Szállás lemondása


drbjozsef # 2020.04.23. 11:56

Mindegy hogy ki tudott róla, márciusi foglalásra már egyértelműen nem számít vis maiornak a vírushelyzet.

A szerződés szerint kell eljárni.
(Megjegyzem, a szállásadónak vírushelyzet nélkül is a szerződés szerint kell visszaadni az előleg ott meghatározott részét. Tökre nem számít.)

wers # 2020.04.23. 10:43

Ha igen, akkor az is mellékes, hogy a márc.8-i foglalása előtt már be lett jelentve a vírushelyzet, tehát tudhatott a vendég erről?

Az a gond (nem is gond, tény), hogy ti is tudtatok róla.

Persze a szállás.hu is tudott róla.

Ezekre nincs más, mint amit szerződésben rögzítettetek.

(mellesleg én is belefutottam, február elején vettem szálláscsomagot, de megegyeztem a szállásadómmal, hosszabb felhasználhatóságot ajánlott)

Zsazsa62.19 # 2020.04.23. 10:19

A probléma más szemszögből: Magán szállásadó vagyok, s nekünk sajnos nincs érdek képviseletünk akikhez fordulhatnánk tanácsért. Sajnos a kormány a magán szállásadók tömegéről elfeledkezett, semmilyen segítséget nem kapunk miközben kötelezettségeinket, így az adózást teljesítenünk kell miközben nincs vendég. A következő probléma megoldásában kérném a segítségüket: egyik vendég 2020. 03. 08-án foglalt nálunk egy apartmant a szallas.hu portálon keresztül 04.12-14. időpontra. Azonban 03. 31-én foglalását lemondta a koronavírus helyzetre hivatkozva. Lemondási feltételeink szerint 30 napon belüli lemondás esetén 45% a kötbér. Kérdésem az lenne, hogy vissza kell -e fizetnünk a 45% szálláselőleget (kötbért)? Ha igen, akkor az is mellékes, hogy a márc.8-i foglalása előtt már be lett jelentve a vírushelyzet, tehát tudhatott a vendég erről? Mivel a lemondás miatt megszűnt a szallas.hu a vendég és a szállásadó közötti szerződés, jogos-e az h. a szallas.hu vissza akarja helyettünk utalni a vendég előlegét és azzal fenyeget, hogy aztán behajtót küld ránk? Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni, hogy tisztán lássunk ebben a bonyolult helyzetben mivel várhatóan egyre több hasonló esettel kell szembe néznünk!

gerbera317 # 2020.04.22. 09:58

Fizetési meghagyás.

Toto22 # 2020.04.22. 08:54

2020. januárjában foglaltunk kollégáknak a szallas.hu-n. A szállásadó előleget kért, melyet akkor átutaltunk. A kialakult helyzet miatt a munkát törölték ami miatt szükségünk lett volna a szállásra, ezért lemondtuk a foglalást. A szállás szabályzata szerint ha a május közepéig lemondjuk a szállást, a foglaló fele visszajár. Ezt megírtuk a szállásnak, és azt írták nem tudják és nem is fogják visszautalni az összeget. Kértük a szállás.hu-t segítsen, ők is írtak a szállásadónak, de ugyanezt a választ kapták és itt ki is szálltak. A szállás nem teljesíti a szerződésben foglaltakat. Abban sem vagyok biztos, hogy nem követelhetnénk-e a teljes összeget vissza, mert egy előre nem látható dolog miatt voltunk kénytelenek visszamondani és ráadásul céges foglalás volt. Vélemény?

Nyakas # 2020.04.09. 11:49

alfateam - Köszönöm válaszaidat!

Igaz, a szálloda üzletszabályzatát nem találtam sem a honlapjukon sem a megrendeléskor nem csatolták, csupán az ÁSZF-jükben van benne egy ilyen mondat, miszerint "A Szolgáltató által nyújtott szállodai, éttermi és egyéb szolgáltatás jelen üzlet szabályzatban, valamint a hatályos magyar jogszabályokban foglaltak szerint vehető igénybe" -kvázi, akkor neki az ÁSZF egyben üzleti szabályzat is...

alfateam # 2020.04.08. 16:48

A másik kérdés az, amit "horsy" már feltett, miszerint jogilag mennyi idejük van a szállodáknak az előleg visszafizetésre, ha az ÁSZF-jükben külön nem térnek ki erre”,
ha nincs a szerződésbe akkor az üzletszabályzatban benne van

Nyakas # 2020.04.08. 12:57

alfateam - Köszönöm válaszodat!

Most már csak két kérdésem lenne, a szálloda minden további nélkül hivatkozhat vis maior-ra, még úgy is, hogy a szerződés megkötésekor, a vírus már jelen volt a világban, és sajnos várható volt, hogy előbb utóbb itthon is gondokat fog okozni, kvázi a szerződés kötés pillanatában ennek,azért tudatában kellett lenni.

A másik kérdés az, amit "horsy" már feltett, miszerint jogilag mennyi idejük van a szállodáknak az előleg visszafizetésre, ha az ÁSZF-jükben külön nem térnek ki erre, illetve vis maior helyzetre hivatkozva, akár egy évig is elhúzhatja a visszafizetést?

alfateam # 2020.04.08. 12:05

Fordulhatsz békéltető testülethez bár sok értelme nincs, hiszen a térítést nem tagadták meg csak nem akkor fizetnek ahogy az Te elvárod.

Nyakas # 2020.04.08. 11:52

alfateam - köszönöm a küldött hivatkozást, amely cikket én is olvastam a múlt héten, és ezen állásfoglalást kiegészítve a Kúria állásfoglalásával elküldtem a szállodának

https://www.pwc.com/…zodesek.html

2. A szerződés megszűnése (lehetetlenülés)
Ha a vis maior nem csupán késedelmet idéz elő, hanem lehetetlenné teszi a szerződés teljesítését (például azért, mert a szolgáltatást egy meghatározott időpontban kellett volna nyújtani-jelen esetben ez a helyzet, mert a szálloda bezárt), akkor a szerződés megszűnik. Ebben az esetben a felek kötelesek elszámolni egymással, azaz a teljesítés lehetetlenné válása előtt nyújtott szolgáltatás pénzbeli ellenértékét meg kell téríteni, a pénzbeli előlegek pedig visszajárnak.

  • csupán annyit jeleztek vissza, hogy korábbi álláspontjukat fenntartják.
alfateam # 2020.04.08. 09:45
Nyakas # 2020.04.08. 08:27

Én is hasonló esetben vagyok, mint az előttem hozzászólok, ez év február hónapjában foglaltam szállást május elejére. A szálloda 50% előleget kért 3 munkanapon belül utalással, ami SZÉP kártyán keresztül történt. A lemondás az én esetemben is az érkezés előtt 7 nappal szabadon, térítésmentesen lemondható, a visszafizetéssel kapcsolatban a szálloda ASZF-je említést sem tesz, azonban a rendelés visszaigazolás e-mailben kis betűvel annyi említést tettek, hogy akár 30-90 napot is igénybe vehet, mivel a SZÉP kártya központon keresztül történik a visszautalás. Lemondásom után azonnal azt a választ kaptam, hogy egy utalványt adnának csak, amit nem tudtam elfogadni, mivel csak ez év végig lehetett volna felhasználni. Ekkor kértem, hogy inkább utaljanak vissza amire ígéretet is tettek, igaz 30 napot kértek, mert elmondásuk alapján túl sok lemondás érkezett, ezért hosszabb idő a feldolgozás. Ezután 1 héttel később küldtek egy tájékoztatást, miszerint az előleg visszafizetésével kapcsolatban keletkezett követelést vitatják. Mivel a mostani helyzet szerintük vis maior, ezért felmenti Őket szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, mindezekre tekintettel a Követelést jelenleg befogadni és teljesíteni nem áll módjukban, annak esedékességét vitatják, mely álláspontjuk szerint a vis maior megszűnését követő 60. nap. Tehát, ha úgy ítélik meg a szálloda, hogy ez a vis maior helyzet az idei teljes évben fennáll, akkor csak jövő év márciusában lesz legkorábban esedékes a befizetett előlegem visszafizetése (-tehát akár több mint egy évig használhatja úgy a pénzemet, hogy semmi szolgáltatást nem nyújtott, illetve egy év után is csak a befizetett inflálódott összeget fizetné vissza). A kérdésem az lenne, hogy egyoldalúan hozhat ilyen szerződésmódosítást a szálloda, mert természetesen ilyen az ASZF-jükbe nincs leírva, vis maior említve van, de csak felsorolás szintjén, járvány szó említésre sem került benne, most pedig a világjárványra hivatkozik ezen állásfoglalásakor.

Kellys2019 # 2020.04.06. 21:37

2020. február elején foglaltam tévedésből egy utazást a holidaycheck.de német utazási gyűjtő oldalon, ami több német utazási iroda ajánlatait kínalja, az alábbi adatokat töltöttem ki: név,születési év, telefonszám, lakcím és átutalásos számlát kértem. A csomag ingyenes lemondási opciót nem tartalmazott. A foglalás napján írtam e-mail, hogy kérném stornózni az utat, azonban később kiderült, hogy egy központi e-mail címre küldtem el és mint kiderült ez nem ért célba, 2 héttel később egy új e-mail cimre küldve a stornózás megtörtént. Ekkor megtörtént a felszolitas a stornózási költség befizetésére amit ez idáig nem tettem meg, kaptam 3 e-mail-es es 3 postai úton érkező felszolitast (nem ajánlott, nem tertivevenyes). Az utazási iroda fele ez idáig nem utaltam semmit.
Az utoljára érkezett felszolitas mint Inkasszó megnevezéssel, utolsó felszolitaskent érkezett melyben felhívják a figyelmemet amennyibe nem fizetem a storno költséget akkor minden egyéb más költséget ram hárítanak és bíróság útján kívánják behajtani.
Kérdésem, betudják ilyen esetben hajtani rajtam, amennyiben igen, milyen módszerrel? illetve mik a lehetőségeim figyelembe véve hogy sem előleg sem foglaló fizetése nem történt?

horsy # 2020.04.06. 09:47

#vers Köszönöm a válaszod.

wers # 2020.04.06. 09:22

Így elsőre 03.31 lett volna a határidő. Késedelemben vannak.

Egyébként gondolom erről a szálloda az ászf-ben rendelkezik. Azt kellene ismerni.

horsy # 2020.04.06. 09:15

Január elején foglaltam egy belföldi szállodában hosszú hétvégét májusra. Előleget kértek 50%-ot. Annak rendje és módja szerint 3 napon belül átutaltam. A vírus miatt természetesen a hotel bezárt. Kaptam egy mínuszos számlát, 03.19.-én hogy 03.31.-ig ők visszautalják az előleget, ami eddig nem történt meg. Tudja valaki, hogy mennyi ideje van ilyen esetben a hotelnek arra, hogy visszautalja nekem a befizetett előlegemet?
Köszönöm, ha valaki tud valami okosat mondani.

Szomorú örökös # 2020.04.02. 06:54

Smudo

Én csak a saját személyes tapasztalatomat írnám le. A Bookingon foglaltam szállást egy március végi utazáshoz Horvátországban. A szállásdíjat a lemondást követő egy héten belül visszakaptuk, a parkbelépőt pedig a rendkívüli helyzetre való tekintettel utalták csak vissza, mert állítólag ott az előre megváltott jegyeket alapból nem áll módjukban visszatéríteni. Viszont közel három héttel a lemondás után tegnap az is befutott. Mondjuk más lehetőségük nem is maradt, mert ha valami csoda folytán mégis csak ki tudtunk volna menni, akkor épp aznap az orrunk előtt zárták volna le a parkot.

Legközelebb javasolnám a Bookingot szállás foglalásához, mert ott a neten bankkártyával fizetsz és nem kell hozzá a közreműködésed, maguktól is visszautalják szinte automatikusan, ha lemondod a szállást határidőn belül.

Smudo # 2020.04.02. 06:14

Kedves Fórumozók!

Szállást foglaltam közvetlenül egy szállodánál (belföldön) április közepére, és a visszaigazolás szerint a foglalás az érkezést megelőző 3 napon belül kötbérmentesen lemondható. A kért előleget a foglaláskor átutaltam a szállodának. A szálloda - a jelenlegi járványügyi vészhelyzetre tekintettel - bezárt, amiről nem értesítettek, de egyébként is úgy döntöttünk, hogy nem utazunk. Március végén írásban lemondtam a foglalást. A szálloda vezetősége először nem akarta visszautalni a foglalót, mondván a szálloda jelenleg nincs olyan helyzetben, és felajánlotta, hogy, ha legkésőbb 2021. márciusi elutazással foglalunk náluk szállást, akkor felhasználhatjuk a befizetett előleget. Mivel nem tudjuk, hogy mi történik az elkövetkező hónapokban, lesz-e egyáltalán anyagi keretünk utazgatni, ezért visszaírtam, hogy sajnos ezt nem tudom elfogadni, kértem, hogy utalják vissza a befizetett összeget. A szálloda most azt írta, hogy a törvényben meghatározott határidőn belül visszautalja. Kérdésem az lenne, hogy ez mit jelent? Mennyi időn belül kell az előleget visszautalni? Szállásfoglalás esetében nem találtam erre vonatkozóan jogszabályt, bízom benne, hogy Önök tudnak válaszolni a kérdésemre.

Köszönettel: Smudo

alfateam # 2020.03.29. 17:04

Hesana!
Elsieted, meg-kellett volna várnod míg ők mondják le.

Szomorú örökös # 2020.03.29. 15:52

Hesana

Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.

Ha pl. a bookingon foglalsz olyan nagyon kedvezményes áron szállást, hogy az áll mellette: "nem visszatérítendő", akkor nincs lehetőség a szállás olyan lemondására, amivel bármit is visszakapsz belőle. Ezért kedvezményes! És bizony most ebben a helyzetben sincs sajnos lehetőség rá szerintem, de én csak laikus vagyok, aki ismeri az ilyen oldalak szabályait.

Hesana # 2020.03.29. 14:52

Jónapot!Segitséget szeretnék kérni.:)
Érdeklődni szeretnék hogy mi történik akkor ha a virus miatt már most jeleztem a belföldi Szállodának hogy a már időben lefoglalt szállást x nevű csomagot szeretném lemondani.A csomag valóban kedvezményes volt mivel 45 nappal az érkezés elött foglalható volt igy 25 % kedv. adott. A nyaralásom jul. elején lenne.Korábban már levonták a szállás 50%-át a számlámról.Az irták hogy a foglalást csak kötbér fizetéssel lehet lemondani.A befizetett előleg 100%-ban.Magyarán nem adnak vissza semmit.A csomagban benne volt hogy nem törölhető és módositható valóban.Nem szeretném az egész összeget viszont elvesziteni a semmire.Az ASzf angolul van a weboldalon.Én szerettem volna menni csak hát nem tudok nagy valószinűséggel a virus miatt.Mit javasolnak,mit kellene tennem?Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.Előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget,Üdv,Hesana

Szomorú örökös # 2020.03.28. 10:21

wekerle

foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz

Ilyet nem mondhatott, mert bármi közbe jöhet - akár egy haláleset is - és akkor sem tudsz kiutazni. Ha nem szállásközvetítő oldalon keresztül történt a foglalás, akkor én a fogyasztóvédelemhez fordulnék, de kell hozzá minden bizonyíték, ami az állításodat igazolja.

Szomorú örökös # 2020.03.28. 10:18

wekerle

Én Bookingon keresztül foglaltam a szállásomat és ők vissza is utalták, mivel a megadott határidő előtt mondtam vissza.

wekerle # 2020.03.28. 10:12

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz. Így is tettünk, viszont a koronavírus miatt nem tudunk utazni, bármi esély h visszakapjuk a pénzünket?

NagyMonika74 # 2019.07.28. 14:04

Kedves Fórumozók!

2019.01.09-én foglaltunk egy szállást szilveszterre, 3 éjszakára, 18 főre, a holnajukon feltüntetetett információk alapján. Tapasztalt szállásfoglalóként különös gondot fordítottunk a lemondási feltételekre, ami kapcsán a szállás honlapján az alábbi kitétel szerepelt:"Érkezés napján történő lemondás/meg nem jelenés esetén a teljes szállásdíj került felszámításra". A szállás 60.000 Ft regisztrációs díjet kért, ezt átutaltuk. A visszaigazolási emailben sem volt a honlapon lévő információtól eltérő tájékoztatás, pedig váltottuk jónáhány levelet, sőt, a szállást igénybe vettük július közepén: akkor 2 éjszakára, szintén 18 fővel. A személyes tapasztalataink alapján a gyerekekkel érkezett baráti társaság nem volt megelégedve a szállás tisztaságával, ezért közös megegyezés alapján úgy döntöttük, a szilveszteri érkezési napunk előtt 5 hónappal, hogy lemondjuk a szállást és más helyet keresünk. Ezt e-mailben megtettük, hogy maradjon nyoma, mire jött a feketeleves, a szállásadó nem hajlandó visszafizetni a 60.000 Ft-ot, sőt, a kérdésfelvetésünket sem értette. Most levélváltásokban vagyunk,a magunk részéről törekszünk a békés megoldásra.
Csak zárójelben, hogy sem a szilveszteri foglalásra kifizetett 60.000 Ft regisztrációs díjról, sem a két hete történt ott tartókodásunkkor (az akkor is reg.díjként előre átutalt 35.000 Ft-on felül) kifizetett kb, 150.000 Ft-ról számlát nem kaptunk.
A szállás egy panzió, az üzemeltetője, illetve a számlaszám tulajdonosa, amelyre a pénzt kérték, egy kft.
Ti mit gondoltok erről? Mi lehúzásként értelmezzük, és beleálltunk a vitába, hiszen arró a szigorú lemondási feltételről, amelyet most utólagosan próbálnak érvényesíteni, semmiféle előzetes tájékoztatást nem adtak, a hiányos, honlapjukon feltüntetett kitételt pedig nem úgy értelmeztük, hogy a szállás a foglalás visszaigazolása és a reg.díj átutalása után díjmenetesen soha nem mondható le, még 5 hónapos határidővel sem.