Miniszteri biztossá nevezte ki a közigazgatási és igazságügyi miniszter 2011. február elsejétől július 31-ig Vetési Ivánt, akinek feladata a nemzeti egységes kártyarendszer koncepciójának kidolgozása, megvalósításának összefogása – derül ki a Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent utasításból.

Vetési Iván – a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke – miniszteri biztosként annak a bizottságnak az elnöki feladatait látja el, amelynek felállításáról egy tavaly december 27-én közzétett kormányhatározat rendelkezett a nemzeti egységes kártyarendszer megvalósításával kapcsolatos feladatokkal összefüggésben.

Ebben a határozatban a kormány felhívta a közigazgatási és igazságügyi minisztert, hogy a nemzeti fejlesztési miniszterrel és a belügyminiszterrel együttműködve “az államigazgatási és egyéb közfeladatot ellátó szervek, gazdálkodó és társadalmi szervezetek és egyéb személyek által kibocsátott, jogosultságot igazoló és szolgáltatások igénybevételére jogosító kártyák előállításának, kibocsátásának, felhasználásának, elfogadásának és nyilvántartásának egységes szabályozása, a nemzeti egységes kártyarendszer létrehozása, a csatlakozási, működési, műszaki és biztonsági feltételek kidolgozása érdekében az egyes minisztériumok, az egyes minisztériumok által felügyelt szakterületek, és az érintett szervezetek szakértőiből és képviselőiből álló bizottságot hozzon létre” január 15-ig.

Az egységes kártyarendszer működésének létrehozásához és bevezetéséhez szükséges intézkedések meghozatalára 2012. december 31-ét szabta határidőül a miniszterelnök.