A karácsonyi ajándékok kibontása után sok esetben a kapott termék nem hibás, de számunkra mégsem megfelelő, mert nem tetszik, nem jó a mérete, vagy többet is kaptunk belőle. Mit tehetünk ilyenkor?

A kereskedőknek jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, amennyiben a termék nem hibás, nem kell kicserélniük. Ennek ellenére minden kereskedő eldöntheti, hogy milyen üzletpolitikát választ az ilyen panaszok kezelésére.

Egyre több kereskedő ajánlja fel vásárlóinak, hogy Karácsony után pár napig kicseréli a nem megfelelő méretű termékeket, vagy le lehet vásárolni üzletében a termék árát. Azonban tudnunk kell, hogy ezt is csak számla vagy blokk ellenében teszik meg a kereskedők, tehát kérjük el a blokkot, amennyiben a kereskedő nem adna magától és őrizzük meg azt. (Természetesen, ha a termék hibás, reklamálni is csak a számla, vagy blokk ellenében tudunk eredményesen.)

Az is elképzelhető, hogy a kereskedő megígéri a cserét és Karácsony után, erről megfeledkezik, ezért írassuk rá a blokkra, vagy akár a jótállási jegyre, hogy milyen esetben, milyen határidőn belül hajlandó a terméket kicserélni, vagy a termék árát hogyan lehet levásárolni üzletében.
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót is minden esetben meg kell kapnunk, ha nincs mellékelve a termékhez, akkor kérjük a kereskedőtől.

Amennyiben telefonon, postai úton, vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, a jogszabályi rendelkezésnek megfelelően az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk, a vételár visszajár nekünk, melyet a kereskedőnek 30 napon belül kell teljesítenie. Ezen a 8 napon felül az ilyen szolgáltatást végző cégek nem adnak még határidőt a termék kicserélésére, vagy a vételár visszafizetésére.