Csillag István gazdasági miniszter szerint a közlekedési törvényekhez benyújtott módosító javaslat csak kisebb változtatásokat tartalmaz és kiterjed többek között a bírságokra is. Lezsák Sándor szerint pontosítani kellene még a javaslatot.

Csillag István gazdasági miniszter expozéjában elmondta, hogy a módosítás érinti a közúti, a légiforgalmi, a vízi és a vasúti közlekedési törvényt. A tárcavezető úgy fogalmazott, hogy a változtatás nem átfogó jellegű, inkább kisebb technikai módosításokat tartalmaz.

Elhangzott: amennyiben a parlament a módosítást elfogadja, annak a gépjárművezetőnek, akinek eltiltása csak járműkategóriára, vagy járműfajtára terjed ki és vezetői engedélye visszavonásával nem jár, nem kell részt vennie utánképzésben. A módosítás a közútkezelő szerveket feljogosítaná az úthasználati díjjal és pótdíjjal összefüggő adatok kezelésére, egy olyan elektronikus rendszer működtetésére, amely a gépjármű rendszámát, áthaladásának helyét és időpontját is képes rögzíteni. Az indítvány alapján a jövőben 100 ezer forinttól 500 ezer forintig lehet majd megbüntetni a közlekedési szolgáltatást engedély nélkül nyújtókat.

A légi közlekedési törvény módosításával bevezetik a légi közlekedési bírságot és rögzítik a légijármű-vezetők, navigátorok, légi utaskísérők munka- és pihenőidejét. A módosítás szerint évi teljes munkaidejük nem haladhatja meg a kétezer órát, és egy esztendőben 96 olyan pihenőnapot kell kiadni számunkra, amelyet lakóhelyükön tölthetnek. A vízi közlekedési jogszabály módosítása a Belvízi Hajózási Alapprogram létrehozását célozza, amelyet az uniós jogharmonizáció tesz szükségessé. Az általános vitában a frakciók kisebb módosításokkal elfogadhatónak nevezték az előterjesztést.

Lengyel Zoltán (Fidesz) úgy vélekedett, hogy a változtatás előnytelen azon gépjárművezetők számára, akik csak egy kategóriájú jogosítvánnyal rendelkeznek. Herényi Károly (MDF) közölte: nem biztos, hogy a közútkezelő szerveknek minden áthaladó gépjármű adatait rögzíteniük kell, elég lenne azon autókat regisztrálni, amelyek után nem fizettek úthasználati díjat. Lezsák Sándor (MDF) szerint pontosítani kell, hogy a közútkezelők az adatokat meddig és mire használhatják. A honatya túl tágnak ítélte az engedély nélkül közúti tevékenységet folytatókra kiszabható bíráság határait. A hozzászólásokat követően az elnöklő Szili Katalin lezárta az általános vitát.