Az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) a Ralph Nader által alapított Commercial Alert fogyasztóvédő szervezet panaszát kivizsgálva azt javasolja a kereső webhelyek üzemeltetőinek, hogy jelezzék a felhasználó felé, ha pénzt fogadtak el egy másik webhelytől azért, hogy ott legyenek a keresés eredményeinek listáján (sőt, ha ennek a listának az elejére emiatt kerültek).

A Commercial Alert 2001. júliusában benyújtott panaszában azt állította, hogy a keresőmotor cégek törvényt sértenek, amikor nem közlik a felhasználóval, hogy a keresés eredménye valójában fizetett hirdetés. Az FTC nem minősítette a dolgot jogsértésnek, ezért csak ajánlást és nem rendelkezést adott ki a dolog kapcsán. Az ajánlás három dolgot kér a kereső webhelyektől:

  1. válasszák külön a keresés eredményének kilistázásakor a fizető és nem fizető webhelyeket
  2. tájékoztassák a felhasználót, hogy az adott webhely azért került az eredmények közé, mert ezért fizetett
  3. próbálják meg ne megtéveszteni a felhasználókat azzal kapcsolatban, hogy minek alapján kerül egy adott hely a lista előkelő helyére.

Kétféle hirdetési módszer van: a fizetett hely (paid ranking) – amikor a megrendelő azért fizet, hogy egy keresési lista elejére kerüljön; ill. a fizetet felkerülés (paid inclusion) – amikor a megrendelő webhely azért fizet, hogy ott legyen a keresés eredményei között. A Search Engine Watch online magazin szerint egyedül a Google tesz maradéktalanul eleget az FTC ajánlásainak, az Ask Jeeves és a Looksmart egyáltalán nem él ezzel a különbségtétellel, a többi keresőmotor pedig a két kategória közé esik.