Több ponton elfogadhatatlannak tartja a szakma a reklámtörvény március elsejével hatályba lépő módosításait.

A törvény több paragrafusa vitatható: a változtatások többsége nem az Eu-jogharmonizációt tükrözi, holott ez volt a cél. Nem értenek egyet a dohányreklámok túl szigorú korlátozásával, az előzetes cenzúrával. Mit jelent ez a gyakorlatban? Lesz egy megbízott testület, amely eldönti, hogy forgalomba kerülhet-e a reklám, vagy sem? Milyen szempontok szerint fog dönteni?

A legnagyobb felháborodást az váltotta ki, hogy bármilyen médiumban tilos reklámozni dohányterméket. Nemzetközi motorsportversenyek esetében a gazdasági miniszter feloldhatja a tilalmat.

A bevezetésre kerülő reklámtörvény szerint egy nyári árleszállításnál például csak úgy lehet hirdetni, ha minden termékre pontosan megadják a csökkentett árat. Eddig elég volt annyit kiírni, hogy nyárvégi árleszállítás.

Már decemberben hevesen vitatták a szakemberek a tervezett módosításokat, azt remélte mindenki, hogy januárban Mádl Ferenc a törvény kihirdetése előtt elküldi normakontrollra az Alkotmánybírósághoz. De januárban a köztársasági elnök aláírta a törvényt. Ezért a reklámszakmának kell az Alkotmánybírósághoz fordulni.