Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

fanthomas022 # e-mail 2018.05.11. 12:59

Üdvözletem!
Eladtam 12 napja a 16 éves autóm 438000km-rel nem volt jó állapotban de az árat is úgy kalkuláltam ki. 500.000ft a legolcsóbb abból a tipusból én 430-ért hirdettem végül 300-ért vették meg! Az autót én vittem fel Pestre mivel azt ígérték garantáltan kifizetik ezt az összeget függetlenül a kocsi állapotától.. 150km-t mentem vele autópályán semmi nem utalt rá hogy baj lenne vele.. ott ők neki ugrottak pörgették, nézegették kóstolták a kiegyenlítőtartályt majd kifizették és beleírtuk az adásvételibe, hogy az autó megtekintett állapotban lett átadva garancia nincs.. Ennek ellenére 10 nap múlva hívott hogy az autót vegyem vissza, már kuplungot cserélt rajta, valamint 40km-t mentek vele és hengerfejes nem indul füstöl stb...Már szétszedték az autót és 240ezerft-os árajánlatot kapott rá.. azt mondta 3 lehetőségem van: Elviszem tőlük az autót amivel akarom és vissza adom a pénzt, vagy beszállok a költségeibe, vagy ügyvéddel már beszélt azt mondta beperel és 1 hónap alatt vissza kapja majd mert a bíróság biztos hogy neki fog hinni, papírjai vannak az autó állapotáról!! Tekintettel arra hogy áron alul kapta meg az autót és 438ezerkm van benne köteles vagyok még fizetni neki? Vagy az autót amit szétszedtek a tudtom nélkül vissza kell vennem? Az autó egy Vectra c 2002-es szóval jó áron kapta meg!! Köszönöm a segítséget!

nonolet # e-mail 2018.05.08. 22:57

Írásban állj el a vételtől és kérd vissza a pénzed.
A többedik javítást nem vagy köteles elviselni.

Esetleg elfogadhatsz egy vadiúj készüléket is.

- -

A visszakapott pénzt nem vagy köteles náluk levásárolni.
Annyit kell visszakapnod, amennyiért vetted.

adapet # e-mail 2018.05.08. 22:52

Üdv. Mindenki !!
Segítséget szeretnék kérni, hogy tisztán lássam milyen lehetőségeim vannak. Adott egy mobiltelefon amit flottás előfizetéssel vásároltam amire még május közepéig van jótállás. Már 2 alkalommal ugyanaz a probléma jelentkezett a kijelzővel. Mindkét alakalommal orvosolták is a problémát de valahogy 1-1,5 hónapnál újra jelentkezett. Most megint eljött a szervíz ideje megint ugyanaz a probléma jelentkezett, viszont ha most leadom szervízbe az már az utolsó garanciális javításom lehet mert május közepén lejár a jótállás . Az elöző javításkor kérdeztem a szolgáltatót van e lehetőség a telefon cseréjére mivel már 2 alkalommal ugyanazzal a hibával adtam le a telefont. Az ügyintéző csak annyit mondott akkor élhetek csere lehetőségével ha nem tudnak biztosítani alkatrészt a hiba kijavításához.Ebben az esetben mivel most már a harmadik alkalommal adom be ugyanazzal a kijelző problémával,van lehetőségem kérni a cserét vagy kártérítést? Köszönöm a segítséget

Kenderice #   2018.01.31. 21:55

Új vétel volt.
Egy kb 400.000 Ft-os műszaki cikk.
Elromlott. A vevő visszavitte a boltba, ahol szó nélkül cserélték neki de nem újat kapott, hanem egy megjavított használtat. Ez viszont vagy egy évvel idősebb, viseltes darab.
Sajnos sehol nem találok a vonatkozó jogszabályban olyat, hogy csere esetén újat kell adni. Csak annyit, hogy csere esetén a jótállás újraindul.
Tudnál jogszabályt megnevezni, hogy legyen mire hivatkoznia a vevőnek amikor reklamál?
Köszi előre is.

Kenderice

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.01.31. 21:12

Ha újat vettél, akkor a cserélni is újra kell. De nem kötelesek cserélni, javíthatnak is.

www.kbs-ugyved.hu

Kenderice #   2018.01.31. 19:25

Üdv.
A fogy.véd. törvényben már nem szerepel az, hogy jótállás ideje alatt cserélt terméket csak új és ugyanolyan típusú termékre lehet cserélni?
Csere esetén adhatnak használt, megjavított terméket is?
Csak mert a törvényben sehol sem találom pedig tudom, hogy régen így volt.

Kenderice

nonolet # e-mail 2018.01.17. 10:13

Ne foglalkozz a múlttal...

A te ügyed egy új ügy.

Vidd vissza 3 munkanapon belül
és
kérd az azonnali cserét
vagy a pénzed vissza (ha nem tudják azonnal cserélni)

Eleonóra24 # e-mail 2018.01.17. 05:59

Tisztelt válaszadók!

Tegnap vettem egy ismert üzletben egy akciós led lámpát, 30% kedvezmény volt rá így 4000ft helyett 2800ft-ért jutottam hozzá. Amikor hazaértem, és bontottam a csomagot, láttam hogy nem én vagyok az első, aki kibontja, sőt nem is én leszek aki először visszaviszi, ugyanis a dobozában egy decemberi visszáru bizonylat lapult, amin a termék neve alatt a DEFEKT szó áll. A termék nem működik, a led harmada nem ég, amiről nyilvánvalóan a bizonylat kiállítója tudomást szerzett amikor visszavette az árut, a kérdésem az lenne hogy selejtes terméket van-e joga forgalomba visszahelyezni az áruháznak,és egyáltalán vissza fognak-e tőlem venni egy olyan terméket amit már egyszer visszavittek? A terméken nem volt feltűntetve, hogy azért kedvezményes, mert nem működik.

Szomorú örökös #   2017.12.05. 18:53

Rexor

A témához esetleg nem akarsz hozzá szólni? Bocsi, én legalább azt elolvastam előtte. Nem is értem, miért velem foglalkozol, nem én vagyok a kérdező. ;-)

Mellesleg ehhez a témához nem is kell különösebben jogásznak lenni, hogy lássuk, mekkora nagy agyament baromság, sajnálom, ha téged ez nem foglalkoztat.

Rexor # e-mail 2017.12.05. 10:53

Szomorú örökös: olyan érdekes, hogy ahol gőzölög a trágyalé ott megjelensz mindig hogy kavarj egyet rajta. Erről nem akarsz mesélni? :)

Szomorú örökös #   2017.12.05. 06:45

Hal932

Ezen a sok agyament baromságon még én laikusként is nagyon jól szórakozom. Mesélj még! :-)

nonolet # e-mail 2017.12.04. 22:21

Az egyértelműség talán leviszi a tévútjáról... még időben.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2017.12.04. 21:58

Ne legyél már ilyen durva. ;) Ádvent van. Áldás, békesség!
(És egyébként is boldogok a lelkiekben szegények.)

www.kbs-ugyved.hu

nonolet # e-mail 2017.12.04. 17:01

Hal932

Szerinetm,

Ritkán látni ennyire tudatlan-tájékozatlan hülyét...

Aki közben okoskodik a saját zokni agyával.
Aztán hülyeségeket talál ki és azt hiszi az úgy is van.

Okosodj-tanulj és addig ne akarj perelni,
amíg
azt sem tudod kivel vagy jogviszonyban és miért.

Nacsá!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2017.12.04. 16:48

Ja, ha te jobban tudod... (Azért a jogi személy mibenlétének utána nézhetsz, ha lesz egy kis szabadidőd.)

www.kbs-ugyved.hu

Hal932 # e-mail 2017.12.04. 16:29

"Miért lenne a tulajdonos az alperes?!
Nem vele kerültél "Fogyasztói" jogviszonyba!!!"

Ez teljesen illogikus, hisz ha a tulajdonos a vállalkozás tulajdonosa akkor ha jogsértő a vállalkozás nyílván nem a vállalkozás sértette a fogyasztói jogaimat hanem a vállalkozás tulajdonosa, tehát gondolom nem szegény "vállalkozás" -t fogják megbírságolni vagy börtönre ítélni, az hogy a gazdája szegény vállalkozást rosszul üzemelteti, nem a vállalkozást fogom be perelni, hanem a tulajdonosát. Így logikus. Ha nem a tulajdonos a felelős ami a vállalkozás teljeskörű üzemeltetéséért felel, akkor ki?

"Hanem a vállalkozással." - ez olyan kijelentés, ha valaki meglőtt engem és majdnem belehaltam, nem a gyilkos sebzett meg hanem a pisztoly, pereljük be| ültessük le a pisztolyt. Gonosz pisztoly, ő sebzett meg, a gyilkos keze tiszta marad, hisz ő csak tőlem távolt egy ravaszt meghúzott amihez "joga van" . Baromi nagy baromság.
"(- -)"
"Amúgy pedig a cég tulajdonosi adati nyilvánosak.
A cégjegyzékben megtalálod.
Egyéni vállalkozók címei szintén nyilvánosak." elég csak egyéni vállalkozókat írni, mert a cég is beletartozik az egyéni vállalkozásba, de kösz az infót! ez igaz, erre gondolhattam volna.
"- -"
"Biztos, hogy jó ötlet a per ilyen tudatlanul...?"
- nem úgy születtem, hogy mindenre (főleg amit külön kell megkérdezni, mert még a birosag.hz GYIK (gyakran föltett kérdések) oldalában sem található meg.)) tudom a választ. Valahol el kell kezdeni az információszerzést, mert azt hiszem te is tudod hogy születése előtt mindenki kb. ugyanolyan tudatlan volt! csak voltak azok, akik fölépítették a tudást, és vannak azok akik fölépítik, attól mert valamiről nincsen teljeskörű tudomásom nem jelenti azt hogy ne szerezhetnék róla tudomást és indíthatnék pert a megfelelő infókkkal bírva.

nonolet # e-mail 2017.12.01. 21:06

Miért lenne a tulajdonos az alperes?!

Nem vele kerültél "Fogyasztói" jogviszonyba!!!
Hanem a vállalkozással.

- -

Amúgy pedig a cég tulajdonosi adati nyilvánosak.
A cégjegyzékben megtalálod.

Egyéni vállalkozók címei szintén nyilvánosak.

- -

Biztos, hogy jó ötlet a per ilyen tudatlanul...?

Hal932 # e-mail 2017.12.01. 18:22

fogyasztóvédelmi polgári pert szeretnék indítani, állítólag keresetlevéllel kell megindítani aminek tartalmaznia kell az alperes címét és nevét, de mivel az alperes jelen esetben a jogsértő vállalkozás tulajdonosa, semmit nem tudok róla így a keresetlevelet nem tölthetem ki megfelelően. mi a helyzet ilyenkor? bizonyítékom sincs a tulaj ellen, mert a boltban jogtalan digitális bizonyítékot készíteni, a bíróságot szeretném ha végzést indítana vagy mi ennek a pontos neve, ellenőrzést a megbízásomra hogy bizonyítást nyerjen a jogsértés ténye a helyszínen. hogyan kell ilyen bírósági kivizsgálást kérni a tulaj ellen hogy bizonyítékom legyen, és hogyan nyújtsam be a keresetlevelet?

nonolet # e-mail 2017.12.01. 18:19

"Olyan jogi fogalom, hogy garancia, nincs.
Van a törvény szerinti kellékszavatosság, vagy szavatosság."

Ez így hülyeség...

Van garancia is "Jótállás" a magyar neve.

- -

Szavatosság:
Az eladáskor MÉG jó volt!!! szerződésszerű volt a TELJESÍTÉS.

Jótállás/Garancia:
Az eladástól számított ... ideig NEM FOG ELROMLANI.

Szóval, két nagyon különböző dolog ez!

- -

Szavatosság a törvény erejénél fogva mindig van!!!

Jótállás/Garancia a törvény erejénél fogva alapban NINCS!
Az eladó/gyártó ÖNKÉNT vállalhat, ha akar.

Kivétel az lista, amit a "Kötelező jótállásról" szóló törvényben van.
Mivel ez törvény a KÖTELEZŐ tett ÖNKÉNTESSÉG MINIMUM esete :-)
Az abban felsorolt termékekre.

drbjozsef #   2017.12.01. 18:04

Majdnem.

Olyan jogi fogalom, hogy garancia, nincs.

Van a törvény szerinti kellékszavatosság, vagy szavatosság. Ha elromlik a tűzhely, javítaniuk, vagy ha azt nem lehet, cserélniük kell. Ez az 1 év.

Erre vállalnak +1 év jótállást, ha általuk megjelölt szerelővel kötteted be.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Brianza #   2017.12.01. 17:15

Nagyon köszönöm a választ!

Jól értem akkor, hogy a törvényben előírt 1 év jótállást akkor is biztosítania kell az eladónak, ha nem az általuk delegált szakember kötötte be a tűzhelyet hanem egy független gázszerelő?

Amúgy 2 év garancia lenne rá, így akkor a második évet bukom majd, ugye?

drbjozsef #   2017.12.01. 17:04

Ha a szerződés úgy szól, akkor igen, előírhatja a szerelőt a jótállásra.

Ez a bolt által vállalt külön "garancia". Ha mással kötteted be, az nem befolyásolja a termék normál, törvények szerint járó szavatosságát. De a bolti garanciát elvesztheted.

Írásban kellett volna kérni a 3-4 napot.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Brianza #   2017.12.01. 14:32

Üdvözletem!

Mi a véleményetek azzal kapcsolatban, hogy egy üzlet jogosan megtagadhatja-e a jótállást az eladott termékkel kapcsolatban, ha azt nem az általuk előírt szerelő helyezte üzembe?

Vásároltunk egy új gáztűzhelyet, a régi tönkrement, azt le is adtuk a szállítóknak kiszállítás során. Az üzletben az eladó 3-4 napos igen határozott szóbeli ígéretett tett a bekötésre határidejére.

Felhívták a figyelmet, hogy a garancia csak akkor él, ha az ő szerelőjük köti be a készüléket. Az általuk megbízott szerelőt ők küldik ki, kontaktot nem hajlandóak kiadni. A bekötés díját előre elkérték a termék vásárlásakor.

Már egy hete megtörtént a kiszállítás de a szerelő nem jelentkezik. Az üzlet ismételt hívogatása során csak annyit ismételnek, hogy majd megsürgetik, mást nem tudnak tenni. Egy hete a család nem tud egy kávét sem megfőzni és most hétvégén pedig családi ünnepség miatt mindenképp szükség lesz a készülékre. Ezért az a döntés született, hogy kihívunk egy független szakember gázszerelőt, aki el is vállalta a bekötést még a mai napra.

Két kérdésem lenne:

  • Az üzlettől hétfőn visszakövetelhetjük-e a már kifizetett szerelési díjat, arra hivatkozva, hogy a megbeszélt határidőt bőven túllépték, nem teljesült a szolgáltatás?
  • Ha a jövőben garanciális probléma merülne fel és megtagadják a jótállást, mert nem az ő emberük végezte a bekötést, akkor jogilag van-e esélyünk megtámadni az üzletet ezért és megnyerni az ügyet?

Vajon mennyire jogosan várható el a vásárlótól, hogy a kifizetett és kiszállított készüléket hetekig nem tudja használatba venni, mert az üzlet nem küldi a saját szerelőjét?

bermuda háromszög #   2017.11.28. 22:00

Fölmész újra a honlapjukra és kinyomtatod magadnak azt az oldalt ahol vállalják arra az akkura a garanciát.
Ezt elteszed a számla mellé.

KozákA # e-mail 2017.11.28. 21:08

Tisztelt Jogászok!

Az alábbi jótállással kapcsolatos kérdés kapcsán szeretném kikérni véleményüket.

Internetes webáruházban vásároltam kb 5000 forint értékben egy külső aksit, amire ugye nincs kötelező jótállás, de a gyártó 12 havi jótállást vállalt (ez egyébként a webáruház hirdetésében is szerepelt).

Személyesen vettem át a külső aksit a boltban, de ott nem töltötték ki és nem írták alá a jótállási jegyet (sajnos nekem is kiment e fejemből). A kitöltetlen, aláíratlan jegy benne van a dobozban, amin szintén szerepel, hogy 12 havi jótállás van, de a jótállási jegyen a gyártón kívül lényegében semmilyen azonosítási adat nincs (tehát még a termék fajtája sem), vagyis akár én is nyomtathattam volna itthon. A számla természetesen megvan, saját nevemre szólóan.

A kérdésem az lenne, hogy ilyen jótállási jeggyel tudom-e vajon érvényesíteni az igényeimet, ha esetleg elromlana az aksi? Vagy mondhatja a cég, hogy mivel nincs aláírt jótállási jegy (és egyébként kötelező jótállás sem), ezért nem foglalkozik velem? Vagy én tudom bizonyítani így, hogy vállaltak egyáltalán jótállást?

A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletet olvastam, de az csak a kötelező jótállás esetén írja elő, hogy számlával is elég igazolni, hogy ott vettem a dolgot, de itt ugye nincs kötelező jótállás.

Köszönöm