Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


zsu25 # 2015.02.24. 19:09

Tisztel Szakértők.
8hónapja vásároltam egy Samsung telefont az egyik "nagy"cegtől. Már fél év után elkezdődtek a problémák,hogy belassult,lefagyott. Egy hónapja pedig elkezdte a telefonom a fényképeket és mint később kiderült a telefonszámokat is kitörölni. Ezek után még az is előfordult hogy nem tudtam a dolgaimat lementeni,mert a telefon nrm engedte. Szeretném visszavinni a cégnek a telefont,hogy vagy a pénzt adják vissza vagy egy másik készüléket vásárolhassak érte, mivel a javìtásban nem bízok,a cserének meg semmi értelme nem lenne.
Kérdésem: mit tudok ilyenkor tenni?
Előre köszönöm válaszukat.

KrxKrax # 2015.02.20. 20:30

Kedves hozzászólók, köszönöm az infókat!

Az alábbi oldalakon még találtam pár leírást:
hibás teljesítés esetén a fogyasztó
"Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. "

http://www.magyarefk.hu/…s-jogok.html
http://www.ofe.hu/…zavatos.html

nekem itt a "megfelelő határidő" a kérdéses, mert az sehol nincs pontosítva, de ha 8 hónap kell ahhoz, hogy belássa a cég, hogy nem javítható a termék, az számomra nem megfelelő.
Persze lehet hogy félre értelmezem a leírtakat v. nem aktuális mára amit ott írtak.

Sherlock # 2015.02.20. 08:41

Szerintem az elállás határeset, van erre eseti döntés.

BH2010. 214. Ha a gépjármű hibáját több hónap alatt sem tudják eredményesen kijavítani, a jogosult akkor is elállhat az adásvételi szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást egyébként továbbra is vállalja [1959. évi IV. törvény 306. § (3) bekezdés].

Ezzel együtt én is cserét kérnék, szólítsd fel őket ajánlott-tértis levélben, hogy 15 napon belül cseréljék ki, ha nem teszik meg, akkor esetleg érdemes lehet perelni/ügyvédhez menni (bár lövésem sincs, hogy mekkora értéket képvisel egy futópad).

capisca # 2015.02.20. 08:04

Van arra jogi út, hogy elálljak a "szerződéstől" a kritikán aluli szerviztapasztalatok miatt?

Amit eddig leírtál önmagában nem elegendő az elálláshoz.

Kérd a cserét.

Másik kérdésem, hogy ha az egész történetet megírom egy blogon (csak a száraz tényeket) akkor azzal követek-e el jogsértést?

Nem.

KrxKrax # 2015.02.19. 22:37

Tisztelt Szakértők!

15 hónapja vásároltam egy futópadot (kaptam hozzá 24 hónap garanciát). az utóbbi 10 hónapban nem tudom használni, mert folyamatosan hibásan működik, eddig 3-szor voltak nálam javítani 1-szer elvitték, de mindhiába.
Kéretem cserét, de jöttek és javítottak.
Végül belátták, hogy ezt nem tudják javítani, jelezték, hogy kicserélik (8 hónap után). A megadott időpontban nem jelentkeztek (ez egyébként is jellemző, nekem kell mindenre rákérdeznem, mert alig kommunikálnak) ekkor jeleztem, hogy nem kívánok kapcsolatban maradni velük, és hivatalos útra terelem az ügyet.
Erre jelezték (még aznap), hogy hoznák a terméket. Ebbe már nem mentem bele, jeleztem ismét, hogy nem szeretnék a cserével élni, vegyék vissza a terméket.
Azóta hallgatnak.

Van arra jogi út, hogy elálljak a "szerződéstől" a kritikán aluli szerviztapasztalatok miatt?

Másik kérdésem, hogy ha az egész történetet megírom egy blogon (csak a száraz tényeket) akkor azzal követek-e el jogsértést?

Várom válaszukat!

evatunde # 2015.02.16. 14:46

Kedves fórumozók!

4 napja vásároltam a T-s üzletben egy Samsung Galaxy A5-ös 4g képes készüléket részletre. A telefonnal külsőleg minden rendben volt, a hibát később tudtam csak azonosítani: képtelen rákapcsolódni a 4g hálózatra, kizárólag 3g-re képes. A szolgáltató szerint az internetszolgáltatással minden rendben van, valószínűleg a készülékben lesz a probléma. Nem szeretnék egy zsír új készüléket márkaszervizbe küldeni, a kérdésem az lenne, hogy cserére, vagy elállásra van e jogom. Ugyan a kötelező három munkanap letelt, de a problémát tudják igazolni (elvileg) a szolgáltatónál is, hogy az már a vásárlás napján is fenn ált. (Gondolom az benne van a rendszerükben, hogy adott előfizető milyen internethálózatra kapcsolódott). Válaszotokat előre is köszönöm!

Kovács_Béla_Sándor # 2015.02.03. 11:45

Javítás.

kassazsofi # 2015.02.03. 08:37

Tisztelt Szakértő!
2014.10.02-án vettem egy Samsung Tabletet 60.000 Ft-ért. Kötöttem rá plusz garanciát is ami 17 hónapig érvényes. A tabletem elromlott ( nem tölt). Kérhetem e rögtön a cserét? Az áruházban van raktáron ez a termék ráadásul már 10.000Ft-al olcsóbb. Válaszát előre is köszönöm

Selfor # 2014.12.12. 19:31

Tisztelt Szakértő!

Az ügyben szeretnék segítséget kérni, hogy 2012.12.05.-el vásároltam az Apple Online Store-ban egy iPhone 5-ös készüléket (200e+). Majd a 14 napos csere garancia jegyében cseréltem a készüléket 2012.12.12.-vel mivel az hibásan működött. Több a készüléket érintő hiba jelentkezése utána cseréltettem a készüléket 2013.09.04.-el a magyarországi iStyle bevizsgálásának a segítségével.

Majd 2014.09.01.-el megint cseréltetni szerettem volna több hiba miatt, de ekkor közölték, hogy már nem garanciális mivel a garancia idő lejárt 2013.12.12.-vel. Én úgy gondolom, hogy mivel az egész készüléket cserélték ezért a garanciának teljesen meg kellett volna újulnia, de az Apple állítja, hogy a garancia az első készülék (esetemben a 14. napos csere készülék) kézhezvételétől számított egy évre terjed csak ki (azaz 2012.12.12 – 2013.12.12. ig. annak ellenére, hogy már többször cserélték ez idő alatt). Szeretnék érdeklődni, hogy valóban megújult-e a garancia.

Másik kérdés, hogy ez jelenleg a 3. iPhone 5-ös készülékem és termékszavatosság alatt megint ki cseréltetném be is vizsgálták meg is állapították, hogy csere képes, de közölték, hogy a garancia továbbra sem újul meg és a kicserélt készülékre csak egy 3 hónapos szavatosságot vállalnak. Én viszont szeretném kérni a termék árának teljes vissza fizetését (akár levásárlási formában is) mivel minden iPhone készüléknek eddig ugyan azok a hibái jöttek elő és mivel nem újul meg a garancia így, ha újra jelentkeznek a hibák nem lesz lehetőségem cseréltetni azt.

Előre is köszönöm a segítségét és a válaszukat.

Tisztelettel:
Havas Tamás

marcsi1974 # 2014.11.25. 12:06

Tisztelt Szakértők!

2014.08.13-án vásároltam egy étkezőasztalt. Összeszerelni már nem lehetett, mert egyik eleme szétvált. Szembesültünk azzal is, hogy az asztal lábait és lapjait (dupla üveges) összekötő szerkezetek silány minőségűek.

2014.08.14-én jeleztem a problémát az áruház felé, akik az üveglap cseréjét vállalták. Ugyanilyen terméket azonban nem kértem, tekintettel a termék minőségére.

Az áruház 2014.08.29-én szakértőt rendelt ki, aki felvette a jegyzőkönyvet, az asztal problémájáról. Itt is jeleztem, hogy nem szeretném ugyanezt az asztalt. Akkor azt az ígéretet kaptam, hogy 2 hét múlva jelentkeznek, de ez nem történt meg.

Érdeklődésemre 2014.10.05-én e-mailben tájékoztattak (minőségi kifogásomat figyelmen kívül hagyva): megrendelték az új terméket, ami a 41. héten héten érkezik meg.

Mivel nem történt semmi, 2014.10.15-i levelemben (42. héten) elálltam a szerződéstől.

Erre válaszul újabb e-mailt kaptam, hogy 45. héten jön a cserealkatrész, így a szerződéstől való elállást nem tudják elfogadni.

Időközben eljárást kezdeményeztem a Budapesti Békéltető Testületnél, amely meghallgatás 2014.11.17-én volt. A meghallgatásra a cég képviselője nem jött el. A Testület megkeresésére 2014.10.31-én levelet küldtek, hogy majd kicserélik az asztalt, de itt már a 46. hetet jelölték meg.

Most, a 48. héten az asztal még mindig becsomagolva áll, használni nem tudom. Az áruház azóta sem jelzett vissza semmilyen formában.

Kérdésem mit tudok tenni a probléma megoldása érdekében? A jótállási papíron az szerepel, hogy 15 napos határidővel próbálják a cserét megoldani, a vásárlónak okozott jelentős kellemetlenség nélkül, de ez a termék gyártójának közreműködésén is múlik. A termék rendelésekor 10 nap alatt szállították az árut. Most több, mint 100 nap telt el. Jogos volt-e a szerződéstől való elállásom? Mivel a jogszabályban nincs konkrét határidő, meddig kell várnom a cserére, ill. mikor állhatok el a szerződéstől?

Válaszukat köszönöm.

Dirrdurr # 2014.09.03. 20:06

Ha kp-ben fizettél, kp-ben kell, hogy adják. Nekem a kártyás kifizetést is visszaadták kp-ben az E.digitalnál.
A tabletre 1 ev jótállás van, azalatt akár vissza is kell hogy fizessék a penzt, ha hibás a termék.
Tudom, mert a 3. tabletem van 1 éven belül.

Sok mindent megtaláltok itt, akár kinyomtatva is megéri megmutatni. Roppant találékonyak, hogy ne fizessenek vissza semmit.

http://www.nfh.hu/…/szavatossag.

farok666 # 2014.09.03. 16:39

Tiszteletem.Tabletem elromlott csereutalványt kaptam
A terméket már nem forgalmazzák így pénzvisszafizetést szeretnék kérni.
Kérdésem mivel időközben külföldre távoztam itthon már nincs bankszámlám hova utaklják vissza a pánzt vagy kpban is kérhetem a kifizetést?
(Most itthon vagyok még 2 hónapot)
Köszönöm.

hkarina # 2014.09.02. 16:01

Tisztelt Szakértők!
Vásároltam egy táskát amire fél év garancia van. Én 3 nap után vettem észre amikor pakoltam volna bele hogy a bélése a varrásnál el van szakadva (kb. 30 cm-es lyuk) és az egyik füle nagyobb mint a másik pluszba a fülénél is van 1 cm-es szakadás. Az eladónak felsoroltam a panaszaim erre azt javasolta, hogy elküldi a táskát megvarratni. Én mondtam neki hogy az árát kérem vissza mert ezeket a hibákat nem lehet eltüntetni látszat nélkül. A kedves eladó tiltakozott mért pénzt nem fizetnek vissza. Majd arra hivatkozott hogy a táskát én tettem tönkre holott a cimke még hibátlan állapotban rajta volt és nem volt a táska használva. Utána menteketőzött hogy a táskát nem lehet nagy súllyal terhelni maximum papírzsebkendő cipelésére használhatom. Visszacserélni nem tudom mert ez volt az utolsó darab. Végül az lenne a kérdésem hogy van-e bármi jogom a táska árát visszakövetelni, amiért egyébként jócskán fizettem? És ha tiltakoznak mit tegyek?

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.21. 08:25

Esetleg.

furfang # 2014.08.19. 22:26

Tisztelt Szakértők!
Az év elején vásároltam egy tabletet a gyerekemnek.Sajnos olyan hibája lett ami nem tartozik a garanciális javítások közé.Tudom,így elvesztettük a garanciális javítás lehetőségét.Ezért elvittük a készüléket egy szervizbe,ahol vállalták a gép megjavítását 3 hét határidővel.Munkalapon vették át tőlünk a tabletet,melyen minden szükséges adat szerepel. Megnézék a készüléket,adtak árajánlatot és az alapján rendelték meg a javításhoz szükséges alkatrészt.Azóta már több mint két hónap eltelt és folyton csak hitegetnek,hogy még nem érkezett meg a cserealkatrész.Másik alkalommal más hibát is találtak a készülékben,Harmadik alkalommal mondtak egy új határidőt.Negyedik alkalommal a türelmünket kérték.Szeretném megkérdezni,hogy a szóban forgó szervizzel szemben milyen jogi lehetőségeim vannak a valódi igazság kiderítésére,és fel léphetek e velük szemben valamilyen kártérítéssel,esetleg vissza követelhetem a tabletet olyan állapotban,amilyenben éppen van.Ha,még egyáltalán megvan náluk.Hozzátenném,hogy nem éppen egy olcsó típusról van szó.
Válaszukat előre is köszönöm!

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.11. 12:21

Még ha tudnád is bizonyítani a többszöri javítást, akkor is csak cserét követelhetnél elsődlegesen.

uzsika88 # 2014.08.09. 13:32

Sziasztok!

Azzal fordulnék hozzátok , hogy van egy áprilisban vett bicikli amit már 3x kellett visszavinni a szervizbe és most érik a negyedik visszavitel. Szerencsére még él a 2 év garancia. A bicikli nem egy olcsó darab és eléggé kiábránditó hogy egy ilyen bicajt ennyiszer kell visszavinni. A bicikli megvásárlásakor kaptunk egy kis könyvet a hozzá hogy ebbe kell feltüntetnie a szervizesnek a javításokat. Sose került bele semmi ,arra hivatkozva hogy nem történt "főalkatrész csere". Szerintem egy hátsó kerékagy csere valamint egy űléscső csere azért már tapogatja ezt a kategóriát. Most érik újra egy hatsó kerékagy csere ... . Ezt untam meg ,mert nem kell egy olyan bicikli amit lehet havonta vinni a szervízbe és nem megbízható. Ezért arra gondoltam hogy ilyen esetben lehetséges pénzvisszafizetést kérni ?

Köszönöm a válaszaitokat előre is.

kittyccc # 2014.06.25. 13:33

Tisztelt Szakértők!

Áprilisban vettem egy tabletet a győri Tesco áruházban,amely 1hónap után sajnos meghibásodott.
Mivel garanciás visszavittem annak reményében hogy kicserélik,de sajnos javításra küldték.
A javítást azóta is tehát június 3.óta végzik..
Kérdésem a következő: 1: Köteles voltam elfogadni a javítást vagy kérhettem volna cserét is?
2:Normális ez,hogy már 3 hete javítják,semmi hír róla?
3:Ha a 30 napot átlépik,kötelesek kicserélni a termékemet?
4:Mikor fizetnek vissza pénzt?
Mivel munkakeresési eszközöm (lenne) elég fontos számomra,és elég zavarónak vélem hogy 1 hónapot használtam,most pedig 1 hónapot nélkülözhetek.

Előre is köszönöm a válaszukat!

Üdv: É.Kitti

isihawaii # 2013.01.27. 08:15

Kérdéssel fordulok hozzátok !
Karácsony előtt vettem egy dual sim-es mobiltelefont,sokáig nem tudtam használni mert recseg a mikrofonja és brutál módon visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy ma vittem vissza 3X-ra a Tescoba és visszaküldik a telefont a szervizbe.Ők azt állitják,hogy leteszteltték és nincs baja a készüléknek.Persze több készülékkel kiprobltam és mindenki arra panaszkodott,hogy visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy kérhetem-e a pénzvisszafizetést mert a készülékre igy már nem tartok igényt.Amióta megvan csak szervizben van ! Köszönöm Előre is !!

Kenderice # 2011.11.03. 09:50

Ha a kereskedő a javítási igény bejelentésekor 30 napos javítási időt jelöl meg, ezzel alapból nem törekszik a 15 napos határidőre, tehát meg sem próbál a jogszabályokban leírtaknak megfelelően eljárni.
Ekkor már súlyosan sérülnek a fogyasztó jogai, amely már indok lehet az azonnali cserére vagy a szerződéstől való elállásra.
De ez az én véleményem.

torpsajt # 2011.11.02. 15:27

Kedves Beabee75!

Amennyiben a termék meghibásodott, úgy a szavatossági jogok sorrendje: elsősorban a javítás, másodsorban a csere, ill árleszállítás, végső soron a szerződéstől való elállás. A fogyasztónak tehát tűrnie kell a javítást. A kereskedőnek 15 napon belül törekednie kell a javításra. Amennyiben a javítási határidőt a társaság indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi, illetve a készülék javíthatatlan, akkor van mód a vásárlónak a következő szavatossági jogra való áttérésre. Vonatkozó jogszabályok: http://www.complex.hu/…jegy_doc.cgi?… és http://www.complex.hu/…jegy_doc.cgi?…

Beabee75 # 2011.11.02. 12:46

Igazából a pert nagyon szeretném elkerülni, főleg a lassúsága és az odajárkálások miatt, még ha esélyes is a per megnyerése. :(
De bosszantónak tartom a hozzáállást, hogy 1 hónapot kelljen várnom valamire, ami napi használati eszköz (ráadásul nem is az olcsóbb fajta) és ettől igen kényelmetlenné válik az életem. Sajnos 1 hónapig nemigen tudok nélkülözni ilyen eszközt, egy belvárosi lakásban (ahol ráadásul 3 macska is van), nemigen célszerű partvissal vagy seprűvel takarítani, amíg meg nem javítják a porszívómat.
Ennél lényegesen gyorsabb lenne a termékcsere, ha erre nincs lehetőség, akkor a pénzvisszafizetés, persze ez utóbbiról hallani sem akarnak.
A lehető leggyorsabb megoldásra szeretnék törekedni, ha kell (mert sajnos néha kell), fenyegetés árán, hogy a jogaimat érvényesíteni tudjam. S ha tudnék 30 napig porszívót nélkülözni, nyilván a javítást választanám.
Vajon mivel tudnám jobb belátásra bírni a Vevőszolgálatot, hogy mihamarabb egyeszségre jussak velük és azonnal legyen egy porszívóm? (És ne kelljen még 2-3 utat megtenni hozzájuk.)
A Ptk. 306. paragrafusán kívül mely törvények vonatkoznak még erre az esetre? (A fogyasztóvédelmi törvényben nem találtam erre vonatkozó részt.)

Köszönöm és üdv.:

Beabee75

Kovács_Béla_Sándor # 2011.11.02. 12:18

Az utóbbi mitől lenne gyors? Az esetek nagy részében fölösleges kitérő a per előtt.

ObudaFan # 2011.11.02. 12:05

Ha az áruházzal megegyezel, nyilván az a leggyorsabb mód. De ha nem sikerül, a második leggyorsabb az, ha a megyei gazdasági kamara mellett működő békéltető testülethez fordulsz.

Beabee75 # 2011.11.02. 11:54

Tisztelt Szakértők!

A segítségüket szeretném kérni az ügyemben, amely az alábbiak szerint történt.
5 hete vettünk egy 20 ezer Ft-ot Philips porszívót. Ez porszívó kategóriában a drágábbak közé tartozik, azért is választottuk ezt, mert ennek tűnt a legjobbnak a szívásteljesítménye, ez volt a legfontosabb tényező számunka a választáskor.
A porszívó azonban 5 hét után alig működik, semmit sem szív, ezért visszavittük a forgalmazóhoz egy budaörsi nagyáruházba(Auchan).
A vevőszolgálaton közölték, hogy cserekészüléket nem adnak, elküldik szervizbe és kb. 30 nap múlva készen lesz, akkor majd mehetünk érte.
A Ptk. 306. paragrafusát a hibás teljesítésről én úgy értelmeztem, hogy mivel nekem jelentős kényelmetlenséggel jár a 30 napos szerviz (cserekészüléket nem adnak, mert nem is kötelesek, de addig is takarítanom kell, illetve az idő és üzemanyagköltség, ide-oda szaladgálni a porszívóval és a porszívóért stb.), így termékcserét kérek vagy pedig pénzvisszafizetést.
A termékcserét nem tudtuk megvalósítani (nagy nehezen, de ebbe legalább belementek volna), mivel nem volt már ilyen típusú készülék, azonban a pénzt sem hajlandók visszafizetni.
Mit tehetek ez ügyben, hogyan tudnám konkrétan, minél hamarabb érvényesíteni a jogaimat?
Mivel a régi porszívómat már kidobtam és amúgy sem gondolnám, hogy 30 napig nélkülözni tudnám - hiszen azért vettem, hogy használjam -, milyen módon tudnék
mihamarabb megoldást találni erre, illetve hogyan, egyáltalán jogomban van-e ténylegesen, hogy visszaköveteljem a pénzemet?
Reális megoldás lehet-e, hogy az áruházban nézek egy másik készüléket és ha találok megfelelőt, valamint az olcsóbb az eredetinél, akkor a különbözetet is visszakérhetem? (Feltételezve, hogy ezt a megoldást az áruház is elfogadhatónak tartja.)

Köszönettel:

Beabee75