Szigorú etikai kódex fapadosoknak - Gyakran visszaélésszerű a diszkont légitársaságok gyakorlata

2018.09.10. Jogi Fórum / MTI

Bojkottálták az érintett cégek a fapados légitársaságok etikai kódexéről szóló egyeztetést, de a kezdeményező Ujhelyi István szocialista EP-képviselő kész nélkülük is az Európai Parlament elé vinni az ügyet.

Távolmaradásuk mutatta, miként viszonyulnak a kérdéshez, mennyire gondolják komolyan az utasbarát szolgáltatásokról szóló diskurzust - mondta a politikus Brüsszelben.

"Nem az üzleti modelljüket, vagy az árképzésüket akarjuk megváltoztatni, pusztán egységes, átlátható és követhető szabályokat szorgalmazunk. Kompromisszumokat és érdemi, nyitott egyeztetést javasoltunk, amelytől ezek szerint egyelőre összehangoltan elzárkóztak" - közölte Ujhelyi István.

A találkozón az európai repülőterek szövetsége és több fogyasztóvédelmi szervezet, valamint négy parlamenti frakció képviselői vettek részt - tette hozzá.

Egységes volt az álláspont, hogy szükség van egy általános etikai normakeretre a diszkont repülőgép-társaságok gyakran visszaélésszerű gyakorlata miatt - mondta Ujhelyi István.

Az egyeztetés vitaanyaga többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy az utasok gyakran teljesen kiszolgáltatottak a légitársaságoknak, és ezzel egyes cégek visszaélnek.

A problémák közé tartozik, hogy a légitársaságok sokszor cserben hagyják az utasaikat, nem tájékoztatják őket, és még azt az alapvető szabályt sem tartják be, hogy nem változtatnak egy megvásárolt szolgáltatás tartalmán.

Ujhelyi István leszögezte, hogy a szakmai egyeztetést folytatják, az etikai normák ügyét pedig még idén az Európai Parlament plenáris ülése elé viszik.

  • kapcsolódó anyagok
EURÓPAI UNIÓ JOGA
FOGYASZTÓVÉDELEM
KÖZLEKEDÉS
EURÓPAI PARLAMENT
EURÓPAI UNIÓ
LÉGIKÖZLEKEDÉS