Nyelvvizsga szerződés be nem betartása


goombooc # 2020.06.09. 11:12

Üdvözlet!

Egy adott nyelvvizsga tartó központ nem küldött a vizsga előtt tájékoztatást a vizsga időpontjáról. A megkeresésekre nem reagált, telefonos elérhetősége nincs. A közösségi médiát használva derítettem ki a vizsga idejét és odamentem, ahol azt mondták nem vehetek részt rajta, mert nem szerepelek a vizsgázók közt. Mivel érintett vagyok a felvételi eljárásban és emiatt a felvételi helyek kiesnek, valamint három hónappal később lesz következő vizsga, ezért az oktatásomért is pluszban kell fizetnem. Továbbá a szabadságokat is ehhez mérten vettem ki, feleslegesen. Ezért közvetetten még több kárt okozott a központ, mint csak a kényelmetlenség, hogy később vizsgázhatok.
A visszatérítést megígérték, azonban az ígért határidőig nem tájékoztattak.
A kérdésem az lenne, hogy ez a fajta szerződésszegés nekem milyen elégtételi lehetőségeket biztosít?
A Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központnak tervezek írni ajánlott levélben panaszt. Valamint a fogyasztóvédelmi portálon keresztül is tervezek ügyet indítani.
Korábbi levelezések a nyelvvizsgáztatóval mind nekem adnak igazat, ezeket csatolni tervezem.

Egy szakmai vélemény érdekelne, hogy milyen lehetőségeim vannak.

Köszönöm.

drbjozsef # 2020.06.10. 05:05

goombooc,

Feltételezem, kötöttél velük egy szerződést. Azt kellene átolvasni, (esetleg a csatlakozó ÁSZF-et, ha van ilyen, és hivatkozik rá a szerződés), és ha van benne olyan pont amit nem tartottak be, akkor felszólíthatod őket, hogy tegyék, ha kárt okoztak neked ezzel, azt követelheted tőlük, fizetési meghagyással, végső soron perben.

goombooc # 2020.06.10. 09:50

A szerződéskötés online történt, ezért csak egy visszaigazolást kaptam: "Vizsgaközpontunkhoz megérkezett a vizsgadíj befizetése, így a jelentkezésed aktiváltuk, létrejött közöttünk a szerződéses jogviszony."
Konkrétum nem áll rendelkezésre, a honlapon nem találok letölthető dokumentumot erre vonatkozóan. ÁSZF sem található a honlapukon.
Napok óta nem kapok választ e-mailen, telefonos ügyfélszolgálatuk nincs. Személyesen azt kaptam meg, hogy küldenek információt, amit nem tesznek meg.
Ajánlott levélben tervezem megküldeni a NYAK felé a részleteket.
Hogyan tudok szerződésszegésre hivatkozni, ha nem áll rendelkezésre elolvasható szerződés? Illetve mivel a szerződést megszegték, ezért kötbérre lennék jogosult?

drbjozsef # 2020.06.10. 10:52

Ilyen nincs.

Küldtél nekik pénzt úgy, hogy nem olvastál el semmit, hogy mire küldöd?

Akkor így jártál.

goombooc # 2020.06.11. 07:57

Tekintettel arra, hogy más lehetőség nem volt nyelvvizsgát tenni, hogy egy nagy múltú nyelvvizsgáztató helyről van szó, hogy akkreditált nyelvvizsgáztatóról van szó. Gondoltam nem lesz probléma azzal, hogy befizetem az általuk leírt módon a díjat.

Köszönöm a konstruktív tanácsot.
Akkor írok a felügyelő szervnek.

drbjozsef # 2020.06.11. 08:34

"Nyelvvizsga szerződés be nem betartása"

Ezt választottad topikcímnek.

Miközben nincs, vagy legalábbis nem ismered milyen szerződést kötöttél velük, milyen feltételekkel.

Akkor erre mit lehetne válaszolni?

Természetesen pert bármikor indíthatsz bíróságon.