Valakinek kérhetem véleményét lenti kérdéseimmel kapcsolatban?
Köszönöm.
Alapítvány
- Ha egy alapítvány egyszeres könyvelést vezet, de időközben megkapta a közhasznú minősítést, át kell-e térnie a kettős könyvelésre?
- "Az elektronikus ügyintézésre kötelezett, adózónak/ügyfélnek elektronikus azonosítást követően elektronikusan kell benyújtania a kérelmet."
Ez egy úgynevezett EKKT nyomtatvány, a NAV feké kell benyújtani elektronikusan. Jól értelmezzük, hogy az alapítvány ügyfélkapuján keresztül kell benyújtani?
Ott találunk olyan felületet, amin keresztül fel lehet tölteni a dokumentumot és be lehet küldeni?
köszönöm.
„Jól értem, ez azt jelenti, hogy a kuratórium elnöke az egyik taggal (bármelyikkel) bármilyen szerződést aláírhat, viszont pénzt felvenni a bankszámláról csak Z.ZS-vel tud?”
Ezt. (Van olyan bíró, aki be se jegyzi így.)
Segítséget kérek szépen:
"Az Alapítvány képviseletére a kuratórium tagjai együttesen jogosultak úgy, hogy a képviselethez a Kuratórium elnöke és egy kuratóriumi tag együttes nyilatkozata szükséges."
- "Az Alapítvány bankszámlája feletti rendelkezésre X.Y, a Kuratórium elnöke, valamint Z.ZS., a kuratórium tagja együttesen jogosultak."
Jól értem, ez azt jelenti, hogy a kuratórium elnöke az egyik taggal (bármelyikkel) bármilyen szerződést aláírhat, viszont pénzt felvenni a bankszámláról csak Z.ZS-vel tud? VAGY: Minden szerződés, ami a bankszámláról történő kifizetéssel jár - pl. támogatást nyújt valakinek - szintén csak Z.Zs.-vel írhatja alá?
Köszi,köszi,köszi az értelmet!