Az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága a megszerezhető legmagasabb minősítéssel értékelte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország 2009-es működését. Az összes értékelési kategóriában 10/10-es pontszámot elnyert Központ a tavalyi év során több mint 1500 panaszosnak nyújtott szakmai segítséget határon átnyúló fogyasztói jogvitájában.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország fő feladata a határon átnyúló fogyasztói jogvitákban való tanácsadás és panaszkezelés. A Központhoz beérkezett több mint 1500 fogyasztói megkeresés elsősorban az Egyesült Királyságban, Németországban, illetve a Szlovákiában telephellyel rendelkező kereskedőket érintette. A fogyasztói jogviták túlnyomó része főként az utazással – beleértve a légiutas jogokat -, illetve az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos, mondta el Dr. Morvay György, az EFK Magyarország igazgatója. A Központ 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope Légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében és a közvélemény tájékoztatásában.

A www.efk.hu, a Központ weboldala 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját. Az angolul és magyarul elérhető honlapon található tájékoztatás teljes körű, átfogó és naprakész, a honlap maga pedig kiemelten felhasználóbarát.

Fontos szempont volt az Európai Bizottság értékelési rendszerében a Központnak a békéltető testületekkel való együttműködése és a békéltető testületi rendszer fejlesztése. A 2009-es év során több fogyasztói panaszt utalt az EFK Magyarország a magyar békéltető testületek hatáskörébe, és volt rá precedens, hogy az EFK Magyarország által képviselt fogyasztóknak több mint 800 eurós kártalanítást ítéltek meg, tette hozzá Dr. Morvay György.

Az EFK Magyarország az Európai Bizottsággal, a luxemburgi Egészség- és Fogyasztóügyi Ügynökséggel, valamint az Európai Fogyasztói Központok Hálózatával is szorosan együttműködött és aktívan részt vett a Hálózat közös projektjeiben. Az EFK Magyarország részvételével készült, az Európai Unió területén folytatott elektronikus kereskedelemről szóló, a 2008-as és 2009-es évet felölelő tanulmány megjelenése idén szeptemberben, egy brüsszeli sajtótájékoztató keretében várható.

A Központ igazgatója és munkatársai bíznak abban, hogy tevékenységüket nem csak az Európai Bizottság, hanem a magyar fogyasztók is átlagon felülinek értékelik.