A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a 2007. március 8-i tárgyalásán megállapította, az Union Biztosító Zrt. 2006 áprilisától a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított az „Union-Smaragd” termékről adott tájékoztatás során.

Az Union Biztosító Zrt. 2006. április 1-jétől több értékesítési csatornán (saját hálózathoz tartozó függő ügynökök, többes biztosítási ügynökök, biztosítási alkusz) keresztül értékesíti „Union-Smaragd” termékét, amely egy egyszeri díjas befektetési egységekhez kötött (de milyen ??) termék.
A biztosítás lényeges sajátossága, hogy a szerződő által választott díjfizetéstől függően az Union ún. kötvénykölcsönt nyújt.

Az Union 2006 áprilisától több módon népszerűsítette az „Union-Smaragd” termékét.

A GVH döntésében megállapította, hogy a biztosító egyes tájékoztatásai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, így például nem felel a valóságnak, hogy

  • a szerződő által teljesített befizetésből és a kötvénykölcsönből származó összeg teljes egészében befektetésre kerülne,
  • ha a szerződő euróban vezeti megtakarítását, akkor kivédheti az árfolyamkockázatot,
  • kedvező feltételekkel lehet pénzt kivenni a befektetésből,
  • extra szolgáltatásnak minősül a baleseti halál esetén az aktuális kötvényértéken felül kifizetendő összeg,
  • a biztosító ajándékként, ingyen, díj nélkül nyújtott volna akciós kedvezményként közlekedési balesetbiztosítási fedezetet.

A GVH a jogsértés megállapítása mellett 3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a biztosítót.