A vonattenderen vesztes Bombardier megint lépett: a cég arra kéri a MÁV vezérét, hogy hozza nyilvánosságra a Stadlerrel kötött szerződést. A tender körüli huzavonának új szereplője is van, Dunakeszi önkormányzata “perbeli beavatkozóként” kívánja támogatni a Bombardier-t.

A Bombardier arra kéri Gaál Gyulát, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatóját, hogy hozza nyilvánosságra a motorvonattender győztesével, a svájci Stadler Bussnang Rt.-vel augusztus közepén aláírt szerződés teljes szövegét és megkötésének körülményeit – áll a vasúttársaságnak eljuttatott közleményben. A tendert elveszítő Bombardier szerint a szerződésben foglaltak közérdekű adatoknak minősülnek, ezért hozzáférhetőnek kell lenniük.

A vállalat nem elsősorban a széles nyilvánosságra gondolt, hanem saját magára. A közleményből ugyanis kiderül: a cég ragaszkodik ahhoz, hogy a MÁV haladéktalanul juttassa el számára a szerződést teljes terjedelmében, a mellékletekkel és az egyéb kapcsolódó anyagokkal együtt. A sürgősség érthető, hiszen a Közbeszerzési Döntőbizottság holnap tárgyalja a vonattender ügyét, és várhatóan szeptember közepéig dönteni fog.

Gaál Gyula a Magyar Hírlapnak azt mondta, hogy bár még nem konzultált jogászokkal ezzel kapcsolatban, de ha a nyilvánosságra hozatal nem ütközik törvénybe, akkor nincs akadálya a szerződés közzétételének.

Az adatvédelmi biztos első hallásra nem látja akadályát a nyilvánosságra hozatalnak. “Mivel állami pénz elköltéséről van szó, a fő szabály az adatok nyilvánossága. A szerződés egyes részei azonban üzleti titoknak is minősülhetnek” – mondta Péterfalvi Attila. Ez ügyben a közbeszerzési törvényt is meg kell majd vizsgálni.

Közben új szereplő is színre lépett a vonattenderügyben: Dunakeszi önkormányzata úgynevezett “perbeli beavatkozóként” kívánja segíteni a Bombardier-t – adta hírül tegnap a Gazdasági Rádió. Kecskeméthy Géza, a város polgármestere szerint a törvény lehetővé teszi az önkormányzat számára, hogy a polgári pert indító Bombardier-t támogassa az eljárás alatt. Dunakeszinek ugyanis érdeke fűződik ahhoz, hogy a cég nyerje meg a pert, mert a járműgyártó régóta működik a városban, s a tender révén munkahelyek keletkeznének, és több iparűzési adó folyna be.