Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Peedee9 # 2019.11.19. 09:43

Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne önökhöz, hogy mi a teendőm ebben az esetben:
Október 16.án jelentettem a központban , hogy hibás a smart tv-m, elmondtam milyen hibákat produkál. Ezután “távolról” (interneten keresztül) rácsatlakoztak , látták a hibákat , de nem kaptam rá magyarázatot hogy mitől , és miért van. Ezután javasoltak egy teljes rendszer visszaállítást amit el is végeztek akkor. Ezután nem hogy jobb, rosszabb lett az egész, minel többször produkálta a hibát. Ezt jeleztem ismét, azóta kb 10 telefon beszélgetésem volt a központtal, többször jeleztem hogy jöjjenek érte, javítsák meg , vagy cseréljék ki. Erre azt a választ kaptam , hogy kiküldenek postán egy pendriveot egy frissítéssel, ez talán megoldja a hibát. Nem oldotta meg, és ott tartunk hogy több mint 30nap eltelt azóta. Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására? Még mindig győzködnek , hogy rácsatlakoznak távolról megint, utána szervíz , de én már nem tudok többet várni erre. A fő hiba: lefagy a tv pár másodpercre , majd újraindul. Pénz visszafizetést szeretnék, erre milyen lehetőségeim vannak? Egyáltalán nem vagyok meg elégedve a tv-vel!!

Peedee9 # 2019.11.19. 09:41

Tiszteletem!
Olyan kérdésem lenne önökhöz, hogy mi a teendőm ebben az esetben:
Október 16.án jelentettem a központban , hogy hibás a smart tv-m, elmondtam milyen hibákat produkál. Ezután “távolról” (interneten keresztül) rácsatlakoztak , látták a hibákat , de nem kaptam rá magyarázatot hogy mitől , és miért van. Ezután javasoltak egy teljes rendszer visszaállítást amit el is végeztek akkor. Ezután nem hogy jobb, rosszabb lett az egész, minel többször produkálta a hibát. Ezt jeleztem ismét, azóta kb 10 telefon beszélgetésem volt a központtal, többször jeleztem hogy jöjjenek érte, javítsák meg , vagy cseréljék ki. Erre azt a választ kaptam , hogy kiküldenek postán egy pendriveot egy frissítéssel, ez talán megoldja a hibát. Nem oldotta meg, és ott tartunk hogy több mint 30nap eltelt azóta. Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására? Még mindig győzködnek , hogy rácsatlakoznak távolról megint, utána szervíz , de én már nem tudok többet várni erre. A fő hiba: lefagy a tv pár másodpercre , majd újraindul. Pénz visszafizetést szeretnék, erre milyen lehetőségeim vannak? Egyáltalán nem vagyok meg elégedve a tv-vel!!

Szomorú örökös # 2019.10.25. 17:20

Vikcsi92

csak az nem tiszta hogy egy nagyobb gyűrűt cseréltünk kisebbre, és nagyobb a grammja a kisebbnek mint a nagyobbnak

És arról esetleg hallottál, hogy más az eladási és vásárlási árfolyama az aranynak? Ha veszi, akkor szigorúan törtaranyként tudja bevenni, bármilyen állapotban is van. Viszont ha eladja, akkor kész aranygyűrűként adja el. Ez a szabály, még ha nehéz is elfogadni. Mondjuk nem hinném, hogy akkora gramm-különbség lehet a két gyűrű között. Mellesleg ha valóban eltér is a súlya a két gyűrűnek, akkor sincs apelláta, mert egyedül így tudtátok csak kicserélni. Az a gyűrű már nálatok volt, én inkább örülnék, hogy így bevállalta az eladó. Mondhatta volna azt is, hogy nem veszi vissza, vegyétek meg a másikat.

Vikcsi92 (törölt felhasználó) # 2019.10.25. 17:04

Félreértés ne essék..nem vitatkozunk ezen egyáltalán.. páromat nem nagyon izgatja ez a dolog :) csak az nem tiszta hogy egy nagyobb gyűrűt cseréltünk kisebbre, és nagyobb a grammja a kisebbnek mint a nagyobbnak..először azt mondták, hogy feljebb ment az arany ára, másodjára pedig azt hogy valószínűleg tömörebb a kisebbik gyűrű és azért kellett ráfizetni. Köszönöm a válaszokat!

drbjozsef # 2019.10.25. 16:18

Vikcsi92,

Vásároltatok egy terméket, ami ha jól értelek nem hibás. Legfeljebb mérethibás, de ehhez az eladónak semmi köze. Ha a termék nem hibás, akkor az eladónak semmi teendője nincs, azt sem kellett volna felajánlania, hogy ráfizetéssel cseréli. De felajánlotta, X forintot kért pluszban, Ti pedig elfogadtátok ezt. Ennyi.

Szomorú örökös # 2019.10.25. 15:29

Vikcsi92

ilyenkor egyáltalán nem foglalkoznak azzal az árral amin eredetileg vette??...Valószínűleg akkor akcióban volt, de most áfizettettek

Az arany már csak ilyen játék. Pont olyan, mint az euró, folyamatosan változik az árfolyma, az ára. Nyilván beleszaladtatok egy kis drágulásba és kétlem, hogy ez ellen bármit is tehettek. Az akció az akkor és arra volt érvényes. Nem hinném, hogy utána ezt továbbra is érvényesíteni lehetne.

azóta is emésztem magam, hogy rá kellett fizetni egyel kisebb ugyan olyan gyűrűre :(

Szépen indul ez a házasság, ha már most, a jeggyűrű és 16 ezer forint miatt ekkora cirkusz van nálatok. :-O

CliveBoston # 2019.10.25. 12:26

Köszönöm.

alfateam # 2019.10.25. 11:52

A jegyzőkönyvben is az áll,hogy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog a vételár visszafizetés

3 lehetőség is van, javítás, csere vagy pénz visszafizetés, ebben megegyeztetek. Ezzel lezárult az ügy.

CliveBoston # 2019.10.25. 09:56

Jó napot!

Nekem olyan kérdésem lenne,hogyha a vásárlás másnapján visszavittem egy műszaki cikket az áruházba minőség probléma miatt és csere helyett vissza kaptam a vételárat.Akkor utólag ők tehetnek e panaszt vagy visszaléphetnek e,hogy mégis köteles vagyok javítást vagy cserét vállalni a törvény szerint,vagy így hogy már lezárult,így már ez marad érvényben.A jegyzőkönyvben is az áll,hogy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog a vételár visszafizetés.Alatta pedig a rendezés módjánál is ugyanez.Csak,mert érdekes,hogy telefonon megkerestek,hogy nem a vételárat kellett volna visszakapnom.Szóval számithatok rá,hogy még megkeresnek ez ügyben,hogy utólag kötelezzenek termék cserére a pénz visszaadásával vagy sem?

Köszönöm

Vikcsi92 (törölt felhasználó) # 2019.10.24. 21:05

Jó estét!

Segítséget, szeretnék kérni! Párom vásárolt egy eljegyzési gyűrűt, sajnos az eljegyzés mindig húzódott mert nem úgy sikerültek a dolgok ahogy tervezte. Nagy lett a gyűrű igaz 3 hónap múlva jött csak össze amit tervezett, de ma bementünk az ékszer boltba blokkal mindennel együtt, a gyűrű csak addig volt rajtam míg megkérte a kezem mivel nagy lett..ugyan azt a gyűrűt választottuk mint amit megvásárolt csak egyel kisebb méretben! Rá kellett fizetnie közel 16 ezer forintot..ilyenkor egyáltalán nem foglalkoznak azzal az árral amin eredetileg vette?? Valószínűleg akkor akcióban volt, de most áfizettettek, kicsit bosszant mert nem számítottunk rá mikor bementünk és azóta is emésztem magam, hogy rá kellett fizetni egyel kisebb ugyan olyan gyűrűre :(. Előre köszönöm a segítséget.

drbjozsef # 2019.09.12. 12:10

Zoltan88,

Kérni kérheted, ha akarják teljesíthetik is, de hibás alkatrész esetén első körben javításnak van helye, ha az egyik félnek sem okoz nagyobb érdeksérelmet, ha nem javítható, akkor pedig a cserének.

A pénzt akkor kérheted eséllyel vissza, ha az eladó se a javítást se a cserét nem tudja vállalni.

Zoltan88 # 2019.09.12. 10:58

Tisztelt Jogi Fórum,

Egy olyan szituációt vázolnék amiben egy hibás számítógép alkatrészt jelentettem be. A szerviz cseréli a hibás alkatrészt egy ugyan olyanra.
Kérdésem a következő:
kérhetem a csere termék helyett az alkatrész árának jóváírását ? Esetleges levásárlását Vagy a garancia szerint csak a cserét fogadhatom el ? Nincs arra mód hogy megtérítsék az árát (a káromat) és egy új másik alkatrészt vegyek?
Köszönettel Z

Immaculata # 2019.09.07. 15:57

A bíróságon biztosan nem szívódnak fel a beadványok.

drbjozsef # 2019.09.07. 10:48

"mágikus feketedoboz" ? Az mi az?

Szerinted a bíróság vagy a végrehajtó honnan tudja, hogy a kötelezett fiztetett? Sehonnan, kivéve, ha maga a kötelezett jelezte ezt, de ez esetben a végrehajtó megkeresett volna téged.

Vissza kell vonni, attól függően, hol tart az ügy. Érdeklődj a bíróságon, ahova beadtad.

Jozsef87 # 2019.09.07. 08:48

Üdvözlet,

Olyankor mi a helyzet, ha VH01 -es nyomtatvánnyal bíróságon kértem végrehajtást kötelezést tartalmazó határozatra, majd ezt követően a kötelezett jóváírja az határozatban foglaltaknak begfelelő összeget? Ilyen esetben gondolom jeleznem kellene a bíróságon hogy a végrehajtás sztornó? Vagy ilyen esetben ez mágikus feketedobozhoz méltóan magától semmissé válik?

drbjozsef # 2019.09.01. 07:45

Marco64,

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
...
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Magyarán nincs konkrét határidő, a javítás időtartama függhet a termék hibájának jellegétől, a javíthatóságtól, alkatrészellátottságtól.

Nincs meghatározva mikor kérhetsz megint cserét, állhatsz el a szerződéstől és kérheted vissza a pénzedet.

De 30 nap után már jó esélyed van erre a bírósági gyakorlat alapján.

Én a helyedben a fentiekre és az eltelt 30 napra tekintettel írásban felszólítanám őket, hogy 8 napon belül végezzék el a javítást, ha nem, akkor cseréljék ki újra a készüléket. Ha a csere sem történik meg határidőn belül, akkor elállnák a szerződéstől írásban, és kérném vissza a vételárat. Nem vagy köteles elfogadni semmilyen utalványt, vagy levásárlást, csak a pénzt.

Ha az sem történik meg, békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatsz, és bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerinti fogyasztóvédelmi felügyelőségen.

Marco64 # 2019.08.31. 17:20

Szép napot mindenkinek!Segitségre lenne szükségem egy mobil telefon vásárlással kapcsolatban.2018.augusztus 02.-án vásároltam az Interspárban egy Navon telefont.A telefon 2019.február 12.-én meghibásodott.A készüléket visszavittem az üzletbe,ahol azt azonnal kicserélték egy másik készülékre.A telefon 6 hónap használat alatt meghibásodott.Ez esetben más volt a probléma,mint előzőleg.A készüléket ismét visszavittem az üzletbe,ahol azt nem akarták átvenni még javításra sem.Csere,pénz visszafizetés szóba se került.Kb 30 perc vitatkozás után a készüléket átvették javításra.Ennek már 30 napja.Ez idő alatt kétszer érdeklődtem a készülék után,de minden alkalommal türelmet kértek.Kérdésem,hogy van-e arra jogszabály,hogy a készüléket mennyi időn belül kell megjavítani vagy mennyi idő elteltével kell azt kicserélni.

Skordy # 2019.08.23. 20:31

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

1 hónappal ezelőtt vettem egy ASUS gaming laptopot, ami már a 2. nap totálisan lefagyott, úgy,hogy még a billentyűzet, meg az egér sem reagált.
2 hét után meguntam,hogy semmi sem segít a problémámon, ezért a hivatalos ASUS partner szervizhez, a FixDirecthez vittem fel a gépet garanciába, ahol semmibe nézték a hibaleírásom, és 1 mellékes hibát rajta is hagytak a gépen, + a lefagyós hibát meg se csinálták, merthogy “náluk nem fagyott le a gép”, úgyhogy visszaküldték a gépet hibásan, (persze lefagyott nekem itthon továbbra is). Mit tudok tenni? A garancia miatt ugye a szervizbe vittem, de latszólag ott se tudtak vele mit tenni. Cserekészüléket,vagy pénzvisszatérítést igényelhetek? Tudom bizonyítani videókkal a lefagyásokat.

Kellene a segítség, mert jelenleg úgy érzem,hogy kidobtam 270.000ft-ot az ablakon.. :(

Kovács_Béla_Sándor # 2019.08.18. 11:07

Ezt bizonyára költői kérdésnek szántad.

nagykrisztina13 # 2019.08.18. 10:37

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a történet a következő:
Augusztus 7.-én rendeltem az emag webáruházban egy terméket, melyről aznap számlát is kaptam, melyet átutaltam. Másnap kaptam egy emailt, mely szerint a termék nincs és nem is lesz, de ha kérem visszautalják az árát. Én ezt a lehetőséget választottam, de az utalás nem érkezett meg. Saját ÁSZF jük szerint:
2.3.6. Ha az Eladó a Vásárló által megrendelt Termék(ek) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a Megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a Megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

A telefonos ügyfélszolgálat nem tud/nem akar segíteni, szerint ilyen ügyben csak emailt lehet írni, azt írtam, de nem válaszolnak.

Van rá mód, hogy viszontlássam a pénzem? Hiszen egy olyan terméket adtak el és állítottak ki számlát, ami már a rendelés, fizetés és számla kiállítás időpontjában sem állt rendelkezésükre.

Köszönöm

Jozsef87 # 2019.08.16. 07:34

Mégegy utolsó kérdés aztán nem szerencsétlenkedek itt tovább. Szerdán megyek az ügyvédhez, hogy kitöltsük a nyomtatvány-t de igazából azt sem tudom, hogy milyen nyomtatvány kellenen ekem ide most.
ÁNYK-ban letöltöttem a VH01 -es nyomtatvány-t de ott az ügytárgy ami releváns lehet ayÉ Átutalási végzés kiállítása iránti kérelem végrehajtási záradékolás helyett.

Nekem viszont a határozatban egyérdelmű: a fogyasztó kérheti a bíróságtól a tanács határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását - szerepel szóval nem helyett mert pont ez kellene? Ilyet viszont már nem találtam az ÁNYK nyomtatványok között, viszont van a birosag.hu > nyomtatványok > eljárások nyomtatványai > végrehajtási papír alapú nyomtatványok > 503a Végrehajtási záradék pénzkövetelés behajtására.

Akkor most a VH01 -es vagy az 503a -s nyomtatvány kellene nekem?

Jozsef87 # 2019.08.14. 14:13

Egyet kell értenem, kerestem is egy ügyvédet és jövőhéten átbeszéljük a dolgokat. Most írtam mégegy utolsó felszólító levelet a kereskedőnek és kértem, hogy akkor egyértelműen közölje velem, hogy utalnak, avagy nem óhajtanak utalni és a bíróságtól kérek végrehajtást.
Körülbelül sikerült kitöltenem a VH01 -es űrlapot is aztán átnézzük az ügyvéd úrral. Annyit még kérdeznék, hogy úgy átlagosan meddig szokott tartani egy ilyen bírósági procedúra? Soha nem volt még hasonló problémám sem ehhez. Bár még titkon reménykedem abban, hogy most egyértelműen közöltem a kereskedővel, hogy ha nem fizet bíróságra megyünk hátha utalna...

Köszönöm a segítséget!

Kovács_Béla_Sándor # 2019.08.14. 13:47

Persze, mehet elektronikusan, de a papírnyomtatványt akkor is ki kell tölteni, pdf.-be szkennelni, és úgy csatolni. A többi mellékletet ugyanígy. (Ne adathordozón add be, nem is állnak fenn a feltételei.)

Az illeték 1%, de azt is behajtják az adóson. (Meg azt is, amit majd a végrehajtónak előlegezel.)

A nyilvántartó hatóság alighanem a törvényszék lesz.

A jogi képviselő nem kötelező, de ahogy elnézlek, neked nem ártana.

Jozsef87 # 2019.08.14. 13:32

Köszönöm a segítséget. Ez ugyanígy intézhető az ÁNYK-n keresztül a VH01 -es nyomtatvánnyal? Igazából van egy diplomám de ennyire analfabétának se éreztem magam eddig mint ahogy ezt próbálom kitölteni az elmúlt X órában...

Az első oldal körülbelül egyértelmű, kivéve az illetéket. Megadom a pertárgyértéknek az összeget ami rajta szerepel a békéltető testületi határozaton is, de akkor most 1% az illeték? És akkor ezt bukom gondolom. A másik, hogy az 1.9 -es pontban A mellékleteket adathordozón nyújtom be illetve a darabszám. Ez egész egyértelmű, bár akkor már inkább kinyomtatnám és beadnám mellette fizikailag.

A második oldal na az oké, oda én jövök és az én adataim lakcímem satöbbi.

A harmadik oldalra jön a bepanaszolt, remélem a nyilvántartó hatóság az nem kell, mert sehol nem találok még hasonló információt sem.

A 4., 5. illetve 6. oldalak igazából kérdőjelek. Szükségem van jogi képviselőre ehhez egyáltalán? A kötelezettről végképp nem tudok nyilatkozni ugye ők beszélgetnek a békéltető testülettel állításuk szerint és hiába akötelezés majd eldöntik a levelezgetésük végén hogy mi legyen. Közben a békéltető testület nekem azt mondja, hogy az ügye ők már lezárták. Na szóval igen... szép helyzet.

Kovács_Béla_Sándor # 2019.08.13. 18:59

Van hozzá nyomtatvány, hat példány (1 példányt két tanú is írja alá), 1% illeték bélyegben az első példányra. Járásbíróság vh-irodáján leadni.