szavatosság, jótállás


virag74 # 2008.02.12. 11:50

Sziasztok Segítők!

1 hónapos mosógép a vásárlást követő héten elromlott. A szervíz azóta ígéri, hogy jönnek javítani.
Mit lehet tenni?
Én szeretném ha kicserélnék.

mzuzu # 2007.11.27. 14:52

Üdv mindenkinek!

Kijavítás kicserélés!

Nem véletlenül módosították 2004-ben a Ptk-t (akkor még csak kijavítás volt első körben), tehát a jogalkotó szándéka is egyértelműen arra irányult, hogy a kereskedő ne küldhesse rögtön szervízbe az árut, hanem adott esetben köteles legyen kicserélni!

Aránytalan többletköltség kissé bizonytalan, de itt arról van szó (ebben egyet értek KBS-el), hogy pl. ha a kijavítás kb 1000,-Ft-ba kerülne az áru értéke pedig 100.000,-Ft akkor nincs helye cserének. Nyilván itt mérlegelni kell! DE! Ha 3 napon belül visszaviszed a vásárolt terméket, akkor az Eladó nem hivatkozhat az aránytalanságra, hanem KÖTELES kicserélni az árut!Ezt a részt hajlamosak -TÉVESEN- a kereskedők úgy értelmezni, hogy csak 3 napon belül lehetséges a csere-
  • TÉVES!!

Kicserélést alap esetben 6 hónapon belül kérhetsz, figyelembe véve az aránytalanságot.

A végére elmondom a saját esetemet:
Vettem egy CD alapú MP3 lejátszót, csak az éppen nem játszotta az MP3-at csak a sima AUDIO CD-t. Visszavittem 5 nap múlva. Kértem a cserét! Ügyfélszolgálatos mondta nekem, hogy szó se lehet cseréről, mert 3 napon túl vittem vissza, és mutatta nekem a Rendelet szövegét. Aztán közösen végig olvastuk, értelmeztük, tartalmát megértettük :)....és láss csodát, KICSERÉLTÉK, és még ők kértek elnézést!

Üdv
Mzuzu

dezset # 2007.11.23. 15:44

Kbs!

Álláspontod persze lehet, azt eddig sem vitatta senki.

A félrebeszélés nagymestere vagy, ennek újabb tanúságát adtad; nem hengerhibáról van szó ugyanis egy terepjáróban... :-/
Hanem a motor és a futómű krepált be.


Tivadar

Kovács_Béla_Sándor # 2007.11.23. 13:54

Jó, kedves dezset! Akkor ha a tízmilliós luxusterepjáród egyik hengere a vásárlást követő egy héten belül leáll (mert hibás a gyújtókábel), kérj cserét. Légy szíves, számolj majd be nekem is, milyen eredménnyel.
Egyebekben engedd már meg nekem, hogy saját, határozott álláspontom legyen, még akkor is, ha az nem vág egybe a tiéddel.

dezset # 2007.11.23. 12:47

Kbs!

Bocs, hogy megint megszólítalak, de:
megint az van, hogy jogszabályból idézgetsz, emellett a "helyzet" elfogadására, beletörődésébe bíztatsz embereket.
Miért jó ez?
A polgár bizony kérheti a cserét rögtön; az aránytalan költséget meg bizonyítsa a forgalmazó.


Tivadar

tida # 2007.11.23. 12:43

Kedves kbs!

Köszönöm szépen!

Mint azt irtam, a gépen csak a logó maradt szinte a régi, szinte mindent cseréltek.
Tehát nem egy csavar lazult ki, így az aránytalan többletköltség-duma nem járja.
Nem beszélve a nekem okozott kellemetlenséget, ami azzal jár, hogy egy nap sem telik el, és vissza kell vinnem újra? Hogy majd jobban átnézzék? Miért nem nézik át akkor, amikor visszaküldik?

Kovács_Béla_Sándor # 2007.11.23. 12:31

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

  1. elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
Egyjogász # 2007.11.23. 12:16

Tartós fogyasztási cikkekhez szoktak adni jótállási jegyet, amin a jótállási feltételek részletesen fel vannak tüntetve. Ezt nem olvastad?

tida # 2007.11.23. 12:00

Köszönöm a választ!

A Ptk. vonatkozó része szerint választható a javítás vagy a csere, ezek "egymás mellett" vannak, nem egymás alatt. (forrás:fogyasztóvédelem honlapja)

Úgymeg, hogy nincs 24 órája, hogy visszaadták jól, meg pláne, nem?

Kovács_Béla_Sándor # 2007.11.23. 11:52

A szavatossági igények kielégítésének elsődleges módja első körben a javítás. A csere csak akkor követelhető, ha a javítás nem lehetséges, vagy aránytalanul nagy kényelmetlenséggel járna a számodra.
Szerintem most még add be javításra.

tida # 2007.11.23. 11:17

Sziasztok!
Segítséget, véleményeket kérnék.

Vettem két hónapja egy laptopot.
Néhány hete tönkrement a billenytűzet és az érintőképernyős egér.
Beadtam a szakszervízbe, két hét alatt megjavították, kicserélték (a munkalap szerint) az alaplapot, a billentyűzetet és az egeret, a DVD-meghajtót és az akkut.
Az akku nem tölt, felhívtam az ügyfélszolgálatot, az7t mondták adjam be újra szervizbe, ahol most egy alaposabb (!?) vizsgálatnak vetik majd alá.

Kérdésem: mit tegyek?
Kérhetek cserét a forgalmazónál, az első javítást sem lettem volna köteles tűrni nem?