elállási jog - számla


Kovács_Béla_Sándor # 2016.06.26. 14:11

Inkább a 29. § (1) l) pont lesz az.

pimre # 2016.06.26. 12:56

Bocsánat, ezt a kérdést rossz helyre írtam. Nem vettem észre, hogy ez a számla alcímű fórum. Megpróbálom megkeresni a megfelelő fórumhelyet.

pimre # 2016.06.26. 11:58

A napokban koncertjegyet vásároltam online a Budapest Park egyik júliusi rendezvényére. Időközben sajnos kiderült, hogy az a nap családi okok miatt nem alkalmas a koncert megtekintésére. Tekintve, hogy a koncertre csak 3 hét múlva kerül sor, felmerült a gondolat, hogy tudok-e élni az elállás lehetőségével.

A Budapest Park honlapján a következőt találtam a gyakori kérdések közt:

"Visszaválthatom-e a már megvásárolt jegyemet?
Nem áll módunkban a megvásárolt jegyek visszaváltása."

A jegyet a Tixa.hu rendszerén keresztül vettem meg, ezért az ő szerződési feltételeiket is megnéztem. Az ÁSZF a következőket tartalmazza:

"8.1. A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény esetleges meghiúsulása esetén a Felhasználót tájékoztassa és a jegyek visszaváltását elősegítse. ...A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a belépőjegyek visszaváltására nincs mód."

...

"V. Elállás, garanciális rendelkezések

1, Az online fizetést követően Felhasználót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kormányrendelet 1. §. (4) b) bekezdése alapján a belépőjegy értékesítési szolgáltatás igénybe vételétől való elállási jog nem illeti meg. A Szolgáltatónak nem áll módjában a (sérült jegyek pótlásának kivételével) Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét a Rendezvényszervező utasításától eltérően visszatéríteni."

Érdekes a hivatkozás. A rendeletnek nincs 1. §. (4) b) bekezdése. Maga az 1. §. (4) bekezdés pedig csak annyit tartalmaz, hogy "(4) E rendeletben foglaltaktól a fogyasztó javára a felek megállapodása eltérhet."

Kérdésem, hogy jogszerű-e a szervezőknek az a rendelkezése, hogy az online megvásárolt jegyek visszavásárlásától feltétel nélkül elzárkóznak.

LakatosDávid # 2015.08.31. 13:51

Tisztelt Szakértők!

Az a helyzet állt elő, hogy internetes portálon keresztül magánszemélyként meghirdettem egy terméket és az eladás után merültek fel a vevő részéről problémák a termékkel, sajnos ez ügyben az internetes böngészés során sok ellentétes állítással találkoztam, így az Önök segítségét szeretném kérni, így tehát konkrétabban a történet:

Meghirdettem egy telefont a jófogás oldalán egy akkumulátoros töltő/hátlappal, a hirdetés kb 20 nap után zárult azzal, hogy a termékre ajánlat érkezett 60e Ft-ért, amelyet elfogadtam.
Az akkumulátoros töltőt/hátlapot a szállítás napján (2015.08.30.) ellenőriztem és nem működött. A terméket elvittem a vevő által megadott címre és ott személyes találkozásunkkor jeleztem neki, hogy a hátlap valami oknál fogva nem működik, ezért értelem szerűen hajlandó vagyok engedményt adni, végül miután a vevő megnézte a terméket 51.500Ft-ban egyeztünk meg, melynek kifizetése is megtörtént.

Másnap (2015.08.31.) a vevő hívott, hogy nem felel meg neki a telefon, mert gyorsan lemerül. Nekem a telefon a használattól függően 4-12 órát bírt ki (teljes energiatakarékos módban 48órát), ami az akkumulátor teljesítménye és a telefon specifikációja alapján reális. A vevő azt mondja ő ilyen telefont nem vesz, ami csak ennyit bír ki és ezért visszaköveteli a pénzét és rendőrséggel fenyeget.
A telefonra én garanciát a hirdetésben nem vállaltam, egy év gyártói garancia van rá kínai gyártótól, ezzel a vásárláskor tisztában volt a vevő.

Kérdésem lenne, hogy van-e jogi kötelezettségem a termék árának visszatérítésére? Jogos-e a vevő követelése? Mi ilyenkor a teendő?
Én nem gondolom, hogy hibás teljesítés lenne, hogy gyorsan lemerül egy okostelefon akkumulátora, így alapvetően azon az állásponton vagyok, hogy ha nincs jogi kötelezettségem, nem szeretném visszafizetni az összeget, hisz az árú megtekintése után az adásvétel megtörtént.

Válaszukat és segítségüket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Lakatos Dávid

Atisos # 2015.06.01. 09:17

Tisztelt Fórumozók!

Kérdésem a következő lenne, vásároltam egy segédmotor kerékpárt. hozzá nem értésemből adódóan nem vettem észre hogy a motor nem hogy nem gyári állapotú de nagyon sok minden át van alakítva rajta. a motort 150000 ft-ért vettem házhoz is hozták nekem. benne volt a ki alkudott árban.
Én ilyenkor élhetek az elállás jogával?

válaszukat köszönöm!
Attila

gyro # 2015.01.28. 19:23

Tisztelt Kovács Béla Sándor!

Vaterán eladtam magánszemélyként egy használt laptop alkatrészt. (kijelző fedelet és keretet)
A hirdetés cimében szerepelt hogy 15,4cool -os.
A vevő azt hitte az övé is ekkora, de amikor megérkezett hozzá a vásárol alkatrész akkor kiderült hogy ez nagy neki mert ezekszerint az övé csak 15cool -os.
Így magánszemély magánszeméllyel szemben élhet az elállási jogával?
Köteles vagyok visszavásárolni tőle?

Mindenkinek a véleményét tanácsát köszönöm!

Üdv.

CorteZ # 2015.01.21. 20:54

Tisztelt fórumozók!

Egy új termék vásárlása után, az a szállítás során megsérült, ezért kértem a cseréjét, ami meg is történt. Azonban az újonnan küldött termék véleményem szerint nem új,(használatból eredőnyomok vannak) ezért nem felel meg nekem. Ilyen esetben érvényesíthetem elállási jogom?

cscs75 # 2014.10.08. 07:08

Tisztelt Fórum!

OLX-en vásároltam egy "alig használt" eszközt (keverőpult) kis hibával. Hangsúlyozva volt, hogy jó az állapota, rendszeresen karbantartott, szép képek, stb.
Személyesen nem volt lehetőség megnézni, ha lett volna nem hozom el.
Postán jött, hát olyan állapotban van, hogy ingyen sem kéne. Nem a "kis hibával" van bajom, arról tudtam. Hanem minden más, agyonhasznált, recseg-ropog, gyakorlatilag még jó indulattal is használhatatlan.
Hívtam az eladót, nem vesz fel, pedig kiegyeznék azzal, hogy cseréljünk vissza mindent, ahogy volt.

Mik a lehetőségeim?

Üdv,
Csaba

tofifi # 2014.10.06. 17:31

Tisztelt Hölgyek/Urak!

Internetes aukciós oldalon vásároltam egy táskát, szeretnék élni az elállás jogával. A táska egyébként eredetiként lett hirdetve de nem az. A 14 napos elállási jog az aukciós kereskedésre is vonatkozik?

Köszönettel: Attila

speti72 # 2014.09.12. 08:52

Tisztelt Kovács Béla Sándor!

Vásároltam egy műszaki cikket, a vállalkozásom nevére. Ebben az esetben élhetek az elállás jogával?

Az eladó ÁSZF-jében ez szerepel:

A fentiek kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő vásárlóink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.

Ez pontosan mit jelent?

Köszönöm.

Eszter Mu # 2014.08.18. 13:54

A "Mi?" bejegyzés válasz? Vagy kell még vmit kifejteni? Köszönettel: Eszter

ius latratus # 2014.08.18. 13:37

Mi?

Eszter Mu # 2014.08.18. 13:07

Tisztelt Szakértő! Élhet a vásárló az elállási jogával, ha ékszert rendelt meg katalógusból és azt kifejezetten a vevő megrendelésére gyártották le? (Harmadik fél szolgáltatását is igénybe kell venni az ékszer előállításához, az ő számlájával bizonyítható, hogy a megrendelést követően kezdődött meg a gyártás.) Személyreszabva nincs az ékszer, a következő vásárlónak el lehetne adni, ha jönne a következő vásárló. Köszönettel: Eszter

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.05. 11:48

Fel sem merül, hogy ez fogyasztói szerződés lenne.

Johanna9 # 2014.08.05. 11:07

Tisztelt Kovács Béla Sándor!

Magánszemélyek közötti használt termék adásvétele (licitálás alapján létrejött adásvételeknél),a vevő elállási jogát melyik jogszabály szabályozza?

Kicsit konkrétabban az ügy: a vaterán eladott terméket szeretné a vásárló visszaküldeni számomra de közben eltelt 14 nap, és nem jelezte felém a problémát, köteles vagyok-e visszavásárolni a terméket, a postaköltség ilyen esetben kit terhel?

Mindenkinek a véleményét tanácsát köszönöm!

Üdv.

Kovács_Béla_Sándor # 2014.06.19. 08:28

A fogyasztóvédelmi törvény meghatározásában:
fogyasztó: „az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki, illetve amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje,
Az elkülönítő elem aaz önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső.

davemixwell # 2014.06.19. 08:17

Igazából arról van szó, hogy ha egy cég vásárol nyomtatót, papírt ilyesmit, akkor elállhat-e a vásárlástól 14 napon belül? A számlát azért említettem, mert a számla bizonyítja, hogy a vásárló természetes, vagy jogi személy-e.


________________________________
nem vagyok jogász

Kovács_Béla_Sándor # 2014.06.18. 15:24

Nem, ez így nem igaz. Indokolatlanul és fölöslegesen kevered a számlázást a fogyasztó fogalmával. Pedig nem attól lesz valaki fogyasztó, hogy kap-e számlát, hiszen azt tulajdonképpen mindenkinek adni kell. És nem is attól, hogy természetes személy-e. Hiszen természetes személy sem feltétlenül fogyasztó, viszont a jogi személy is lehet fogyasztó.

Nem értem, miért bonyolítod, amikor a legelején megvolt a helyes válaszod: "Amennyiben egy cég (zrt., kft.) vásárol, feltehetően a működéséhez kapcsolatos fogyóeszközöket".

Nem lenne jobb, ha megmondanád konkrétan, miről van szó?

davemixwell # 2014.06.18. 15:14

Tehát akkor nem "következésképp" de lényegében jól értem?:

Kimondva tehát: céges számlára kiállított fogyóeszköz (vagy bármi egyéb, mindegy) rendelésére nem vonatkozik az elállási jog, ugye?

Köszönöm!


________________________________
nem vagyok jogász

Kovács_Béla_Sándor # 2014.06.18. 14:07

A következtetés nem következtetés, és nem is értem, hogy jön ide, de amit előtte írtál, az rendben van.

davemixwell # 2014.06.18. 11:02

Üdv Mindenki!

A kérdésem a következő lenne:

A 14 napos elállási jog meghatározása szerint az elállási jog fogyasztókat illet meg.

Amennyiben egy cég (zrt., kft.) vásárol, feltehetően a működéséhez kapcsolatos fogyóeszközöket, jól értelmezem, hogy a cégeket nem illeti meg az elállás joga?

A számlán egyértelműen a vásárló egy zrt., vagy kft.

Ha jól értelmezem a törvényt, akkor a cégek nem minősülnek fogyasztónak, végfelhasználónak.

Következésképp hivatkozhatok arra, hogy azért nem veszek vissza egy terméket, mert nem végfelhasználónak történt az értékesítés?

Köszönöm!


________________________________
nem vagyok jogász

montreal # 2014.06.02. 18:29

Tisztelt Szakértők!
Vásároltam egy karkötőt egy magánszemélytől az olx.hu-n. Az eladó egy eredeti cango&rinaldi
karkötőt ígért, melynek sajnos a valósághoz semmi köze. 4000ft + postaköltséget
fizettem.
Átutaltam neki a pénzt - tudom, hogy külön kiemeltétek, hogy ne tegyen ilyet az ember

  • saját káromon megtanultam.

Sajnos amit az eladó postán küldött az egy maximum 300 forintos bizsu volt, egyáltalán nem eredeti. Írtam
neki emailt, hogy legyen szíves utalja vissza a pénzt, a visszapostázás költségét állom.
Amire kíváncsi lennék, hogy milyen lépéseket tudok tenni annak érdekben, hogy
visszakapjam a pénzem? Van erre bármi esélyem? Van erre valamilyen jogszabály, ami kötelezi őt a
visszavásárlásra? Magánszemélyek valóban nem élhetnek az elállás jogával? Rendőrségi feljelentésnek van értelme?
Előre is köszönöm

GigiCooper # 2014.05.11. 15:04

Üdvözletem!

A kérdésem a következő: Az interneten természeténél fogva vissza nem szolgáltatható terméket vásárol valaki csomagban, ami több külön csomagolt terméket jelent. Az eladó a különböző csomagok árait nem a termékek számának arányában határozza meg (minél többet veszel, annál olcsóbbra jön ki). A számlán a csomag ára szerepel, mint egységár. Ezek közül a vásárló egyet kibont és nem tetszik neki. 8 napon belül visszaküldi a bontott és bontatlan termékeket az eladónak a számlamásolatra írt megjegyzéssel, ami nem tartalmazza pontosan, hogy a vásárlástól való elállási jogát szeretné érvényesíteni. Ilyen esetben az elállási jog megilleti-e az illetőt? Ha igen, akkor mi alapján kell meghatározni a visszafizetendő összeget a bontatlan termékek után?

Köszönettel várom válaszukat!

Kenderice # 2014.04.26. 02:41

Nem csak bontatlan termék esetében lehet elállni, bár be szoktak próbálkozni ezzel az eladók.

Fallen # 2014.04.26. 00:16

Köszönöm szépen a választ!

Még annyi, hogy az elállási jogot csak bontatlan termék esetén lehet gyakorolni?
Mert kipróbálva volt a fülhallgató, de mindene megvan, doboza, tartozékok stb...