Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

Immaculata (törölt felhasználó) #   2014.03.22. 08:31

Az biztos, hogy a forgalmazóhoz kellett volna fordulnod, mert ha éppen Kínában gyártják a terméket, akkor sem kell Kínába utaznod.

Megvan annak a láncolata, hogy ki kivel áll szerződéses jogviszonyban, kinek kivel szemben van joga és kötelezettsége.

Atip10h #   2014.03.21. 23:02

Tisztelt Ügyvédek!

Egy olyan jellegű probélmával fordulok Önökhöz, melyhez konkrét megoldást várok.

2012. 12. 19. -én vásároltam egy első osztályű rugós ágybetétet az Auchan Magyarország Kft. Dunakeszi Áruházában. Kb. 4-5 hónapig tökéletesen működött, majd rendeltetés szerű használat mellett a felülete megnyúlt, a rugók recsegnek-ropognak, nyikorog az egész. A matrac most olyan, mintha 20 éve folyamatosan használnánk és ugrálnánk rajta. Erre a következő lépéseket tettük: A garnaciális papíron az van leírva, hogy :" Jótállás bejelntése: A jótálási időn belül vállalatunk biztosítja a terméken jelentkező- a jótállás körébe tartozó hibák díjmentes javítását. A jótállási igényét szabad választása szerint akár az eladás helyén akár közvetlenül a gyártónál bejelentheti. Az ügyintézés gyorsítása érdekében javasoljuk, hogy az igényét közvetlenül a gyártónak jelentse be. A hibákat, azok felismerése után haladéktalanul kérjük írásban vállalatunknak bejelenteni. Cím: Matraco Kft. 2890, Tata, Fekete u. 2. A hiba elhárítására szakemberünket előzetes időpont egyeztetés után a helyszínre küldjük. Ha a hiba olyan természetű, hogy a termék a helyszínen nem javítható, a terméket saját költségünkre el - és megjavítva visszaszállítja."

A hibát levélben a gyártó felé bejelentettük, garanciális időn belül, az érkeztetése megtörtént, 2013. 11. 14.-én átvették, majd ezt követően eltelt több, mint egy hónap várakozással, többször kerestük telefonon a céget, de senki nem vette fel, ekkor döntöttünk úgy, hogy Békéltető Testület felé fordulunk segítségért. Ők el is kezdték a kivizsgálási folyamatatot, ismételten eltelt több, mint egy hónap, majd kitűzték a meghallgatás időpontját mára, 2014. 03.21. A tárgyalás időpontja előtt két nappal meglepő módon felkeresett minket a Rotte Group Kft. telefonon egyezkedési céllal, de mi azt a tanácsot kaptuk, hogy telefonon ne kössünk egyezséget. Így is tettünk, említettük, hogy majd a Békéltető Társaság előtt kötünk egyezséget.

Megjelentük az említett időpontra, egy hölgy volt a kijelölt tag, viszont a gyártó részéről senki nem jelent meg. A hölgy azzal kezdte a mondókáját, hogy " Az Önök ügyével egy probléma van" s elkezdte részletezni "hátulról jövősen", hogy nem érti, hogy miért nem ahoz a céghez fordultunk, ahol vásároltuk a matracot. Illetve, arra hivatkozva, hogy a blokk egyben szerződés is, az Auchan-nel kellett volna granciába javíttatni vagy cseréltetni a terméket, annak ellenére, hogy 10 kg feletti termékről van szó és a méretéből kifolyólag nem lehet csak úgy rohangálni vele, annak ellenére, hogy a fent említett garanciális feltételek szerint bizalommal fordulhatok a gyártó felé is, sőt a gyorsabb ügyintézés érdekében külön ezt kérik, s az Auchan is így tett volna, illetve a terméknek normál módu garancia levele van, szervízzel összeköttetve. Ennek ellenére a t. hatóság hivatkozva arra, hogy rossz céghez fordultunk, ezzel lezáratta az ügyet és aláíratta az ehez szükséges jegyzőkönyvet, s bizonygatta azt, hogy az Auchan-nel kell rendezni az ügyet. Folyamatosan ismételgette, hogy lényegében a gyártó nem köteles garanciális ügyekkel foglalkozni.

Nekünk, mint fogyasztónak az jött le, hogy a tárgyalás előtt a gyártó cég felkeresett minket egyezség céljával, mi ezt hivatalos személy előtt szerüttük volna ezt rögzítettni, vélhetően a Rotte Group Kft. ezt az egyezség hiányát jelezte a Békéltető Társaság felé, majd a t. hatóság egy hivatkozásra lezárta az ügyet. A legmeglepőbb észrevételünk azt volt, hogy a t. hatóság nem vett figyelembe több fontos információt a garanciális levéllel kapcsolatban, hisz nekünk kellett újra felolvasni a fontosabb részleteket, ezzel egyben indokolva lépéseinket, többek közt,a jótálási igény bejelentésének menetét és módját, melyre a t. hatóság ép kéz-láb elfogadható választ nem adott. Sőt, megdöbbent arccal hallgatta az általunk felolvasott újabbnál újabb fontos és lényeges részleteket, információkat.

Úgy gondoljuk, hogy a t. hatóság nagyon felületesen kezelte az ügyünket, annak ellenére is, hogy megjegyeztük, hogy a Rotte Group Kft. részéről senki nem jelent meg, hiszen az értesítésben kiemelik, hogy " Bármelyik fél távolléte a fogyasztói jogvita egyezséggel történő rendezését akadályozza. "
Ebből kiindulva, utólag rengeteg kérdés, aggály merült fel bennünk, hogy egy egyszerű garanciális javítás kérelme sajnos idáig fajult el.

Természetesen a reklamációnkat fenntartva szeretnénk komoly, határozott segítséget kérni, hogy kihez, hová fordulhatunk, mik a következő lépések. A legfontosabb kérdésünk, hogy milyen jogaink, lehetőségeink vannak garanciális- szavatossági címszó alatt. Sajnos a kijelölt jogász úgy tűnt, hogy nem a mi érdekeinket képviselte és feleslegesen "rángatott be " minket, hiszen ezt levélben is leírhatta volna. Nem gondoltuk, hogy ügyvédi segítségre szorulunk. Szeretnénk valakitől mihamarabbi segítséget kérni.

Tisztelettel várom válaszukat!

Bazsi85 # e-mail 2014.02.06. 09:51

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy 2 és fél éve vettem egy matracot, amire elvileg 15 év jótállást adtak. Az előírt forgatáskor azt tapasztaltuk, hogy az egyik táskarugó érezhetően kiszakadt a táskából, és lassan át fogja szakítani a huzatot. Jegyzőkönyvet felvettek majd pár nap után azt mondták hogy ezzel nem tudnak mit csinálni, mert a 15 év a rugókra van. Ebben az esetben mit lehet tenni?

backett # e-mail 2013.11.14. 13:30

Sziasztok.

Egy garanciális külső merevlemez meghibásodott, így nem férek hozzá az adatokhoz. Szó nélkül cserélnék a terméket, azonban adatmentést nem végeznek. Javasolták az egyik ilyen céget, aki 130e Ft-ért csinálná meg a mentést.
Azt gondolom, hogy ha egyszer egy adattárolót adattárolásra használok és a termék hibája miatt nem tudok ezekhez az adatokhoz hozzáférni, akkor nem nekem kellene ezt fizetni.
Miként tudom ezt ráterhelni a gyártóra, ill. forgalmazóra?

Köszi.

Laci

Asher # e-mail 2013.10.22. 12:13

Sziasztok.

Vettem 10. hó 1.-én, egy hűtőgépet, vagyis csak megírtuk a hitelszerződést, és a boltos megrendelte az eszközt. Viszon már 20 napja nem érkezett, hiába megyek érdeklődni, ezt mondják, hogy majd, ha megjön. Ilyenkor mit tehetek? Van valamilyen határidő, az árú átvételére? Vagy visszavonhatom a szerződést? Előre is köszönöm.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.10.15. 16:46

Ez szakkérdés. Az ugyanis nem kérdés, hogy ha a hiba tényleg hiba, akkor azt javítani kell.

www.kbs-ugyved.hu

atttillla # e-mail 2013.10.15. 16:06

Erre valaki valamit? A fogyasztóvédelem ősszes felügyeletének írtam már e-mail-t ezügyben, de válaszre nem méltattak.. valaki segítsen!

atttillla # e-mail 2013.10.13. 09:13

Ha egy irodai széket visszavittem a boltba több hibával, de csak egyet tudtak megjavítani kérhetem, hogy adjanak egy másikat?

Visszavittem a gázrugó teljes elromlásával és ha hátradőltél recsegett a szék elég zavaróan.. azt mondták a gázrugót megjavították , de a recsegést nem bírták megszüntetni. Kérhetek egy teljesen új terméket? Esetleg egy másikat? A garancia kihat a recsegésre is?

dipo # e-mail 2013.07.06. 16:51

Üdvözletem!
3 napon belül jelezve hibás, működésképtelen készülék (90.000.-Ft-os mosogató) (írásban hivatkozva 151/2003 IX.12-re, e-mailben és telefonon is) egy hét után elvitték a terméket. Eltelt azóta bőven 15 nap. (20 napnál tartunk) Most fogalmazom a levelet, hogy nem kell a csere,jelentős kellemetlenség ért stb... és követelem 3 napon belül fizessék vissza az összeget.

Kérdésem
1.Kijelölhetek 3 napot fizetési határidőre nekik vagy innentől még van 30 napjuk visszafizetni?
2.Jól jártam-e el? (3 napon belül jeleztem írásban is, telefonon és e-mailben is, nem elállásra, hanem hogy cseréljék müködő képesre)
3.Amennyiben nem fizetik ki 3 napon (vagy 30 napon) belül, mit tehetek?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.27. 20:31

Perelhetsz. Aztán majd a szakértő megmondja.

www.kbs-ugyved.hu

lina79 # e-mail 2013.06.27. 20:23

Sziasztok!
Vásároltam egy új mobilt áprilisban, azóta háromszor járt szervizben ugyanazon hibával. Szerintem sípol a hangszórón keresztül. Ezt valaki hallja, valaki nem.(Több emberen teszteltem)
Első alkalommal hangszórót cseréltek, másodikra csak szoftvert frissítettek, harmadikra pedig semmilyen hibát nem észleltek a készüléken. Létezik valamilyen jogszabály arra vonatkozóan, hogyha csak én ítélem hibásnak a terméket akkor cserélik vagy elismerik a hibát? Mit tehetek ebben az esetben? Használható ugyan, de elég zavaró ez a hiba.
Köszönöm.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.24. 15:48

Ha te úgy adtad át, hogy nem volt törött, akkor nem felelsz érte.
Most náluk van, és törött. Nekik kell bizonyítaniuk, hogy törötten adtad oda.

www.kbs-ugyved.hu

pici58 # e-mail 2013.06.24. 15:42

A pénzt tulajdonképpen az általuk töröttnek mondott alkatrészért kérik

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2013.06.24. 15:23

Cserélhetnek, de nem kérhetnek pénzt érte.

www.kbs-ugyved.hu

pici58 # e-mail 2013.06.24. 15:04

Üdv. Mindenkinek! Sürgős segítségre lenne szükségem garancia ügyben.
A laptopomat a garancia időn belül már harmadszor kellet visszaküldeni
winchester hibával. Most a márkaszerviz „méltányosságból” felajánlotta, hogy egy
gyárilag felújított gépre kicserélik 12eFt ellenében. Mint írták a felküldött gépem törötten érkezett a szervizbe Erről egy fotót is küldtek, amin egy feltűnően jól látható törés van.
Sem én, sem az eladó nem láttunk sérülést a gépen, amikor visszavittem a boltba. A szerviz által küldött képen látható törést észre kellett volna vennie a bolti alkalmazottnak is.
Tudna valaki segíteni, hogy jogosan kérik-e a cseréért a pénzt? Hogyan tudom bizonyítani, hogy a gépet nem törötten adtam be az üzletbe?
Sürgős lenne, aki tud, kérem segítsen!

tamas876 # e-mail 2013.04.25. 21:08

sziasztok.
ha pl apródon vásárlok valamit egy magánszemélytől amit ő hibás/használtként hirdet akkor miután megkaptam viszavásároltathatom vele?

monalisa1 #   2013.04.24. 20:01

Legyél még egy kis türelemmel. Jogszabályt "gyártani" könnyű a hivatalban., a javításhoz szükséges alkatrészt meg kell rendelni, valamint lehet h éppen beteg és/vagy szabin van a műszerész aki a gépeddel foglalkozna. (Te írtad h csak ritkán használod azt a masinát...)

Elsősorban a termék javítását kérheted, azzal kapcsolatban meg nem mondták h nem javítható.

A vevőszolgálatos előre nagy általánosságban tudja mi a dörgés...

Kennedy # e-mail 2013.04.24. 18:40

2012.09.14-en vettem egy haztartasi robotgepet, Gorenje(habvero stb.) Nem vagyok egy nagy szakacs, ugyhogy csak haromszor hasznaltam 2013. aprilisig es az utolso alkalommal leegett a motorja. Visszavittem es kaptam rola egy jkv-et, hogy atvettek. Ezen az szerepel, hogy "A javitas vagy csereles elvegzesenek ideje ... nap, (legfeljebb 15 napon belul kell elvegezi.)" Ezt a szoveget az ugyintezo athuzta, azt mondta kesobb, amikor erdeklodtem - mert semmilyen ertesitest nem kaptam -, hogy azert is huzta at a 15 napot, mert annyi ido alatt nem szoktak megjavitani.
Kerdes: Kihuzhatja-e a vevoszolgalati eloado az elore nyomtatott szoveget? Ez a 15 nap hivatalos eloiras? Mit tehetek, ha mar harom het eltelt es meg semmilyen ertesitest nem kaptam? Meddig varjak?

Immaculata (törölt felhasználó) #   2013.04.11. 07:48

Igen, nagyon egyetértek Monával.

Az esetleírás beírásonként változott, így felelősségteljesen nem lehet választ adni.

monalisa1 #   2013.04.10. 21:15

"Műszaki ellenőr nem kell." - mondod te. Pl. az esetleges hőhidak kiküszöbölése - ha csak úgy megy a saját feje után a szaki -, azt nagyon el lehet cseszni, miatta évekig járhatsz bíróságra...

Az épületgépészeti dolgokhoz- hát még a kéményhez előzetes hatósági engedélyek szükségesek amennyiben gázról van szó.

A "határidő", a "kötbér" stb., amikor még az sem tudható milyen állapotban van a ház - mondjuk a spontán "szemrevételezés" kerülendő...

Egy jó ügyvéd valamint - ha nem is egy mérnök - de egy építésztechnikus már a kezdetek előtt nagy segítségedre lehet.

cincimóki # e-mail 2013.04.10. 20:06

Garanciális visszatartás mit jelent?
Nem fizetek az átadás átvételig?

Erről már az átadás átvételről írjak jegyzőkönyvet?

Új kazán, kémény esetén ki engedélyezi a használatba vételt?
Kéményes, gázos?

cincimóki # e-mail 2013.04.10. 20:01

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat.

Igen , tudtommal érinti a tartószerkezetet.
Most régi és fa van, új lesz és műanyag (fa nagyon drága lenne), hol kisebb hol nagyobb lesz az ablak, mint eddig.

Minőségi követelmény?
Huha itt kb mire gondoltál?
Szép burkolás, első osztályú munka?

Lesz falazás, bontás, burkolás, szigetelés, festés, fűtés átalakítás, radiátor csere, parketta csiszolás.
Hőhidak kiküszöbölése a cél, erre van ötletetek ,hogy mit lehetne a szerződésbe írni?

Hol lehet nagyot bukni, persze bárhol de van olyan esetleg amire nemigen szoktak figyelni a szerződésekben?

Megfogadom és a fizetés, munkánként lesz ütemezve, de sajnos 50 % előleget kérnek... ez normális?

Késedelmi kötbért értem, benne lesz.
Hibás teljesítési itt lehet?

nagyon szépen köszönöm
Cinci

guba" # e-mail 2013.04.10. 18:03

Felújítás esetén, ha már egyáltalán írásbeli szerződést készítetek, akkor alaposabban jártok el, mint az emberek túlnyomó többsége.:)
Bele kell foglalni az elvégzendő munkákat és a határidőket, a legerősebb garancia, ha részteljesítések után fizetsz, minél részletesebben rögzítsétek a minőségi követelményeket és a késedelemre napi kötbért kössetek ki. (amit majd nagyvonalúan el lehet engedni, ha egyébként szép a munka, de egy kis késedelemmel készült el)

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

Immaculata (törölt felhasználó) #   2013.04.10. 15:52

A törvény megfelelő szavatosságot biztosít. Késedelmi kötbért, illetve garanciális visszatartást kiköthetsz.

Ablakcsere, sima csere, vagy a tartószerkezetet érinti?

Műszaki ellenőr nem kell. Azt hittem nagyobb jellegű felújítás lesz.

cincimóki # e-mail 2013.04.10. 11:04

no, tegyük helyre a dolgokat

az ászf-be nem tudok beleírni

magába a vállalkozási szerződésbe szeretnék
a brigád jónak tűnik, megegyezésre hajlanak
így reményeim szerint a szerződésbe némi garanciát bele tudok vinni

házfelújítás lesz, festés, burkolás, ablakcsere stb.

műszaki ellenőr miért kell?

Cinci