Újabb hat évre kapott kinevezést a Kaposvári Törvényszék Polgári-Gazdasági-Közigazgatási-Munkaügyi Kollégiumának élére Győriné Vajda Andrea. A régi-új vezető hangsúlyozza: “Nagyon jó közösség, nagyon jó csapat alakult ki az első hat évben. Mindenben számíthatok a kollégáimra, nem csak a bírákra, az igazságügyi alkalmazottakra is.”

Győriné dr. Vajda Andrea 1988-ban diplomázott Pécsett, majd fogalmazóként a Kaposvári Városi Bíróságon kezdett. 1990-től járásbírósági, 2005-től törvényszéki bíró. 2011-ben a gazdasági ügyszak csoportvezetője lett, 2012 óta pedig a Kaposvári Törvényszék polgári, gazdasági, közigazgatási és munkaügyi kollégiumának vezetője.

Forrás: OBH

Mennyire ad jó muníciót az újabb hat esztendőre az előző kollégiumvezetői ciklusa?
 
Nagyon jó közösség, nagyon jó csapat alakult ki az első hat évben. Rengeteg kihívással kellett szembenéznünk, úgy, mint az új Polgári Törvénykönyv, az új Polgári perrendtartás, vagy éppen az elektronikus kapcsolattartás. Mindenki nagyon aktívan részt vett a joggyakorlati nehézségek megoldásában, olyan javaslatokat vetettek fel, amik előrevitték a szakmai munkát. Az elmúlt hat év azt mutatja, hogy számíthatok a kollégáimra, nem csak a bírákra, az igazságügyi alkalmazottakra is. 
 
Az ügyszak a közeljövőben is komoly kihívások elé néz. Mik a legelsődlegesebbek?
 
Három sürgető feladat előtt állunk. A közigazgatási és munkaügyi bíróságok szervezetét érintő átalakulás nem csak szakmai szempontból, hanem humánerőforrás tekintetében is nagy kihívás. A bíráknak el kell dönteniük, maradnak-e a civilisztikai ügyszakban. Ez a munkaszervezés átgondolását, a kollégiumi munka átszervezését hozza magával. A közeljövőben kerül át a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz a törvényszéki végrehajtás, de nyugdíjba vonulások is lesznek nálunk az elkövetkező időszakban. 
 
Mindeközben gondolom Kaposváron is napi szinten ad feladatot az új Pp. gyakorlati alkalmazása. Hogyan segítik egymást ezen a téren?

 
Van Pp. munkacsoportunk, amiben minden járásbíróság képviselteti magát. A jogértelmezési, joggyakorlati kérdéseket kollégiumi szinten is megvitatjuk, téma a tanácselnöki értekezleteken is, de a civilisztikai kollégiumvezetők országos tanácskozására is visszük ezeket a tapasztalatokat. Van az intraneten egy Pp-vibe felületünk, és van egy fórum jellegű vibe felület is, ahová titkárok, fogalmazók is tölthetnek fel kérdéseket, tényleg mindenki aktívan részt vesz a konzultációban.
 
Az elektronikus átállás mennyire ment zökkenőmentesen? Van-e még teendő ezen a területen is?
 
Mi már 2015-ben elkezdtünk foglalkozni az elektronikus ügyintézéssel, így amikor megtörtént az átállás, az nálunk nem igazán okozott problémát. Fontosnak tartjuk az elektronizációt, van e-per munkacsoportunk is, folyamatosak a képzések a témában.
 
Ami újdonság lesz most számunkra, az a távmeghallgatás és a folyamatos hangfelvétel után történő jegyzőkönyvezés. A jövő pedig az e-akta megjelenése, ez is kihívást fog jelenteni. Másképpen kell majd gondolkodni az akta tanulmányozása, a jegyzőkönyvezés vagy a távmeghallgatás alkalmazása során is, úgy gondolom, ezek a fejlesztések gondolkodásmódbeli változást is igényelnek.