GYED, GYES, munkaviszony?


Körti # 2004.11.15. 12:26

Kedves Szakbarbár!

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen ellátásra számíthatok a GYED-et, GYES-t illetően, ha jelenleg 3. éves PhD hallgató vagyok? Az esetem némileg kakukk3-éhoz hasonlít. A Doktori Iskola nem engedélyezi a teljes munkaidős munkavégzést, így munkám csak 2003. november 1-től 2004. július 31-ig volt, azonban ösztöndíjas hallgató vagyok. Kérdésem, az ösztöndíjat semmiképpen nem lehet beleszámítani a GYED alapjául számított jövedelembe? A TB-járulékot nem fizethetem én be az ösztöndíj után (esetleg akár visszamenőleg is)? (Ugyanis az egyetem nem von le belőle semmit.) És az is igaz, hogy az eddigi jövedelmem sem számítható be, mert 30 napnál hosszabb időtartamra szakadt meg a munkaviszonyom? Szeretném tudni mi az igazság és mit tehetek.
A választ előre is köszönöm.

Pirike # 2004.11.05. 08:59

Gondolom Bt beltagként többet keresel, minthogy a gyes kb 21ezer forint, szerintem nem éri meg, bár te tudod.

akkonemtom # 2004.11.04. 15:55

Kedves segíteni tudó!

Több könyvelőt is megkérdeztem, de senki nem tudott egyértelmű választ adni kérdésemre.
Bt beltag vagyok és szeretném igénybe venni a GYES-t. Elvileg ez lehetséges, ha nyilatkozom, hogy nem végzek munkát. Node akkor fizetést sem adhatok magamnak? Ha nem adok fizetést, akkor járulékokat sem kell fizessek? Vagy ha járulékokat azért kell, akkor azt mi után?
Egyáltalán nyilatkozhatok-e úgy, hogy nem végzek munkát a mellett, hogy a Bt-nek van bevétele?
Ebből a hatalmas sötétségből valaki mutasson nekem némi fényt legyen szíves.
Örök hála!

the big cat # 2004.11.04. 15:43

"Te, Pirike, soha nem fogsz annyit keresni, mint az ugyanazt a munkát végző, ugyanolyan végzettséggel és gyakorlattal rendelkező Pistike." És mi ezzel a probléma? :))