Az elektronikusan letétbe helyezett számviteli beszámolók adattartalmát a céginformációs szolgálat elektronikus, véletlenszerű kiválasztás segítségével, eseti jelleggel megvizsgálja, és ha az nem felel meg a jogszabályi előírásoknak, azonnal leveszi a honlapról – egyebek mellett ezt tartalmazza a közigazgatási és igazságügyi miniszter rendelete, amely a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.

Amennyiben a véletlenszerű adattartalom ellenőrzésének eredményeként a céginformációs szolgálat azt állapítja meg, hogy a beszámoló benyújtása nem volt jogszerű, erről haladéktalanul értesíti a benyújtót, és az állami adóhatóságot.

A 2009-ben hozott rendelet módosításának másik szabálya azt írja elő, hogy a céginformációs szolgálat – a beérkezése után – informatikailag ellenőrzi a beszámolókat. Ennek lényege: összeveti a beszámolóban szereplő cégjegyzék- és adószámot a cégjegyzék adataival. Ha a számok azonosak, a beszámolót befogadja a szolgálat, ha különböznek a számok, akkor erről haladéktalanul elektronikus értesítést küld a beszámolót beküldő személynek. Ekkor a beszámolót be nem nyújtottnak kell tekinteni.

Az új szabályokat a szeptember első napjától benyújtott beszámolókra kell alkalmazni.