Munkajogi kérdések.


wers # 2020.03.18. 06:27

(mellesleg nekünk már jött tegnap köremilke, hogy az informatikai rendszerünk "fel van készülve". Nem tudom, jelzésértékű-e)

határozott idő # 2020.03.18. 07:20

Kollégiumi nevelőtanár vagyok részállásban (heti 15 óra- eddig napi 4 és 3 órás lebontásban) egy vidéki középiskolai kollégiumban. Hétfőtől a kollégium épülete üres, egy gyermek sem kívánta igénybe venni azt, otthonról tanulnak távoktatás formájában.
Ma este kapott az intézményvezető egy e-mail a Tankerületből, hogy szervezze meg az üres épület 0-24 órás őrzését a munkavállalókkal - nevelőkkel, takarítókkal. Ajánlottam a távmunka lehetőséget vagy az épület őrzésére a készenlétet, távfelügyeletet (kb. 15 perc alatt tudok lenni az épületnél saját gépkocsival), de ragaszkodnak az általunk végzendő quasi őrző-védő szolgálat biztosításához 0-24 órában!
Ezt nonsense és értelmetlen intézkedésnek tartom, hiszen ha vállalom, hogy telefonon elérhető vagyok a nap 24 órájában és bemegyek, amikor szükséges, ez egy felesleges és értelmetlen feladat, hogy fizikailag is ott legyek az épületben 0-24 órában.

  • Mit tehetek munkavállalóként? Fizetés nélküli szabadság vagy milyen más eset lehetséges? Megtagadhatom ezt az ésszerűtlen feladat ellátást? Két kiskorú gyermekem, a férjem orvos, aki amúgy is dolgozik és készenlétezik a jrvány miatt minden nap 24 órában, tehát a gyermekek őrzése is sérül, ha egyszerre nem vagyunk otthon pl. éjszaka. Felajánlhatom, hogy én ezt csak távmunkában vállalom- azaz távfelügyelet biztosításával? Sürgős válaszát előre is köszönöm!
wers # 2020.03.18. 08:01

Ezt nonsense és értelmetlen intézkedésnek tartom, hiszen ha vállalom, hogy telefonon elérhető vagyok a nap 24 órájában és bemegyek, amikor szükséges,

Bátorkodnék érdeklődni, ha nem vagy ott, akkor honnan tudod, hogy mikor kellene ott lenned? Ki értesítene telefonon, ha nincs ott senki (mert neked kellene ott lenni)?

határozott idő # 2020.03.18. 08:08