Felelősségre vonható - e egy internet - szolgáltató?


Szomorú örökös # 2019.06.30. 21:35

holicse

Lovagolsz az adatvesztésemen. Fáj is, és hibás is vagyok benne.....hiszen nem duplikáltam.

Na végre! Eljutottunk idáig! De ha hibásnak érzed magad benne, akkor ezt majd jelezd az NMH felé is légyszi! Csak hogy ők is helyén tudják kezelni a történetet. Bár szerintem így ezt fogják tenni. :-)

Fogalmaztam az ügyfélszolgálatnak olyan műszaki résztartalmakat, amit most épp kapok a válaszukban.

Miből gondoltad, hogy te, mint ex-kollégájuk, majd más választ fogsz kapni?

Hogy te mekkora sötétség vagy!

Téged ebben überelni lehetetlen!
Saját hülyeséged miatt egy szolgáltatót hibáztatni...hmmm :-D

Szomorú örökös # 2019.06.30. 21:11

holicse

Minden szolgáltatónak saját hálózata van, azon szolgáltat. Esetemben a Telekom rézkábelen adta a netet és a telefont....Az ott maradt rézvezetéken tovább működhetett volna a DSL!....Amit én nem mondtam fel, és nem volt csomagban, mert ha igen, akkor azt tudtom és engedélyem nélkül vagy az átverésemmel alakították át csomaggá. Punk-Tum!

No idefigyelj, te okoskodó öcsi! Azt a szerződést - egy szerződésed volt - aláírtad. Hogy nem olvastad el a tartalmát, az legyen a te bajod. A telefonvonalad jelezte - nagyon korrektül és egyértelműen - számodra a telekom, hogy a számmal együtt „elhordoztad”, ezek után vajon milyen alapon hagytak volna rá, egy gyakorlatilag nem létező vonalra neked egy DSL szolgáltatást? Azért, mert te ezt így gondoltad? Nos, ők nem gondolatolvasók! Miért nem jelezted ezt feléjük? Így jártál, fogadd el! Mást úgysem tehetsz! De már javasoltam, hogy ne itt oszd azt, amiből neked nagyon kevés van. Tudod, épp az informatikus barátom ma azt mondta, hogy ami egy helyen létezik csak, az gyakorlatilag nem is létezik. Ő fizikálisan több helyen tárolja a fontos dolgait, így nem érheti ilyen végzetes veszteség. De hogy ezért te a szolgáltatódat hibáztatod, akivel felmondtad a szerződést, az komolyan már az általános közröhej kategóriája.

Mint írtam, nyugodtan jelezd az általad kedvelt hatóság felé, csak mint írtam, ne felejtsd el a tőlük kapott választ is megosztani velünk okoska! :-D

Sőt, létezik csak TV szolgáltatás Net alapon (ezt kevesen ismerik/használják a népek)

Csak te gondolod így primitívkém! Leginkább azért, mert az analóg TV szolgáltatási csomagjukat coax kábelen a legtöbb településen megszüntették, csakis digitális vételre lehet szerződni náluk. És persze nagyon sok ember ismeri és használja már az IP-TV-t, ami neten keresztül működik, nekem is épp azon megy az adás közben. Épp James Bond-ot nézek rajta HD-ben! :-D

Mindhárom szolgáltatás fajtát (TV, NET, Telefon) külön-külön is tudja adni MT. Adja is!

Jaja, csak ma már arra, ami neked volt, azaz ADSL szolgáltatásra új előfizetőként nem tudsz szerződni náluk! :-)

holicse # 2019.06.30. 20:43

"...hogy egy telefonvonalon fog neked a digi és a telekom szolgáltatni, egyikük telefont, másikuk internetet?"

Istenem, ilyen sehol nincs. Minden szolgáltatónak saját hálózata van, azon szolgáltat. Esetemben a Telekom rézkábelen adta a netet és a telefont. A Digi saját optikáján. Az ott maradt rézvezetéken tovább működhetett volna a DSL!
Amit én nem mondtam fel, és nem volt csomagban, mert ha igen, akkor azt tudtom és engedélyem nélkül vagy az átverésemmel alakították át csomaggá. Punk-Tum!

Korábban próbálták már mások is magyarázni az agyadnak, hogy létezik csupasz DSL (telefonvonal nélkül)! NAKED DSL-nek hívják! Sőt, létezik csak TV szolgáltatás Net alapon (ezt kevesen ismerik/használják a népek)

Külön is megírom másoknak: Mindhárom szolgáltatás fajtát (TV, NET, Telefon) külön-külön is tudja adni MT. Adja is!

MT válaszlevelelében beszaladt a saját csapdájába a műszaki tartalomra tereléssel (port). Településünkön jelenleg MSAN nevű berendezés üzemel. Többféle kártya üzemel benne, mindegyik a saját szolgáltatás féléjét állítja elő. (TV vagy Internet, vagy telefon
  • azon belül is külön kártyák az analógot, ISDN-t, bérelt hurkot, stb) valamint üzleti szolgáltatás-féléket)
Az MSAN portja az az eszköz, ami aztán ezeket összeengedi vagy szétválasztja, hogy közös dróton, vagy épp nem közös dróton menjen el a fogyasztóhoz. Dslam portnak hívják! Pont a port tette volna lehetővé, hogy szétválasztás után leszereljék a telefon vonalamat és maradhatott volna a DSL. „te vagy a hanyag, hogy nem a Telekomot látogattad meg a szándékoddal, hanem úgy gondoltad, hogy majd a Digi ezt is megoldja helyetted”

Hogy te mekkora sötétség vagy! Pont azt kéri minden fogadó szolgáltató, hogy náluk jelezze leendő ügyfelük az áthordozás szándékát, és ne menjenek el a saját szolgáltatójukhoz. Oka van, de túlterhelném vele az agyadat. Elég annyi, vidd el lezárás előttig mondjuk a neten valamelyik szolgáltató számhordozási adatfelvételi lapját. Találkozni fogsz ezzel a figyelmeztetéssel…

Ezt nem akartam elárulni, ne legyen az ügyem másként kezelve, mint a "átlagfogyasztóké”. De! február 28-ig 29 éven át tartó Telekom alkalmazásban voltam. A válás kezdeményezésében vastagon benne van az a "szar cég" működés, amit most épp átélek (volt) ügyfélként. Hasonló esetek sokaságát láttam, kevesükben indult is per. (kimenetelét nem ismerem, műszaki részlegen dolgoztam)
Fogalmaztam az ügyfélszolgálatnak olyan műszaki résztartalmakat, amit most épp kapok a válaszukban. Ismerem a belső működést, például egy bizonyos ideig vígan lehet visszaállítani adatokat (bármit is mondjon a tanult informatikusod...). Konkrétan pár éve törölték véletlenül a fiókom egy mappáját. Visszaállították!

Lovagolsz az adatvesztésemen. Fáj is, és hibás is vagyok benne (bár másnak meg az megy, miért tartottad a gépeden, miért nem egy szolgáltatónál), hiszen nem duplikáltam. De pont nem ezt emeltem ki a panaszlevelemben, hanem a szolgáltatás MEGSZÜNTETÉSÉT! Nézd meg a szemeddel jobban. (bár nem hiszem, hogy képes leszel nézőpontot változtatni…)

Végezetül (Szomorú örökös teljes ignorálása mellett) csak azt szeretném másoktól kérdezni, tudtok –e az esetemre egy Bp-i vagy –környéki szakjogászt ajánlani, aki átnézve a történteket le vagy rábeszél egy perre? Itt reméltem ilyen választ találni, de a hőzőngés helyett már az útbaigazítás is megfelelne számomra.

Köszönöm!

Szomorú örökös: OFF

Szomorú örökös # 2019.06.30. 12:32

holicse

nem tudom tartóztatni magam tovább, ne haragudj

Én sem bírom! Idefigyelj te gyökér! Attól, hogy te azt gondolod, majd mások kitalálják a gondolataidat, ez nem fog működni. Máskor próbáld meg ezt úgy végiggondolni, hogy a szolgáltatókkal közlöd is a szándékodat. Akkor nem fogod így megszívni! Egyébként meg teljesen megérdemled a sorsodat! :-D

Mellesleg te 18 évvel ezelőtt kaptál egy vezetékes telefonszolgáltatást! Miből gondoltad, hogy ha te ezt a telefonvonalat a számhordozással gyakorlatilag lemondod, akkor ez a telefonvonal csak úgy automatikusan megmarad más szolgáltatásokra? A nagy lóf...szt öcsém! Ez nem a te primitív gondolkodásod szerint működik. Kaptál egy teljesen korrekt választ a Telekomtól, fogadd el!

Ha pedig nem tetszik, akkor menj nyugodtan a hatósághoz is vele, ha tovább akarsz szívni! Csak ami választ kapsz, azt is légyszi oszd meg velünk, nehogy lemaradjunk bármiről is! :-)

Szomorú örökös # 2019.06.30. 12:25

holicse

amennyi (távközlés-szakmai) sületlenséget összehordasz az már káros a többiek "átlagpolgári" tisztánlátására

Hát ne is haragudj, de idejössz vitatkozni, eszed ágában sincs mások véleményét elfogadni, kizárólag csak ha az neked tetszik. Holott egyértelműen te vagy a hanyag, hogy nem a Telekomot látogattad meg a szándékoddal, hanem úgy gondoltad, hogy majd a Digi ezt is megoldja helyetted. Így jártál, cseszd meg! Ha nem bírod elfogadni, akkor egyél kefét, jobbat nem tehetsz. Megérdemled a sorsodat!

Mellesleg ma egy informatikus véleményét is megkérdeztem a történetről. Azt mondta, amikor leírtam neki, hogy törölték a teljes 18 évi levelezésedet minden tartalommal: „Na és?

Ő pont ugyanazt mondta, hogy - őszinte leszek - béna vagy! Ne másokat hibáztass a továbbiakban a saját magad hülyesége miatt. Bocsi, de megérdemled, ami történt, ennél jobbat sajnos nem fogsz tőlem kapni! ;-)

holicse # 2019.06.30. 10:07

Szomorú örökös!

nem tudom tartóztatni magam tovább, ne haragudj. De amennyi (távközlés-szakmai) sületlenséget összehordasz az már káros a többiek "átlagpolgári" tisztánlátására. Kérlek ne nyilatkozz többet ilyen vonatkozásban!

Szomorú örökös # 2019.06.29. 22:28

holicse

Te magad ollóztad be a telekom válaszát, amiben egyértelműen benne van az igazság és egyáltalán nem irreleváns. Te a telefonszám mellett a telefonvonalat is elhordoztad: Komolyan gondoltad, hogy egy telefonvonalon fog neked a digi és a telekom szolgáltatni, egyikük telefont, másikuk internetet?

holicse # 2019.06.29. 21:51

Még valami! Van ugyan szó a többféle szolgáltatást tartalmazó (multi-play) szolgáltatási csomagok egyidejű átadásáról, de az nem ide vonatkozik. Mégis miért citálom akkor ide? Mert igen, ez az a szolgáltatás-halmaz fajta, ami tud "összevont csomag" lenni, amit mondogattok. Telekom ezt árulta is One; two; three-play néven. De akkor ez a havi számlán a megnevezés rovatban látszódna. Nem így nekem!

holicse # 2019.06.29. 21:23

Elmaradásom oka, hogy megvártam a DIGI válaszát (is), ami tegnap megjött. Most kérésre következzen a telekomnak írt panaszlevél, az arra adott papíros válasz, aztán a diginek írt kérdés, és az arra érkezett email-os válaszuk.

Panasz Telekomnak:

Tisztelt szolgáltató, MT! Digi szolgáltatóval 2019 04 21 dátummal kelt szerződés kötéssel kértem új szolgáltatásokat (Internet, TV, telefon,), melynek keretében a Telekomnál meglévő vezetékes távközlési szolgáltatáshoz tartozó 26331xxx kapcsolási szám hordozását kértem. Ez május 13-án teljesült, de mint később kiderült, a vezetékes szolgáltatás megszüntetése mellett az internet előfizetésem is megszüntetésre került. DE ÉN NEM KÉRTEM A TELEKOMOS INTERNET CSOMAG MEGSZÜNTETÉSÉT!!!! Erre utaló tartalmú szövegrészt pedig nem találtam az általam kitöltött dokumentumok közt! Az előfizetéshez tartozó 2db email box tartalma számomra életbe vágóan fontos! (palzoli@t-online.hu; plzltn@t-online.hu) Ezért kérem a fenti email boxok teljes tartalmával együtt azonnal visszaállítani a panaszolt internet szolgáltatást! Amennyiben ez valamiért is nem lehetséges, úgy vizsgálati kérelemmel az NMHH- hoz kell forduljak. Számomra az is elfogadható, ha a két email box-hoz hozzáférést biztosítanak egy előre megszabott időtartamig (a mentések elvégzéséhez), aminek lejárta után békével elvállnak végleg útjaink az internet szolgáltatások terén. Várva írásos válaszukat: Pxx Zxxxxx 30-225xxxx plzltn2019@gmail.com MT: (volt?) ügyfélszám: 478xxxx

Erre a következő válasz érkezett (a linken egy fotón olvasható - remélem):

http://indafoto.hu/…a3f55/789163

Időközben a Diginek is intéztem egy kérdést:

Tisztelt Digi szolgáltató!

Az alábbi levelet küldtem Magyar Telekomnak, aminek kapcsán Önöket is meg kell kérdezzem a történtek egy bizonyos pontjáról.

Ehhez a rövid esetösszefoglalóm: Amikor Önöktől kértem TV, Internet, és Telefon szolgáltatást, akkor a kért számhordozás teljesítése mellett (2019 05 13) MT valahogy nem csak a távbeszélő szolgáltatást szüntette meg, hanem a náluk cca 18 éve használt internet előfizetésemet is. (FTP tárhellyel, mailboxokkal, azok teljes archív tartalmával)

Én nem emlékszem olyan DIGI-s nyomtatvány tartalomra, melyben -kitöltve azt-, nyilatkoztam volna másról, mint a vezetékes távközlési szolgáltatások keretében a Hírközlési Törvény által biztosított "számhordozás" kérdéséről.

Ezért kérdezem tisztelettel: Milyen dokumentumokat adtak át Magyar Telekomnak, ami alapján (és amit értelmezve) Telekom végre hajtotta a kért és nem kért szolgáltatás megszüntetéseket? Szeretném megtudni, én rontottam el valamit, vagy Önök, a DIGI kft, esetleg Magyar Telekom.

Nem titkolt szándékom, hogy amennyiben nem én vétettem, akkor egyrészt a szolgáltatok közti együttműködési zavart (bárhol is essék az) a szolgáltatók felügyeleti szerve elé kívánom tárni, másrészt a szolgáltatás (de minimum az adataim) vissza nem kapása esetén kártérítési pert indítani a vétkes(ek) ellen.

Ezért nyomatékosan, ismét kérem, segítsenek betekinteni, megismerni azt az adattartalmat, ami a szolgáltatók közt zajlott a panaszom vonatkozásában!

Várva írásos válaszukat: Pxx Zxxxx 30-22xxxxx

szerződés számom:102xxxxxx

És erre tegnap a következő válasz érkezett:

Tisztelt Pxx Zxxxx!

Köszönettel vettük Társaságunkhoz érkezett megkeresését.

A Társaságunk részére 2019.05.07-én leadott számhordozásinyilatkozat alapján, cégünk a megjelölt 26331858 hívószámot azÁltalános Szerződési Feltételeink 'D' mellékletének 4. pontjábanrészletezett számhordozási folyamat szerint átkérte a nevezettszámot. A számhordozási kérelem az átadó szolgáltató által2019.05.09-én elfogadásra került, így a 26331xxx számot2019.05.13-án aktiváltuk a 1020xxxx szerződésen. Sikeresszámhordozás esetén a telefonszám a számhordozást kezdeményező szolgáltatóhoz kerül, így a korábbi szolgáltatónál ellehetetlenüla telefon szolgáltatás biztosítása.

A számhordozási kérelem kizárólag a megjelölt telefonszámelhordozására vonatkozik. Társaságunk természetesen nemrendelkezik eljárási jogosultsággal az Ön másik szolgáltatónálnyilvántartott előfizetésének módosítására vonatkozóan.

A megszüntetett internet szolgáltatásával kapcsolatban kérjükegyeztessen a korábbi szolgáltatóval.

Felügyeleti szerveink:
xx
Szolgáltatásainkkal kapcsolatban bármilyen jellegű kérdése van,forduljon hozzánk e-mailben, 1272-es 0-24 óráig elérhető telefonszámunkon.

Köszönjük megértését!

Üdvözlettel,

Tischner K. Klaudia
Back Office Support

DIGI Kft.
Levelezési cím: 1385 Budapest, Pf.:832.
Tel: 1272
Fax: +3617076700
E-mail: ugyfelszolgalat@digikabel.hu
Web: www.digi.hu

Na most! A hivatkozott ÁSZFet olvasva, nem tartalmaz az esetemre vonatkozó előírást, de van benne rendelkezés olyan helyzetre, mikor az előfizetőnek több kapcsolási száma van, melyekből csak egyet kíván áthordozni. (4.4.4) Ilyenkor is szerződés módosítást ír elő vagy csakis az ügyfél által kért szerződés-megszűntetést ír elő!!! DE semmi kép se automatikus megszüntetést.
Ez a DIGI ÁSZF innen elérhető direktben.

http://digi.hu/…lefon_51.pdf

Szomorú Örökös nyugodtan ostorozhat az adat nem-mentési hibáim miatt...várom.

Szomorú örökös # 2019.06.28. 19:09

bermuda háromszög

Mivel ilyen helyzetben van nyilván hibázott...''

Pont, vége!

Szomorú örökös # 2019.06.28. 04:01

bermuda háromszög

A kérdezőnek igaza lehet.
Milyen ügyintézés az, hogy nem kap róla igazolást mert zárás van?

És persze csakis az ügyintéző hibázott? Szerintem nem! Ugyanolyan hibás a kérdező is, mivel így otthagyta! Mondta volna, hogy igazolás nélkül nem adja le és kész, visszamegy máskor, oszt jól van! De nem, ő így hagyta ott, most meg issza a levét a döntésének! Ergo mindketten hibáztak! Ennyi a történet, nem több! Az meg, hogy fél év után kamerafelvételeket akar kikérni, az már külön röhejes! :-D

Szomorú örökös # 2019.06.28. 03:57

vierzo

Egyébként van kamera is az üzletben, gondoltam azt is kikéretem, mert azon látszik.

Komolyan gondolod, hogy fél év után még megvan az a felvétel, amelyiken leadod a modemet??? :-D

Albérlőm akar a digivel szerződni, szóval nekem egyéként tök mindegy mi lesz a lakásban.

Akkor most nem értem! Ha rendesen be van jelentkezve, akkor akár a saját nevére is köthet oda szerződést, nem?

velem 2 türelmetlenkedő gyerek volt,a hölgy meg folyamatosan nyafogott, hogy már zárna

Persze te egy cseppet sem érzed magad hibásnak, hogy az utolsó pillanatban estél be az ügyfélszolgálatra a modemmel, ugye?

előnytelen haszonra akar szert tenni a digi, hogy 48 ezer ft os új árat számít fel egy elavult használt műszaki cikkért.

Szerintem meg szimplán betartja az ÁSZF ennek megfelelő pontját, amit te is elfogadtál, mikor hozzájuk szerződtél. Nem hinném, hogy jogod van ezt felülírni csak azért, mert most special számodra nem megfelelő. Egyszerű ez, mint egy faék. ;-)

vierzo # 2019.06.27. 07:57

De csak megjegyzem: amikor thome szolgáltatásom volt és lemondtam 4 év után és váltottam a digire, a thome mondta, hogy nem kell leadnom a modemet, mert olyan régi 4 éves), hogy már nem kell nekik, mai napig a padláson van. Tehát ennyit arról hogy jár el az egyik szolgáltató és hogy a másik . 3 éve kint volt nálam a digi szerelő és ő mondta ,hogy milyen régi modemem van ezt már ne is használják (tehát nem biztos hogy újat kaptam)

igenis van egy műszaki cikknek értékcsökkentése és előnytelen haszonra akar szert tenni a digi, hogy 48 ezer ft os új árat számít fel egy elavult használt műszaki cikkért.

vierzo # 2019.06.27. 07:47

mint írtam van a szerződés megszüntetésről papírom és nekem azt mondták, hogy ahhoz hogy megszüntessék a szerződést le kell adni előtte az eszközt .

Egyébként van kamera is az üzletben, gondoltam azt is kikéretem, mert azon látszik.

csak már egyszerűbbnek látom hogy vegyek egymásikat minthogy fél év után még mindig ezen levelezek velük. 48 ezret meg tuti nem fizetek nekik.

vierzo # 2019.06.27. 07:43

szomorú örökos, valószínő te mindent egyedül nyugodtan el tudsz intézni ,viszont velem 2 türelmetlenkedő gyerek volt,a hölgy meg folyamatosan nyafogott, hogy már zárna, és jujjuj, úgy kellett a félig leengedett üzletrács alatt kibújnunk a végén.

Albérlőm akar a digivel szerződni, szóval nekem egyéként tök mindegy mi lesz a lakásban. MOndtam tegnap neki hogy ott a upc meg a thome, az el tudom intézni, ha meg nagyon digit akar, akkor rendelje meg őt, mert valószínű neki bekötik. Bár a válasz levélben az volt, hogy az én új címemre nem kötik be, amíg a másik számlán rajta van ez a tartozás. De gondolom nem a címet zárják ki hanem engem.

Én eladok egy másik eszközt, leszedem a matricát a hátán és akkor lesz egy eszköz ami ugyanaz. Hát nem olvastam az ASZF t hogy van e benne kitétel, hogy 5 év után mi van ha leesik a matrica egy készülék hátáról.

Szomorú örökös # 2019.06.27. 06:16

bermuda háromszög

Szerinted ha az ügyintéző akkor nem rögzítette, akkor van-e esély arra hogy megtalálják valaha az életben? Kukázzák, azért kezelik így, arra meg jó bármi, ami hasonlít.
Hiszen az sem feltétel, hogy működőképes legyen. Azért kérik vissza, hogy úgy tűnjön, hogy rend van.

Amikor kiadták neki, akkor az azért rögzítve lett valahogy, pl. gyári szám alapján, nem gondolod? Nem véletlenül követelik most rajta ezt az eszközt. Egyébként meg ezt a dumát, hogy az ügyintéző sietett és nem rögzítette az átvételt, majd akkor hiszem el, ha ezt nem egy mondatban említi meg a kérdező, majd utána egyfolytában azon agyal, hogy miként tudna helyette egy másikat leadni. Valószínűleg fogalma sincs, hogy hol van, így bajba került.

Egyébként meg meg lehet az új helyen az internetet másként is oldani...pl. nem a Digivel szerződni. Ja, hogy ő velük szeretne? Akkor zárja le az előző helyen szabályosan. Mellesleg aki még ezek után szerződni akar hozzájuk, az meg is érdemli. :-D

Szomorú örökös # 2019.06.26. 18:59

vierzo

Bevallom nekem magas, hogy egy másik Huawei ugyanolyan típusú eszköz miért is ne tudná ugyanazt a feladatot ellátni.

Pl. az megvan, hogy teljesen más az azonosítója? Ez nem úgy működik, hogy darab-darab és ezzel el van rendezve.

január elején adtam le, erre március közepén kaptam egy emailt hogy megterhelték az egyenlegem 48 e Ft-tal. Eltelt több mint 2 hónap

Amit te azzal töltöttél, hogy vártál, mert azt hitted, majd ők megtalálják és törlik a tartozásodat. Most meg itt siránkozol, hogy az 5 éves eszköz már nem is ért annyit! Aláírtál egy szerződést, amit ők most szeretnének érvényesíteni. Milyen alapon gondolod, hogy ezt majd te egyoldalúan átalakítod? Bakker, nem vagy te egy kicsit dehogynem? :-D

erre múlt hónapban kitalálták, hogy az ASZF szerint fel lehet mondani a szerződést és 8 napon belül kell leadni az eszközt

Amikor én lakhelyet váltottam a Telekomnál és az új helyen nem tudtak nekem tovább szolgáltatni, akkor - igaz műholdas TV szolgáltatást továbbra is igénybe vettem tőlük - nekem is volt pár napom, hogy az eszközt leadjam a hölgynek az ügyfélszolgálaton.

vierzo # 2019.06.26. 18:34

Bevallom nekem magas, hogy egy másik Huawei ugyanolyan típusú eszköz miért is ne tudná ugyanazt a feladatot ellátni. Mint írtam január elején adtam le, erre március közepén kaptam egy emailt hogy megterhelték az egyenlegem 48 e Ft-tal. Eltelt több mint 2 hónap, gondolom te se komolyan írtad, hogy egy raktárba beengednek engem turkálni az eszközök között így fél év után.
A papírom egy szerződés felmondási igazolás. Korábban a telefonos ügyfélszolgálat többször elmondta, hogy csak az eszköz leadásával egyidőben lehet felmondani a szerződést, Én erre is hivatkoztam, erre múlt hónapban kitalálták, hogy az ASZF szerint fel lehet mondani a szerződést és 8 napon belül kell leadni az eszközt.

Szomorú örökös # 2019.06.26. 18:22

vierzo

és ha egy másik ugyanolyan eszközt leadok? Használtan 5000 ft . Más a gyári szám, de azt el kell fogadniuk nem?........Azért nekem továbbra is furcsa, hogy egy használt elavult eszközést új kori árat kérjenek.

Az ÁSZF átírása nem a te feladatod. Te kaptál egy vadiúj modemet, most meg elcseszted és nem tudsz szerintük elszámolni vele. Ennyi! Ezt csakis úgy tudod megakadályozni, ha bebizonyítod, hogy márpedig te leadtad és megkeresitek a raktárban.

Az a baj, hogy az igazából nem is router, hanem maga a jelfogadó eszköz, és te ugyanolyat nem fogsz tudni nekik másikat találni. Inkább keressétek meg gyári szám alapján azt, amit te felelőtlenül leadási igazolás nélkül otthagytál az ügyfélszolgálaton. Kell hogy legyen róla nálad papír, keresd meg és azzal menj hozzájuk! Más választásod nincs! Illetve van: fizetsz!

vierzo # 2019.06.26. 18:12

és ha egy másik ugyanolyan eszközt leadok? Használtan 5000 ft . Más a gyári szám, de azt el kell fogadniuk nem?

Azért nekem továbbra is furcsa, hogy egy használt elavult eszközést új kori árat kérjenek.

Belépési díjat is fizettem illetve bekötési díjat is.

Szomorú örökös # 2019.06.26. 18:05

vierzo

mivel zárás közeli időpontban mentem be az ügyfélszolgálathoz, nem rögzítette az ügyintéző , hogy otthagytam az eszközt, mert sietett

Hát kérlek erre csak azt tudnám megint írni, hogy tanulópénz. Ha a szolgáltató tulajdonában lévő eszköz visszaadásáról van szó, akkor addig nem mégy el onnan, amíg ezt az ügyfeles nem nyugtázza. Egyébként meg van annak az eszköznek egy azonosítója, az alapján ott kell legyen a leadott eszközök között. Ragaszkodj hozzá, hogy nézzék át és akkor meglesz. Mást nem tudok tanácsolni.

Szomorú örökös # 2019.06.26. 18:00

vierzo

Március óta kérem, hogy támasszák alá mégis mire fel kérnek el 48 e Ft ot egy 5 éves használt routerért, de sose kapok erre a kérdésre rendes választ csak pl az ASZF ben benne van stb. Kértem adják meg a bekerülési értékét, egy ilyen eszköz értékcsökkenését stb nem válaszolnak, mindig küldenek választ de sablon szöveget (pl a követelésük jogos, fenttartják a követelést stb).....Az eszköz már nem kapható, elavult router. Szerintetek mivel támadhatom még meg a követelésüket?

Nem a te dolgod mérlegelni, hogy mit ér az az eszköz, amit kihelyeztek hozzád. Soha nem volt a te tulajdonod, kutya kötelességed visszaadni nekik, ha megszűnik a szolgáltatás. Nincs semmilyen amortizáció, stb. Gyakorlatilag hozzád ingyen helyezték ki újonnan, csakis te használtad - nagy valószínűséggel belépési díjat se kellett fizetned - ha nem adod vissza nekik, akkor így büntetnek. Te elfogadtad az ÁSZF alapján a feltételeiket, most vagy megkeresed és visszaadod, vagy kifizeted nekik. Mást nem tehetsz.

vierzo # 2019.06.26. 17:17

plusz: egy másik lakásba megrendeltem a digi internetet a honlapon, de nem válaszoltak, erre ma megtudtam, hogy elutasítják a megrendelésemet, mert az előző előfizetésemen tartozás van.
Tehát kizárnak, hogy további előfizetést köthessek. (folyamatban lévő reklamációs alatt ez jogos tőlük vagy diszkrimináló)?

vierzo # 2019.06.26. 17:13

Kedves Fórumtársak!

Kaptam már hasznos tanácsot itt, hátha most is kapok.
Diginél felmondtam a szolgáltatásomat januárban.

OK. decemberben felfüggesztették a szolgáltatást, véletlenül egy szeptemberi díj átutalása nem ment át a bankban, de október , november fizetve lett, erre decemberben tartozás miatt kikapcsolták a netet és telefont. Sokat voltam külföldön, azt is csak a kikapcsolás után 10 nappal vettem észre, hogy nincsen szolgáltatás, amikor haza mentem.
Az ügyfélszolgálattól tudtam meg, hogy miért nincs szolgáltatásom, állítólag küldtek felszólítást, ami sose érkezett meg (és bizonyítani se tudják mert nem ajánlva adták fel) Befizettem a számlákat, visszakapcsolták a szolgáltatást, majd mint kiderült erre visszakapcsolási díjat és felszólítási díjakat akartak kivetni (6 e ft). Így január elején lemondtam a szolgáltatást. Jan31-ig be volt fizetve a díj, ugrott a visszajáró összeg. Március közepén ráterheltek 48 e Ft ot digi számlámra, hogy a routert nem adtam le szerintük. Március óta kérem, hogy támasszák alá mégis mire fel kérnek el 48 e Ft ot egy 5 éves használt routerért, de sose kapok erre a kérdésre rendes választ csak pl az ASZF ben benne van stb. Kértem adják meg a bekerülési értékét, egy ilyen eszköz értékcsökkenését stb nem válaszolnak, mindig küldenek választ de sablon szöveget (pl a követelésük jogos, fenttartják a követelést stb)

  1. Követelhet e rajtam a szolgáltató ilyet utólag?
  2. Követelhetem, hogy támassza alá a követelését, hogy miért kér ennyit egy használt eszközért. (mivel zárás közeli időpontban mentem be az ügyfélszolgálathoz, nem rögzítette az ügyintéző , hogy otthagytam az eszközt, mert sietett
  3. leadhatok -e egy használt másik routert, és ezzel kiváltatom a követelésüket
  4. egy 5 éves használt műszak eszközért a szerződés felmondása után 2 hónappal 48 ezerrel megterhelik a számlámat, ezzel foglalkozik valamilyen felügyeleti szerv komolyan.

Az eszköz már nem kapható, elavult router. Szerintetek mivel támadhatom még meg a követelésüket?

Folyamatosan elutasítanak, nem akarom, hogy végrehajtást indítsanak ellenem.

Szomorú örökös # 2019.06.26. 03:53

bermuda háromszög

Sajnos az élet bonyolultabb

Főleg az informatikusé, akitől épp azt várják el, hogy amit a beérkezett megrendelés alapján egy gombnyomással törölt és a kukába küldött, azt most valaki két szép szeméért állítsa vissza. Hogy is mondhatnánk a felhasználó kérésével kapcsolatos véleményt? Hát kb. így járt!