parkolás!!!!!!!


Voyager52 # 2013.10.09. 14:29

„Dr. Kopasz Gábor: A jogcímhez kötöttség korlátai a kizárólagos illetékességgel rendelkező bíróság előtt
Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola
Témavezető: Dr. Wopera Zsuzsa habilitált egyetemi docens

1. Bevezetés

A tanulmányom alcíme Plósz Sándortól származik, aki az 1911. évi I. törvénykönyv megalkotójaként fogalmazta meg ezt a gondolatot. Ez a gondolat nemcsak az első mintaértékű polgári perrendtartási kódexünket hatotta át, hanem az azt követő novelláris változtatásokon keresztül, a mai napig érezteti hatását eljárásjogi kódexünkben és alapot szolgáltat egy klasszikus jogtudományi vita számára, ami a jogcímhez kötöttség és a kereseti kérelemhez kötöttség köré szerveződik, mely problémakör tovább bonyolódik a kizárólagos illetékességgel rendelkező bíróság eljárásában. ................

......3. Az illetékesség rendszere

Az illetékesség az ügyeknek az azonos hatáskörű bíróságok közötti megoszlását jelenti, azt, hogy az adott perben a hatáskörrel rendelkező bíróságok közül melyik jár el, vagyis a horizontális munkamegosztást.
Az illetékességi okokat két csoportra oszthatjuk. Az első csoportba tartoznak az általános illetékességi okok amit a Pp. 29. § (1) bekezdése szabályoz kiegészítve azt kisegítő illetékességi szabályokkal az általános illetékesség körén belül. Ezek a szabályok alapozzák meg a bíróságok illetékességét minden olyan ügyben, amelyre más bíróság kizárólagos illetékességgel nem rendelkezik. Általános illetékességi okok a teljesség igénye nélkül: az alperes lakóhelye, székhelye, tartózkodási helye, utolsó belföldi lakóhelye, a felperes lakóhelye, székhelye, tartózkodási helye. A másik nagy csoport a különös illetékességi okok, melyek meghatározzák, hogy adott jogviszonyból eredő jogviták esetén melyik bíróság jár el. Ilyenek a vagylagos, alávetéses, kijelöléses és kizárólagos illetékességi okok.

4. A kizárólagos illetékesség

A kizárólagos illetékességet tehát különös illetékességi ok keletkezteti, melytől a felek közös akarattal sem térhetnek el. A Pp. általános része két ilyen illetékességi okot ismer. Az egyik a felek által történő kikötés, a másik az utóperek. A Pp. különös részében több kizárólagos illetékességi szabály is szerepel. Ilyennel találkozunk a személyállapottal kapcsolatos perek, a társadalombiztosítási perek, a munkaügyi perek, a sajtó-helyreigazítási perek, a végrehajtási perek, valamint a már példaként említett iparjogvédelmi perek vonatkozásában is. A kizárólagos illetékesség esetében a pert csak egy meghatározott bíróság előtt lehet megindítani és ilyenkor minden más illetékességi okot figyelmen kívül kell hagyni.

5. A bíróság eljárása kizárólagos illetékessége alapján

Nem vitás, hogy a kizárólagos illetékességet meg nem alapozó kereseti kérelem jogi sorsa az áttétel, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság elé. Erre akkor van lehetőség, ha az áttételhez szükséges adatok a keresetlevélből megállapíthatóak. Ha ezek az adatok nem állnak rendelkezésre, akkor a bíróság először hiánypótlást rendel el, majd ennek az eredménytelensége esetén a keresetlevelet idézés kibocsátása nélkül elutasítja. ".............

Nem erről szól a 2009. évi L. törvény 23. § (1) A közjegyző a kérelmet nyomban, de legkésőbb a fizetési meghagyás kibocsátására nyitva álló határidőn belül megvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy nem kell-e a felet a hiányok pótlására felhívni, nincs-e helye az ügy áttételének vagy a kérelem hivatalból történő elutasításának, és a szükséges intézkedéseket megteszi.

24. § (1) A közjegyző a kérelmet hivatalból végzéssel elutasítja, ha megállapítható, hogy

  1. az eljárásra a magyar közjegyző (bíróság) joghatósága törvény, európai uniós jogszabály vagy nemzetközi egyezmény rendelkezése alapján kizárt;
  2. a jogosult követelésének érvényesítése más bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, de a Pp. 129. §-ának rendelkezése a szükséges adatok hiányában nem alkalmazható.

Kérdezem?????

gerbera317 # 2013.10.09. 14:21

akármelyik jogszabályban hol van feltüntetve

Mittomén, gyorstalpalón így tanitsák. Vizsgán mentőkérdés, hogy mi a különbség. Tőlem ugyan nem kérdezték, de valószínűleg tudtam volna a választ.

monalisa1 # 2013.10.09. 14:17

Javaslom olvassátok el dr. Tarczay Áron ügyvéd (Bp.) fórumtárs témával kapcsolatos publikációját melynek címe "A parkolási díjakkal és parkolási pótdíjakkal kapcsolatos perek egyes jogalkalmazási kérdései." Megtalálható itt balra fent a Naprakész menűpont "publikációk" rovatban.

Voyager52 # 2013.10.09. 14:08

"Ez illetékességet, vagyis területi illetékességet köt ki"

Ha megjelölnéd, hogy akármelyik jogszabályban hol van feltüntetve, hogy az terület illetékességet jelent
megköszönném neked.

gerbera317 # 2013.10.09. 14:01

Jé, ugyanezt Pazs is megírta? Akkor övé a pirospont.

Voyager52 # 2013.10.09. 13:47

Örülök neki, hogy végre valaki álláspontját jogszabállyal vagy törvénnyel támasztja alá, mert így nekem is van lehetőségem arra, hogy mondandóját ellenőrizzem és így véleményemen akár változtassak is.

gerbera317 # 2013.10.09. 13:19

országos hatáskörrel rendelkezik
Helyesen: országos illetékességgel rendelkezik.

gerbera317 # 2013.10.09. 13:17

Khmmm...

A Kht. azt mondja, hogy "A parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti helyi bíróság kizárólagosan illetékes." Ez illetékességet, vagyis területi illetékességet köt ki, hatásköri megszorítást nem tesz. Ezért a mondatot a maga teljességében így kell értelmezni: "ha a jogérvényesítési eljárás a bíróság hatáskörébe tartozik, akkor a kötelezett lakhelye szerinti helyi bíróság kizárólagosan illetékes." Egy betű sem tiltja, hogy a jogérvényesítés a közjegyző előtt folyjon. Még csak az sem segít, hogy előtte az is ott van, hogy "a várakozási díj- és pótdíjfizetési kötelezettség nem teljesítése esetén a helyi önkormányzat, illetve az Ötv. 9. § (5) bekezdésben meghatározott szolgáltató követelését bírósági úton érvényesítheti.", mert a Pp. 313. §-a az így kikötött hatáskört egyetlen mondattal letolja magáról, át a közjegyzőre, aki viszont már országos hatáskörrel rendelkezik, és perré is bármelyik bíróság előtt alakulhat az eljárás.

Az egyik fórumtárs előszeretettel hangoztatja, hogy a jogvitát érdemben kell megnyerni (pl. azzal, hogy ott sem voltál, tehát nem parkolhattál díjfizetés nélkül, és ezt bizonyítani is tudod), nem pedig a jogszabályok értelmezésével, mert egy helyénvaló ellenértelmezés könnyen pofára ejthet bárkit.

pazs # 2013.10.09. 12:37

Ráadásul az általad idézett tankönyv is PERről ír, nem fizetési meghagyásos eljárásról.

pazs # 2013.10.09. 12:37

Voyager52: te ugye nem vagy jogász? Kevered ugyanis a hatáskört és az illetékességet. Nagyon leegyszerűsítve a hatáskör megmondja, hogy milyen fokú melyik szerv jár el (helyi önkormányzat, közjegyző, helyi bíróság, ítélőtábla stb.), az illetékesség pedig azt, hogy az azonos hatáskör ű szervek közül melyik (tehát melyik helyi önkormányzat, melyik közjegyző, melyik helyi bíróság, melyik ítélőtábla stb.).
Tehát a kizárólagos illetékesség csak akkor jön szóba, ha a hatáskör megvan, márpedig a parkolási bírságok behajtására mint kevés kivétellel a legtöbb pénzkövetelés behajtására fizetési meghagyás kibocsátására a közjegyzőknek van hatásköre, úgyhogy abba köthetnél bele, hogy nem a feleséged lakóhelye szerinti közjegyző járt el, no de fizetési meghagyás kibocsátására mindegyik közjegyző országosan rendelkezik illetékességgel.

Voyager52 # 2013.10.09. 12:20

Kedves Roland!

Neked külön ajánlom a következő olvasmányt.

"A kizárólagos illetékesség esetében a pert csak egy meghatározott bíróság előtt lehet megindítani és ilyenkor minden más illetékességi okot figyelmen kívül kell hagyni. (Kengyel Miklós, Magyar polgári eljárásjog 2010)"

Voyager52 # 2013.10.09. 12:16

Még egy példa arra vonatkozóan, hogy ki mire jogosult, talán az illetékességi kérdést ezzel le is zárhatjuk.

Te laksz xy kerületben. Valamilyen problémád van aminek az elintézésére felkeresed az önkormányzat ügyfélszolgálatát és beadod a kérelmedet. Az ügyintéző megvizsgálja és ha lusta akkor az mondja neked, hogy keresd fel a fővárosi önkormányzatot mert ö illetékes ügyed elintézésében. Ha nem lusta és hivatalosan jár el, akkor beveszi tőled a kérelmet, majd hoz egy alakszerű végzést amiben közli veled, hogy ügyedet áthelyezi az illetékes fövárosi önkormányzathoz.

Voyager52 # 2013.10.09. 11:48

Csak egy példa, ha te feljelentést teszel fővárosi ügyészségnél, mert gyanítod, hogy a bíró hivatalával visszaél, akkor átteszik a az ügyet illetékességi okokra hivatkozva a "Belgrád rakpartra" - nem, hogy jogerőt kiváltó végzés sem hozhat, hanem eljárási cselekményeket sem tehet meg pl. nyomozás. Amit jogszerűen tehet az az, hogy áthelyezi az ügyedet.

Voyager52 # 2013.10.09. 11:15

Attól, hogy ellentmondásban nem vitatom az közjegyző
hatáskörét, attól még nem lesz jogalapja közjegyzőnek
illetékességén kívül jogerőt kiváltó végzés meghozatalában. Ebből egyenesen következik, hogy jogerő nélkül végrehajtás sem lehet indítani.

gerbera317 # 2013.10.09. 06:37

azon vitatkozni lehet, hogy vh. lap visszavonása vagy perújrafelvétel.

Lehet, de értelmetlen. A vh-lap visszavonásának akkor van helye, ha azt a törvény megsértésével állították ki. A kiállítás feltételei fennálltak, tehát nem történt törvénysértés, tehát nincs helye visszavonásnak.

Az illetékességet a fizetési meghagyásnak ellentmondva kellett volna vitatni. Itt egy nem vitatott követelésről és egy jogerős végrehajtandó határozatról van szó, ahol a vh-lap visszavonása és a végrehajtási kifogás eleve nem vezethetnek célra. Itt már csak perújítással lehet bármit is elérni.

Voyager52 # 2013.10.08. 22:46

Leírom még egyszer mert elkerülte a figyelmeteket az idevonatkozó jogszabályok. 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről 15. § 3 bekezdésének utolsó mondata:

A parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti járásbíróság kizárólagosan illetékes.

Ezen a mondaton mit nem lehet érteni?

Számomra ez azt jelenti, hogy a jogosult (parkolási társaság, önkormányzat, stb.) igényének érvényesítése érdekében KIZÁRÓLAGOSAN a gépjármű üzembetartójának székhelye szerinti bíróságon indíthatja meg keresetét.

A közjegyzőnek a 2009. évi L. törvény szerint
24. § (1) A közjegyző a kérelmet hivatalból végzéssel elutasítja, ha megállapítható, hogy.....

  1. a jogosult követelésének érvényesítése más bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, de a Pp. 129. §-ának rendelkezése a szükséges adatok hiányában nem alkalmazható.

Tehát a parkoló társaság kérelmét a közjegyzőnek vagy át kellet volna helyezni az üzembetartó székhelye szerinti bíróságra, vagy a kérelmet el kellett volna utasítania.

23. § (1) A közjegyző a kérelmet nyomban, de legkésőbb a fizetési meghagyás kibocsátására nyitva álló határidőn belül megvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy nem kell-e a felet a hiányok pótlására felhívni, nincs-e helye az ügy áttételének vagy a kérelem hivatalból történő elutasításának, és a szükséges intézkedéseket megteszi.

Természetesen azon vitatkozni lehet, hogy vh. lap visszavonása vagy perújrafelvétel.

gerbera317 # 2013.10.08. 22:19

kifogásnak viszont lenne helye

De hát miért? Megsértette talán a végrehajtó a végrehajtási eljárás szabályait? Voyagernek nem ezzel van baja, hanem az elrendelés jogszerűségét vitatja. De ne vitassa, mert a végrehajtás elrendelésének általános feltétele, hogy a végrehajtandó határozat marasztalást tartalmazzon, jogerős legyen, és a teljesítési határidő eltelt legyen, márpedig ezek fennálltak.
Itt már csak a végrehajtandó határozatot lehet támadni, azt pedig csakis perújítás útján. De magának a perújításnak sincs értelme, ha az újított perben Voyager csak azt tudja előadni, amit egyébként a fizetési meghagyásnak ellentmondva előadhatott volna, és még akkor sem biztos, hogy eredményes lett volna.

Ez a "kétségtelenül tartozom, de én akkor is vitatom"-magatartás olyan gyógyíthatatlan betegség, amelyik egy erőtlen gyógyító próbálkozást megér, de azt követően fel kell adni a reményt, és hagyni kell, hogy gyorsan végezzen az áldozatával.

Voyager52 # 2013.10.08. 21:57

A törvényeket nem én találom ki azokra csak hivatkozom.

A parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti járásbíróság kizárólagosan illetékes.

Nekem a magyar nyelv értelmezése szerint ez a mondat azt jelenti, hogy a jogosult (parkolási társaság, önkormányzat stb.) igények érvényesítése végett a gépkocsi üzembetartójának székhelye szerinti bíróságon adhatja FMH-ját a kizárólagosság miatt, nem pedig az általános illetékességű közjegyzőnél. Ott ahol nincs ilyen kikötés ott természetesen 1 millió alatt a közjegyző is jogosult.

2009. évi L. törvény a fizetési meghagyásos eljárás
23. § (1) értelmében (megint nem én találtam ki) A közjegyző a kérelmet nyomban, de legkésőbb a fizetési meghagyás kibocsátására nyitva álló határidőn belül megvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy nem kell-e a felet a hiányok pótlására felhívni, nincs-e helye az ügy áttételének vagy a kérelem hivatalból történő elutasításának, és a szükséges intézkedéseket megteszi.
Ez megint az én olvasatomban azt jelenti, hogy a kérelmet át kell tennie a kizárólagossággal rendelkező bíróságra, amennyiben a kérelmen fel van tüntetve a székhely szerinti bíróság. Amennyiben ez nincs és megint a törvény idézem

" 24. § (1) A közjegyző a kérelmet hivatalból végzéssel elutasítja, ha megállapítható, hogy........

  1. a jogosult követelésének érvényesítése más bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, de a Pp. 129. §-ának rendelkezése a szükséges adatok hiányában nem alkalmazható.

A fentiek alapján a közjegyző elutasítás illetve áthelyezés helyet megindította az eljárást, ami a fentiek miatt törvénysértő, ha idáig egyetértünk akkor már csak az a kérdés mi a jogszerű eljárás.

gerbera317 # 2013.10.08. 20:56

Voyager, álláspontodnak erősen véres a torka.

Milyen jogerős ítéletnek hiányolod te az ügyszámát? Talán nem egy fizetési meghagyás emelkedett jogerőre, ami alapján azután kiállították a végrehajtási lapot? Az meg éppen tartalmazza a fizetési meghagyás számát. A Pp-t pedig teljesen kihagyhatod ebből az egészből.

Ha úgy gondolod, hogy az elmeböffeneted szerint a vh-lap visszavonásának van helye, akkor az összes létező közjegyzői vh-lapot vissza kellene vonni, mert az mind ugyanúgy születik, mint a tied.

Vh-kifogásnak itt nincs helye, perújítással lehet próbálkozni, de ugyan mit tudnál előadni az újított perben, amire azt mondanák, hogy nem jogos a parkolási pótdíj?

Voyager52 # 2013.10.08. 20:53

T. Mindenki!

Szeretném a félreértéseket elkerülni

  1. nem támadom a bírság jogosságát
  2. a végrehajtási kifogás, csak a végrehajtó törvénytelen intézkedésének jogorvoslására szolgál, ilyen meg nem történt.
  3. a végrehajtást megszüntetése sem jöhet szóba

Ha viszont a végrehajtási lapot a törvényi előírásoknak nem megfelelően töltik ki azt vissza kell vonni.

Leírom csak röviden a lényeget:1988. évi I. törvény
15. § 3 bekezdésének utolsó mondata

"A parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti járásbíróság kizárólagosan illetékes."

Itt a hangsúly a kizárólagosságon van ezt jártam körbe.

Voyager52 # 2013.10.08. 13:37

T. Mindenki!

A következőn rágódom már napok óta. Az ex nejem kapott egy parkolásból eredő végrehajtást, mivel a kocsi az ő nevén van, de más használta. Ennek a körülménye már lényegtelen. (alabama28 jár ilyen cipőben, mert végignyálaztam a fórumot hátha találok valami hasonlót, ami alátámasztaná álláspontomat, de sajnos nem találtam és ezért aggódóm, hogy esetleg téves az okfejtésem.)
A szokásos sorrend – bírság, felszólítás, közjegyző nincs ellentmondás és végrehajtás. A fiam megkért nézzem meg, mit lehet csinálni, mert 16 ezerből 74 lett.

A vonatkozó jogszabályok:
A jogalkotó 2010. június elsejével a közjegyző hatáskörébe utalta a fizetési meghagyásos eljárást.
A 2009. évi L. törvény általános indoklása, hogy a közjegyző az állam igazságszolgáltató tevékenysége részeként jogszolgáltató hatósági tevékenységet végez.

Pp.:
Általános illetékesség
29. § (1) Az a bíróság, amelynek területén az alperes lakik (általános illetékesség) (közjegyzői eljárásban bárki.)
kikötött: 41. §.......(2) Nincs helye illetékességi kikötésnek olyan ügyekben, amelyekre a törvény valamely bíróság kizárólagos illetékességét állapítja meg.
(3) A kikötött bíróság - törvény eltérő rendelkezése vagy a felek eltérő megállapodása
hiányában - kizárólagosan illetékes.
(4) A kikötés hatálya kiterjed a jogutódokra is.

Ha a keresetlevélből vagy mellékleteiből az tűnik ki, hogy az ügy más bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, vagy a perre más bíróság illetékes, és ez a bíróság (hatóság) az iratokból megállapítható, az elnök elrendeli a keresetlevélnek ehhez a bírósághoz (hatósághoz) való áttételét, soron kívül.

A kizárólagos illetékesség esetében a pert csak egy meghatározott bíróság előtt lehet megindítani és ilyenkor minden más illetékességi okot figyelmen kívül kell hagyni. (Kengyel Miklós, Magyar polgári eljárásjog 2010)

Nem vitás, hogy a kizárólagos illetékességet meg nem alapozó kereseti kérelem jogi sorsa az áttétel, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság elé. Erre akkor van lehetőség, ha az áttételhez szükséges adatok a keresetlevélből megállapíthatóak. Ha ezek az adatok nem állnak rendelkezésre, akkor a bíróság először hiánypótlást rendel el,(jogi képviselő nélkül eljáró személy) majd ennek az eredménytelensége esetén a keresetlevelet idézés kibocsátása nélkül elutasítja.

1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről
15/D. § (1) Ha a várakozási díjat és a pótdíjat nem fizették meg a helyi önkormányzat, a 9/D. § (6) bekezdésében, valamint a Mötv. 16/A. §-ában meghatározott szolgáltató a díj- és pótdíjfizetési felszólítást a várakozási terület díjfizetés nélküli használatának időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül a jármű üzembentartója részére postai küldeményként, vagy más egyéb igazolható módon megküldi.
(2) A 60 napos jogvesztő határidő nem alkalmazható abban az esetben, ha a gépjármű üzembentartója a nyilvántartott adataiban bekövetkezett változásokat a gépjármű-nyilvántartás központi szervéhez - az erre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megszegésével - elmulasztotta bejelenteni és ezért a fizetési felszólítás nem a tényleges üzembentartó részére került megküldésre.
(3) A várakozási díj- és pótdíjfizetési kötelezettség nem teljesítése esetén a helyi önkormányzat, a 9/D. § (6) bekezdésében, valamint a Mötv. 16/A. §-ában meghatározott szolgáltató követelését bírósági úton érvényesítheti. A parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti járásbíróság kizárólagosan illetékes.
2009. évi L. törvény a fizetési meghagyásos eljárásról

1. § (1) A fizetési meghagyásos eljárás a közjegyző hatáskörébe tartozó, a pénzkövetelések érvényesítésére szolgáló egyszerűsített polgári nemperes eljárás, melyre - ha e törvény másként nem rendelkezik - a Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (a továbbiakban: Pp.) szabályait a polgári nemperes eljárás sajátosságaiból eredő eltérésekkel kell megfelelően alkalmazni.

Intézkedések a fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem alapján
23. § (1) A közjegyző a kérelmet nyomban, de legkésőbb a fizetési meghagyás kibocsátására nyitva álló határidőn belül megvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy nem kell-e a felet a hiányok pótlására felhívni, nincs-e helye az ügy áttételének vagy a kérelem hivatalból történő elutasításának, és a szükséges intézkedéseket megteszi.

24. § (1) A közjegyző a kérelmet hivatalból végzéssel elutasítja, ha megállapítható, hogy

  1. az eljárásra a magyar közjegyző (bíróság) joghatósága törvény, európai uniós jogszabály vagy nemzetközi egyezmény rendelkezése alapján kizárt;
  2. a jogosult követelésének érvényesítése más bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, de a Pp. 129. §-ának rendelkezése a szükséges adatok hiányában nem alkalmazható.

A fizetési meghagyás végrehajtása
52. § (1) A végrehajtási kérelmet, valamint a biztosítási intézkedés iránti kérelmet az erre rendszeresített űrlapon, papír alapon vagy elektronikus úton kell benyújtani. A kérelem benyújtására a 10-13. § rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
(2) A végrehajtás elrendelésére a fizetési meghagyást kibocsátó közjegyző jogosult; a végrehajtás elrendelése iránti ügyek elosztására a 9. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezést alkalmazni kell.
54. § (1) A végrehajtási lap visszavonása iránti kérelem előterjesztésére a végrehajtási kérelem előterjesztésére, a visszavonásról rendelkező végzés megküldésére pedig a végrehajtási lap megküldésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy végrehajtási lap visszavonása iránti papír alapú kérelmet nem űrlapon kell előterjeszteni.

A fentiekből kiindulva a következő az álláspontom:

Kérelmet kell benyújtani a közjegyzőnek a végrehajtási lap visszavonását illetően, minek indoka az, hogy nem tartalmazza a végrehajtási lap az 1988. évi I. törvény 15/D. § (3) bekezdésében foglaltak alapján a parkolási díjból eredő igények érvényesítése esetén a kötelezett lakhelye szerinti járásbíróság kizárólagos illetékességének révén meghozott jogerős ítéletének sem ügyszámát sem rendelkező részét. Mivel a végrehajtási lapot a törvény megsértésével állították ki ezért azt vissza kell vonni.

Amennyiben a közjegyző nem bólogatna helyeslően az álláspontomra, úgy azt fellebbezhető végzésben kell elutasítania, aminek következtében én fellebbezek és ennek elbírálására viszont már a székhely szerinti bíróságnak van hatásköre.

Ha a végrehajtási lapot visszavonták, a parkoló társaságnak nem lesz jogalapja újra a székhely szerinti bíróságon beadnia keresetét, mert az addigra elévül.

A kérdésem az, hogy okfejtésemet helyesnek gondoljátok vagy sem, a fent írt jogszabályok figyelembevételével, mert sajnos még idáig semmilyen BH.-t nem találtam ami megerősítené vagy ellentmondana álláspontomnak.

Lizzie01 # 2013.10.06. 20:11

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a parkolással foglalkozó önkorm. az állandó lakcímre küldte a fizetési felszólítást. A végrehajtó a tartózkodási címre, amit nem vett át senki.
Kb. 23 000 Ft-ból, ami a parkolási cirkuszért jár (elfelejtettük, ügyintézővel vita, hogy de volt parkolási jegy stb), még plusz 30 000 Ft-t letiltottak különböző költségek címén.

Ez teljesen normális dolog?
Be kellene vezetni, h menjen mindenki végrehajtónak.

Karesz63 # 2013.10.06. 10:09

Mindig a pénz az indíték. Keress rá a neten: pakolótársaságok visszaélései, hamisított fotók, fiktív dátumok: így bírságolnak a parkolótársaságok? Videóra vette az alkalmazott a parkolási fotóhamisítást.
Szóval akad bőven precedens a visszaélésekre. A gazdasági haszon az mindig jelentős mozgatórugó. Aki bankot rabol annak is tudnia kell, hogy több évi szabadságvesztéssel játszik, és mégis csinálják.
Részemről mindig mindent fenntartással kezelek, mert csibészek az élet minden területén jelen vannak.

gerbera317 # 2013.10.06. 07:24

Az "uh"-ot értem, a kérdésemet provokációnak szántam, és bejött.

A pótdíjazásról jegyzőkönyv készül, azon pedig rajta van az elkészítés időpontja. A fénykép mellé már csak bónusz. A fényképen az időbélyeg pedig a bónusz bónusza. Eltöltöttem vele pár percet, de nem találok jogszabályt arról, hogy a parkolási pótdíjazást alá kell támasztani fotóval, illetve annak mik a műszaki feltételei.

A fénykép manipulálásához hiányzik egy lényeges dolog, nevezetesen az indíték. A fizetés nélküli várakozás (de a gyorshajtás is) olyan kifogyhatatlan kincsestár, hogy egész egyszerűen nem éri meg magasabb bevétel reményében a fényképet buherálni, mert egyszerűbb, hatékonyabb és kevésbé időigényes helyette egy másik tényleges elkövetést lefotózni. Ha valaki mégis buherál, azt személyes indokkal kell tennie, és tudnia kell, hogy többévi börtönt kockáztat vele. Ezért elképzelhetetlen számomra, hogy ezeket a fotókat manipulálják.

gerbera317 # 2013.10.04. 22:17

Pp. 164. § (1) bekezdés

Ott egy betű nem sok, de annyi sem szól időbélyegről.