Egyéves az új Polgári Perrendtartás - Lehetőségeket vagy akadályokat teremt az új törvény? - Szakértők válaszolnak | Budapest, 2019. február 8. péntek | Regisztráljon most!

Bíróságok online - Fókuszban az ügyféltájékoztatás - Kezdetét vette a VI. Bíróság és Kommunikáció Nemzetközi Konferencia

2018.10.12. Jogi Fórum / OBH

“Ha az ügyfelek az online térben vannak, a bíróságok sem lehetnek offline, fejlődniük kell” - mondta az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnöke 2018. október 11-én, a VI. Bíróság és Kommunikáció Nemzetközi Konferencia megnyitóján. Dr. Handó Tünde beszédében kiemelte, az évente megrendezett esemény elindításakor olyan interaktív nemzetközi szakmai fórum létrehozása volt az elsődleges cél, amely lehetőséget teremt a külső és belső kommunikációs tapasztalatok megosztására. Hangsúlyozta, a bíróságokhoz való hozzáférés egyszerűsítéséhez, a XXI. századi modern bíróság kialakításához nagyban hozzájárulnak a korszerű ügyfélközpontok és az ügyfélelégedettség-mérés is.

Mindennek  szellemében a kétnapos rendezvény központi témája az ügyfél-tájékoztatás. Idén a bírósági brand, az online bíróság, valamint az ügyfél-elégedettség témakörében hallgathatnak szakmai előadásokat a résztvevők.

A kétnapos esemény első napján Barcza Dániel, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) rektor-helyettese a dizájn experience témában tartotta meg nyitó előadásását, rámutatva a dizájnerek, valamint a bírák gondolkodásának különbözőségeire, eltérő látásmódjukra. Kitért többek között arra is, hogy a jó ügyféltapasztalatok elérése érdekében az OBH és a MOME együttműködésével hogyan alakultak ki az egységes arculatú ügyfélközpontok, valamint bemutatta azok alkotási folyamatát is.

Michael Korhonen, az Európai Igazságügyi Képző Hálózat (EJTN) sajtófőnöke a brandépítés témakörében tartott előadást. Kiemelte a márka összetettségét, amely magába foglalja a közönség, a  cél, valamint a szolgáltatás értékének és előnyeinek meghatározását is. A kommunikációs tervek kidolgozásán túl hangsúlyozta az utánkövetés jelentőségét is.

A konferencia délutáni ülésén William Valasidis, az Európai Unió bíróságának sajtófőnöke az online bíróságokról, az intézmények online jelenlétének lehetőségeiről tartott előadást. Kaisa Teivaanmäkit, a finnországi Kainuu Kerületi Bíróság bírája az ügyfélelégedettség-mérés témáját járja körül. Emellett szó esik a hazai bírósági tapasztalatokról is.

Fotók: OBH

Az esemény második napján az elmúlt években kialakult szokásnak megfelelően, a részvevők munkacsoportokban folytatják a tapasztalatcserét és a jó gyakorlatok megosztását, s mások mellett Nagy Zoltán, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztések végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára is előadást tart majd.

A nagy sikerű konferencia-sorozat, amelyen az elmúlt 5 évben Európa számos országából közel 500 érdeklődő vett részt, szorosan összefügg az OBH elnökének azon szándékával, hogy könnyebbé tegye a bíróságok hozzáférhetőségét.

Ezt a célt szolgálja a Bírósági iránytű animációsfilm-sorozat is, amely a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel együttműködésben készül.  A tanúk helyzetével, jogaival és kötelességeivel foglalkozó második kisfilmet először a konferencia vendégeinek mutatták be - itt megteintehtő:

  • kapcsolódó anyagok
BÍRÓSÁG
IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS
OBH - ORSZÁGOS BÍRÓSÁGI HIVATAL
E-BÍRÓSÁG