Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Rexor # 2015.09.09. 07:33

Mivel cipőről van szó tehát valószinűleg sem javítás, sem csere nem játszik vissza fogod kapni a pénzt.

érdeklődés # 2015.09.09. 06:19

Tegnap vásárolt 12500 Ft-os cipőt otthon tovább próbálva (szőnyegen, harisnyában) mégsem érzem kényelmesnek. Ha ma visszaviszem (24 órán belül) kötelesek visszaadni a pénzt a boltban? Nem hiszem, hogy mást találnék, végignéztem a teljes választékukat.

spielman3 # 2015.08.24. 03:40

Budapest belvárosi divattervező üzletében történt vásárlás.

2015 márciusában volt a vásárlás.

Eladó nem reagált minőségi kifogásokra.

Egy idő után egyáltalán nem reagált tovább semmilyen megkeresésre, és arra hivatkozik, hogy mostmár túl sok idő telt volna el, és számla sincsen. Valóban nincsen, mert mindenféle számlaadás nélkül adott el.

Bizonyíték a vásárlásra azonban van.

(foglalóról adott egy darab papírt, amin adószáma stb egy pecsételésen szerepelnek)

Mit lehet tenni ez esetben?

A minőségi kifogások miatt egyébként az áru hordva egyáltalán nem volt. A vevő szeretné visszaadni. Mit tehet ennek érdekében, ill. hogy eladót korrekt üzleti magatartásra szorítsa?

Kovács_Béla_Sándor # 2015.07.29. 13:08

Javítás vagy csere első körben. (Egyébként az ilyen filléres bizbaszoknak nemigen foglalkozik az eladó a javításával. Általában kicseréli, amíg van raktáron.)

soldier1997 # 2015.07.29. 09:36

Üdv!
Vettem decemberben egy Genius fejhallgatót 2990 FT-ért. 1 év garancia van rá. Pár napja nem működik jól, érintkezési hibája van. Ilyenkor mit tehetek? Csak a javítás lehetséges vagy cserét és pénzvisszafizetést is kérhetek?

Ycal # 2015.07.08. 00:28

Cvn:

Engem elegen utalnak ITT a forumonn, a hulyesegeim miatt,amik altalaban nem hulyesegeim csak kenyes temak :), de ezesetben ugy gondolom, hogy az elado sajna nem kotelezheto cserere, ha nem all modjaban keszletbol cserelni, azzal teljesiti a kotelezetseget, ha visszafizeti a vetelarat.

Mivel teged nem er serelem azzal, ha visszakapod Amit kifizettel a termekert.

Megertem, hogy te szeretnel olcson hozzajutni egy masikhoz, de nem kotelezheto az elado, hogy neked szerezzen be egy ugyanolyan termekert szerintem.

Sajnos az keves lenne barhol, hogy azert az arert nem tudsz masik termeket venni, mert ha az elado nem akciozik, akkor sem tudtal volna, mert mashol valszeg dragabb.

Azt hiszem bele kell nyugodnod, az ar visszafizetesebe.

Gondoltam bele, ha pl: te mint maganember eladnadnal egy megunt muszaki cikket joarasitva, de az elromlana es a vevo nem elegedne Meg a vetelar visszafizetesevel, hanem cseret kovetelne toled, akkor te jogosnak tartanad?

Ha igen, akkor igazad van, ha nem, akkor......

cvn69 # 2015.07.07. 16:48

Köszönöm a megjegyzésed, de...

Már megbocsáss, lehet, hogy jogot hallgatsz, így ahhoz jobban értesz, de hogy élettapasztalatod nem sok van, ha még nem hallottál olyanról, hogy valaki szándékosan adott el hibás terméket? És épp azért , mert csak tesztprogrammal ellenőrizhető, kisebb a lebukás és a reklamáció lehetősége.

Tisztelettel: cvn69

Sherlock # 2015.07.05. 17:26

Persze hogy tudott, hiszen csak tesztprogrammal lehet kimutatni.

cvn69 # 2015.07.05. 17:11

Köszönöm a választ!

Értem a logikáját, de ez nem melegágya a selejtes termékek elpasszolásának?
Gondolok itt arra, hogy ha visszaviszik, akkor visszaadja az árát, ha valakinek nincs rá módja/kedve, nem észleli időben a hibát, akkor jogtalan bevételhez jut.
Ha viszont követelhető lenne rajta a termék(beszerzi ahogy tudja, a saját költségén), akkor a hasonló esetek értelemszerűen visszaszorulnának.
Esetemben, egy adathordozóról van szó, melynek a valós kapacitása messze elmarad a névlegestől, vagyis egyértelműen selejtes termék. Ezt viszont, csak tesztprogrammal lehet kimutatni, mivel a rendszer a névleges méretűnek ismeri fel, a adatok is látszólag felírhatók rá, viszont, visszaolvasni már csak a valós kapacitásnak megfelelő mennyiséget lehet, a mi a névleges 0,5-1%-a.
Gyanús, hogy erről tudott az eladó is.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.07.05. 06:38

Elutasíthatja-e a kereskedő a cserét, a készlethiányra hivatkozva?
Ha nincs, akkor nincs.

cvn69 # 2015.07.04. 21:47

Tiszteletem!

Hozzáértőbbek válaszát kérném.
Akció keretében vásároltam egy terméket, ami hibásnak bizonyult. Mivel az akció a készlet erejéig tartott, ezért érdeklődnék, hogy ez esetben cseréltethetem-e a terméket, vagy meg kell elégedjek a vételár visszafizetésével? Nekem a termékre lenne szükségem, főleg, mert csak drágábban tudnék másikat vásárolni. Elutasíthatja-e a kereskedő a cserét, a készlethiányra hivatkozva?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!

Üdv, cvn69

susa1 # 2015.07.01. 07:28

Köszönöm válaszát!
A pénzfisszafizetés második opcióként volt feltüntetve első lehetőség a termék kicserélése.
Nem tudom,hogy ebben az esetben ,ha abszolút elutasítás van a cég részéről ,kezdeményezhetem a pénzfisszafizetési lehetőséget?

Kovács_Béla_Sándor # 2015.06.30. 19:08

Ha pénzfizetésről van szó, kérhetsz fizetési meghagyást is. De ha ellentmondanak neki, abból is per lesz.

susa1 # 2015.06.30. 18:31

T.Szakértők!
Szeretnék tanácsot kérni! Egy termék vásárlása után vitás ügybe keveredtem egy céggel.Békéltető testületi döntés született az ügyben ami az én álláspontomat igazolta. A cég nem reagált.Megkerestem őket írásban hogy nyilatkozzanak a szándékukkal kapcsolatban ,
melyet a cég székhelye szerinti címre küldtem tértivevényes módon. Válasz nem érkezett.
Azt szeretném megkérdezni,hogy milyen jogi lehetőségeim vannak még,hogy a jogaimat érvényesíteni tudjam mielőtt bíróságra vinném az ügyet,ugyanis ha egy mód van akkor azt elkerülném.
Köszönettel

AnideEdo # 2015.06.29. 06:33

Nem, semmi ilyenről nem volt szó. Hiszen akkor nem akarnék reklamálni.

Immaculata # 2015.06.26. 10:35

Ez a történet nem teljes. Ha fizettél, valószínűleg konkrét megrendelésről volt szó.

AnideEdo # 2015.06.25. 14:54

Tisztelt Szakértők,
Azzal a kérdéssel fordulok önökhöz, hogy a tegnapi napon egy boltban odaadtam egy bizonyos összeget az eladónak, azzal a céllal, hogy nadrágot szerettem volna vásárolni, ami akkor nem volt náluk. Mondta, hogy berendeli, és felpróbálhatom, megnézem, ha nem jó akkor vissza adja az összeget ( ami az árú árának a 80%-a). Így megegyeztünk, hogy ha megérkezik az árú, akkor én megnézem, mivel eddig csak képen láttam, és ha jó akkor meg is veszem. Nos, a mai napon úgy döntöttem, mégsem szeretnék ennyi pénzt majd kiadni az árúért, így elmentem a boltba, hogy visszakérjem az összeget amit a tegnapi nap folyamán átadtam az eladónak. Mire az ő válasza az volt, hogy ez lehetetlen, ő nekem nem fog fizetni semmit, tegnap megrendelte a nadrágot, és ha megjön akkor vagy megveszem vagy ha nem jó és nem tetszik akkor meg levásárolom másra nála de ő nekem pénzt vissza tuti nem ad. Ebben a helyzetben mit tudok tenni? Ugyanis 30.000 Ftról van szó, ami nem kevés pénz, és nem szeretném olyan dologra költeni amire nincs szükségem. Valamint nem hiszem, hogy bármilyen joga is lenne visszatartani ezt az összeget, mivel semmiféle vásárlás nem jött létre, így miért az én pénzemmel gazdálkodik? Továbbá hogyan fizetnék valamiért amit még nem is láttam, és csak felszerettem volna próbálni? Tehát egyáltalán nem ez volt megbeszélve, de ő váltig állítja, hogy nem fogom látni a pénzem. Kérem segítsenek, hogyan tudom ezt legális úton lerendezni? Köszönettel: Edo

Bolyka07 # 2015.06.24. 18:27

Tisztelt szakértők

Az után szeretnék érdeklődni, hogy vásároltam webshop-ban egy terméket amit cserélni szeretem volna, amit jeleztem is, minden rendben volt. A csere termék kiszállítását 8 munkanapra ígérték. Eltelt 1hónap és a csere termék még mindig nem érkezett meg, ilyenkor lehetséges a vásárlástól való elállás? Ők a 8 munkanapra hivatkozással nem akarják elfogadni, arra hivatkoznak, hogy csak addig lehet érvényesíteni az elállást. A cserénél ha nem érkezik meg időben, akkor hogyan és mikét lehet érvényesíteni az elállási jogot van e rá lehetőség?

Köszönöm szépen a választ

Kovács_Béla_Sándor # 2015.05.22. 15:55

Az sem biztos, hogy egyáltalán vissza kell fizetniük a díjat.

guba" # 2015.05.22. 13:58

Ha erre az esetre határidő szerepel a szerződésben, akkor azt kell betartani, ha nincs róla rendelkezés, akkor máris késedelembe esett.

ius latratus # 2015.05.21. 11:03

Nem ismerjük a szerződést.

kristin.z # 2015.05.21. 10:16

Tisztelt Szakértők,

Kérdésem a következő: kötelezi-e a nyelvintézetet jogszabály pénzvisszafizetési határidő betartásra abban az esetben, ha a nyelvi kurzus nem indul el létszámhiány miatt, és egyik felajánlott alternatíva sem megfelelő a jelentkező számára?

Mihamarabbi válaszukat köszönöm,

Z.Krisztina

AyanamiCape # 2015.03.20. 07:46

Jónapot
kérdésem a következő:
2014 dec 27 vásároltam egy mosógépet, kiszállítással kértem , csomagolás sérült terméknek mondták így a neten 120 ezerért futó Bosch felültöltős mosógép 60 ezerért jutott hozzám . aki hozta nagyon készséges volt be is kötötte , aláírtam a garanciát , fizettem és elment . De a történet itt nem ért véget , első mosásnál furcsa hangokat adott, ezt jeleztem is egyből telefonon feléjük, de szombat révén majd hétfőn visszahív a szervizes. Nem hívott! felhívtam én mondták nyugodjak meg semmi gond csak a szénkefének még be kell járnia , elfog ez múlni. Nem múlt , olyannyira nem hogy a nyöszörgő szenvedő hang közepette, le is állt. Február 21 ikén szombat jeleztem , de majd hétfőn hív a szervizes. Nem vártam meg egyből 10 kor hívtam. Sikerült elérnem a főnököt aki nagyon készséges volt, hu az egy komoly gép uram megoldjuk uram. A megoldás hosszas telefonálás és ígérgetés után , az lett hogy Március 18. ára sikerült hozniuk helyette egy másik gépet egy Fagor-t ami 77 ért fut újonnan . Már bele is törődtem hogy kicsit át lettem verve, de mosni kell valami legyen . És most jött a csoda első mosásnál nem a wc-be folyik a víz hanem mindenhova a mosógép aljából.. Telefont ragadtam felhívtam a főnököt , megint átpasszolt a "szervizeshez", majd elmondtam a gondom, és még neki állt feljebb hogy töltsek le hozzá útmutatót, és próbáljam megoldania hibát, mert én arra kértem jöjjön vissza és csinálja meg , de hogy neki nem fizetik ki a benzint , majd megígérte aznap visszajön. Nem jött , másnap megint felhívtam hogy valahonnan az aljából folyik a víz erre azt mondta húzzam meg a bilincset, hátha az. Majd ismét megígérte hogy mindjárt visszahív ne az én számlám menjen. nem hívott hívtam megígérte jön , nem jött..Ez volt tegnap , betelt a pohár.. Van esély rá hogy a pénzem visszakapjam és ne egy ÚJ nem működő mosógépet ?

Györgyi76 # 2015.03.19. 12:55

Tisztelt Szakértők!

Tavaly Áprilisban vásároltunk egy vibrációs
tréner készüléket közel 300.000.-forintos vételáron.
Vásárlás után 6 hónappal már javításra került,
Most napra pontosan 1 hónapja ismételten
meghibásodott, átvették javításra.
A készülék meghibásodásáról,észlelt hibáról
jegyzőkönyv nem készült,egy papírt kaptunk,
hogy javításra átvették.
Azóta többször érdeklődünk, ígéretet kaptunk:
ekkor-akkor elkészül stb..Most alkatrész kell
hozzá rendelni külföldről stb..
Közben szép lassan eltelt egy hónap.
Se gép, se pénz.
Mit tud tenni ilyenkor a laikus vásárló?

Segítségüket előre is köszönöm!

Leslie84 # 2015.03.10. 18:25

Tisztelt Szakértők!!

2015.03.16 vásároltam a párommal közösen 2 egyforma okostelefont persze hol másút min a Tesco-ban első olyan vásárlásunk volt amit hitelre vettünk.Az én telefonom 8nap használat után szervízbe kerünlt csatlakozó hibás volt.Ennek már 14 napja azóta már 2szer voltam bent de az ügyfélszolgálatos nő akinek átadtam a telefont azt mondta majd ők hívnak ha visszajött a telefon.E közben már részletett is kelett fizetni holott csak 8napot használtam a telefont.A kérdésem az lenne,hogy mennyi ídeig lehet törvény szerint szervízben egy telefon?Esetleg forduljak a fogyasztóvédelemhez hogy a telefont vagy cseréljék ki vagy történjen valami.Ellég kellemetlen,mert 14 napja kölcsön telefont kell használnom holott van a nevemen egy majdnem 40000Ft.-os készülék csak nem tudom használni.
Előre is köszönöm a válaszukat.