A termékek túl direkt népszerűsítésével foglalkozott a médiatanács -

2016.02.29. Jogi Fórum / MTI

A tévéműsorokban és tévéreklámokban feltűnő szolgáltatások, termékek túl direkt népszerűsítésével foglalkozott egyebek mellett a médiatanács legutóbbi ülésén. A Class FM rádió reggeli műsorára érkezett állampolgári bejelentést megvizsgálva jogsértés hiányában nem indított eljárást a testület.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) eljuttatott közleményében az áll: a médiatanács figyelmeztette a Kossuth Rádió médiaszolgáltatóját a reklámszabályok betartására, mert a rádió egy novemberi adásában egy alkalommal olyan benzinkút-reklámot népszerűsített, amely közvetlenül szólított fel gyermekeket arra, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a vállalat plüssállatainak megszerzésére.

Mint írták, a médiatanács hatósági eljárást indít a TV2 Trendmánia című műsorának januári adása miatt, amelyet egy körömlakkgyártó támogatott, vállalkozásának túl direkt, szabálytalan megjelenítésével. Két hatósági eljárás indul az RTL Klubbal szemben: egyrészt az Egészségkalauz című műsor decemberi epizódja miatt, amelyben egy patikahálózatot, másrészt a Kalandor című turisztikai magazin tavaly decemberi adása miatt, amelyben két wellness-szolgáltatást jogsértő módon népszerűsítettek. 

Ismertették: a médiatanács évente átlagosan mintegy 200 hatósági eljárást indít médiafelügyeleti ügyekben, a leggyakoribb jogsértésnek a hatósági szerződésekben foglalt vállalásoktól való eltérések után a reklámszabályozási területen észlelt hiányosságok bizonyulnak.

Közölték továbbá: a testület döntött arról is, hogy nem indít hatósági eljárást a Class FM Morning Show című műsorának január 27-ei és 28-ai adásában az egyik műsorvezető orvosi kezeléséről szóló viccelődés miatt, amit egy állampolgár bejelentésben kifogásolt. A médiatanács megállapította, hogy "bár a műsorszám egyéni érzékenységet sérthetett, az elhangzottak nem vetették fel az emberi méltóság - ezen belül a beteg emberek méltóságának - védelmét célzó rendelkezés megsértését", mert a műsorvezetők saját orvosi problémáikon élcelődtek, azokat nem általánosították. A műsorrésszel kapcsolatban nem merült fel korhatár-besorolási szabálytalanság sem.

Szintén hatósági eljárások kezdődnek hét körzeti rádió és három kisközösségi rádió szolgáltatójával szemben, mert a vizsgálatok szerint tavaly vélelmezhetően nem teljesítették rendben a magyar zene arányára a médiatörvényben előírt rendelkezéseket - olvasható a közleményben. Részletezték: a médiatanács a helyzet tisztázására nyilatkozattételre szólítja fel a körzeti adók közül a fővárosi székhelyű Music FM, Civil Rádió és Klubrádió szolgáltatóját, valamint a miskolci Ozone FM 96,3 és Szent István Rádió 95,1, az egri székhelyű Szent István Rádió 91,8 és a nyíregyházi Európa Rádió 100,5 szolgáltatóit. A kisközösségi rádiók közül a gyomaendrődi Rádió Sun, a székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium Táska Rádiója és a Rádió Szarvas üzemeltetői számíthatnak az eljárásra.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
MÉDIATANÁCS