gépjármű vásárlásától való elállás


nonolet # 2017.11.25. 16:51

Meryke61

Ha VALÓBAN AZ a kereskedő az eladó akinek fizettél,
akkor semmi köze se neki se neked ez előző kereskedőhöz/tulajhoz.

Ezért....

Egy biztos: NE FIZESS NEKI egy fillért sem!!!!
Bármi is a meséje..

Ellenben írasd át mielőbb a nevedre.

Aztán, ha kiderül valami, akkor majd egy
perben tudsz futni a pénzed/autód után.
Sajnos.

Minden más megoldás rossz!!!!

Kivéve, ha (netán) visszaadja a pénzed és eldobjátok szerződést.

Mici87 # 2017.11.25. 14:59

Sziasztok! Ha egy markakereskedesben leelolegeztunk egy hasznalt autot (700.000 ft az ara es 100.000-et tettunk le mivel szombat van igy nem tudtak volna atadni a forgalmit es atiratast intezni), de itthon meggondoltuk magunkat akkor hetfon elallhatunk a vasarlastol es visszakaphatjuk a letett szazezer forintot vagy mar mindenkepp buktuk?

Meryke61 # 2017.11.21. 18:19

Üdvözlöm Önöket! Segítségüket szeretném kérni. Szombati napon vásároltam egy kereskedőtől az autót. Természetesen megtekintve, kipróbálva adás-vételi szerződés alapján a vételárat készpénzbe kifizettem az eladónak. A forgalmi engedélyben tulajdonosként nem volt feltüntetve, hanem a "Hivatalos feljegyzések"-nél szerepelt a kereskedő neve, melyet azzal magyarázott, hogy a törzsköny passzivitása miatt. Én hittem neki, lehet nem kellett volna.
A mai napon felhívott azzal a kereskedő, hogy az előző kereskedő akitől hozzá került az autó felszámolás alatt van és inkasszót tettek az autókra, ami az én autómat is jelenti. Azt kérdezte, hogy voltam-e az okmány irodába, kérdeztem, hogy miért. Azzal riogatott, hogy elveszik a papírjait a kocsinak, nem tudom átiratni és vihetem majd a bontóba, de ő egy fillért se ad nekem. Kérdeztem, hogy ez most hogy lehetséges. A válasza az volt, hogy felhív 1,5 órával később és majd megmondja, hogy mennyit kell még fizetnem, nekem meg neki, hogy az autóról levegyék az inkasszót. Kérdem ez valóban lehetséges. Mi a teendő ilyenkor. Természetesen mivel szombaton délután vásároltam az autót, még nem indítottam el az átiratási dolgot, csak a biztosítást indítottam el.

Szomorú örökös # 2017.11.12. 05:34

Bali29

Suzukimnál pl nem hidrotőkés :)

Na ja, vannak még kőkorszaki technikák az űrkorszakban. Ugye ugyanaz az évjárat a Suzukinál 1.0 verzióban hidrotőkés szabályozású, az 1.3-as viszont nem az. Fogalmam sincs, hogy miért így gyártották le.

De egyébként valóban egy motor gyűrűzés, hengerfej-felújítás szükség esetén megoldja a problémát. Ha még mellette a kuplungot is felújítják - ha már ennyire szét van szerelve a motor, akkor érdemes megcsináltatni - akkor is max. a fele lesz a költség egy normális szerelő esetében. Én mondom, svindlit érzek a történetben, ez a baromira lassú szerelő valaki havernek akarja átjátszani. Ekkora munkánál érdemes volna előtte részletes árajánlatot kérni, hogy mi és miért kerül annyiba, ezt én mindenképp meglépném.

Az már más kérdés, hogy amennyiben a motorblokk vagy a hengerfej valahol repedt, akkor hiába lesz felújítva, egy kalap hajítófát nem fog érni, ugyanúgy eszi tovább az olajat és forralja a hűtőfolyadékot. :-O

Egy ismerősöm is régebben egy 524-es BMW-vel járt úgy, hogy megfőtt a motorja. A márkaszervíz közel egy milliós költséggel motorcserét javasolt. Ő inkább keresett egy szerelőt, aki szépen szétszerelte és megcsinálta párszázezerért. A végén így adta el.

Bali29 # 2017.11.11. 19:05

Igen.Suzukimnál pl nem hidrotőkés :) de amúgy a lényeg hogy nem feltétlenül kuka egy motor mert a szerelő azt mondja.

Szomorú örökös # 2017.11.11. 18:31

Bali29

A legkisebb gond a szelephézag

...amit ugyebár már eléggé régóta hidrotőkék automatikusan szabályoznak, azon sok állítási lehetőség nem igazán van, max. a kopott hidrotőkék cseréjével szabályozható. ;-)

Bali29 # 2017.11.11. 18:13

És ha tényleg menthetetlen lesz a motorja akkor nézz te egy bontott jó állapotút.Biztos nem 300ezerbe fog kerülni.Sok szerencsét.

Bali29 # 2017.11.11. 18:10

A nagy olajfogyasztás nem feltétlenül jelenti azt hogy az egész motor kuka. A legkisebb gond a szelephézag,ettől is lehet és így tovább a komolyabb dolgokig.Egy biztos.Hozzáértő szerelő kell és rendes diagnosztika.Rakja össze inkább ahogy volt és nézze meg más is.Ne csak azt mondja hogy motorhibás mert ennyi esze mindenkinek van hogy valami nemstimmel. hanem azt mesélje el hogy mi az ami okozza.

Szomorú örökös # 2017.11.11. 17:50

nonolet

Amúgy te mit szólnál, ha te dolgoztál volna rajta órákig?

Ha egy kicsit értenél hozzá - special nekem a végzett szakmám épp motorszerelő - akkor tudhatnád, hogy nem kell totál szétszerelni egy motort az olajfogyasztás okának megállapításához. Erre léteznek különféle diagnosztikai módszerek és azokkal ugyanúgy meg lehet a hibát állapítani a motor szétszerelése nélkül is, és még csak 3 hét se kell hozzá. :-)

Maradjunk annyiban, hogy aki itt „kókler-fasz”, az nem az ügyvéd, hanem az a szerelő, aki ilyen határidővel gyakorlatilag még semmi érdemlegeset nem tett a javítás érdekében. :-)

Szomorú örökös # 2017.11.11. 17:46

bika64

2 hónapja beadtam az autómategy szerelőhöz,mert ette az olajat és füstölt.3 hét múlva megállapították, „hogy motorhibás, ki kell cserélni a motorját.

Nem tudom, csak nekem tűnt fel ez a baromi "rövid" határidővel dolgozó szerelő? Én ennek egy huncut ganyi vasat se fizetnék, főleg ezek után:

Ha eladnám motorhibásan, lehet, hogy nem kellene 300 ezerrel kiegészíteni. A szerelő azt írta, hogy lenn aki megvenné, az eddig felmerült költségem 30.000Ft, ami a szétszerelés díja.

Szóval itt szintén csak nekem tűnik fel a svindli-gyanú? Nem lehet, hogy szándékosan mondott nagy árat a motorcserére, hogy aztán a töredékéért megcsinálja, miután egy havernak átjátszotta bagóért a tulajdonjogot, akinek éppen kell ez a kocsi? A 3 hét tökölés alatt simán szemet szúrhatott valakinek, aztán rávetette a hálóját. Szóval én lehet keresnék egy másik, sokkal korrektebb és gyorsabb szerelőt. Egy ekkora munkára előre szokás az enyémnél is bejelentkezni úgy, hogy addig egyáltalán nem nála dekkol a kocsi, hanem itt az udvarban, amíg hozzá nem fog.

nonolet # 2017.11.11. 16:48

"ezért a felmerült költség -30.000Ft- kifizetése nem esedékes. Csak a hiba megszüntetésekor, a teljesített szerződés esetén esedékes a díj."

Azért azt nem nevezném ügyvédnek,
aki ezt a tanácsot adta neked.
Csak egy kókler-fasznak...

HA így gondolkodtok, akkor NE akadályozd meg a javításban!!!!

Rendeld meg a készre javítást és fizesd ki a 300 ezret.

nonolet # 2017.11.11. 16:44

Nem mondta jól.

Jelenleg az ügy függőben van.

A hiba feltárása után éppen
te döntésedre vár!!!! a szerelő,
hogy
befejezze-e a javítást vagy ne.

Ha rábólintasz az ajánlatra befejezi és te kifizeted a 300 ezret (vagy amennyi éppen lesz a végösszeg).
Ezzel a megbízás teljesül.

Ha nem bólintasz rá akkor meg a megbízást visszavontad.
Tehát NYILVÁN!!! el KELL számolnotok egymással.
Azaz ki kell fizetned ez eddigi munkadíjat+költséget.
Ami a hibafeltáráshoz kellett ugyebár.

Ha összerakatod javítás nélkül,
akkor azt is fizeted, nyilván.

- -

Azon, hogy 30 eFt sok-e lehet gondolkodni.

Normális helyen 6-10 eFt/óra az autószerelés díja.
Hamar összejön 30 eFt...

- -

Amúgy te mit szólnál, ha te dolgoztál volna rajta órákig?

Aztán jönne a szarrágó fasz,
hogy
nem fizeti ki a melódat?!

bika64 # 2017.11.11. 15:35

Tiszteletem! 2 hónapja beadtam az autómat egy szerelőhöz,mert ette az olajat és füstölt. 3 hét múlva megállapították, hogy motorhibás, ki kell cserélni a motorját. Kaptam egy árajánlatot 330.000Ft-ról. Megkérdeztem a szerelőt, hogy gazdaságos-e megjavítani, mert 5-600-ért hasonló évjáratú és ugyanilyen típusú autót lehet venni. Ha eladnám motorhibásan, lehet, hogy nem kellene 300 ezerrel kiegészíteni. A szerelő azt írta, hogy lenn aki megvenné, az eddig felmerült költségem 30.000Ft, ami a szétszerelés díja. Első kérdésem: nem sok ez egy kicsit szétszerelési díjnak? A másik, azt mondta nekem egy ügyvéd, hogy vállalkozás /szerelő/ és köztem egy speciális vállalkozási szerződés (szerelési szerződés) jött létre. Ebben a kötelemben a szerelő kötelezettséget vállalt arra, hogy a hibás autót megjavítja, én pedig ennek az ellenértékét kifizetem.
Egy konkrét hiba javításával bíztam meg, illetve konkrétan az olajfogyasztás- és a füstölés teljes mértékben történő javításával. 
2 hónap telt el, sem az olajfogyasztás, sem a füstölés nem szűnt meg, sem a motor nem lett kicserélve és fogalmam sincs meddig állna még ott az autóm. Tehát nem teljesítette a szerződésben vállaltakat, az autómat nem javította ki, használhatatlan, ezért a felmerült költség -30.000Ft- kifizetése nem esedékes. Csak a hiba megszüntetésekor, a teljesített szerződés esetén esedékes a díj. Jól mondta az ügyvéd?
Üdvözlettel:bika64


2007-ben bírósági végzés alapján a Groupamagar.Bizt.elvesztette a pert ellenem, jutalék visszaírás miatt.Velük 2004-ben szerz?dtem, de 2004.1o.hóban

Bali29 # 2017.11.11. 14:05

Mivel veterán 1962-es motorról van szó,a papirjai lelettek adva abban az időben.Na mostmár jelenleg másik rendszer van így nehézkes utánajárni.

wers # 2017.11.11. 11:56

Miért nincsenek papírok?

Bali29 # 2017.11.10. 17:53

Üdv mindenkinek. Az alábbi dologban kérném a segítséget.

Kb 1 hónapja adtam el egy papírok nélküli veterán motorkerékpárt adásvételivel amit nem dátumoztunk ki.Ebben hibás vagyok tudom.Megbeszéltük hogy utánanézek hogy papirozható -e.A vevő megtekintette,átnézte,hosszas alkudozás közepette.
A mai nap felhívott a vevő hogy őneki mégsem ér annyit a motor amennyiért megvette, ha nincsenek meg a papirjai visszahozná.

Kérdezem hogy ilyenkor mi a teendő.Adat hiányában az adásvételi érvényes?

drbjozsef # 2017.11.10. 13:03

Egy kereskedő is adhat el autót magánszemélyként.
A sajátját. Ez az volt?

Ha nem, ami a forgalmi és a törzskönyv miatt valószínű, az neked csak jó : ha kereskedőként adta el, az első 6 hónap bizonyítási terhe az övé.

Az, hogy "mit titkolt még el", nem annyira jogi kategória, de amúgy is megválaszolhatatlan.

wers # 2017.11.10. 12:41

Azt írtad, átvizsgáltattátok a kocsit.

blake # 2017.11.10. 12:27

Ezt ertem, csak mivel kereskedoi mivoltat is eltitkolta, felmerult bennunk, hogy nem ez volt az egyetlen dolog, amirol elfelejtett tajekoztatni minket.

wers # 2017.11.10. 12:13

Ne izgulj, a törzskönyv nem garancia igazolás.

blake # 2017.11.10. 12:09

Mert, mint utolag kiderult, kereskedo volt az elado.

Eredetiseg vizsgalat es atiratas mar megvolt, tehat ezekkel a dolgokkal nincs problema. (elmeletileg)

Rexor # 2017.11.10. 12:06

Leginkább hogy miért nincs törzskönyv, ennek elég sok olyan oka lehet (pl. lopott gépjármű).

blake # 2017.11.10. 10:01

Ez biztatoan hangzik.

Mi miatt kellene aggodnunk inkabb?

Rexor # 2017.11.10. 09:49

Én nem az autó állapota miatt aggódnék jobban a helyetekben.

blake # 2017.11.10. 09:37

Kedves Forumozok!

Nemreg vasaroltunk egy hasznalt autot, amit a vasarlas elott elvittunk allapotfelmeresre, ahol semmilyen komolyabb hibat nem allapitottak meg.

A vasarlas soran a tulaj nem adott at torzskonyvet, mivel azt allitotta, hogy passziv, igy megsporolva annak 6,000 forintos kiallitasi koltseget.

A meglepetes akkor ert minket, mikor az okmanyirodaban atirataskor kozoltek, hogy igy csak kereskedo adhat el autot, az elado pedig egyeni vallalkozo, kereskedo.

Ezt nekunk nem emlitette, igy felmerult bennunk a gyanu, hogy valamilyen rejtett hibaja lehet az autonak.

A szerzodes egy atlagos iroszer boltban vasarolhato adasveteli, melyen az elado, mint termeszetes szemely van megjelelolve.

Erdeklodnek, hogy amennyiben elojon valamilyen rejtett hiba, nekunk kell bizonyitani, hogy az mar a vasarlas pillanataban is jelen volt a gepjarmuben, vagy az eladonak?

Valamint, ha nekunk kell bizonyitani, erunk-e valamit az allapotfelmeresen kapott dokumentummal, hogy legjobb tudasunk szerint jartunk el, hogy az auto hibait megtudjuk?

Elore is koszonom a valaszokat!