Utánvétes csomag át nem vétele


kicsigini # 2019.05.28. 10:52

Webáruházat üzemeltetek, és egyre több az utánvétes csomag átvételének megtagadása. Amikor elküldöm a csomagot e-mailt kapnak tőlem, a futárcég is küld e-mailt, sms-t. A csomag 10 napig átvehető a megadott helyen, illetve a helyi postán. Ha látom, hogy még mindig nem vették át, újra küldök e-mailt - hiába. A csomag visszajön, nekem pedig ki kell fizetnem az odaküldést is és a visszaküldést is. Van jogi lehetőségem a dupla szállítási költség kifizettetésére?

drbjozsef # 2019.05.28. 11:57

Mit ír az ÁSZF-ed erre az esetre?

kicsigini # 2019.05.28. 12:21

Egyelőre ennyi van, részlet: "Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után."
Visszaigazolás mindig van. Na de mit tudok tenni, ha nem érdekli őket, hogy fizetési kötelezettségük van?
Milyen szöveget tudok még odaírni, amibe nem lehet belekötni? Sehol nem találok ehhez segítséget.
Egyáltalán mit tudok tenni törvényesen? Nem vagyok nagy webáruház, kényesen érint a probléma...

drbjozsef # 2019.05.28. 13:00

kicsigini,

Ha a szerződés közöttetek érvényesen létrejött, akkor követelheted az átvételt, és a költségeid megfizetését.
A név, cím megvan, elmehetsz egy közjegyzőhöz, és kérhetsz fizetési meghagyás kibocsátását ellene.

Persze, azzal is költséged lesz, ha ellentmond, bukod vagy járhatsz bíróságra.

Azt ugye tudod, hogy távollévők között kötött szerződéstől 14 napon belül elállhat indoklás nélkül? Ha rá is tukmálod a cuccot valamelyik ilyen rendelőre, az tuti visszaküldi, és visszakéri a pénzét...

Ez egyfajta üzleti kockázat. Persze, ha egy egészséges mértéket túllép, ami egy kicsi webshopnál máshol van, mint a telenor.hu-nál, az nem jó, de nehéz tenni ellene. Legfeljebb, ha megszünteted az utánvét lehetőségét...

prezso # 2019.06.17. 00:07

kicsigini,

én speciel nem tudok mit kezdeni ezzel az ÁSZF részlettel:

"Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után."

Ez nekem így annyit jelent, hogy már a megrendelés, és annak visszaigazolása is fizetési kötelezettséget jelent, pedig nem.
Fizetési kötelezettséget a megrendelés tényleges elfogadása, teljesítése jelent.
Szóval amíg nem jelzed vissza a megrendelőnek, hogy a megrendelését teljesíted, addig nincs fizetési kötelezettsége.

Egyébként pedig érdemben nem sokat tudsz tenni a jelenség ellen. Megszüntetheted az utánvét lehetőségét, ahogy drbjozsef is írta, de ezzel tényleges vevőket is veszíthetsz.

efi99 # 2019.07.24. 14:59

Mert aztán az utánvét mennyivel biztonságosabb a vevő szempontjából, mint az előre utalás?
A postás hozza a csomagot, perkálsz, odaadja, 1 db tégla.
És nem, nem lehet átvétel előtt kibontani, mielőtt még valaki ezzel. Egyedül annyival "hatékonyabb", hogy legalább lesz 1 téglánk, vagy 8 régi újságunk a semmi helyett.