NAK - Agrár kamarai tagság, pénzbeszsedés


Jarhead # 2017.10.10. 08:56

Tisztelt Hozzáértők és Fórumtársak!

A következő problémával kapcsolatosan szeretnék segítségét kérni. A tegnapi napon beszéltem az Budapesti Iparkamara jogászával, aki elmondta rengeteg ilyen megkeresést kapott és bízom benne, hogy ez másoknak is segítség lehet:

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2016-os felhívásában leírták, hogy két cégünket is automatikusan kamarai tagságba soroltak a tevékenységi körök alapján. Mivel egyik cég sem végez és soha nem is végzett kamarai tagsághoz kötött tevékenységet, a NAK kérésének eleget téve azonnal felkértük a könyvelőirodánkat, hogy a szóban forgó TEÁOR számokat töröljék a tevékenységi körök közül. 2016. Június 26-án ennek eleget téve mindkét cégből kivetettük azokat a tevékenységeket, amik kamarai tagsághoz kötöttek.

Ezt követően telefon is felvettem a Kamarával a kapcsolatot, ahol megerősítették azt, hogy látják a változásbejelentést és ez alapján már nincs a Kamarai tagsághoz kötött jegyzett tevékenységünk. Így jóhiszeműen abban a tudatban voltunk, hogy más egyéb teendőnk ezzel kapcsolatosan nincs. Eltelt egy év és idén 2017 júniusában kaptunk egy levelet, amiben leírták, hogy ismételten lehetőségünk van a tagdíj kedvezményeket visszamenőlegesen igénybe venni. Mivel nem volt tudomásunk a 2 cégben felhalmozott tartozásról, így nem éltünk a mostani lehetőséggel.
A levélben kitűzött határidő előtt (2017. július 31.) többször is felvettem az ügyfélszolgálatukkal a kapcsolatot, mert szerettem volna megerősítést abban, hogy a kéréseiknek és a jogszabályban foglaltaknak eleget tettünk és a levelükkel kapcsolatosan más teendőnk már nincs. Ezt telefonon K. Regina kolléganőjük megerősítette, majd elmondta, hogy a szükséges dokumentumokat 2016. augusztusában megkapták. Szerettem volna, ha ez írásban is megerősítést nyer és ez miatt elektronikus formában 2017-07-03-án felvettem velük a kapcsolatot:

„Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Kolléganőjükkel (K. Regina) történt telefonbeszélgetésre hivatkozva, a következőkben szeretném a megerősítésüket kérni. Tagsággal kapcsolatos levelüket kézhez vettük, de mi már a tavalyi évben lenyilatkoztuk Önöknek, hogy nem folytatunk Kamarai tagsághoz kötött tevékenységet, így abból származó bevételünk nincs. Telefonon azt a tájékoztatást kaptam, hogy 2016.08 hóban be is érkezett Önökhöz a dokumentum.”

Levelemre a határidő végéhez közeledve nem jött válasz, így 2017-07-13-án ismételten elküldtem nekik a kérésemet, idézve az eredeti levelemet:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Várom a leírtakkal kapcsolatos visszajelzésüket!
Köszönettel:

A tegnapi napon (2017-10-09) felvettem a NAK ügyfélszolgálattal kapcsolatot, ahol a kolléganőjük K. Zsuzsanna megerősített abban, hogy erre az elküldött e-mailemre a mai napig nem érkezett válasz, kérdésem a mai napig nyitva maradt a rendszerükben. Ha megerősítenek abban, vagy ezen időszak alatt válaszolnak és tájékoztatnak arról, hogy további nyilatkozatok vagy dokumentumok szükségesek a kedvezmény igénybevételére, akkor bőven lett volna lehetőségünk pótolni azt. De úgy ahogy a felhalmozott tartozásról, a hiányzó dokumentumokról sem kaptunk semmiféle értesítést. Természetesen a telefonba nyugtatgattak, hogy minden a legnagyobb rendben van, nekünk majd csak a 2000Ft-os tagdíjat kell megfizetnünk.

A NAK 2012-ben alakult és az elmúlt 5 évben semmilyen fizetési felszólítást, csekket vagy számlát nem küldött részünkre, ami alapján tudomásunkra juthatott volna, hogy szerintük cégünk 1.755.000Ft tartozást halmozott fel. Egyetlen megkeresést sem kaptunk tőlük sem postai úton, elektronikus vagy bármilyen más formában, amiben leírták volna, hogy szerintük mennyivel is tartozunk. Erre a felhalmozott jogtalan tartozásra és a pótlékokra is csak azért derült fény, mert a tegnapi napon (2017-10-10) ismételten felvettem velük a kapcsolatot és rákérdeztem arra, hogy ennek a cégnek van-e bármiféle fizetési kötelezettsége a NAK felé.

A segítségeket és a javaslatokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel,