Követeléskezelés


ObudaFan # 2011.01.30. 16:09

Ha engedményezésről van szó, és nem egy sima megbízásról a behajtásra.

végrehajtó1 # 2011.01.30. 13:02

A követeléskezelési engedményezést írásban kell közölni az adóssal.

ObudaFan # 2011.01.30. 12:05

Ha a követeléskezelővel kapcsolatban felmerült költségeket a cég be akarja hajtani az ügyfélen, akkor ezt előzetesen az ászf-ben, vagy a szerződésben rendezni kell, egyébként esetleg adatvédelmi kérdések merülhetnek fel.

Mitanni # 2011.01.30. 11:57

Értem, nagyon szépen köszönöm!

Tehát azzal kapcsolatban, hogy az eljárás során követeléskezelő személye került igénybevételre előzetes tájékoztatás nem szükséges a szolgáltató részéről.

Amennyiben viszont a dolog megtörtént, az adóssal szemben gondolom a tájékoztatási kötelezettség fennáll, ha másképpen nem is, magától a követeléskezelőtől, bár azzal, hogy a hitelezőn kívüli személytől érkezik a megkeresés, erről nyilvánvalóan tudomást is szerez.

Voltaképpen tehát ennek a folyamatnak nincsenek jogszabályba vésett szabályai, így a hitelező belátásán múlik, hogy miképpen történik az adós felé az információközlés, az egész eljárásra vonatkozó szabályok pedig a hitelező és a követeléskezelő közötti megbízási szerződésben rögzülnek.

ObudaFan # 2011.01.30. 11:09

Akár az első felszólítás is jöhet követeléskezelő cégtől.

Mitanni # 2011.01.30. 10:57

Üdvözletem!

Kérdésem lényege tulajdonképpen a hitelező (például egy közüzemi szolgáltató), valamint a követeléskezelő viszonyának értelmezésére vonatkozna.

Arra lennék ugyanis kíváncsi, hogy léteznek-e arra vonatkozó jogi feltételek, hogy tartozás esetén például mely időponttól kezdve kapcsolódhat be a folyamatba külső, követeléskezelő cég? Ez jogos lehet esetleg már az első, szolgáltató által küldött fizetési felszólításban foglalt fizetési határidő eredménytelen elteltét követően (illetve ezt megelőzően, akár az alap fizetési határidő letelte után)?
Maguk a határidők gondolom az adott társaság üzletszabályzatában vannak feltüntetve, erre vonatkozó jogszabályi háttér bizonyára nincs, de vajon jogosan teszi-e egy szolgáltató, ha például az első ízben kiküldött fizetési felszólítást követően az újbóli megkeresés már a követeléskezelőtől érkezik?

Az ezzel kapcsolatos, három fél közötti viszonyrendszer esetleges szabályozása érdekelne. Erre vonatkozó rendelkezéseket nem találtam, így gyanítom, az előbb vázolt folyamat egy közüzemi szolgáltató esetében is fennállhat.

Előre is köszönök bármilyen ezzel kapcsolatos álláspontot!