Életbelépett fogyasztóbarát módosítások az új biztosítási törvényben - Tájékoztatási kötelezettség, panaszkezelés hosszabbított nyitvatartással

2016.01.26. Jogi Fórum / MTI

Az új biztosítási törvény alapján a biztosítóknak januártól közölniük kell ügyfeleikkel a megtakarítási életbiztosítási termékek teljes költségmutatóját, és hosszabbítaniuk kell panaszfogadási célú nyitvatartási idejüket, valamint bővült a jegybank felügyelési eszköztára is - hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A tájékoztatás szerint az új törvény több új fogyasztóvédelmi rendelkezést tartalmaz, és hangsúlyosabbá teszi az MNB felügyelési szerepét is.

A többes biztosítási ügynökök ezentúl a függő biztosításközvetítők körébe tartoznak. Ők tehát nem az ügyfelek, hanem a biztosítók megbízásából végzik tevékenységüket, azonban új szabály, hogy az általuk esetleg az ügyfeleknek okozott károkért is a biztosító felel. A biztosító pedig tőlük is követelhet kártérítést. Ezért az alkuszokhoz hasonlóan, a többes ügynököknek is rendelkezniük kell egy éves időszakra szólóan, összességében 1,876 millió euró összegű felelősségbiztosítással vagy vagyoni letéttel.

A felszámolás alá kerülő biztosítóknál a felszámolónak az eddigi 30 nap helyett 5 napon belül tájékoztatást kell adnia a folyamat megindításáról.

Az új törvény bevezeti a szolvencia II. európai uniós biztosítási piaci szabályozási és követelményrendszerét, a kockázatalapú tőkekövetelményt és felügyelési szabályrendszert. 

  • kapcsolódó anyagok
BIZTOSÍTÁS