Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


gépjármű vásárlásától való elállás

nonolet # e-mail 2018.03.11. 10:41

Mittehszet?!!

Hát azt hogy: elolvasol ebből a fórumból pár oldalt.

Akkor már látod majd, hogy mit és hogyan tehetsz!

sityu1 # e-mail 2018.03.11. 10:31

autót vásároltam 2018.02.28.án A MOTORJA VEZÉRLÉS MEGHIBÁSODÁSA MIATT TŐNKREMENT 2018.03.01 ÉN MIT TEHETEK MÁR NEM SZERETNÉM ÁTIRATNI

adataim továbbadását megtittottam a bank mégis továbbadta 3 félnek s?t még a bankszámlám kivnatait is mit tehetek

nonolet # e-mail 2018.03.02. 08:04

"mivel márkaszervízben javították, gyári alkatrészek, gyári technológia felhasználásával, nem szenvedett értékcsökkenést"

Ez szakértői kérdés.
A piaci árak alapján dönthető el, vita esetén.

Bajaizs # e-mail 2018.03.01. 22:59

A legszebb az egészben, hogy folyton azt írták, hogy mivel márkaszervízben javították, gyári alkatrészek, gyári technológia felhasználásával, nem szenvedett értékcsökkenést...
Ettől teljesen kiakadok, mert ha rendesen megcsinálták volna, akkor nem hiányzott volna 25cm hosszan a hátsó szélvédőről a szélvédő ragasztó....
Ennyit erről.... magyarország, márkaszervíz...
Mondjuk ha nem ázik be, egy ideig nem tudjuk meg hogy törött volt! Csak amikor el akartam volna adni, vagy véletlen egy szervíz folyamán.
Egyébként a márkakereskedő ügyvezetője egyetlen egyszer sem vette fel velem a kapcsolatot, abszolút elzárkózott mindentől.

nonolet # e-mail 2018.03.01. 21:26

Akkor nyerésben vagy...

PLÁNE, hogy

"Fogyasztó"-nak minősülsz és a 6 hónapon IS belül vagy.

Így az eladónál bizonyítási teher, hogy

  • tudtál

vagy

  • tudnod kellett volna

a törésről....

Amit ő mint márkaszervi SEM fedezett fel.

Szóval: írasd meg a REÁLIS összegszerű ajánlatos leveled plusz a per előkészítő iratot.

Aztán, ha nem fizet rá, akkor >> per.
Ezt a pert aligha lehet elveszíteni.

Bár szerintem fizetni fog per nélkül is... a levélre.

Bajaizs # e-mail 2018.03.01. 21:14

nonolet:
Nagyon köszönöm!

A szerződésben az eladó a vw márkakereskedő, a szerződésben benne van, hogy korábbi sérülése, karambolos javítása nincs!
Július végén vettük, október elején küldtük az első hivatalos megkeresést.
Adatlapot nem kaptam, láttam. Nem tudtam hogy ilyet kellet volna adniuk!
Valószínű az, hogy hanyag volt az értékesítő kolléga!

nonolet # e-mail 2018.03.01. 20:47

Bajaizs

Ez egy (kellék)SZAVATOSSÁGI ügy.

Amiben HA kereskedés adta el magánszemélynek,
akkor a vevő RÁADÁSUL "Fogyasztó"-nak IS minősül.
Ekkor pedig ez eladónál van van a bizonyítási kötelezettség az ELSŐ 6 hónapban!

- -

A (kellék)SZAVATOSSÁG okán...

Azaz AZT kellett kapnod AMIRŐL a szerződés szólt!!!!
A szerződés pedig egy TÖRÉSMENTES autóról szólt.

Amit bizonyít legalább két dolog

  • az adatlap, amit adtak az állapotról

(kereskedésnek ezt KÖTELEZŐ adni)

  • a szerződés, amiben NEM szerepel a törés ténye

Ugye mindkettő így van?!
Hisz azt állítják, hogy nem tudtak a törésről.
(ezt az állítást remélem írott formában is beszerezted már tőlük)
Így a törés sem az adatlapon, sem szerződésben nem szerepelhet, elvben.

- --

Ergo: a szerződés szerint törés mentes autót vettél.

Ha ezek ellenére mégis törött,
akkor
azért alighanem felel az eladó.

Akár tudott róla akár nem!

Itt ágazik el történet attól függően,
hogy

  • VALÓBAN a kereskedő-e az eladó a szerződésen IS ?!
  • belül volt-e még a szavatossági igény bejelentése a 6 hónapon?

1.
Ha NEM kereskedő az eladó akkor a vevő nem "Fogyasztó".
Ezért a vevő bizonyítja, hogy a szerződéshez képesti eltérés bizony

  • MÁR az átadáskor is fennállt

(ezt úgy tűnik könnyű lesz bizonyítani)
ÉS

  • azt a vevő a tőle ELVÁRHATÓ és KELLŐEN gondos átvételkor NEM ismerhette fel

(ezért van az alighanem kitétel fentebb)

Azaz a törés rejtett hiba volt!
Ami csak később egy meghibásodáskor derült ki.

Az problémát a "tőle ELVÁRHATÓ és KELLŐEN gondos átvétel" okozza.

Mert, ugye egy 7 milliós autónál elvárható

  • az alapos átnézés, akár saját "szakemberrel"

és

  • akár a szerviztörténet lekérése is

Ugyanakkor mivel egy MÁRKA SZERVIZ az eladó!
Ez nyilván csökkenti valamelyest a vevő felelősségét, mivel elvben JOBBAN BÍZHAT az eladóban, mint a nem márkaszervizben.

VISZONT HA!!!!
A törést az autót átvizsgáló és az adatlapot kitöltő MÁRKA kereskedés SEM észlelte (ezt állítja!!!),
akkor azt NYILVÁN a vevő pláne nem észlelhette...

Szóval: a hiba felismerhetősége FONTOS kérdéssé válhat egy szavatossági perben.
De ez esetben a vevő áll nyerésre kb. 100%-ban.

2.
Ha IGEN kereskedő volt az eladó, akkor a vevő fogyasztó!
ÉS!!!!
ha 6 hónapon belül jelezte a szavatossági igényét!
Akkor ez azt jelenti, hogy megfordul a bizonyítási teher :-)

Azaz a kereskedőnek kell bizonyítania
hogy
a vevő "márpedig TUDOTT" a szerződés kötéskor a törésről
VAGY
azt a tőle elvárható gondossággal észlelnie kellett volna
Az első pontban írtak miatt azonban ezt az eladó aligha tudja bizonyítani, hisz ő maga mint átvizsgáló márkaszerviz sem észlelte...

Ha netán már a 6 hónapon túl lett a szavatossági igény előterjesztve, akkor az 1. pont érvényes és már a vevő bizonyít.

- -

Röviden: ezt az ügyet elbukni aligha lehet.
Az eladó felel az általa nem észlelt, nem ismert törés miatti károkért.

  • értékcsökkenés
  • eddigi költségek

Pláne, hogy márka szervizként neki PLÁNE észlelnie-tudnia kellett volna a törést.

Igen, be kell perelned, de 99,9%, hogy nyersz.

Azonban előtte tegyél egy ajánlatot!

  • írásban
  • reális összeggel
  • határidővel (mondjuk 15 nap)

és

  • per belengetésével

Ehhez írasd meg az ügyvéddel a per előkészítő iratot és mellékeljétek.

bermuda háromszög # e-mail 2018.03.01. 19:55

Én nem vagyok jogász, de az, hogy elismerték, hogy hibáztak, biztosan jobb esélyt ad.

Az hogy ezt a szokásos elkenéssel csinálták neked tök mindegy, mert nem a "cég" tesz ezt vagy azt, hanem mindig élő emberek. Most is valaki hibázott, aki jól is végezhette volna a dolgát - nincs rá hatásod, hogy kit alkalmaznak.
Viszont ha nem hibázik, akkor kisebb a bevétel.
Érdekes lenne még megtudni, hogy aki beadta annak figyelembe vették-e a törést. Ha igen akkor tudatos ....

Bajaizs # e-mail 2018.03.01. 19:43

bermuda háromszög: igen, ezt az első levelükben elismerték. Pont mindegy, hogy szándékosan, vagy tényleg hanyagságból vertek át... De nyilván sem fizetni, sem visszavenni nem akarnak. Nem volt állapotlap, semmi.
Megbíztam benne, mégiscsak egy vw üvegpalota, márkakereskedés. Nekem kellet volna festékvastagságot mérnem, alvázszám alapján leinfózni?? Tényleg elszomorító!

Vadsuhanc:
Az ügyvédem mindenképp a pert javasolja.... eddig is korrekten segített, de ezért is kérem a véleményeket, hogy jobban tudjak dönteni.

bermuda háromszög # e-mail 2018.03.01. 19:32

arra hivatkoztak hogy az értékesítő kollégájuk nem járt el kellő körültekintéssel.

Tehát az eladó cég elismerte hogy hibázott.

Vadsuhanc #   2018.03.01. 19:27

Az alapján amit leírtál per nélkül nem fogod a pénzed megkapni...

Mennyire vagy biztos az ügyvédedben ez itt a kérdés.

Bajaizs # e-mail 2018.03.01. 19:06

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi esetemet szeretném megosztani veletek.
Vásároltam 2017 nyarán egy 14 hónapos magyarországi még 3 évig garanciális, 1 tulajos 40ezer km-et futott gépkocsit egy hazai márkakereskedésben 7 millió ft-ért. Az autót az első tulajdonosa ott vette, és ott is cserélte be egy újra ennek a beszámításával. Megvettük..."Sérülésmentesen", mint az új, csak 3 millióval olcsóbb.
Másfél hónapra rá csúnyán beázott a csomagtere. Elvittem a közelünkben lévő márkaszervízbe, ahol közölték velem, hogy látják a rendszerben, hogy korábban hátulról törött volt az autó, egy harmadik márkaszervíz javította elemcserékkel, fényezéssel.
Hívtam az autót értékesítő embert, aki megígérte, hogy utánanéz. Na, napokig nem értm el, írtam egy mailt, hogy a sérülésmentes autó korában törött volt. Na erre reagált, megnézte az adatbázisban, és elismerte a kárelőzményt, de azt mondta, neki nem volt erről tudomása, pedig ő volt aki a beszámolást is intézte az első tulajdonosnak. Kiderült, hogy a nagy szakszerű márkaszervíz javítás abból állt, hogy kicserélték a csomagtér ajtót, lökhárítót újra, lefényezték őket és kész. Csakhogy egy tömítést, nem cseréltek ki, ami 2000ft-os tétel volt. Vártam 3 hetet, amíg ígérgettek hogy ezt majd megrendelik, kicserélik, de ez nem történt meg. Kicseréltettem a közeli(50km) márkaszervízben saját költségemre, 20ezer forint volt. De utánna is beázott, ugyanúgy. Ekkor már ügyvédi felszólítást küldtem a cégnek, árleszállítási igényt nyújtottam be. Közben a közeli (50km)márkaszervízben kiderült, hogy a hátsó szélvédőnél ázik be. Ezt is megjavíttattam, így már több mint 100ezer forintomban volt a sérülésmentes autó javítása. Jöttek mentek a levelek, elismerték hogy törött volt az autó, de arra hivatkoztak hogy az értékesítő kollégájuk nem járt el kellő körültekintéssel. Végül aprópénzt kínáltak árleszállítás gyanánt. Nem fogadtam el. Ügyvédem szerint, be kell őket perelnem. De a nagy érték miatt komoly költségekkel járna.... Mennyire lehetek biztos az igazamban? Kérem segítsenek a döntésben.
Köszönöm!

nonolet # e-mail 2018.02.11. 20:33

Akkor érd el nála a biznisz visszacsinálását.

De legalább a foglaló nagy részét szedd vissza...
(egy kis tanuló pénz nem a világ vége, ha gyorsan lezárul az ügy)

Aztán kész, történet lezárva.

hínársrác # e-mail 2018.02.11. 18:52

Köszönöm az eddigi útbaigazítást.
Nos én is tartok attól hogy ezek után a javítást hogy végeztetné el, tekintettel az autó jelenlegi állapotára.
A független szervizes ahova a kocsit állapotfelmérésre vittem 200ezres költséggel ijjesztgetett.
A fékek és futómű felújítása kerülne ennyibe.

nonolet # e-mail 2018.02.11. 16:47

"állapotfelmérő lapjai nincsenek az autókról"

Hoppá ERŐS alku pozícióba kerültél!
Mivel ez biza kötelező neki.

Komoly baja lesz/lehet, ha ráborítod a bilit.

Ezért, ha már nem akarod bizniszt, akkor...

Légy kemény.
Tájékoztasd, hogy:
Mivel nem előírásszerűen zajlott az ügy így jogi útra lépsz és feljelentést is teszel, mert úgy éred, hogy itten bizony éppenséggel a szándékos csalás gyanúja állt elő és még a zsarolás is befigyel újabban.

Bár nem feltétlenül szeretnéd ezt az utat járni és egyszerűbb volna, ha a foglaló (és nyilván az autó) visszaadásával békésen zárulna le az ügy köztetek.

- -
Magyarul és világosan: befenyíted(megzsarolod), hogy:

  • vagy visszacsinálja a bizniszt
  • vagy panaszt teszel, ahol csak lehet...

Azért tanú NE legyen erre és csak élőszóban közöld.
(mivel rosszul fogalmazva ez ugye könnyen zsarolás lehet)

- -

HA akarod bizniszt, akkor meg alkudj erősen, előnyben
vagy a fenti befenyítés is bevetve.

Jómagam ekkor az érdemi árengedményre utaznék.
(kérj a javításra árajánlatot ott ahová vitted az autót)

Hisz ki tudja a kereskedői javítással mennyi nyűg lesz/lehet majd, ha szívózni kezd.

- -

Az egy csata egy olyannal, aki tudatosan át akart baszni!

Meg ne sajnáld közben...
Bármit vet is be, rutinosan veled szemben.

hínársrác # e-mail 2018.02.11. 11:43

Beszéltem a kereskedővel és az alábbira jutottam.
Megtudtam hogy állapotfelmérő lapjai nincsenek az autókról, csak abban az esetben készít olyat ha a vevő nagyon kéri, így sajnos nincs viszonyítási alapom.
A foglalóról szól adás-vételi szerzódés azert nincsenek tanúztatva mert többnyire csak egyedül van a kereskedésben és így ez nehezen megoldható. Egyébként 16éves múltal rendelkezik a kereskedés.
Olyan engedményre hajlik csak az eladó hogy a foglalót beszámítja más autóba, vagy a focus hibáit a saját szerelőjével megcsináltatja.
Ezalatt arra gondolt hogy kicserélteti a szivárgó lengéscsillapítót egy még működő bontottra, a féktárcsákat felszabályoztatja, illetve a toronycsapágyat is rendbeteteti.

nonolet # e-mail 2018.02.10. 02:07

Utólag okosnak lenni, annyi mint előre hülyének.

Már kezdésnek is... 13 éves és patika állapotú, ehhh!
(pláne egy ford vacaknál, ugyanmár)

- -

A foglaló célja, hogy: a szerződést később megkösd!
A már kialkudott feltételekkel....

Azaz foglalót CSAK a MEGÁLLAPODÁS után adunk!!!
Tanulság-1: ne a foglalózás UTÁN kezd tájékozódni!

Ha mégse kötöd meg a szerződést, akkor elbukod a foglalót!
Ennyi.
Tanulság-2: legközelebb ne foglalót adj, hanem előleget.
(az előleg visszajár, ha nem jön létre a szerződés)

- -

Mit tehetsz?
Nem sokat... jól már nem tudsz járni.

1.
Vedd elő az állapot lapot!
A kereskedőnek kellett ilyet adnia neked.
(HA nem kaptál eddig, akkor kérd el)

Vesd össze az autó állapotával...
HA eltér, akkor javul a helyzeted.
Tudod vele revolverezni, mert csalni akart.
...és alighanem megtudtok alkudni.

Ha nem tér el, az pech neked, mert akkor a hibákról tájékoztatott.
Akkor ő diktál, vagy bukod a foglalót.

- -

2.
Figyelj rá, hogy
a kereskedő legyen az eladó!!! és ne valaki MÁS!!!
A szerződésen a kereskedő vállalkozás szerepeljen az eladóként.

  • a cégneve vagy a neve+EV (egyéni vállalkozó)
  • az adószáma
  • EV esetén a nyilvántartási száma is

Cég esetén nézd meg, hogy nincs-e felszámolás alatt.
https://www.e-cegjegyzek.hu/

Ellenőrizd az adószámát is és, hogy van-e végrehajtás ellene.
http://nav.gov.hu/nav/adatbazisok

HA cégtől veszed, magánemberként, akkor ugyanis "Fogyasztó"-nak minősülsz majd! reklamáció esetén.
Ami azt jelenti, hogy

  • ha hibát jelentesz be utólag

akkor

  • az első 6 hónapban!
  • neki kell bizonyítania, hogy "nem is volt hibás"

HA nem valaki mástól veszed (csőbe húz), akkor viszont neked kell bizonyítani az eladó helyén szereplő számára, hogy " már az átadáskor is hibás volt".

Tehát: kereskedő vállalkozástól venni ELŐNYÖS!
De ehhez figyelni kell az eladó rovatra...
(gyakran átvernek rábeszélnek, hogy írd alá, bár nem az ő vállalkozása az eladó a szerződésen)

Épp ezért, ha rád is erőszakolja és megveszed inkább.
Akkor AZOKKAL a hibákkal,amik az állapotlapon NEM szerepelnek majd a vétel után vidd vissza.
.. ÉS kérd a javítást szavatossági alapon.

Szóval: a lényeg és az alku kulcsa számodra az állapot lap!

ÉS az, hogy: valóban a VÁLLALKOZÁS legyen az eladó ne más (ne egy magánszemély!!!).

hínársrác # e-mail 2018.02.09. 16:54

Kedves Vadsuhanc

Két hete kinéztem egy patika állapotú 13éves kettes kombi focus-t egy debreceni kereskedésben, melyet a foglaló után pár nappal átnézettem egy szervízben, tudom előtte szokás. Azért döntöttem a szervízes átnézés mellett mert a foglaló után kíváncsiságból lekérdeztem az autoDNA weboldalról az autó ekőéletét és azt láttam hogy németben egy éve sérűlt volt. A szerelő átnézte a karosszéríát, és a futóművet is. Kiderűlt hogy a hátsó sárvédő ívei újra lettek fújva amit a kereskedő be ismert, bár azzal védekezett hogy nekem ezt mondta a megtekintés alkalmával, amire én nem emlékszem. A féktárcsák hullámosra koptak, de ezt nem cseréltete le csak a betéteket. A lengéscsillapítók porvédői is hiányosak, rohadtak, sőt az olaj szivárog is az egyikből, és a toronycsapággyal sincs minden rendben. A hátsó szilentekből is csak az lett cserélve ami nagyon kritikus állapotban volt. Az autót 4napja műszakiztatták. A kereskedő a foglaló napján azzal biztatott hogy ő mindent cseréltetett rajta amit szükségesnek látott. A szervizes szerint a fékbetéteken és az első két rugón kívűl ő mást nem látott hogy cserélve lett volna..
A motorban meg alíg volt olaj, a pálca alján épp hogy látható volt annak nyoma, a minimumot meg sem közelítette.
Az autó ára 1.2millió és 150ezer foglalóm van benne..
A gépkocsi hibáira való tekintettel alkudni próbáltam hogy a futómű javításának összege ne csak engem terheljen, de a kereskedő 1forintot sem hajlandó engedni az árból, gondolom a foglaló adta biztonságérzet miatt. Elmondása szerint a porvédő nélküli lengéscsillapító szárak látvanya nem nagy probléma.
Az olajat engedő lengéscsillapítót elég akkor cserélni ha már pattog a kerék.
Hullámosra kopott fékbetéteket valóban fel lehetett volna szabályozni, de a műszakin volt fékerő, meg amúgy sem drágák a ford alkatrészek.
12éves repedezett téligumikra:
Ő is régi gumikkal jár.
Elmondása szerint foglalót teljes egészében bukom ha elállok a vételtől.
A kérdésem még az lenne hogy ezek a hibákra való tekintettel kérhetem a foglaló visszafizetését? Rejtett hibának minősűlnek a felsorolt hibák?
A foglalón nincsenek tanúk feltüntetve, ez mennyire szabályos így?

Vadsuhanc #   2018.02.09. 16:22

hínársrác

Talán, ha leírnád mi a konkrét problémád, könnyebb lenne segíteni.

hínársrác # e-mail 2018.02.09. 16:01

Kedves fórumozók.
Véleményeket kérnék az alábbi foglalóról hogy ilyen formában mennyire hiteles?

https://drive.google.com/…vfp-VR0/view?…

nonolet # e-mail 2017.11.25. 17:53

Mici87

HA "előleg" volt az írás szerint, akkor vissza kapod.
(de lehet esetleg kártérítési igénye, attól függ mit írtál alá)

HA "foglaló" volt akkor nem.

nonolet # e-mail 2017.11.25. 17:51

Meryke61

Ha VALÓBAN AZ a kereskedő az eladó akinek fizettél,
akkor semmi köze se neki se neked ez előző kereskedőhöz/tulajhoz.

Ezért....

Egy biztos: NE FIZESS NEKI egy fillért sem!!!!
Bármi is a meséje..

Ellenben írasd át mielőbb a nevedre.

Aztán, ha kiderül valami, akkor majd egy
perben tudsz futni a pénzed/autód után.
Sajnos.

Minden más megoldás rossz!!!!

Kivéve, ha (netán) visszaadja a pénzed és eldobjátok szerződést.

Mici87 #   2017.11.25. 15:59

Sziasztok! Ha egy markakereskedesben leelolegeztunk egy hasznalt autot (700.000 ft az ara es 100.000-et tettunk le mivel szombat van igy nem tudtak volna atadni a forgalmit es atiratast intezni), de itthon meggondoltuk magunkat akkor hetfon elallhatunk a vasarlastol es visszakaphatjuk a letett szazezer forintot vagy mar mindenkepp buktuk?

Meryke61 # e-mail 2017.11.21. 19:19

Üdvözlöm Önöket! Segítségüket szeretném kérni. Szombati napon vásároltam egy kereskedőtől az autót. Természetesen megtekintve, kipróbálva adás-vételi szerződés alapján a vételárat készpénzbe kifizettem az eladónak. A forgalmi engedélyben tulajdonosként nem volt feltüntetve, hanem a "Hivatalos feljegyzések"-nél szerepelt a kereskedő neve, melyet azzal magyarázott, hogy a törzsköny passzivitása miatt. Én hittem neki, lehet nem kellett volna.
A mai napon felhívott azzal a kereskedő, hogy az előző kereskedő akitől hozzá került az autó felszámolás alatt van és inkasszót tettek az autókra, ami az én autómat is jelenti. Azt kérdezte, hogy voltam-e az okmány irodába, kérdeztem, hogy miért. Azzal riogatott, hogy elveszik a papírjait a kocsinak, nem tudom átiratni és vihetem majd a bontóba, de ő egy fillért se ad nekem. Kérdeztem, hogy ez most hogy lehetséges. A válasza az volt, hogy felhív 1,5 órával később és majd megmondja, hogy mennyit kell még fizetnem, nekem meg neki, hogy az autóról levegyék az inkasszót. Kérdem ez valóban lehetséges. Mi a teendő ilyenkor. Természetesen mivel szombaton délután vásároltam az autót, még nem indítottam el az átiratási dolgot, csak a biztosítást indítottam el.

Szomorú örökös #   2017.11.12. 06:34

Bali29

Suzukimnál pl nem hidrotőkés :)

Na ja, vannak még kőkorszaki technikák az űrkorszakban. Ugye ugyanaz az évjárat a Suzukinál 1.0 verzióban hidrotőkés szabályozású, az 1.3-as viszont nem az. Fogalmam sincs, hogy miért így gyártották le.

De egyébként valóban egy motor gyűrűzés, hengerfej-felújítás szükség esetén megoldja a problémát. Ha még mellette a kuplungot is felújítják - ha már ennyire szét van szerelve a motor, akkor érdemes megcsináltatni - akkor is max. a fele lesz a költség egy normális szerelő esetében. Én mondom, svindlit érzek a történetben, ez a baromira lassú szerelő valaki havernek akarja átjátszani. Ekkora munkánál érdemes volna előtte részletes árajánlatot kérni, hogy mi és miért kerül annyiba, ezt én mindenképp meglépném.

Az már más kérdés, hogy amennyiben a motorblokk vagy a hengerfej valahol repedt, akkor hiába lesz felújítva, egy kalap hajítófát nem fog érni, ugyanúgy eszi tovább az olajat és forralja a hűtőfolyadékot. :-O

Egy ismerősöm is régebben egy 524-es BMW-vel járt úgy, hogy megfőtt a motorja. A márkaszervíz közel egy milliós költséggel motorcserét javasolt. Ő inkább keresett egy szerelőt, aki szépen szétszerelte és megcsinálta párszázezerért. A végén így adta el.