Fórum öröklés és családjog régebbi elöl     új hozzászólás

Válás, vagyonmegosztás

Kashmira # e-mail 2010.10.26. 08:28

Tisztelt Kovács Úr!
Bocsásson meg,de nem tudom értelmezni határozottan a válaszát,nagyon laikus vagyok az ilyen ügyekben.
Úgy szeretném feltenni a kérdésem hogy a férjemnek van joga ahhoz hogy a nevén szereplő telek amit már házasságunk alatt kétszer értékesített, melyen a kettőnk háza épült, levonhatja vagyonmegosztás esetén?

Kérem szépen válaszát!

Előre is köszönöm szépen!Tisztelettel:Kashmira

ObudaFan # e-mail 2010.10.25. 19:21

Csak akkor teszik át, ha sikerül kimutatni, hogy a Fővárosi Ítélőtábla (gondolom, róluk van szó) összes bírója, vagy bírósági vezetője elfogult. A perköltségre vonatkozó rendelkezést megváltoztathatja a másodfokú bíróság, ha magát az ítéletet is megváltoztatja.

Ügyvéd - Bp.

obudafan@freemail.hu

http://members.chello.hu/tarczay

http://nonprofit.hu/…-megszerzese

Micpa # e-mail 2010.10.25. 18:44

Sziasztok! Segítséget kérnék: Egerben volt az első fok. Én Debrecen mellett, volt párom Eger mellett lakunk. Másodfokra Bp-re kéne menni, ami mindkettőnknek nagy távolság. Ha kérjük/kérem, mennyi az esélyem rá, hogy esetleg átteszik Debrecenbe a tárgyalást?
A másik kérdésem: mi történik az első fokon megállapított perköltséggel (elég nagy összeg)? Marad vagy érvényét veszti? Köszönöm a választ előre is!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2010.10.25. 14:45

Az eredeti telek különtulajdon volt, és a helyébe lépett érték is az.
De itt - az ingatlannyilvántartás adata miatt - nem is az szorul bizonyításra, hogy a férjnek különvagyona van, hanem az, hogy az ingatlan egyébként közös tulajdon. Bár ez a bizonyítás sem nehéz.

www.kbs-ugyved.hu

Kashmira # e-mail 2010.10.25. 14:36

Tisztelt Kovács Béla Sándor!
A férjem első feleségével épített a telekre házat,azt az ingatlant eladták természetesen és levonta az exneje részéből a telek akkori árát.