Részleges elállási jog internetes vásárlás esetén


Beatrix978 # 2019.09.17. 12:09

Tisztelt Szakértők!

Segítségüket szeretném kérni az alábbi eset kapcsán.
Webáruházból történő vásárlás során több terméket rendeltem, melynek kézbesítési díját kifizetve, egy csomagban kiszállított az eladó.
A megrendelt termékek közül egy termékre nem tartva igényt, azt visszapostáztam az eladónak, kérve a termék vételárát és az elsődleges postaköltségnek a visszatérítését.
Postaköltség visszatérítési igényemre az eladó meglehetősen ingerült levélben válaszolva, azt elutasította, mondván, hogy részéről a teljesítés megtörtént és csak abban az esetben kérhetnén vissza a postaköltséget, ha a teljes csomagot visszaküldöm neki. Részéről a postaköltség visszatérítési igény elutasításra kerül, mivel a három termékből csak egyet küldtem vissza.
Az általa elmondottakra, illetve ebbél álláspontjára vonatkozóan előzetes információ nem szerepel a honlapján található ÁSZF-ben, sem pedig az elállás feltételeit rögzítő alsite-on.
Nyilván nem a kb. 800 Ft az, ami nekem ebben az esetben zavaró, hanem ez a fajta etikáltan viselkedése.
Hosszas levelezés után most ott tartunk, hogy a következő megrendelésemet díjmentesen szállítaná, vagy elfogadom, hogy engem, mint vásárlót terhel mindkét postaköltség, vagy jogi útra tereli a kérdést.
Úgy vélem, hogy abban az esetben is visszatérítendő a vevőnek az elsődleges postaköltség, amennyiben egy több tételből álló csomag egyik tételére nem tart igényt?
Válaszukat előre is köszönöm: Beatrix