Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


drbjozsef # 2022.03.25. 05:26

Köteles vagyok, adni neki egy eredi kábelt?

Ez a kérdés valahogy úgy hangzik, mintha mégse eredeti kábelt adtál volna...

Ha szerinted nem teljesítettél hibásan, akkor mondd/írd meg neki, hogy neked működött, szerinted a kábel megfelelő. Ha nem tetszik neki a dolog, fordulhat bírósághoz. Ér annyit az a kábel?

Egyébként ha a lehetősége megvolt a kipróbálásra, ellenőrzésre, akkor nem járt el a tőle elvárható gondossággal. Elég nehezen fogja tudni bizonyítani, hogy azt a kábelt adtad el neki, amit felmutat. Mert ennyi erővel te meg mondhatod, hogy ez nem az a kábel.

starker12345 # 2022.03.24. 20:42

Eladtam egy konzolta jófogás találkozási ponton. Online beszélgetésünk alatt, megírtam hogy eredeti kábelekkel árulom. A vevő kirpóbálta mindent rendben talált, írtunk adásvételi szerződést is, ami csak a konzolról szól. 2 nappal később rám ír, hogy a töltő kábel nem eredeti és az csak töltő kábel nem töltő és adatkábel.és hogy a nem tőlem vásárolt kontrollert nem tudja összepárosítani a konzollal. Mikor találkoztunk, akkor ezt a kontrollert az én kábellemel hozzá kötötte a konzolhoz akkor világított, de konkrétan nem nézte meg, hogy össze lett-ek e párosítva. Én mielőtt meghirdettem volna a konzolt ellenőríztem és rendben volt a kábel, tudtam párosítani kontrollert. A másik próbléma, hogy szeirnte nem eredeti a kábel. Amikor én vásároltam a kábelt, eredetinek adták el, ezért is hirdettem így, de a vásárlásról már nincs meg a számlám. A vevő követeli, hogy adjam oda az eredeti kábelt. Köteles vagyok, adni neki egy eredi kábelt? Személyes kirpóbálásnál ezt nem sérelemezte. A hely jellegéből adódóan az egész kipróbálásról és eladásról videó felvétel is készült.

soszták # 2022.03.18. 19:46

Tisztelt drbjozsef!

Köszönöm válaszát.

Az Ön által leírtak .... Nos igen, itt mérlegelni kell, hogy "ér-e annyit", vagy benyelni a javítás költségét.
Mivel az eladó (kereskedő) eleve "farral állt a dologhoz, a békéltető testület következne.
Itt gondolom megint csak nem járok eredménnyel.
A bíróságon meg tényleg el lehet húzni az egészet, mint a rétes tésztát.

Marad a számolás, aztán meglátjuk merre tovább.

Köszönettel:
Besenyei Csaba

drbjozsef # 2022.03.18. 19:09

soszták,

Kérdésem, hogy panaszommal hová érdemes fordulni?
Elsőre az eladóhoz, ha nem vezetett eredményre, akkor békéltető testülethez, vagy bírósághoz.

Továbbá ha bíróság felé terelem az ügyet, annak mi a menete, költsége, időtartama, és milyen eséllyel vághatok neki egy ilyen procedúrának?
Ez nagyon széles spektrum. Fél évtől öt évig, százezertől kétmillióig.
Ha vita van azon, hogy szavatosság körébe tartozik-e a hiba, akkor szakértőt kell megbízni, megvizsgálnia a hibát, ez önmagában sok hónap és sokszázezer forint.

Megjegyzem : nem tartozik a szavatosság körébe az a hiba, amelyre az autó életkorából, futásteljesítményéből, általános állapotából számítani lehet (kivéve a kopó alkatrészeket persze). Ahogy nézem a kérdésed határeset, de inkább azt mondanám kisebb esélyt adnék annak, hogy igazad lesz : a katalizátorokat jellemzően 120-150ezer km-re tervezik, ha a gyári adatot elérted, akkor az már olyan hiba, amire számítanod kell, saját kockázatra vásárlod, nem tartozik a szavatosság körébe.
De próbálkozni lehet persze.

soszták # 2022.03.18. 18:38

Tisztelt fórumtagok!

Adott egy 2007-es ~ 163000 km-rel kereskedésből vásárolt Opel Astra, vásárlás időpontja 2022.03.14.

A kocsin 2022.03.18-án szervíz katalizátor hibát állapított meg, gyakorlatilag a katalizátor belseje ki van lyukadva.

A gápjármű ~ 1500 km-t ment a vásárlástól, az adásvételi szerződésben semmi hiba nincs feltüntetve.
Mivel ennek javítása nem olcsó mutatvány, felhívtuk a kereskedőt, mivel szerintem rejtett hiba, és ki akartam kérni a véleményét.
A véleménye nyomda festéket nem tűrő szavakból állt.
(Ami ismert hiba volt az adásvételkor, hogy a kilométeróra elsőre nem mindig működött. Gyújtás le és visszakapcsolása után működött, ez is ma derült ki, hogy cserélni kell majd a műszerfal csoportot)

Kérdésem, hogy panaszommal hová érdemes fordulni?
Továbbá ha bíróság felé terelem az ügyet, annak mi a menete, költsége, időtartama, és milyen eséllyel vághatok neki egy ilyen procedúrának?

Válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Besenyei Csaba

Atze112 # 2022.01.26. 15:53

Tisztelt Fórumozók!

A következő problémával volna : meghibásodott videokártyámat garanciális szervizelésre elküldtem a kérésnek megfelelően a webshop részére.
Sajnos azt a választ kaptam ,hogy a kártya nem javítható és ,hogy levásárolhatom a számlán szereplő összeget! Termékcserét sajnos egyáltalán nem hajlandóak biztosítani hiába kértem ...

A kártyát már használtan vásároltam papírokkal együtt, már én is jóval többért mint a számlán szereplő összeg ,sőt ennek a kártyáknak a használt ára is már kb a háromszorosára emelkedett , tehát használtan jóval többet ér ...
Az ügyben ,hogy termékcserét kapjak békéltető testülethez fordultam már kétszer is sajnos eredménytelenül , először Budapesten ahol a cég képviselője nehezményezte az adásvételi szerződés vagy meghatalmazást hiányát, mivel ugye a terméket használtan vásároltam, ezért a testület komoly eljárási hibát vétve az ügyet elutasította ( hiánypótlásra kellett volna felszólítani) és érdemben nem is vizsgálta meg .
Az első tulajdonostól a meghatalmazás beszerzése után újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testülethez ,de itt a cégtől sajnos senki sem jelent meg!

Ezután én átnézve a velük folytatott levelezést nagyon furcsának tartottam ,hogy a kártya javíthatatlanságának tényének igazolása érdekében semmilyen szerviz dokumentumot nem kaptam tőlük!
Ezt utólag nehezményezve többszöri kérésemre sem voltak hajlandóak igazolni számomra... Azt állították a gyártói szervizbe küldték vissza, akiktől én már megkérdeztem a dolgot ,de azt választ kaptam,hogy kártya sajnos sosem járt náluk...!!
Jogosan követelhetem a cégtől ,hogy igazolják számomra a szervizelés megtörténtét?
(Mivel én már attól is tartok ,hogy visszaélés történt ez esetben...
Tehát konkrétan arra gondolok a kártyát esetleg máshol megjavíttatták, majd eladták a használt piacon papírok nélkül jóval többért mint ami a számlán szerepel , nekem meg visszajeleztek,hogy javíthatatlan...)

Szintén azt is kértem tőlük ,hogy küldjék vissza számomra a videokártyát, így azt szakszervizben saját költségemre bevizsgáltatom ,de sajnos erre sem reagáltak...

Szóval érdekelne mit javasolnának ez ügyben, esetleg tegyek rendőrségi feljelentést a cég ellen??

Köszönöm a válaszokat!

Kukucs78 # 2022.01.25. 16:00

Tisztelt Fórumozók!
Segítséget/tanácsot szeretnék kérni! Adott egy 2021. június 30-án megrendelt egyedi hálószobabútor, melyet augusztus 30-ig vállalt a kereskedő leszállítani. Egyedi kialakítást, egyedi színt kértünk. A megrendeléskor leadtuk a kívánt színt tartalmazó színmintát.
A színmintát a gyártó október közepére tudta beállítani, a vázrajz pedig szeptember 2-re lett véglegesítve, bár utóbb tűnt fel, hogy ezen a vázrajzon már a megrendelt tömör fa bútor helyett az éjjeli szekrény például korpuszában furnér lemezzel lett ezen a vázrajzon feltüntetve és végül gyártva is.
Az első szállítás november közepén történt meg, amikor olyan felületkezelési hibáktól hemzsegő bútort kaptunk, amit visszaküldtünk javításra. Az ígért 3 hét helyett 4 hét múlva szállított újra és sajnos nem sikerült neki a jegyzőkönyvben rögzített hibákat (amiket megkapott e-mail-ben) javítani, így a két éjjeli szekrény kivételével szinte a teljes bútorzatot visszaküldtük.
Ekkor kértük a hibás elemek újbóli legyártását 15 napon belül. Kb. egy hónap múlva érkezett válaszlevél részükről, hogy nem vállalják az újbóli legyártást, mert az eddig elkészítettől jobb minőséget nem fognak tudni előállítani, kifejtve, hogy túlzóak az elvárásaim a 700 eFt-os bútor hibátlanságát illetően.
Ekkor harmadik lépcsőfokként (mivel a javítás nem sikerült, a legyártástól elzárkózott) jeleztük elállunk a vásárlástól, kérve a nálam lévő bútorelemet elszállítását és a teljes vételár visszatérítését 8 napon belül.
Természetesen erre sem kaptunk választ. Nem veszik fel a telefont. Elzárkóznak mindennemű kommunikációtól.
Kérdés: Tényleg tehetetlenek vagyunk ez esetben? Tudom, hogy megkereshetem a Békéltető Testületet, de mire kitűznek egy tárgyalást az több hónap is lehet, nekem pedig 500 eFt-om van most a kereskedőnél, miközben röhög a markába.
Milyen további lépéseket tehetünk, míg per lesz az ügyből?
Köszönöm a válaszokat előre is.

drbjozsef # 2022.01.01. 17:41

Nivastus,

A szavatossági jog érvényesítésével összefüggő költségeket a kötelezettnek (eladónak) kell viselnie.
Ptk. 6:166.§

Ha nem hajlandó kifizetni azt, akkor megelőlegezheted, és ha a szavatossági igényed megalapozott lesz (vagyis tényleg olyan a hiba, amire érvényes a szavatosság), akkor azt utólag követelheted tőle. Ha máshogy nem, fizetési meghagyással, vagy perrel.

Szomorú örökös # 2022.01.01. 12:40

Nivastus

Kb 160 km-es távolságból

kiskereskedelemben vásárolt elektromos kerékpárról van szó. Elektronikus baja nincs, egyszerűen nem indul. A szerelő azt mondta, nincs nagy gond, gázkar csere, de az oda-vissza szallítás 2x15ezer. Miért a fogyasztót terheli a garanciális javítási szállítási költség?

Nyilván nagy valószínűséggel ez az eladót terhelné, azonban neked sem volt kötelező olyan messziről vásárolni az elektromos járművet. Viszont valahogy ki kéne kerülni a kétszeri szállítást és elvinni neki személyesen, hogy gyakorlatilag azonnal kicserélje azt a gázkart - bele kell férjen egy azonnali javításba szerintem. Addig úgysem lesz járműved, amíg azt a gázkart ki nem cserélik. Ez az én laikus véleményem, lehet, hogy a jogi egészen mást fog mondani.

OFF
Bár ha ez valóban gázkarral indul, akkor az nem „elektromos kerékpár”, hanem „elektromos robogó” lesz. Ami ugyanis hivatalosan a KÖHÉM rendelet szerint kerékpárnak minősül, azt emberi erő kell hajtsa és a motor csak rásegítést végez. Szándékosan nem kerékpárt, hanem járművet írtam ezért.
ON

Nivastus # 2022.01.01. 10:54

Kb 160 km-es távolságból, kiskereskedelemben vásárolt elektromos kerékpárról van szó. Elektronikus baja nincs, egyszerűen nem indul. A szerelő azt mondta, nincs nagy gond, gázkar csere, de az oda-vissza szallítás 2x15ezer. Miért a fogyasztót terheli a garanciális javítási szállítási költség?

Szomorú örökös # 2021.12.13. 03:38

kijan

Az általam is aláírt megrendelőlapból nem kaptam másolatot.

Ez azért kicsit számomra furcsának tűnik.

A mai napon mentem a termékekért (telefonon hívtak, hogy elkészült). Sajnos időközben a blokkot rutinszerűen kidobtam. A korábban kifizetett bútorlapokat így nem adták ide, pedig a náluk meglévő megrendelőlapon lévő valamennyi adatot meg tudtam volna adni, kezdve a telefonszám, név, aláírás, még a rendelés konkrét méreteit is. De ők ragaszkodtak, hogy csak így tudják odaadni.

És teljesen igazuk van, hiszen az ő szabályzatuk a blokk bemutatását írja elő. Hát mit is mondjak, amatőr voltál. De ezért ne az áruházat hibáztasd! Bemondásra akárkinek odaadhatnák, de ez az egyetlen módja, hogy bizonyítsák, te vagy a vásárló. Én úgy gondolom, valamilyen módja biztos van az áru átvételének, de az a kör már nem az áruházban lesz.

A korábban kifizetett, így gondolom saját tulajdonomban lévő árut nem tudom átvenni.

Szerintem ez vitatható, hogy kinek a tulajdonában van, ugyanis hivatalosan még nem vetted át.

kijan # 2021.12.12. 19:32

Tisztelt Fórumozók!
A békéscsabai OBI áruházban megrendeltem bútorlap szabást/élfóliázást. A megrendelőlapra rákerült a nevem, telefonszámom, a rendelt termékek paraméterei. Előre ki kellett fizetnem a pénztárnál, ahol jelezték, hogy mikor kész, telefonálnak, és a kapott blokkal tudom átvenni. Az általam is aláírt megrendelőlapból nem kaptam másolatot. A mai napon mentem a termékekért (telefonon hívtak, hogy elkészült). Sajnos időközben a blokkot rutinszerűen kidobtam. A korábban kifizetett bútorlapokat így nem adták ide, pedig a náluk meglévő megrendelőlapon lévő valamennyi adatot meg tudtam volna adni, kezdve a telefonszám, név, aláírás, még a rendelés konkrét méreteit is. De ők ragaszkodtak, hogy csak így tudják odaadni. Még egyszer átnéztem mindent, sajnos nincs meg. Mit lehet tenni? A korábban kifizetett, így gondolom saját tulajdonomban lévő árut nem tudom átvenni.

FDToth # 2021.11.17. 12:51

Kedves Fórumozók,

3 kérdéskörben kérném a véleményt:

  • 2020-ban új autó vásárlása. hibrid. Előfordul, hogy minden ok nélkül elmegy a teljesítmény, nem lehet gyorsulni, nem reagál a gázpedál, és ritkán, de utána megáll az autó teljesen, 10-15 perc múlva indítható újból. Kereskedés márkaszervize tesztelte, tapasztalták (az autó megállását nem). Megnézték ugyanezt a típust (tesztautó), ott is vannak olyan helyzetek, amikor visszaveszi a teljesítményt az akkuk kímélésé miatt. A kereskedés, a forgalmazó és a gyártó azt közvetíti, hogy normális, ha az autó visszavesz a teljesítményből, csak az a bökkenő, hogy erről pl. a használatiban szó sincsen (azaz, hogy előfordulhat bizonyos helyzetekben teljesítménycsökkenés). Én úgy tudom, hogy ilyen szitukra azért fel kellene hívni a figyelmet, vagy rosszuk tudom?
  • telefonban, és tabletben cseréltettem kijelzőt, akkumulátort. Minkét készülék 2014-2015-ös évjárat, tehát régebbi. 3 szervizben is. Az első nem tudott minőséget adni, 4-szer próbálkoztak, így visszaadták a pénzt (eredeti állapotot nem tudták helyreállítani ugye). Második szerviz is próbálkozott 3-szor, ők sem tudnak javítani csak gyatra minőségben. A pénzt ők is visszaadták. Harmadik szerviz kétszer próbálkozott, ők is elismerik, hogy nem tudnak minőségi alkatrészeket belerakni. Pénzt ők is visszaadják, csak így ugye nincs készülékem, csak két 'ház'. Ilyen esetben kinek kellene és hogyan az eredeti állapotot visszaállítani?
  • szerződés (nem hűségidős) felmondása: e-mailben mondtam fel, olvasottsági és válaszlevélben van is erről visszaigazolás, de ragaszkodnak formanyomtatvány kitöltéséhez a felmondáshoz. Ez így jogszerű, vagy az e-mailes felmondásnak is elegendőnek kell lennie? Az e-mail cím, amiről küldtem, az a szerződésben megtalálható elektronikus kommunikációban cím (pl. ügyfélportálnál így tudok belépni)

Köszönöm!

drbjozsef # 2021.11.09. 19:00

Andrea30,

Értem, hogy egy idő után elhasználódnak a ruhadarabok, de 1 hónap után?
Igen.

Andrea30 # 2021.11.09. 16:05

Kedves Fórumozók!

Szeretném megkérdezni tehetek e bármit azzal kapcsolatban, hogy egy hónapja hordok egy online webáruházban vásárolt kabátot, ami finoman szólva is elkezdett a kar részeinél foszlani. A kabátot rendeltetésszerűen használtam, valószínű az anyag minősége silány és a súrlódástól, kéz zsebre tételtől stb. folyamatosan bomlik fel a külső anyag.
A webáruház azt mondja, hogy ez mechanikai sérülés amiért a viselője a felelős. De hát ez egy ruhadarab azért van, hogy viseljük, ha csak a fogason lógott volna biztos nem indul bomlásnak.
Értem, hogy egy idő után elhasználódnak a ruhadarabok, de 1 hónap után?

Válaszokat előre is köszönöm szépen?
Tisztelettel:
Andi

drbjozsef # 2021.11.08. 15:39

Adásvételnél kikötött határidő esetén kelleni szokott, minden bizonnyal azzal keverem, bár nem látom be mennyiben más jellegű az ilyen szerződés. De ha KBS azt mondja, nem kell, akkor nem kell.

tpalko # 2021.11.08. 12:29

nem szeretnék elcsúszni egy banánhéjon

Kovács_Béla_Sándor # 2021.11.07. 00:39

„Az fmh-hoz kell elözetes fizetési felszólítás?”
Dehogy kell!

(A héten kifejezetten formádon kívül voltál, doktor. Remélem, nincs semmi baj.)

tpalko # 2021.11.06. 21:41

A webshop neve Alfa, neki utaltam. Az üzemeltető cég neve meg Beta, címe csak ennek van. Ez van az ÁSZF-ben is: Alfa webshop, üzemeltetője Beta kft. Akkor a borítékra a céget írom a levélbe meg mind a kettőt.
Számlát meg még nem küldtek, csak visszaigazolást a rendelésről. Meg is említem majd a fickónak, hogy a NAV esetleg kíváncsi lesz mi történt a számlával.

drbjozsef # 2021.11.06. 16:29

Annak, akinek a nevére utaltál, akivel szerződtél, akinek a neve a számládon áll.

tpalko # 2021.11.06. 08:37

van egy cég nevem székhellyel, van a cégtárból egy cégvezető neve/címe és van egy név/cím akivel telefonon tárgyaltam és akinek visszaküldtem a terméket. Melyikre küldjem az fmh-t? én a cég székhelyére de nem vagyok biztos benne.

drbjozsef # 2021.11.05. 18:29

Az fmh-hoz kell elözetes fizetési felszólítás?
Igen. Tértivevényes levél, határidő tűzésével, elmaradasása esetén FMH kilátásba helyezése. Neved, címed kell legyen, az elég.

Ha perré alakulna a dolog mennyi esélyem van?
Jó. Utalással fizettél? Az bizonyítja az ügyletet, vagy legalábbis a pénzmozgást.

tpalko # 2021.11.05. 14:22

Kedves drbjozsef,

az eladó úgy hirdette a terméket, hogy 40 db játék van rajta. nem volt.

Viszont azóta nagy durcásan beleegyezett, hogy visszaküldjem a konzolt. visszaküldtem. Szokása szerint megint nem válaszol semmire.
Az elállásról szóló első értesítéstől számított 14 nap hétfőn jár le. Az fmh-hoz kell elözetes fizetési felszólítás? Az egész ügyletről csak emailjeim vannak meg képernyő mentések. Ha perré alakulna a dolog mennyi esélyem van?

Kukucs78 # 2021.11.03. 11:01

Tisztelt Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni egy hibás teljesítéshez tartozó probléma esetén.
• 2021. június 30-án megrendelésre került részemről 1 db tömör fa franciaágy és 2 db éjjeliszekrény egy bútorboltban. A megrendeléssel egy időben leadásra került részemről egy darab kívánt színt bemutatni kívánó bútordarab, kihangsúlyozva és a megrendelőlapon is feltüntetve, hogy az újonnan megrendelt bútor gyártását ebben a színben kérem. Akkor a bútor ára szumma 564 400 Ft-ban került kiajánlásra, melynek az előlegét, 300 eFt-ot 07.01-én megfizettem. Ekkor a gyártó és bolt elkészítési határidőként 6-8 hetet jelölt meg, ami 8 héttel számolva is augusztus végének kellett volna lennie.
• Ezt követően több egyeztetés történt, leginkább az éjjeliszekrények egyedi kialakítását illetően, melyek végleges ára az eredetileg kiajánlott bruttó 76 200 Ft/db-ról megemelkedett 124 460 Ft/db-ra, amit még szintén elfogadtam, tekintve, hogy az általam kért legcsendesebbnek és legmagasabb komfortfokozatúnak ígért vasalatok esetében elfogadtam ezt az árnövekedés. (az éjjeliszekrények alap listaára cc. 50 eFt) A műszaki vázrajz végül 09.02-án került elfogadásra. Ebben az időbeli eltolódásban benne van, hogy augusztus elejétől nagyon akadozott a kommunikáció a gyártó és közöttem és Én is több módosítást kértem, mire kialakult a végleges kívánt műszaki tartalom. A megrendelés végleges összege 678 700 Ft-ra emelkedett.
• Ezen időszak alatt a színbeállítással nem nagyon haladt a gyártó, a leadott színminta ellenére. Többször készítettek nem megfelelő mintát, amit ki sem postáztak, mert nem is hasonlított a kért színhez. Az igényeknek megfelelő színminta október 15-én érkezett meg postai úton, aminek az elfogadását még aznap visszaigazoltam.
És innen kezdődtek a problémák:
• A megrendelt termékeket 10.27-én szállították és már az első darabon, a szállítókkal együtt minőségi hibát fedeztünk fel, mégpedig a felületkezeléshez használt lakk feltolulását.
• Ezt követően minden egyes darabot egyenként néztem át, fényképeztem a hibákat és még aznap jeleztem a gyártó és a bolt felé az észrevételeimet, kérve megoldási javaslatukat.
• A hibák: Több helyen éles karcok, felületi benyomódások, hólyagszerű jelenségek, az ágykeret belső oldalán letörést.
A gyártó értékesítőjétől olyan válaszokat kaptam, hogy „nem megszokott, hogy egy megrendelő ennyire tüzetesen nézi át a leszállított bútort/hogy ennyire kritikus/hogy fényképezi a hibákat”. Volt olyan válasz is két fejtámla hátsó részén látható hiba esetében, ami úgyis a falhoz lesz tolva, kvázi nem látszik, de az ágyneműtartó belsejében lévő felületi hibákra/letörésekre is az volt a válasz, hogy az az ágyneműtartóban van, kvázi nincs szem előtt. ☹ Az éjjeliszekrények esetében, ahol jeleztem, hogy akkora hanghatással jár a bezárása, ami ebben az árkategóriában nem elfogadható, hangos, akkora lendülettel lehet csak bezárni, hogy a nincs ember, aki ne ébredne fel rá és az ágyból fekve nincs akkora fizikai erő a karomban, hogy be tudjam zárni. Ezekre azt a választ kaptam, ez ilyen, fogadjam el, de majd ha visszaviszik, megnézik, mit tehetnek vele. A fiók vasalatainak nyomásra ki kellene nyílnia, ez sem történik meg és nem húzza vissza a fiókot, ami szintén kívánalom volt. Erre azt a választ tudtam adni, hogy az IKEA 10 EFt-os vasalatai ennél halkabbak és okkal kértem a prémium vasalatot. Ez nem felel meg annak a minőségi kívánalomnak, amit előzetesen jeleztem, nem tudom ezt a választ elfogadni.

Több telefonhívás és levélírást történt azóta. A telefonbeszélgetések során a gyártó igyekszik elbagatelizálni a minőségi kifogásokat, de az Én álláspontom az, hogy egy szumma közel 700 eFt-os vételár esetében, amit elfogadtam, kifizettem nem szeretnék kompromisszumokat kötni és elfogadni, hogy nem a 100 %-os minőségű bútort kapom. A bútor nem értékcsökkentett bútorként lett vásárolva. Azt egyedi igényeknek megfelelően rendeltem és szeretném megkapni.

A leveleimben folyamatosan jelzem, hogy nem árcsökkentést kérek és nem látszatjavítást, hanem a termék kifogástalan minőségben történő legyártását. Jelenleg a gyártó, az eredeti, augusztus végi vállalási határidőn túl van két hónappal. November 2-a van és van egy hibás bútorom, amit elméletileg a héten csütörtökön szállítanak vissza a gyárba, de még az időpont nincs lefixálva, bár kértem, annak visszaigazolását. Ha elviszik a bútort két hét múlva ígérik visszahozni. A kérdésemre, miszerint minden általam jelzett minőségi észrevételt kijavítják-e, azt a választ kaptam, hogy nagy valószínűséggel.
Ebben a két hétben újból nem lesz hálószobabútorunk, ami ismételten kellemetlenséggel jár számunkra, tekintve, hogy a szállítás időpontjára a régi bútorokat elvitettük.
Már tartok attól, hogy 1.) ezek látszólagos- és részjavítások lesznek 2.) a gyártó elviszi a bútort, majd kapok pár nap múlva egy levelet, hogy visszautalják a termék vételárát és elállnak a gyártástól.

Abban kérnék tanácsot, hogy ebben az esetben mit tudok tenni? Milyen előzetes intézkedéseket tudok tenni az irányba, hogy a gyártó/bolt a hibákat javítsa, akár olyan áron is, hogy az ágy bizonyos részeit újra kell gyártania?
Ugye nem kell azt elfogadnom egy 700 eFt-os, tömör fa bútor esetében, hogy „Jól van az úgy, nem értjük miért ilyen kritikus a megrendelő?”?
Szeretném kiemelni, hogy nem a bútor árából szeretnék kedvezményt kérni, pusztán a vételárnak megfelelő minőségű bútort megkapni. A bútor konstrukcióját tekintve számunkra tetszetős, csak hát a gyártás nem sikerült úgy elsőre, ahogy kellett volna.
4 hónapja várunk egy bútorra, amit szeretnénk kifogástalan minőségben leszállítva, összeszerelve megkapni.
A kétségbeesésünk határtalan, mert azt látjuk, sem a bútorgyár/sem a bútorbolt nem partner a megoldásban.

Jelenleg ott tartunk, hogy bár a múlt héten megígérték a most csütörtöki elvitelt, aminek tegnap kértem az időpontmegerősítését, hogy valóban jönnek-e. Sem a gyár, sem a bolt részéről nem érkezett válasz, miközben ez nekem munka és bevételkieséssel jár, ha feleslegesen leszek itthon.
Válaszokat és segítséget előre is köszönöm

drbjozsef # 2021.10.28. 11:20

tpalko,

Bármire hivatkozhatsz. Nem tilos az. Majd elutasítják.

Érdemben semmire, hiszen itt szó sincs bűncselekményről. Ez polgári jogi vita.