Újabb orosz tévécsatornák sugárzását tiltották be Ukrajnában - Összesen 50 orosz televízió sugárzását tiltották már meg

2016.03.18. Jogi Fórum / MTI

Újabb 13 orosz - javarészt gyermek-, zenei, szórakoztató, és ismeretterjesztő - tévécsatorna sugárzását tiltották be Ukrajnában.

A televízió- és rádióműsorok sugárzását felügyelő állami tanács a csütörtöki ülésén hozott döntését azzal indokolta, hogy az említett orosz televíziók műsoraiban olyan személyek szerepeltek, akik "fenyegetik Ukrajna nemzetbiztonságát", tovább az ukrán jogszabályoknak nem megfelelő reklámokat mutattak be.

Az ukrán kábeltévés társaságoknak egy hónapjuk van arra, hogy kínálatukból kivegyék a betiltott tévécsatornákat.

A tavaly ősszel elfogadott szankciós listán zömében még csak politikai és hírműsorokat sugárzó orosz állami, illetve kereskedelmi tévék szerepeltek, mint például az állami egyes, a Rosszija 24, az RTR-Planeta, a Life News és a Russia Today.

Ezt követően januárban tiltotta be a felügyelőtestület a Komegyija (Komédia) televíziót. A tanács február 11-i határozata alapján ismét orosz televíziók újabb sora került tiltólistára. Ezek szintén javarészt szórakoztató és ismeretterjesztő tematikájú tévécsatornák. Összesen már csaknem ötven orosz televízió sugárzását tiltották meg Ukrajnában a kábeltársaságoknak.

Petro Porosenko ukrán elnök 2015. szeptember 16-án írta alá azt a rendeletet, amellyel életbe léptette az ukrán nemzetbiztonsági és védelmi tanács (RNBO) határozatát "az Oroszország, illetve más, a Krím elfoglalásával és a Donyec-medencei agresszióval összefüggésbe hozható országok" magán- és jogi személyei elleni szankciók bevezetéséről. A listára 105 jogi és 388 magánszemély került fel, előbbiek között azok az orosz tévék, amelyek sugárzását az elsők között tiltották meg Ukrajnában.
 

  • kapcsolódó anyagok
OROSZORSZÁG
UKRAJNA