Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


elállási jog - számla

szabo.joco # e-mail 2018.04.30. 20:43

Üdvözlet!

Érkezett egy díjbekérő email-ben a PMP EXPRESS LOGISZTIKAI Kft.-től. Most ez akkor hogy? :)

szabo.joco # e-mail 2018.04.25. 14:57

Köszönöm a kimerítő választ!

Nem bhp gumi, dunaharaszti illetőségű, szerintem vállalkozás, mert több garnitúra gumit is hírdet én viszont magánszemélyként rendeltem tőle, de mivel a telefonon történt megbeszélés után 3 napig sem történt semmi, sem sms-ben, sem e-mail-en, vettem máshonnan gumit... Aztán negyedik nap hozta volna a futár.

Köszönöm.

egyötvenes68 (törölt felhasználó) #   2018.04.24. 23:49

Bhp gumi?

nonolet # e-mail 2018.04.24. 23:48

Először is...

Kitől vetted?!!! mert nem mindegy.

  • magánszemélytől

vagy

  • vállalkozástól

Miként vetted?

  • magánszemélyként

vagy

  • vállalkozóként

HA!! vállalkozástól magánszemélyként
akkor "Fogyasztó"-nak minősülsz.
Ami alapján 14 napig jogod volt elállni.

Egyébként pedig nem volt.

- -

Másodszor...

Az alapvetés sokezer éve, az hogy

1.
A szerződéseket be KELL tartani.

2.
Aki nem tartja be az pedig helytáll,
kártérítést fizet a szerződésszegése miatti károkért.

Ezen szabályok mentén kell gondolkodnod.

Amin csak az változtat, hogy

1.
HA "Fogyasztó " vagy, mert elállási jogod volt.

2.
Ha az eladó nem tartotta a szerződés szerinti árat.
Márpedig úgy tűnik, hogy nem, mivel a 64+5=69000 Ft helyett 716000 Ft-ot kért.
Ekkor pedig ő volt szerződés szegő...
(feltéve, hogy a 69000 Ft-os szerződési árat tudod bizonyítani is, ah szükséges lesz egy esetleges perben)

- -

A labda az eladónál van...
Amit tehet, hogy elkezdi behajtani a pénzét.

Amíg csak szája jár vagy leveleket ír, addig nyugi van.
Akkor lesz éles dolog, ha netán érkezik egy
"Fizetési meghagyás" is a MOKK közjegyzőjétől.
Arra már LÉPNED kel!

Mondjuk szerintem nem fog a jogi útra lépni az eladó...
Dühöng egy ideig, aztán elhal az ügy.

De HA MÉGIS, akkor a "Fizetési meghagyás"-ra ügyelj!

szabo.joco # e-mail 2018.04.24. 23:09

Tisztelt jogi fórum!

Az alábbi esetben kérném tanácsukat.
Szerdán délben rendeltem jófogáson 4db nyári gumit 64eftért+5ezer futárdíj, eladóval lebeszélve telefonon, aki megigérte h rendeli a futárt utánvéttel, küld majd üzenetet ő is, futárcég is, ha megrendelte a szállítást. Péntek délutánig semmi, vettem máshonnan gumit. Szombaton (munkanap volt) futárcég küld egy smst, hogy délelőtt itt a megrendelt gumi 71600ft értékben. Felhivtam a futárt, hogy vigye vissza. Az eladó azóta behajtással fenyeget smsben, hogy utaljak neki 10620ft szállìtási díjat.
Segítséget kérnék, mit tehet, ha nem utalom el neki a szállìtás díját, ami a megbeszélt összeg duplája.

Választ előre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2018.04.12. 19:35

0.
"Fogyasztó"-nak minősülsz?
Azaz

  • VÁLLALKOZÁSTÓL
  • MAGÁNSZEMÉLYKÉNT

vásároltál?
Mert csak ekkor van jogod elállni.

1.
Az elállást NEM KELL indokolnod!!!

Fölösleges is, mert csak vitára adhat okot esetleg perre, ha mégis indoklod.
(pl. a gumi kora még akár 4-5 évesen is rendben lehet)

2.
Az elállást BIZONYÍTHATÓAN kell megtenned.
Az átvételt követő 14 napon belül.

Jó a honlapon E CÉLRA megadott e-mail is.
(de mentsd el magadnak)
Nem árt mellé SMS-ben is elküldeni és azt is elmenteni.

Utána meg kell várnod a választ!!!
Amiben közlik, hogy miként jár jel...
(mikor, hová, hogyan küldd vissza)

Aztán a válasz szerint járj el.

A válasz előtt NE KÜLDJ vissza semmit!!!!

Az a se pénz, se posztó esete...

- -

MAJD a visszaküldött cucc megérkezése után kell fizetniük.

Az árú értéke plusz a normál (alapdíjas) kiszállítás díja jár vissza az általad megadott bankszámlára.

(mínusz a károsodás vagy indokolatlan használat, ha van ilyesmi)

A visszaküldés díja viszont nem jár vissza.

- -

Szóval...

  • elállás közlése időben
  • válasz megvárása
  • árú visszaküldése
  • pénz várása

HA elakad valahol a folyamat, akkor marad

  • a békéltető testület

és/vagy

  • a bíróság
egyötvenes68 (törölt felhasználó) #   2018.04.12. 10:49

Kedves Hozzáértők!

Interneten keresztül gumikkal foglalkozó cégtől vásároltam nyári abroncsokat, amelyek több évesek voltak és azon nyomban a futárral vissza is küldtem, nem vettem át. Próbáltam a céget telefonon elérni, hogy frissebb gumikat küldjenek a régiek helyett, de elérhetetlenek. Több e-mailt is írtam, de arra sem válaszolnak.
Mind ezek után írtam egy elállás nyilatkozatot, fenti indokokat megjelölve, hogy elállok a vételtől. Találtam a cég honlapján mintát, elellás teendőkkel együtt, így ezzel nem volt gond.
Problémám azzal van, hogy ezt 14 napon belül aláírva beszkennelve kell elküldeni e-mailben, vagy aláírás nélkül is hiteles?

bohomoon # e-mail 2018.04.08. 12:44

Köszönöm a segítséget!
Hétfőn dől el hogy hogyan tovább.

Szomorú örökös #   2018.04.08. 07:01

bohomoon

Miután előre utalással kifizettem neki a termék árát és a postaköltséget

Ez egy öreg hiba volt! Interneten nem szabad így vásárolni. Én ha bármit eladok, akkor ezt a lehetőséget is felajánlom, illetve az utánvétel lehetőségét és az ügyfél dönti el, hogy mit is szeretne, mennyit is akar rááldozni.

Vásárlás esetén pedig aki ugyanígy nem hajlandó nekem felajánlani a lehetőségeket és pl. utánvéttel bármit feladni, az helyből gyanús számomra és azzal a személlyel nagy valószínűség mellett nem fogok üzletelni. Tavaly pl. volt egy emberke, aki CD-s autórádiót árult - jól láthatóan kereskedő volt - és azon kívül, hogy egy 8 éves termékkel kapcsolatban csillagászati árat kért, alkunak az esélyét sem adta meg, majd közölte, hogy utánvéttel sem hajlandó feladni, akkor elmagyaráztam neki, hogy nem én leszek az a személy, aki a termékét megveszi.

Az már más kérdés, hogy miként lehetne visszacsinálni. Nyilván volt néhány üzenetváltás előtte, ami bizonyítja, hogy félre lettél vezetve. Ezeket javasolnám kinyomtatni, mielőtt eltűnik végleg, mert esetleg így bizonyítható, hogy maga az adásvétel internet segítségével jött létre. Ezzel lehetne valamit kezdeni, más út nem nagyon létezik. De ez egy laikus véleménye.

nonolet # e-mail 2018.04.07. 22:13

"Egy mindenki által jól ismert közösségi oldalon belüli csoportban vásároltam"

Ez viszont nem internetes vásárlás volt...

Azaz a vevő nem minősül "Fogygasztó"-nak.

Így aztán nem vonatkozik rá
az "internetes vásárlás"
elállási joga sem.

Immaculata # e-mail 2018.04.07. 19:21

Internetes vásárlásnál nem kell indokolni az elállást, 14 napon belül, írásban kell elállni.

nonolet # e-mail 2018.04.07. 18:34

Alapban nem rendőrségi ügy ez.

Hanem sima szavatossági igény téma!

Amit polgári perben tudsz érvényesíteni,
ha nem juttok dűlőre egymással.

A rossz hír, hogy

  • vevőként NEKED KELL bizonyítani,

azt hogy

  • NEM AZT KAPTAD, amiről a szerződés szólt!

Tudod nem véletlenül írják ám mindenhol,
hogy
ne légy már akkora marha,
hogy
előre utalsz egy ismeretlennek!!! látatlanban.

Most én is leírtam...
De ugye: utólag okosnak lenni, annyi mint előre hülyének.

- -

Mit tehetsz?

ÍRÁSBAN (tértivevényes levél) közlöd, hogy:

  • elálltál a biznisztől, mert
  • SZAVATOSSÁGI kifogásod van

ezért

  • felszólítod, hogy fizesse vissza a pénzed

(ár+posta+utalás díja)
és, hogy

  • a pénz megérkezése után, ha kéri visszaküldöd neki a cuccot

Plusz jelzed azt IS, hogy a határidő után
a drágább jogi útra lépsz! ha nem fizet.

Aztán kivárod a határidőt.
(azaz: megvárod a levél tértivevénynek a visszaérkezését!)

HA határidőre fizet OKÉ! az ügy lezárult.
(ha kérte postázol)

HA nem fizet ...
Akkor a közjegyezőnél kibocsátasz egy "Fizetési meghagyás"-t ellene a megadott címére.
(5000 Ft-os díja lesz, de ezt is kérd az előbbiek mellett)

Ha erre fizet OKÉ az ügy lezárult.
(kézbesítés+15 napja lesz fizetni, azaz ~ 3 hét)

HA nem fizet, akkor két eset lesz.

1.
Nem fizet a kézbesítés+15napon belül, csak lapít.
Ettől jogerőre emelkedik és ráküldheted a végrehajtót.
Ha akarod...

2.
Nem fizet, DE ELLENTMOND neki a kézbesítés+15napon belül.
Ekkor eldöntöd, hogy perré alakítod-e az ügyet ...
A perben persze neked kell majd bizonyítanod az igazad.

Nos, ez az ügymenet polgári úton.

- -

Nézzük a BTK (azaz rendőri utat), hogy van-e esélyed.

Itt ugye vélhetően a CSALÁS tényállása jöhet szóba.
Azaz: SZÁNDÉKOSAN tévedésben tartott az anyagi haszon érdekében.

Itt a kockázatod a hamis vád, ha kiderül, hogy mégsem csalt.
Hanem csak te értettél félre valamit.

A döntés a tiéd, hogy teszel-e feljelentést.
Hisz te ismered a részleteket ...
Csak te tudod, hogy csalás áldozata lettél-e valóban.

Azonban felvetheted neki a lehetőségét, hogy csalásért feljelented, mert szerinted csalás történt.

bohomoon # e-mail 2018.04.07. 16:58

Tisztelt Jogászok,
Segítségre lenne szükségem egy balul elsült adás-vételi ügyben.Egy mindenki által jól ismert közösségi oldalon belüli csoportban vásároltam egy valódi bőrként meghirdetett vintage hátizsákot egy magánszemélytől, aki egy olyan fotóval hirdette a terméket, amelyen hibátlannak tűnik (lehetséges hogy régebbi kép) és nem szerepelt a hirdetésben hogy bármiféle hibával rendelkezne. Miután előre utalással kifizettem neki a termék árát és a postaköltséget, csak akkor említette, hogy egy 'kicsit' látszik rajta hogy használt darab. A csomagfeladást követő 3. napon mentem el érte a csomagautomatához, hogy átvegyem. Már a helyszínen kibontottam és szembesülnöm kellett vele, hogy botrányos állapotú, gyakorlatilag szemét. Kérvényeztem hogy csináljuk vissza az adás-vételt, utalja vissza az összeget postaköltségestül, én pedig vissza postázom az árut. A postaköltség visszautalására egyenlőre úgy tűnik nem hajlandó, valamint fennáll a veszélye hogy még a termék árát sem kapom vissza. Arra lennék kíváncsi, hogy hivatalos szerződés hiányában, ám annak fényében, hogy nem a meghirdetett állapotú terméket kaptam, ha a rendőrséghez fordulok élhetek-e az elállási jogommal és vissza igényelhetem-e a teljes árat, amit kifizettem.
Köszönöm szépen előre is a segítséget.

Mellon # e-mail 2018.02.23. 20:11

Köszönöm, kedves Nonolet. Jegyzeteltem.

További minden jót! :)

nonolet # e-mail 2018.02.23. 10:32

Igen, igaz.

DE! alapvetőn felelőtlen az aki pár sorban
nem ír/írat egy adásvételit is a termék mellé.

  • eladó adatai
  • vevő adatai
  • termék (gyáriszám, azonosító)
  • állapot
  • ár és fizetve
  • nyilatkozat, hogy az eladó TULAJDONA!
  • esetleges vállalás, ígéret
  • kelt

Főleg értékesebb dolgok esetén.
Könnyen orgazdává válhat vagy éppen ráfogják, hogy ellopta.

Persze ez tipikusan nem szokás.
Magam is csak az ismeretlentől vett nagyobb értékű cuccnál írom meg és íratom alá.

Mellon # e-mail 2018.02.23. 06:07

Még egy technikai kérdés, kedves Nonolet… :)

Jól értem, hogy amennyiben nincs tényleges adásvételi szerződés, akkor maga a hirdetés minősül annak, vagyis az "eladó általi ígéret"-nek, melyért tehát felelősséggel tartozik a szavatossági jog keretében?

Mellon # e-mail 2018.02.23. 05:46

Kedves Nonolet,

Köszönöm a választ, végre egyszerűen, gyakorlatiasan le lett így írva valahol ennek a folyamata. :)

Természetesen a javítást nem követeltem rajta, arra alapom sem volt, a bekapcsológombot a kijelzőpanel elektronikai hibájával ellentétben én is károsíthattam egy túl erős nyomással (bár ezekkel a kis kezekkel ez eléggé életszerűtlen; ha látna, már röhögne, de persze ez nem jogi tényező, meg ugye arányában nem is egy nagy összegről van szó), az alapkarbantartás-pasztázás meg a magánügyem. Elegendő volt számomra a vételár visszaszerzése, hadd lépjek tovább.

Mégegyszer köszönöm. :)

nonolet # e-mail 2018.02.22. 18:08

A szavatossági jog érvényes, miért ne lenne?!

Hisz a szerződést be kell tartani!!
Azaz azt kellett kapnod, amit ígért az eladó.

- -

HA kiderül, hogy mégsem azt kaptad (rejtett hibás volt).
Akkor neked a vevőnek kell PERKÉPESEN bizonyítani,
hogy "rejtett hibával kaptam meg".

HA SIKERÜL a bizonyítás vagy az eladó eleve nem kekeckedik, akkor jár neked a javítás az eladótól.
HA az eladó nem javítja meg, akkor a pénzed jár vissza.

Lássuk be nem sok esélyed volt a sikeres bizonyításra.
Pláne egy régi-öreg használt technikánál, amit kipróbáltál és pláne, hogy a bele is piszkáltál !!!!!
Egy szavatossági pert így már aligha nyertél volna meg...

Tehát ÖRÜLJ, hogy végül visszavette.

Ezzel az alapügy lezárva, kész vége.
Hisz vélhetően egy EGYEZSÉG született egy szavatossági vitában.
(bármi is a szerződés címe egyébként)

A létrejött egyezséget utólag vitatni pedig már nem sima ügy.
Kb. lehetetlen is ... jogi úton.

- -

A javítási költséged a te tanuló pénzed lesz.

Hisz Önként költöttél már akkor,
amikor MÉG a vita folyt és az eladó NEM hatalmazott fel rá!

A hiba miatt követelhettél tőle

  • elsősorban kijavítást !
  • másodsorban kicserélést lehet volna

(ez most ugye lehetetlen lett volna, másik cucc híján)

  • harmadsoron árcsökkentést
  • végső soron pedig a pénzed vissza

Hiba esetén azonban kötve vagy az eladóhoz!!!!

Önként NEM járhatsz el az eladó helyett... az ő zsebére.
(a jóváhagyása nélkül egész biztosan nem)

Pláne nem úgy, hogy megbontod a cuccot és belepiszkálsz.

Amíg ez eladóval tárgyalsz/vitázol addig nem tehetsz semmit.

Ki kell várni amíg kiderül, hogy az eladó

  • nem javít

vagy

  • nem ad áernegdményt

vagy

  • nem adja vissza a pénzed

Addig neked nyugi van!!! nem nyüzsögsz, nem csinálsz semmit a cuccal.

Addig csak követeled a javítást, vagy árengedményt vagy idővel a pénzed vissza.

- -
A javításra ~15 napot, de ~30 max napot kell várnod!
- -

Utána már nem kell a javításra, árengedményre várnod,
hanem átállhatsz a "kérem vissza a pénzem" álláspontra.

Ha nem adja vissza a pénzed,
akkor a vitából >> PER!!! lesz,
amit
te indítasz meg az eladó ellen.

Aztán a perben kiderül, hogy kinek van igaza :-)
Ki mit tud bizonyítani...

Ennyike.
Ne bonyolítsd túl az ügyet...

Mellon # e-mail 2018.02.22. 15:14

Tisztelt Jogászok,

Egy érdekes helyzettel kapcsolatban kérném a szíves véleményüket. Ez talán egy torzó-helyzet, ami talán egyfajta jogi nyalánkságnak is bizonyulhat. (Mondhatni van benne minden, meg az ellenkezője is.) Kicsit sűrű lesz, ajánlott gondosan olvasni, nem csak lényegileg átfutni.

A helyzet részletei, röviden, áttekinthetően:
• 250.000 Ft értékű használt-számítógép adásvétele apróhirdetés útján
szerződés nincs, csak emailes kommunikáció
• A gépnek súlyos rejtett hibája van, gyakorlatilag használhatatlan. A Vevő 15 percig tesztelte a gépet az Eladónál, azonban a hiba az első otthoni bekapcsolást követően 1 óra használat után jelentkezett (a kijelzőpanel túlmelegszik, lekapcsol, és lehűlésig legfeljebb másodpercekre kapcsolható csak vissza).
(Autós hasonlattal élve: mintha egy frissen vásárolt használtautó mindig csak a 10. km után fulladna le, miután az 5 km-es tesztvezetést kiválóan teljesítette.)
• A Vevő mindent jelzett az Eladónak, aki elhatárolódott a hibától.
• A Vevő szervizbe vitte a gépet (de a szerviz kiválasztásáról nem egyeztetett az Eladóval, csak tájékoztatta), ahol kisebb javításokat is végeztek a gépen, mert esélyes is volt, hogy az megoldja olcsón a problémát (bekapcsológomb-csere, melegedéscsökkentő kitakarítás, hővezetőpasztázás, utóbbiak alapvetően minden használtgépvásárlásnál ajánlott karbantartásnak minősülnek), ám a hiba maradt, illetve a valódi hibát csak ezután, komolyabb, mélyebb infrakamerás vizsgálatnak köszönhetően sikerült beazonosítani. A javítás 160.000 Ft + ÁFA lett volna, de az sem garantálta volna a sikert, mert már csak használt alkatrész hozzáférhető. A hiba egyébként mint kiderült, szériahiba, más évjáratoknál nem fordul elő, de ennél az évjáratnál tipikus.
• A Vevő visszavételt kért (nemhivatalos formában), az Eladó elhatárolódott ettől azzal az indokkal, hogy a Vevő 15 percig tesztelte a gépet nála, hibajelenség hiányában kifizette, elvitte.
• A Vevő megpróbált tájékozódni, így végülis szavatossági jogra hivatkozva szerződésfelmondást küldött tértivevénnyel, ezt az Eladó átvette. A Vevő közben belengette a rendőrségi feljelentés opcióját, hogy kontextust adjon az elállásnak.
• Az Eladó végül visszavette a számítógépet, a vételárat visszaadta, de a jogász-barátja szerint a kellékszavatossági jog nem érvényes erre az esetre.
• Az Eladó aláíratott egy visszavételi szerződést a Vevővel (és két tanúval), melyben tájékoztatja a Vevőt, hogy egy másik márkaszervizzel bevizsgáltatja a gépet, valódi-e a hiba. Ennyi, tájékoztatja, szerződés vége. Maga a szerződés gyakorlatilag egy kölcsönös átvételi elismervény (ha jól értelmezem), más közlendője nincs, a márkaszerviz bevonásán kívül, ami viszont lóg a levegőben, nincs jogkövetkezmény rendelve hozzá. Szükség esetén át tudom küldeni ezt emailben.

Az első kérdés adja magát: Most akkor ilyen esetre (magánszemélyek között, szerződés nélkül!) tényleg nem vonatkozik a szavatossági jog?

Az ügy "nyalánkság"-része pedig a következő:
• Ha szavatosság nem érvényesíthető, akkor az Eladó a szabad akaratából vette vissza a gépet, ráadásul a hiba tudatában? Ez esetben hogyan tovább, mi vonatkozik a továbbiakra?
• Ha a visszavételi szerződés hivatkozik a korábbi vásárlásra, akkor az jogilag annak minősül, mintha lett volna szerződés a vásárlásról? Ez hogyan hat a szavatossági jog vonatkozóságára? Mégis vonatkozik erre a helyzetre is (amennyiben mondjuk a szerződés meglétéhez kötött)?
• A visszavételi szerződésben nincs kötelezvény a Vevőre nézve, hogy vásárolja meg újra a számítógépet, amennyiben az hivatalosan jó (pl. a szervizben hideg van, és ezért elég sokáig bírja a gép, nem jelentkezik a hiba). Vagy mégis? (Emailben szívesen átküldöm a szerződést, egyébként tényleg csak annyi van benne, amennyi fent le van írva.)
• Ha a másik szerviz nem igazolja vissza a hibát, akkor az Eladó ugye visszavett egy JÓ gépet, ami ráadásul értéknövelt, ugyanis 25.000 Ft értékben a Vevő saját költségén javítást-karbantartást végeztetett rajta. Ha tehát az Eladó szerint a gép jó, milyen kár érte őt? Értéknövelt gép, eladhatja kicsivel drágábban is. Ráadásul szabad akaratából vette vissza, szerintük, mivel nem a szavatossági jog alapján.
• Igazából kötelezve van-e bármire ebben az ügykeretben a Vevő, akár (hivatalosan) jó a gép, akár nem, utóbbi esetben ugyebár megalapozott volt az elállás? :D

Kíváncsian várom a szíves véleményüket, hogyan bogozható ez ki. Előre is köszönöm.

Rexor # e-mail 2018.01.26. 14:26

Fogyasztóvédelemhez fordulhatsz a panaszoddal. Végső esetben fizetési meghagyás, bíróság.

Györgyi76 #   2018.01.26. 11:54

Sziasztok !

Internetes áruházból rendeltem még Jan.05-én.
A termékeket átvettem Jan.08-án, de én még azon a héten jeleztem a webshop felé,hogy a csomagot visszaküldöm.Ez meg is történt ,két hét telt el de a kifizetett összeget nem kaptam még vissza.
Írtam az ügyfélszolgálatra,azt a választ kaptam,hogy karácsonyi,január első heteiben a megnövekedett reklamációk miatt hosszasabb időtartamot vesz időbe az eljárás.
30 napon belül nem kapok választ akkor vegyem fel a kapcsolatot újra az ügyfélszolgálattal.Hiába írtam,hogy én időben jeleztem ,hogy élni szeretnék az elállási jogommal,sőt,átküldtem a csomagfeladás postai bizonylatát is.Mint vásárló,tulajdonképpen mit tudok ilyenkor tenni?
Köszönöm !

Unatko # e-mail 2018.01.19. 20:30

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni. Előfizettem egy ismerkedős oldalon egy kétnapos premium szolgáltatásra. Webkártyával fizettem. Kb. 1200, Ft volt.De ez a szolgáltatás a két nap letelte után automatikusan meghosszabbodik 6 hónapra. Ha ezt nem akarod, jelezni kell. Jeleztem is nekik a support oldalon is, két nyelven és e-mailben is. De mi van, ha ne veszik figyelembe, és állandóan automatikusan vonogatni akarják a díjat? Mit tudok tenni? Megszüntetem, lenullázom a webkártyám? (Alig van rajta amúgy pénz, csak netes vásárlára használom) Vagy mi a megoldás ilyen esetben? köszönöm a válaszokat!

Soha ne hagyd abba a csüggedést!

FDToth # e-mail 2018.01.18. 12:20

nonolet: köszi továbbra is a választ (a stílust most hagyjuk, lepereg, ismerem ezt a fajtát, tipikusan magyar - de nincs harag). Mindenki ezt mondja, hogy keressem meg :) ismerős:)

drbjozsef: van olyan webáruház, ahol csak egy profil állítható be (előfordul, hogy elfelejted vásárlásnál átírni a dolgokat). amit írtál az tényleg jó lehet, stornó, majd pedig egy új számla.

Veszel egy TV-t több százezerért, véletlenül nem írod át a céges profilodat magánná, kifizeted magánbankkártyával, megvan az eredeti számla. Nem tetszik, nem állhatsz el azért, mert oda van írva egy cégnév? És ebbe simán belenyugszol? Röhej, ha így van...

na mindegy, vita részemről lezárva, ez van és kész és úgy kaka ez a hülyeség, ahogyan van.

Advance2018 # e-mail 2018.01.09. 13:49

Köszönöm szépen a választ!

nonolet # e-mail 2018.01.09. 13:11

SZAVATOSSÁG !!! ez a kulcsszó ...
(ez érvényesen nem zárható ki, használt cuccnál sem)

Azaz AZT kellett KAPNOD, amiről
a létrejött szerződésben SZÓ VOLT.

HA mást kaptál, mint amiben megegyeztetek, akkor jogos az igényed.

Azonban NEKED KELL bizonyítani,
hogy
nem azt kaptad amiről szó volt...

Ami nem sima ügy egy ilyen
jogi szempontból nem törődöm
módon intézett vásárlásnál.

HA netán van róla bizonyítékod,
hogy
jól működő és teljes cuccot ígért.

ÉS még azt is

Tudod bizonyítani azt is, hogy nem azt kaptad mégsem.

Akkor, van csak jogi alapon fellépni esélyed...

- -

A gyakorlatban azonban, alighanem buktad a bulit.

A jogi szempontból felelőtlen eljárás
és az e miatti bizonyíthatatlanság okán.