Az olasz ügyvédi kar vezető kamarai tisztségviselői nyílt vitát kezdeményeztek az ügyvédi szolgáltatások reklámozására vonatkozó rendelkezések újragondolása érdekében.

Abban, hogy a vitára a november 9. és 11. között zajló országos ügyvédi kongresszuson sor kerül, nem kis szerepet játszott az ASLA néven tavaly megalakult szervezet, amely a mediterrán ország kereskedelmi joggal foglalkozó ügyvédi irodáit tömöríti. A most zajló ügyvédi kongresszus egy olyan kétévente megrendezésre kerülő esemény, amelyen olaszországi regionális kamarák és szakmai szervezetek mintegy 120 képviselője van jelen.

A kongresszuson hivatalosan első alkalommal részt vevő ASLA nevű szervezetet annak elnöke, Giovanni Lega képviseli és őt kérték fel arra is, hogy az olasz és az európai szabályozás közötti különbségeket megvilágító háttéranyagot állítson össze. A vita során a liberalizálást sürgető álláspontok egyik hivatkozási alapja várhatóan az európai kamarák ernyőszervezete, a CCBE (Council of Bars and Law Societies of Europe) által készített, az ügyvédi szolgáltatások hirdetésével kapcsolatban az olaszországinál engedékenyebb szabályokat tartalmazó mintakódex lesz.

Giovanni Lega a Legal Week-nek úgy nyilatkozott, hogy az országos kamara részéről együttműködési készséget tapasztalt a szakmai etikai kódex vonatkozó rendelkezéseinek módosítása tekintetében. ”Fontosnak tartjuk, hogy az ügyvédi irodák beszámoljanak a nyilvánosságnak és hirdethessék a munkájukat.”

Az olasz etikai szabályozás ez év során már vitatéma volt: akkor az országos kamarához érkezett számtalan panasz amiatt, hogy a TopLegal nevű helyi kiadvány 2004 legnagyobb ügyletiből 360-at nyilvánosságra hozott, mégpedig az irodákat, az eljáró ügyvédeket, az ügylet értékét és az ügyfeleket is megnevezve.