Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Vasmacsek # 2017.02.05. 08:01

Köszönöm a sok segítséget és a tanácsot!

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.05. 07:57

Nem vagy köteles elfogadni "helyettesítő terméket".

Vasmacsek # 2017.02.04. 21:47

Akkor semmi helyettesítő termék, pont ugyanolyan vagy elállás?

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.03. 19:55

Ha nem tudnak se cserélni, se javítani, akkor elállhatsz. Mire vársz?

Vasmacsek # 2017.02.03. 19:53

Nem fogják tudni cserélni, mert már nincs forgalomban ilyen tablet, sehol, nem csak náluk nincs,javítani pedig nem lehet. Levásárlás jöhetne szóba csak, de már van másik gépem. Ez elég a bizonyításhoz? Vigyem be a számlát is nekik?

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.03. 19:37

Na látod. Akkor mit törődsz te azzal, hogy ők mit intéznek a szállítójukkal?

Elsődlegesen cserét vagy javítást kérhetsz. Ha felajánlják a cserét, nem a tetszéseden múlik, hogy elfogadod-e. Csak úgy állhatsz el, ha bizonyítod az érdekmúlást. Vagy ha határidővel felszólítod őket a cserére, és azt az új határidőben sem teljesítik.

Vasmacsek # 2017.02.03. 19:30

Úgy gondolom a bolt felé van igényem, mindenesetre lehet más az eljárásuk, a kérdésem is csak arra vonatkozott, hogy szükséges-e belemennem a cserébe/levásárlásba vagy sem.
Azt hiszem, hogy nem....

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.03. 19:14

Vasmacsek, szerinted kivel szemben van szavatossági igényed?

Vasmacsek # 2017.02.03. 18:57

Ezt mondták a boltban. Majd hívnak ha egyeztették a dolgot egymás között.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.02.03. 18:54

amit a vásárlás helyén leadtam, hogy bírálják el az importőr/forgalmazó felé.
Tessék?!

Vasmacsek # 2017.02.03. 17:42

Üdvözletem,
Az alábbi helyzethez kérnék tanácsot:
Adott egy tablet, ami 6 hónapja meghibásodott "kékhalál" címen, s bár volt rajta garancia, a papírjait csak sokára sikerült megtalálni, a gari lejárta előtt 1 hónappal.
A szervíz javíthatatlannak ítélte a készüléket, és erről jegyzőkönyvet állított ki, amit a vásárlás helyén leadtam, hogy bírálják el az importőr/forgalmazó felé. Időközben már vettem másik gépet, mert a munkámhoz szükséges, így nem tartanék igényt cserére (ebből a gépből már nem is forgalmaznak), és levásárolni sem akarom, hiszen van már helyette egy másik.
Ebben a helyzetben mik a lehetőségeim? Kérhetek pénzvisszafizetést? Mire hivatkozzak, ha el akarnak utasítani?
Köszönettel,
Vasmacsek

ImreK # 2017.02.01. 16:57

Üdv!

A Békéltető Testületek a rájuk tett panaszokra mennyi idő alatt kötelesek válaszolni?

AngryRam # 2017.01.24. 11:50

Írtam emailt a szerviznek tagnap, azóta fel sem hívtak, választ sem küldtek, szerintem nem is fognak, ha én hívom csak üzenetrögzítő veszi fel. Azt hiszem, hogy marad a fogyasztóvédelem, mi ennek a menete?

Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni a mostani kérdésemben, de jó lenne, ha a korábban feltett kérdésemre is tudna valaki válaszolni.

Előre is köszönettel.

Regiee # 2017.01.24. 09:33

Köszönöm.
A 30 nap folyamatosan vagy csak munkanapok? Illetve az számít hogy nem neves telefonról van szó hanem kínai, meizu márka? Viszont rendes magyar boltból magyar szervízhez szól a garancia.

Regiee # 2017.01.24. 04:20

Sziasztok!

Január 2.án elvittem szervízbe a garanciás telefonom. Múlthét pénteken 20.-án írtam nekik hogy ugyan 3 hét alatt mire jutottak. Hitegettek hogy pár nap már csak tesztelnek. Írtam nekik ma is hogy javítás előtti vagy utáni teszt? Az a válasz jött, hogy még 3 hét mert rendelni kell alkatrészt, cseretelefon persze nincsen. Ilyenkor lehet valamit tenni, hivatkozni valamire hogy felgyoruljon vagy adjanak akkor egy új telefont nemtudom valamit megvagyok lőve a telefon nélkül sajnos.

Rico423 # 2017.01.23. 18:16

Köszi a segítséget megnézem.

AngryRam # 2017.01.23. 13:39

Tisztelt Fórumtársak!

Annyit már sikerült kibányásznom az internetről, hogy 2 javítást és 1 cserét vagyok köteles elfogadni, de a csere javítását már nem.

Most ott tartunk, hogy állítólag visszakapom a pénz, de nem tudom milyen formában kell, hogy értesítsen erről a szerviz/forgalmazó, mert eddig csak telefonon közölte velem ezt az ügyfélszolgálat?
Ráadásul az utalásra 30 napjuk van, mikortól kezdődik ennek a számolása?
Ezekre a kérdésekre szeretnék választ kapni.

Előre is köszönettel.

drbjozsef # 2017.01.23. 08:53

Rico423,

neked is azt javasolnám, amit egy topikkal odébb : keresgélj a tékozló homár postjai között, elég gyakori a hasonló eset, a fogyaszóvédők válasza elég alapos szokott lenni.

Rico423 # 2017.01.22. 20:35

Tisztelt Fórumozók!

Vásároltam egy készüléket a Telenoron keresztül előfizetés mellé. A készülék másodszor hibásodott meg 1 éven belül, ugyan azon hibákkal került vissza a SONY szervizéhez a szolgáltatón keresztül. Most a második javítás alkalmával amikor vissza kaptam, már az üzletben ellenőriztem és nem működött, ezáltal nem hoztam el hanem újra felvételre került és szervizbe küldték.
Van arra lehetőség, hogy a telefont kicseréltessem vagy egy másik az általuk forgalmazott készülékre kicseréltessem akár árkülönbözet megtérítéssel?

Válaszukat előre is Köszönöm!

AngryRam # 2017.01.10. 15:55

Jó napot kívánok!

Szakember véleményét, tanácsát kérem az alábbi problémával kapcsolatban.
Szeptember elején vettem egy olcsó okostelefont, ami ugyanazzal a hibával kétszer megjárta a szervizt, de másodjára már ki sem adták, kaptam helyette egy újat, ami még rosszabb volt, így három napon belül visszavittem ugyanazzal a hibával, plusz az egyik nyomógombja romlott el.

A szervizben elmondtam és meg is mutattam mi a probléma, jegyzőkönyv felvétel közben megkérdezte a hölgy, "hogy ezek után nem szeretnék ilyen telefont" mondtam, hogy "amennyiben lehet, nem kérnék többet ebből a típusból". A jegyzőkönyvbe bele is írta, hogy " Pénzvisszafizetés igénnyel adja le a készüléket, mivel abban megrendült a bizalma" viszont a két hibából csak az egyik hibajelenség lett rögzítve, konkrétan a nyomógomb hibája, a másik ami miatt ezt az új telefont kaptam az nem, de nem is foglalkoztam vele, mert gondoltam visszakapom az árát.

Na erre kapom az szerviztől az sms-t hogy átvehetem a megjavított telefont. A nyomógombot megjavították, a másik hibáról nem tudnak, de a készülék minden teszten átment, így az biztosan jó.

Nem vettem át a telefont azzal a kifogással, hogy három napon belül vittem vissza, tehát minimum új készüléket kellett volna adni. A szervízvezető közölte, hogy ez a három napon belüli kötelező csere az új cserekészülékekre szerinte ez nem vonatkozik, de biztosan nem tudja, utánanéz és értesít a szerviz álláspontjáról.

A kérdésem az lenne, hogy mire vagyok jogosult, a telefon árára, egy új telefonra vagy el kell fogadnom megjavított telefont?

A választ előre is köszönöm.

Dekarn # 2016.12.09. 11:09

Tisztelt szakèrtők.
Szep napot.
Olyan gondal fordulok önökhöz, hogy 2016.07.02-án vásároltunk egy laptoptot pontosaban egy Lenovo ieapad 100-15IBY tipusu laptopot, amit hirdettek az akciós újságban 89.990ft-ert. Ezt a budatetenyi Campona Tesco áruházban vásároltuk meg. Nos mint kiderült nem azt a tipust kaptuk meg amit hirdetett az újság es amit szerettünk volna. Amit hirdetett az az N3540 tipus volt amit szerettünk volna. Es e helyett, holott többször is megkerdeztük, más tipust az N2840 vettük meg. Az ár nem egyezett meg ugyanis ez a tipus 81.990ft. volt. Mikor a garanciát kiállították ismet kerdeztük, hogy ez e a hirdetett tipus mert hogy olcsóbb.. Erre ignnel válaszoltak ismet így elhoztuk. Születesnapra vettük es mivel ez most december 4. volt esedekes átadtuk, de kiderült hogy nem az a tipus es teljesen mások a parameterek is. Tudunk ezzel valamit esetleg kezdeni? Ki lehet cserelni a ket tipust?
Választ Köszönöm!

Laleh # 2016.11.18. 18:53

Tisztelt Fórumozók!
Egy Sony Z3 készülékkel kapcsolatban lenne kérdésem.
Kb 2-3 havonta kell szervizbe vinnem mert vagy a kijelző vagy a panel vagy más hibája van. Most vinnem 5. alkalommal, de már nem szeretném többet mert ez őrület hogy 1 év alatt ennyiszer van szervizben. Mit tudok tenni? Készülék csere esetleg kivitelezhető?

Kovács_Béla_Sándor # 2016.11.16. 13:18

Nem is elállási jogot akarsz érvényesíteni, hanem szavatosságot.

GeriBeri # 2016.11.16. 10:55

Kedves Fórumozók!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy webáruházból 2016.10.18-án vásároltam egy kabátot, melyet 2016.10.21-én vettem át.
A kabátot 2016.11.07-én kezdtem el hordani.
2016.11.15-én észre vettem, hogy a kabát zsebénél a díszítés el kezdett foszlani. Jelzem, hogy ugyan ezzel az anyaggal van körbe szegve a kabát ujja és alja is.
Próbáltam reklamálni a webáruháznál, ahonnan vásároltam, és ezt a választ kaptam tőlük:
''A ruhákat csak 2 héten belül áll módunkban visszavenni, illetve az elállási jog kizárólag a használatba nem vett termékekre vonatkozik. Ez a vásárlási feltételekben szerepel, amit a megrendelés elküldésével elfogadtál.''

Tudok szerintetek tovább reklamálni?
Köszönöm előre is :)

Kovács_Béla_Sándor # 2016.11.14. 15:54

Én azt gondolom a felelős az aki eladta a hibát okozó tisztítószert
Jól gondolod.