Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


ius latratus # 2017.04.15. 12:35

Vatera-n vásároltam egy Converse cipőt. Egy gagyi hamisítványt kaptam(a talpán nincs converse jel, ragasztva van a converse szöveg,stb.)

...„vásárlás(4850Ft a cipőért”...

S te meg tényleg voltál olyan naiv, hogy Converse-t vártál ennyiért, mi?
Kérdésedre: mindegy mit ír az eladó, hülyeségeket beszél. Kapd össze magad, írj neki levelet, kb. azzal a tartalommal, hogy ha nem fizeti vissza a vételárat, akkor a te elállási jogod lesz a legkisebb problémája...

Marcsello11 # 2017.04.15. 12:25

Tisztelt Fórumtagok.
Az alábbi esetben kérném a segítségüket.
Vatera-n vásároltam egy Converse cipőt. Egy gagyi hamisítványt kaptam(a talpán nincs converse jel, ragasztva van a converse szöveg,stb.)
A hirdetésben benne van, hogy a termékre elállási jog nem gyakorolható.
Viszont itt: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2709#… formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?
Azt olvastam, hogy az elállási jog nem korlátozható.
Szeretném visszakapni a pénzem, mit tehetek?
Jelenleg 7285 Ft-om van benne:a termék vásárlás(4850Ft a cipőért+1490(szállítási díjat is én fizettem)+945 Ft (rózsaszín csekk feladás). Csak rózsaszín csekkel lehetett fizetni. Minden számlám megvan. Az eladó azzal érvel, hogy ő nem tudja kicserélni , drága lenne a szállítás, neki sem veszik vissza ,és beleírta hogy nincs elállási jog.

Arnold_1 # 2017.04.12. 21:02

Tisztelt Fórum!

A következőben szeretnék tanácsot kérni!

Németországból rendeltem egy görkorcsolyát.
Sajnos hibás, vagy talán selejt, és oly annyira bosszantó, hogy az okozott kényelmetlenségért kárenyhítésen jár az eszem.
Röviden; 80ezer ft-hoz, hibás méret jelölés: 43-a bevarrt cimkén és mindenütt(doboz,szállítólevél),de a lemért talpbetét 42es.(gyárilag meg vannak adva mm-ben is a cipőméretek)
Eltérő anyag kidolgozás jobb és bal cipőrészen(esztétika).
Leg megdöbbentőbb: a két cipő fizikai mérete legalább 1 cm eltér.Mintha egyik 43 lenne a másik 42, de mindkettő 43-asnak van jelölve bár mindkettő 42-es talpbetétet kapott..
Le kell nyeljem a békát sima 14 napos elállással, vagy ki duzzoghatok valamit ezért? Ez nonszensz,hogy ez megtörténik.

Köszönettel: A.

Zozo7373 # 2017.04.11. 10:32

Köszönöm a válaszokat.Ugyan ilyen cipőt nem tudnak küldeni mivel ezek ilyen utolsó darabos termékek lehetnek.Az meg nonszensz,hogy kb 8 óra használat után szétfeslik a műbőr.Akinek volt akár táskája az tudja,hogy pár éves állás után a műbőr szétfoszlik elválik az anyagától.Lefényképeztem elküldtem nekik ezek után ajánlották fel,hogy válasszak mást.Mivel az áruházukból ezek után nem nagyon van szükségem semmire ez miatt szerettem volna tudni,hogy visszakérhetem-e a termék árát.Vagy elviszem a fogyasztóvédőkhöz.

Zozo7373 # 2017.04.11. 09:00

Tisztelt Fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni.Vásároltam egy cipőt aminek másnapra a műbőr része szétmállott és a gumirésze oldalt elengedett.Következő nap jeleztem a webáruház felé igaz az e-mail-re nem reagáltak így telefonáltam.1hét huza- vona után azt a választ kaptam,hogy pénzt nem áll módukban visszafizetni vásároljam le náluk.Szeretném tudni,hogy tényleg jogukban áll megtagadni a pénz visszafizetését?Egyértelmű számomra,hogy anyaghibás volt a termék ami éveket állhatott a raktárban.
Köszönettel:Zoli

Immaculata # 2017.04.09. 19:10

Nem fogadták el a hibát, ezért bevizsgáltatták.

AngryRam # 2017.04.09. 19:02

Tisztelt Fórumozók!
Tanácsot szeretnék kérni az alábbi ügyben! Egy nagy barkácsáruházban megvettem egy jó nevű gyártó barkácsgépét, majd másnap kipróbálva tapasztaltam, hogy bekapcsolva furcsa fémes hangot hallat valamint enyhén imbolyog a tokmánya, amit oldalirányban megmozgatva hallani és érezni is a kotyogás. Szerintem ennek nem szabadna ilyennek lennie, volt már több noname kisgépen és egyik sem volt ilyen.

Visszavittem a vásárlás helyére, ott előadtam a panaszomat, hoztak egy másik ugyanolyan barkácsgépet, annak nem volt olyan fémes zörgő hangja és nem is kotyogott a tokmánya, ennek ellenére közölték, hogy mivel nem szakértők, ezért elküldik bevizsgálni a márkaszervizbe és az ő döntésük alapján járnak el. Az egész kb. két hétig is eltarthat, addig nem lesz gépem.

Szeretném megkérdezni rendeben volt-e így a barkácsáruház eljárása, nem kellett volna egy új gépet kapnom hiszen bőven 3 napon belül voltam?

A segítséget előre is köszönöm.

rekah # 2017.03.26. 22:07

Sziasztok!
Segítséget kérnék. Betört a mobiltelefonom kijelzője, így elvittem egy szervizbe, ahol vállalták a cserét, ami végül 42eFt-ba került. A telefon kb 150 Ft értékű, úgyhogy kifizettem, mi mást tehettem volna. Az volt az érdekes, hogy a telefonom rózsaszín volt, de a szervizben mondták, hogy ők csak feketére vagy fehérre tudják megcsinálni, mert a kijelző is más, ha más a telefon színe. Beleegyeztem a fehérbe, mondták, hogy kicserélik a teljes házat is, hogy egyszínű legyen. Készen lett, pár nap múlva megkaptam. És itt kezdődött a kálváriám, ugyanis nagyon nem sikerült a dolog, vissza kellett vinnem vagy 5-ször. Minden esetben átköltözés egy cseretelefonba (saját), stb. Valami mindig rossz volt, vagy visszhangzott az egész, és nem hallottak a hívott felek, vagy a képernyő nem nyílt meg, vagy a wifit nem érzékelte. Tehát alapjában véve az addig tökéletes telefonom használhatatlanná vált, és ezért még 42.000 Ft-ot is kifizettem. Ráadásul minden alkalommal be kellett mennem a Mamutba (ott volt a szerviz), 300 Ft parkolás/alkalom, idő, stb. Aztán 4-5 napig telefon megint sehol, várhatom az újabb javítást, hívogathatom a szervizt, hogy mikor lesz már kész.
A kérdésem az, hogy meddig kell megelégednem az állandó javításokkal, amik láthatóan nem vezetnek sehova, és csak rohangálok oda-vissza a szervizbe és vissza, hetente átköltözök egy cserekészülékbe, ami sokkal "butább", mint a szóban forgó nem olcsó készülékem?! Mondhatom-e, hogy köszönöm, nem kérek több javítást, kérem vissza a 42eFt-omat, és szeretném visszakapni a betört kijelzőt, és tegyék rá vissza a régi kasznit (a rózsaszínt), és elviszem másik szervizbe? (A rózsaszínt házat visszakértem még az elején.)
Nagyon köszönöm előre is a választ!

tomi21 # 2017.03.19. 22:15

Tisztelt Ügyved Ur, nagyon köszönöm, hogy szolt,a röviditett email cimet nekem is visszaküldte a rendszer, de a teljes neves atment, most megint atküldtem, elnezest kerek.Ha megint nem menne at kerem jelezze, es masik email szolgaltatotol küldök, nem osztrakrol. Tisztelettel:Tamas

Dr.Attika # 2017.03.19. 06:05
tomi21 # 2017.03.18. 23:20

Tisztelt Ügyved Ur, nagyon köszönöm, irtam emailt. Tisztelettel. Tamas

Dr.Attika # 2017.03.18. 19:17

Tisztelt Kérdező!
Tudok ajánlani egy Sopronban praktizáló ügyvéd kollégát. Keressen meg az alábbi elérhetőségen. Teljes névvel, elérhetőséggel és a probléma leírásával. Azért írtam az utóbbi mondatot, mert sokan úgy keresnek meg privát elérhetőségen, mintha a fórumra írnának.

tomi21 # 2017.03.18. 09:35

Bocs kimaradt, hogy a kinti Fogyved tanacsolta az Ügyvedet, nem vagyunk remenytelen helyzetben, mivel minden dokumentalva van,bizonyithato, attol, hogy semmibe neznek, es nem reagalnak, a panaszomat irasban 14 napon belül a ceg megkapta. Köszönöm.

tomi21 # 2017.03.18. 09:32

Tisztelt Forumozok, szeretnem kerdezni, ausztriaban elö magyar ügyfelet is tudna valaki kepviselni,kerem? Szüksegem lenne olyan Ügyvedre, aki Fogyasztovedelmi kerdesekben Ausztriaban jartas. Autot vettem kinnt , mivel ott elek, de nagyon csunyan atvertek, olyan ködlampat fizetettek ki velem, amit nem lehet beszerelni,a penzt vissza nem adjak, valamit utolag(1,5 honap mulva, 3-szor kijelentettem irasban elötte, hogy kerem vissza a penzemet...) akarnak babralni. Allitasomban a magyar markakepviselet(nem irok markat) is megerösitett, osztrak nem valaszol. Garancia nelküli uj Auto... Nem folytatom. Nagyon megköszönnem , ha esetleg tudna valaki valahogyan segiteni, hogyan tudnank egyeztetni, kerem?
Nagyon köszönöm, Tomi

Szesz1984 # 2017.03.15. 07:52

Rosszul fogalmaztam,arra gondoltam amikor a termék vásárlását követő 3 munkanpon belül derül fény egy hibára amit a vásárlásnál nem lehetett észrevenni.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.03.15. 07:25

Milyen "3 napos csere garancia"?

Szesz1984 # 2017.03.15. 07:13

Sziasztok!

Az volna a kérdésem,hogy 2017.03.14-én vásároltam egy új alaplapot a számítógépembe,de a beszerelés előtt otthon észrevettem,hogy a processzor foglalatban az egyik érintkező tüske el van hajolva/mozdulva.Ezt még aznap jelztem a bolt felé.Sajnos vissza már nem tudtam vinni egyből mert mire hazaértem és észleltem a hibát már bezártak.A bolttól azt a javaslatot kaptam hogy egy kis tűvel rakjam a helyére,vagy 03.16.-án "03.15. ugye zárva" vigyem vissza és megcsinálják.Nos mivel a vásárlás óta még csak 1 nap telt el,gondolom tudom érvényesíteni a 3 napos csere garanciát.Van ennek valami reális esélye szerintetek hogy kicserélik nekem,vagy hagyjam rájuk hogy megcsinálják?Nem olcsó alkatrészről van szó és sajnos sok szakmai forumon olvastam hogy ezzel a "hajlítsd vissza és menni fog dologgal"akár nagyobb kár is lehet benne.Meg ugye ha hozzá nyúlnak annak nyoma van és egy esetleges garanciás ügyintézésnél az alapból bukta.

A válaszokat előre is köszönöm.

melon0706 # 2017.02.28. 21:35

Tisztelt Fórumozók!

A következő témában szeretnék tanácsot kérni.
2016. december végén vettem egy csizmát 27e forintért, gondoltam ezzel pár évre letudom a téli lábbeli vásárlás problémáját, lévén, hogy bőrből készült márkás darabról van szó. Ennek ellenére amellett, hogy a díszítés már pár hét után leesett (őszintén ez még nem is zavart annyira), két hónapon belül a cipzár is használhatatlanná vált, így visszavittem az árut a kereskedésbe. Miután megállapították, hogy a csizma nem javítható, választottam egy másikat. Ez is márkás darab volt, 24e forint értékben - két hétig tudtam is hordani, majd ennek a cipzárja is bemondta az unalmast. (Itt felmerülhet a kérdés, hogy esetleg én nem bántam rendesen velük, de higgyék el, pláne a csereáru kézhezvétele után duplán ügyeltem arra, hogy óvatosan húzzam fel-le a cipzárt.) Megint visszamentem az üzletbe, ekkor már jeleztem, hogy igazából én már nem kívánnék ezzel foglalkozni, és mivel ez már három hónapon belül a második pár cipő, ami tönkremegy, én nem szeretnék javítást/csereárut, inkább a pénzemet szeretném visszakapni. Ezt a megjegyzésemet körülbelül figyelembe sem vették, azt mondták mindenképpen el kell küldeni javíttatni - hát oké, mondjuk gondolom ugyanúgy, mint a legutóbbi alkalommal, meg fogják állapítani, hogy a csizma nem javítható, és válasszak egy új lábbelit.
A kérdésem az lenne, hogy ekkor már elállhatok egy újabb cipő vásárlásától/választásától? A vásárlói tájékoztatóban ez áll: "A szavatossági jogok második lépcsőjére például akkor lehet áttérni, ha a javítást vagy a kicserélést az eladó nem vállalja, vagy azok nem valósíthatók meg." Mivel már lassan tavaszi szezon következik, a téli cipők lekerültek a polcokról, tehát a kicserélés számomra így nem nyilvánul megvalósíthatónak. Vagyis ha én csizmát akartam, úgy gondolom, hogy nem vagyok köteles más csereáru elfogadására, főleg, ha eleve azért tartunk itt, mert az előző két lábbeli is néhány hét alatt tönkrement.
Elnézést a terjedelmes fejtegetésért, de kissé felháborítónak tartom, hogy miután engem ért kár, még nekem kell kuncsorognom a pénzemért.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Vasmacsek # 2017.02.25. 07:14

Nem én kértem így, nem volt más opció.

Vasmacsek # 2017.02.24. 18:25

Üdvözletem,
A korábban már írt tablet javítás/csere ügyem tovább folytatódott, visszaadják a vételárat amiről jegyzőkönyv is készült, azonban nem tudom, hogy mennyi idő alatt kell visszautalniuk a számlámra? Meg tudná valaki mondani?
Köszönettel: A.

joco071 # 2017.02.21. 16:16

Tisztelt nonolet!
Köszönöm a választ.Ha jól értelmezem akkor nincs egy olyan paragrafus,törvény hogy kicseréljék vagy vissza adják a vételárat? Tablettel volt hasonló ügyem.Ott 30 nappal a leadás után minden szó nélkül vissza adták a vételárat.
Az áru még garanciális.Lassan egy hónapja hogy leadtuk és semmi válasz megkeresés.Nincs valami határidő ami alatt jelezniük kell hogy mi a tényállás?
Valami csak van.

joco071 # 2017.02.20. 15:55

Tisztelt Fórumozók!
Segítséget tanácsot szeretnék kérni.
2016.08.29.-én vásároltam egy telefon tokot.Ez alapján meglehet nézni /RS63217/. Az a műanyag rész amibe a telefont be pattintjuk elkezdett letöredezni,annyira hogy kiesett a telefon belőle.Vissza vittük 2017.01.26.-án. Ott azt mondták hogy törésre ŐK NEM vállalják a garanciát.Át veszik és vissza küldik a gyártónak majd Ő eldönti hogy garanciális e a termék vagy nem.
tok-shop.hu / Termékeinkre 6 hónap garanciát vállalunk! (Termékenként eltérő lehet. Erről a termék adatlapján tájékozódhat) A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra: -ázásra -törésre -repedésre -szakadásra. Utángyártott tartozékot csak saját felelősségre használjon! Ebből adódó károkért felelősséget nem vállalunk!
tofolia.com / Termékeinkre 6 hónap garanciát vállalunk! A tófóliákra 10 év garanciát vállalunk. (Termékenként eltérő lehet. Erről a termék adatlapján tájékozódhat.) A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra: -ázásra -törésre -repedésre -szakadásra -jégkárra.
Ez található a számlán.Nem tudom hogy mit lehetne tenni.6 hónap nem telt el.Ja és azóta amióta leadtuk semmi megkeresés nem volt.
Előre is köszönöm a segítséget.

Vadsuhanc # 2017.02.05. 20:26

campers

És az üzletben mit mondtak ? Nem ott kellett volna először megkérdezni ?

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.05. 20:07

Nem és az eladó jó szívére.

campers # 2017.02.05. 19:57

Tisztelt fórumozók!
Kérdésem annyi lenne csupán, hogy kb. 10 nappal ezelőtt vásároltam egy játékot. Azonban most szeretném kicseréltetni. A termék bontatlan, nem sérült, gyári csomagolásban van. Amit szeretnék helyette az olcsóbb játék, viszont abban is benne lennék, hogy az árkülönbözetet levásárolom, (hogy pénznél maradjon a boltos). Kötelezi - e őt valamely jogszabály, ami alapján köteles a terméket kicserélni nekem? Tudok - e valamire hivatkozni ha nem hajlandó a cserére. Köszönöm szépen a segítséget!