A gazdasági reklámtörvény március 1-jén hatályba lépett módosítása a médiapiacon mintegy 3 milliárd forint veszteséget fog okozni az idén – közölte Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke a Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetségének (GTTSZ) marketing és kommunikációs tagozata által szervezett konferencián csütörtökön Budapesten.
Levendel Ádám szavai szerint a szakmai szervezetek nem a reklámok szigorítását kifogásolják, hanem úgy vélik, a jogalkotók kevés időt hagytak a vállalkozásoknak az átállásra. Példaként említette, hogy a dohánytermékekre vonatkozó reklámkorlátozások a közterületen hirdető reklámcégeknél 15-20 százalékos forgalomkiesést okozhatnak.
László Ottó, a Reklám Világszövetség közép-kelet-európai régiótitkára beszámolt arról, hogy még az Európai Unióban sem egységes a dohánytermékek reklámjának tiltása. A Benelux-államokban és Görögországban például megengedett ezeket a termékeket plakáton vagy a sajtóban hirdetni. Az Egyesült Királyságban pedig a plakátok és a sajtó mellett mozikban és rádióban is engedélyezett a dohánytermékek reklámja.
László Ottó szólt arról is, hogy a tiltások bevezetésekor az uniós gyakorlat szerint 2-5 év felkészülési időt adnak a cégeknek. Levendel Ádám sérelmezte, hogy a módosítás csak rövid szakmai egyeztetés előzte meg. Úgy vélte, a jogalkotók nem érezték a szakmai egyeztetési folyamatok súlyát.
A reklámszövetség elnöke pozitívumként említette, hogy a módosítás hatályba lépése óta szorosabb együttműködés jellemzi a reklámszakmát.