, hogy a hitelszerzőshez nincs zárási kérelem, addig az van. (Tekintetve arra, hogy az eladónak/adósnak egy ilyen írásbeli kérelmet legalább ajánlott-tértivevényes levélben "illett" volna a bank felé eljuttatni, mutassa meg neked a levél másolatát, a levél feladását igazoló postai szelvényt, és a a banktól visszaérkezett-, a levél átvételét igazoló postai szelvényt is.)

Én is zártam már le idő előtt autóhitelt, és mivel emiatt a pénzt kikölcsönző pénzitézetnek kára keletkezett, vita nélkül megfizettem amit a zárási végelszámolásban kértek még.

A te esetedben az eladó és a bank közti pénzügyi vitához neked semmi közöd., az eladó "elszámította" magát a pénzeket illetően - ez van. De ez már az ő baja...

Amíg az egész nem zárul számodra jogtisztán, az autó mindennapos használata végett írass az eladóval egy "kölcsönadási" nyílatkozatot: bármikor, bárhová, és akár külföldre is mehetsz a kocsiva. (Ha nem kézzel írja, két tanú és dátum az aláírásának hitelessége végett.)

htzsolt # 2008.02.27. 09:00

Sziasztok!
A történetem a következő:
Január elején vettem egy autót. Megtörtént az átadás, megkaptam az autót, és minden papirt (forgalmi, eredetvizsga,szervizkönyv) kivéve a törzskönyvet. Mivel hitel volt az autón, és úgy egyeztünk meg (szerődésben is benn van), hogy a vételárból kifizetjük a tartozást a banknál, és a bank ezután megküldi a törzskönyvet az én címemre, hogy 15 napon belül át tudjam iratni, ahogy azt illik.
Be is mentünk eladóval, befizettük az általa modott összeget, a bank pár napot kért mig átfut a rendszerén a dolog, majd küldik a törzskönyvet.
Azóta eltel majdnem 2 hónap.
Szinte naponta hívom a bank hotline-ját ("és eszem az ideget"), ahol rendszám alapján azt az infót kapom, hogy a szerződésre ugyan beérkezett az összeg, amit befizettünk, de kell egy zárási kérelem is, amit ők nem látnak a rendszerükben, hogy érkezett volna.
Eladó ezzel szemben azt mondja nekem, hogy ő küldött ilyen kérelmet, de a futaidő vége előtti lezárás fejében a bank tőle a szerződésben foglalt 5% felett az elmaradt kamatokat is követeli (2Mft hitelre 400eFt-ot , lehetséges ez?)Ez ellen ő az ügyvédjén keresztül fellebezett. Ezzel szemben a bank hotline-ja változatlanul azt mondja nekem, hogy a szerződésen nem látnak semmilyen eseményt a befizetésünk óta, és javasolják, hogy küldjünk zárási kérelmet.

Lassan két hónapja megy a huzavona,én most kinek higyek?
Meddig lehet ezt még húzni? Mit tehetnék az eladóval szemben, hogy megkapjam a törzskönyvet?
Ha én igy használom az autót, (forgalmim van,adásvételim van január elejei keltezéssel, nem irattam át 15 napon belül, ahogy illik) lehet ebből valami gond? Mehetek vele külföldre?

nandy # 2008.02.11. 07:56

Ha az idős néni elhalálozik, akkor kié lesz az autó? Szerintem az örökösöké.

guba # 2008.02.11. 06:35

Az „üzembentartóira való kocsivásárlás” lassan olyan gyakorivá válik, hogy talán a felek azt is hiszik, hogy ez egy jogintézmény.
Valójában ez egy színlelt szerződés, amely az átírási illeték megspórolásának céljából születik. Mindenképpen rossz megoldásnak tartom, akár kiderül a leplezett szerződés, akár nem. Ez az eset is jól példázza ezt. Legkésőbb az újbóli eladáskor ebből problémák származnak, a csupán üzembentartóként feltüntetett tulajdonos ui. nem gyakorolhat tulajdonosi jogokat, tehát ilyenkor kuncsárognak a törzskönyv szerinti tulajdonosnál, vagy jön az okirathamisítás. Rosszabb esetben a korábbi tulajdonos tartozása miatt végrehajtás alá is vonhatják az át nem íratott kocsit.

vityaharta # 2008.02.11. 06:11

Jónapot mindenkinek.S.O.S Help

Szeretnék vásárolni egy kisautót,üzembatartóival.Meg is találtam.ime a sztori:aki hirdette az autót kb. 1-éve vette az autót adásvételivel,de még nem iratta át,biztosítást az első negyedévre kötött de azóta azt se fizeti,a kocsin papír szerint van műszaki,nincs beleirva hogy kivonták a forgalomból.Ő megkereste a forgalmiba szereplő túlajt és iratott vele új adásvételit meg üzembetartóit a számomra,egy idős hölgyé volt az autó nem emlékszik hogy leadta az adásvételit amit egy éve irtak,biztosítást őse fizetett,egyikükse tudja mi van az autóval,nem keresték meg egyikőüket sem a hivataltól.Hol tudnék ennek utánnajárni,biztosító,okmányiroda,rendőrség?

monalisa1 # 2008.01.31. 14:35

Az átiratáshoz kérj részletfizetés engedélyezését, a kérelemért is kell némi pénzt fizetni. (Mindent elmondanak az okmányirodán.) A kötelező felelősségbiztosítást is fizetned kell a folyamatosság végett.

Ha legközelebb vásárolsz használt autót, javasolt ELŐBB elvégeztetni az eredetiség vizsgálatot és csak annak eredményétől vedd meg az autót - mert gubanc adódhat a kocsi körül...

Gaben007 # 2008.01.31. 11:03

Tiszteletem Mindenkinek!

Szeretnék segítséget kérni!

A szituáció a következő:

2006.08.19-én vásároltam egy használt autót amit a tulajdonosa 2004 Augusztusa óta nem használt (ekkor járt le a műszaki vizsgája is), nos ő azóta nem fizette a biztosítást és nem is vonatta ki az autót. Én megvásároltam, elvittem eredetiség vizsgára, majd műszakira és zöldkártyára, biztosítást kötöttem rá, eddig rendben is volna. Sajnos mielőtt a nevemre került a kocsi történt egy haláleset a családban ami anyagilag komoly megterhelést jelentett a családunknak, majd ezt követően munkanélkülivé váltam így az autót nem állt módomban átírni (anyagi okok miatt). Ennek most már több mint 1,5 éve. Mostanra rendződtek a körülmények és átiratnám az autót, de nem tudom, hogy mire számítsak. Az előző tulajjal is közöltem a heléyzetet, nem volt probléma belőle, a teljesítményadót a 2007-es évre kifizettem neki.

Azzal nem vagyok tisztában, ha új adásvételit írunk akkor az már macerás lenne mivel egyszer én már csináltattam rá eredetvizsgát. Azeladást az előző tulaj nem jelentette be.

Várnám Valaki hozzászólását aki tudna nekem valami érdemleges tanácsot adni!

Előre is Köszönöm és Kívánok szép napot Mindenkinek!

monalisa1 # 2008.01.28. 18:32

Elvileg nem fordulhat elő. Végső soron a fizetésből levonják vagy a bankszámláról leemelik, vagy egyéb végrehajtást rendelnek el.

viktor88 # 2008.01.28. 16:34

S olyan hogy elévülés nincs az adó hivatalnál?

monalisa1 # 2008.01.27. 13:50

viktor88
Az adóhivataltól előbb-utóbb fogsz kapni egy újabb csekket és az azon szereplő összeg már tartalmazza az időközbeni késedelmi kamatot is. Az adóhivatal elől hétköznapi ember még nem tudott meglógni...(Legjobb lenne a két évvel ezelőtti csekket sürgősen befizetni, és reménykedni a kamatteher esetleges elmaradásától.)

Neked kell az autót a forgalomból kivonatni - ennek költségei, melyről egy másik csekket fogsz majd kapni.

xr600r
A bírság megfizetésével szemben az újabb forgalomba helyezés kétszeres költséget jeleneten neked.