Harold Mitchell, az ausztrál hirdetési piac mogulja szerint a külföldi tulajdonosokra és médiavállalatok egymás közötti viszonyaira érvényes korlátozások napjaink folyamatosan változó technológiai környezetére tekintettel nem életszerűek és az ausztrál médiapiac liberalizációra szorul.

Mitchell úr véleménye nem sokkal azután jelent meg az ausztrál médiában, hogy az ország kormánya bejelentette: hajlandó újragondolni a média-tulajdonosi jogokat korlátozó jelenlegi szabályozást. Helen Coonan képviselő az ország szenátusában nemrég részletesen hivatkozott a jelenleg érvényesülő tendenciákra, amelyek közepette a médiapiac egészséges fejlődését csak hátráltatják azok a rendszabályok, amelyek megtiltják a nyomtatott és az elektronikus sajtó három hagyományos területén tevékenykedő vállalkozások közötti egyesülést.

A Mitchell Media médiavállalat tulajdonosa szerint a média különböző ágai jelenleg egy irányba fejlődnek és lassan elveszti jelentőségét, hogy eredetileg hová tartoztak. Szerinte a média tekintetében mind a belső, mind a nemzetközi tulajdonviszonyok újraszabályozásra szorulnak a déli kontinensen és a hiányzó törvényhozást olyan vasúti sínhez hasonlította, amelyet a már robogó gőzmozdony elé kellene lefektetni.

Mitchell úr szerint a nagyobb médiavállalatok már felismerték, hogy a jelenlegi szabályok nem életképesek és szerinte bármilyen mértékben csökkennek is a korlátok, az jövőre mindenképpen egy felvásárlási hullámot váltana ki: az ausztrál médiaviszonyokat ismerők biztosak abban, hogy a Channnel 10 tulajdonosa, Nick Falloon előrehaladott tárgyalásokat folytat a John Fairfax Holding-gal. Ugyanakkor az ügyletek várhatóan elmaradnának a nyolcvanas évek felvásárlási lázában látott mértéktől.

Az interjú során Harold Mitchell kitért az enyhébb szabályok várható következményeire is: nem tartja valószínűnek, hogy egy újabb, negyedik kereskedelmi televíziós csatorna jelenne meg Ausztráliában, ő sokkal inkább a televíziós hálózatok műsorválasztékának szélesedésére számít.
Élesen támadta továbbá az ország televíziós előfizetési díjakra vonatkozó szabályozását, amelyet „kínos”-nak minősített. Határozott véleménye, hogy „meg kell találni a módját, hogy az előfizetési rendszer hozzáférhetővé váljon a mozgáskorlátozottak, a nyugdíjasok és a bush-ban (az ausztrál félsivatagos vadonban) élők számára is”.

Harold Mitchell szerint bár a hirdetési iparban más irányú változások tapasztalhatók, azért jelenleg a legnagyobb hirdetési efórumok továbbra is a hagyományos írott és elektronikus sajtó orgánumai. Szakmája a legnagyobb kihívásának jelenleg az online hirdetési lehetőségek kihasználását tekinti és úgy látja, hogy Ausztráliában nagyon kevés újságnak sikerült megfelelően kiépítenie online szolgáltatásait. Elmondása szerint a média szereplői a következő tíz évben sokkal több és nagyobb méretű változással fognak szembesülni, mint az elmúlt harmincöt év során és a közeljövőben várhatóan három-négy nagy világcég fogja uralni a hirdetések globális piacát.